Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävinpä miehen kanssa tutustumiskäynnillä lastentarvikeliikkeessä. Olisin voinut ostaa koko kaupan tyhjäksi! :D Mutta pitää malttaa kevääseen ja palata sitten ostoksille. Mutta jestas miten paljon jtn turvakaukaloitakin on. Eihän niistä osaa ikinä valita..

Joo siis itsehän olen ostanut lähes kaikki tytön vaatteet kirppikseltä. Varsinkaan vauvat kun ei ehdi kuluttaa vaatteita puhki asti.. Kyllä se hieman helpottaa kun ostaa muutamia bodeja 50senttiä/kappale kuin että maksaa niistä ittesä kipeäksi kaupassa.. :)

Meillä poika käytti viikon kokoo 50 jonka jälkee 56. Meillä menty kyllä koko ajan pituudesta yläkäyrillä :D

Esikoiselle ostin valmiiksi paljonkin vaatteita mutta sitten jäi moni käyttämättä koska kaikki toi vauvalahjaksi vaatteita . Nyt en osta paljoa kun tiedän että niitä tulee :)

Mä en uskalla luottaa siihen, että lahjuksia tulee paljon. :D

Eilen vilkuilin Prisman tarjontaa ja siel oli tosi paljon kivoja vastasyntyneen vaatteita mm. kietaisubodyja ja hinnatkin jopa miehen mielestä kohtuulliset.

Vinkkinä hankintoihin sanoisin ettei kannata ostaa kätkythälytintä ainakaan ennen kun tietää suostuuko vauva nukkumaan omassa sängyssä. Ostimme esikoiselle kalliin kätkythälyttimen eikä neitokainen suostunut nukkumaan omassa sängyssä lainkaan :D hyvään sittenkin satsaisin. Vaikka kuinka nyt tuntuu että haluaa pitää vauvaa aina sylissä niin kyllä se helpottaa kun mies palaa töihin ja nälkä kurnii mahassa että vaavi viihtyy hetken sitterissä :) meillä oli ensin Emman sitteri mistä pieni ei tykännyt yhtään. Myöhemmin satsattiin baby björniin ja kyllä kannatti :)

Me ostettiin eilen hoitoalusta, ja sellaiset pienet, ohuet tumput jotka saa laittaa suojaksi, ettei raavi itseään ennen kuin kynsiä aletaan leikkaamaan. Ollaan nyt muutamaan kertaan käyty lastentarvikeliikkeissä vaan katselemassa ja tutustumassa tarjontaan. Aika hyvin on selkiytynyt sitä myötä, millaiset vaunut hankitaan. Lisäksi esim. tuossa turvakaukaloasiassa saatiin vaihtoehtoja rajattua kun myyjä esitteli kahden merkkisiä kaukaloita, joiden Isofix-telakkaan saa seuraavankin turvaistuimen kiinni. Todennäköisesti päädytään jompaan kumpaan näistä.

Joululahjaksi saatiin ekat vaatteet, kun toiselta mummoista tuli pienet lapaset ja villasukat sekä yhdeltä kaverilta kaksi kietaisubodya sekä housut. Vaatteita en suunnittele ostavani oikeastaan ollenkaan, katsotaan sitten kun äitiyspakkaus tulee ja mitä saadaan mahdollisesti lahjuksena. Pinnistäkään meidän ei tarvitse ostaa, saadaan lainaan suvussa kulkenut ihana perinnesänky. Isommat hankinnat, vaunut ja turvakaukalo ostetaan vasta keväämmällä.

Kurmeliini:
Mun mielestä niissä oli sellaiset tumpuiksi käännettävät hihat.
Ja kiinnitys nimenomaan neppareilla, sillä en oo kovinkaan innostunut niistä solmittavista versioista.

Muakin kiinnostaa tietää lisää kätkythälyttmestä!

Sitterin tulen ostamaan kaverilta. Sellaisen joka keinuttaa ja heiluttaa vauvaa. Kaverin vauva ainakin on viihtynyt siinä sitterissä tosi hyvin ja helpottanut äidin arkea todella paljon isin palattua töihin. :)

Se laitetaan vauvan patjan alle ja se tarkkailee vauvan hengitystä. Jos vauva lopettaa hengittäminen tai se muuttuu jollain tavalla poikkeavaksi kätkythälytin alkaa hälyttää. Tuo kyllä tosiaan toimi..ne kerrat kun hetki sitä kokeiltiin. Unohdettiin välillä se päälle kun nostettiin vauva pois sängystä ja kyllä alkoi hetken päästä melkoinen piipitys. Mutta tosiaan vähälle käytölle jäi meillä ja lainattiin veljelle kun he saivat viime kesänä vauvan ja heillä jäi myös käyttämättä.

Mä en uskaltais käyttää ,tuntisin itseni hysteeriseksi ja tarkkailisin liikaa sekä odottaisin vain koska se slkaa hälyttää.

Kukin tyylillään mutta en hommais :)

Mä taas ajattelen ihan toisin... Mä uskon että sen olemassaolo tekis paljon rennommaksi kun tietää että jos siellä untenmailla jotakin tapahtuu niin sitten hälyttää. Uskon että hankin sellaisen sitten kun sen aika on :)

Paras olisi tietysti kun saisit Tinni joltain lainaan sen ennen oman hankkimista että näkisit tuleeko teillä käyttöä. Mutta eipä sellaista mahdollisuutta usein ole. Kyllä se äidin oloa rauhoittaa jos vauva vaan suostuu omassa sängyssä nukkumaan :) kalliita ovat kyllä! Itse tosin ajattelin hankkiessa että jos on pienikin mahdollisuus että siitä on apua kätkytkuoleman varalta niin mikään hinta ei ole liian kallis.

Kiitos vinkistä Fitnessmamma :) täytyy katsoa Prisman tarjonta. Tuommonen keinuttava sitteri on varmasti hyvä :)

Meidän maksoi 2014 muistaakseni n. 160 €. Eiköhän hinnat ole siitä vähän tippuneet. Meillä on babysense 2

Ok. Kyllähän tuon vielä maksaa... Vaikka kavereilla on lapsia niin ei kukaan ole ainakaan koskaan sanonut että olis tuollainen käytössä. Täytyy siis itse hommata mikäli sen haluan :grin

Kirppareita koluttu ja kaupoissa pyöritty, tänään löyty 2 eurolla hyvässä kunnossa oleva haalari, vaalea sävy niin sopii tytölle/pojalle.

Takaisin