Vaunut

Voishan ne kasaan laittaa mut aattelin et ne olis siellä ns käyttövalmiina. Ettei tarvis hirveesti säätää :) Mut katsotaan mihin ratkaisuun päädytään. Voihan olla et ne jää pyörävarastoon säilytykseen :)

Meillä kiikarissa kans emmaljungat tässä ihan melkein naapurissa olis city crossit 300e ja pienen matkan päässä edge duot 350e en osaa vaan päättää :) mies tykkäs enempi city crosseista ja miä edgeistä. Ja meille ainaki tuo kova koppa ehdoton. Voi esimerkiks mökillä ollessa nukkua siinä. Lähinnä tuo kopan koko on nyt se ratkaseva tekijä. Ainaki mitä käytiin liikkeissä kattomassa ni miusta edgeissä oli isompi koppa, vai onko niissä minkä verran koko eroa??? Toi vaunujen koko muuten ei oo ongelma, kun toinen auto on tommonen citymaasturi ni sinne mahtuu vaikka vähän isommatkin vaunut. Ja saadaan vielä mummilta gracon turvakaukalo ja matkarattaat joihin se kaukalo käy, niin ei tarvitse hirveesti varmaan edes vaunuja autossa kuljetella.

Meidän vaunut on emmaljungat, kaikki kankaat pitää pestä niin katotaan tuleeko käyttökelpoiset meidän murulle. Rattaat niistä ainakin saadaan sit aikanaan mut ilmasiks kun saatiin niin tottakai otetaan vastaan. Hoitopöytäkin tuli jo huoneen nurkkaan. Pinnasänky pitää vielä maalata niin sekin on vallan passeli! Ehtii tässä vielä tuumata ja hommata tavaraa!!

Mä olen joka kerta jättänyt kaikki hankinnat aika viime tippaan, mutta kyllä mulla silti mielessä on suurin osa tarvittavista ollut. Nyt ei kyllä kovin paljon hankintoja enää tarvitse tehdä kun kaikkea löytyy jo kahden jäljiltä. Ainut iso ostos mikä tarvitsee tehdä on sisarusrattaat.

Kävin netissä kattelee noita akjaxin vaunuja myös. Hinta, kääntyvät eturenkaat ja herkulliset värit houkuttelee. Ihan kauheen vaikee valinta tää vaunujen osto :/

Me mennään tänään hakeen vaunut; torista löytyi hyväkuntoiset orat lime-mustana :) pyyntö oli melkein 300 mutta tinkasin ne kahteensataan. Mielestäni hyvät kaupat ja kaikki härpäkkeet tulee mukaan. Oon ihan täpinöissäni kun pääsen testaan niitä ja kokeileen vähä koirien kanssa. :grin ja noin hyväkuntosilla miehen sanojen mukaan "menee sitten ne meidän muutkin muksut". Öööö mitkä muut?? :p Ilmeisesti se on miettinyt asioita pidemmälle kuin vaimonsa... :Heartred

Kertokaas rakkaat kanssasisaret,

Mitä käytännön eroa on pehmeällä ja kovalla kopalla? Mitä sä suosit ja miksi?

Kovakantokoppa on se "perinetenen" kovareunainen koppa jota voi tarvittaessa käyttää vauvalla esim matkavuoteena, pitää muotonsa vaikka ei olisikaan vaunussa kiinni. Useimmat saa taitettua littiin. Pehmeä kantokoppa taas on vähän kuin paksu makuupussi kahvoilla. Useista malleista saa tehtyä lämpöpussin myöhempään käyttöön ratasvaiheessa.
Sanovat että pehmeä koppa on lämpimämpi ja siksi sitä monet suosii talvea vasten syntyville.
Itse hommasin syksyllä syntyneelle esikoiselle kovan enkä joutunut katumaan. Lämpimällä kova kantokoppa on viileämpi, ei käy sillälailla iholle ja minusta monikäyttöinen. Vauva nukkui siinä kyläreissuilla ja olkkarissa toimi päivävuoteena.

Meille tulee pehmeät kopat. Niissä on myös kovikkeet sisällä, joten pysyvät muodossa. Kun vauvat talvella osaavat jo istua, käytetään lämpöpusseina ratasistuimessa. Meillä kyllä vaikutti hintakin. Kaksi kun täti ostaa, tulevat nuo pehmeät puolet halvemmiksi.

Mä liputan kans kovan kantokopan puolesta. :) Himputti kertoikin jo paljon juuri näitä asioita miksi. :)

Akjaxien mukana tuli pehmeä kantokoppa. Se tuntui vähän turhalta, mutta oli se talvella vaunuissa päikkäreillä (käänsin sen pääliosan kopan alle ja sen kopan päällä oli makuupussi). Kovan olisin ottanut mieluummin, jos olisin voinut (tai tajunnut?) valita. Mut hyvin on pärjätty:P

Ei onneks tartte vaunuja ostaa. Brion smile-merkkisetköhän noi on ja maailman parhaimmat rattaat. Ketterät ja kevyet työntää. Ei tartte huolehtia renkaitten tyhjentymisistä ku lykkii vaan menemään.. Istuinosa on kyllä saanu kovaa kyytiä mut onneksi kantokoppa on siistissä kunnossa :) Pitäs vaan se brion kaukalo sitte ostaa, kun menin sen myymään, kun passaa nuitten rattaitten kans yks yhteen.. Mietityttää vaan, että mitähän toi mun kolmevuotias tuumaa sitte ku ei enää omiin rattaisiin pääse istuun. En kyllä mittään tuplia ala ostamaan. Eiköhän ton ikänen jo jaksa kävellä ne reissut mummolaan tai kauppaan :) Pitäs tietenki vielä katella jos löytäis sellasen seisomalaudan rattaisiin.. Lipesi vähän vaunukeskustelusta nyt hiukka toisaalle mut toi Brio on ihan ykkönen. Suosittelen! Juoksulenkitki hyvin menny nuitten kans..ja tavaratilaa tosi hyvin :)

Takaisin