Vaunut

Osupa kohdallesi QueensCastle hyvä tuuri! Ihana olis jos nuin edullisesti löytys vaunut, tai edes sillä parilla sadalla. Noh, kunhan me ees päästään ensin lopputulemaan siitä että minkälaiset vaunut meille hankitaan niin rupian mieki plaraamaan kaikki maholliset torit, huutonetit ja kirppis-sivut.

Tämä vaunut myynyt nainen oli ite ihan vimosillaan raskaana ja sanoi innostuneensa tilaamaan uudet, joten entisistä piti päästä nopsaan eroon :)
Ei ne toki uudet ole, hällä oli 2 lasta siinä pyörimässä, että molemmat niissä on lykätty, mutta eihän ne vaunut siitä miksikään mene, jos ne huolella pitää.

QueensCastle: meillä on Brion vaunut ja ollaan oltu niihin tyytyväisiä! Kaksi lasta on jo palvellut moitteetta ja menee vielä oikein hyvin tällä kolmannellakin :dummy1: ( söpöjä uusia hymynaamoja....)

Me ei ihan älyttömästi vertailtu eri vaunuja vaan ostettiin briot kun saatiin niitä kaverin luona testata ja he olivat olleet tyytyväisiä. Se mihin olen ollut vaunuissa tosi tyytyväinen, on hyvät ja isot ilmakumiset pyörät! Me asutaan landella, joten se oli ihan ensimmäinen kriteeri vaunuille että kulkisi helposti vähän hankalammassakin maastossa. Ja taas asia mihin en ole ollut tyytyväinen, on vaunujen istuma asento kun lapsi on sen ikäinen että voi jo istuskella vaunuissa. Meillä ainakin tuntui että esikoinen valuu alas oli šelkänoja missä asennossa hyvänsä. Kakkosella briot toimivatkin nyt univaunuina meidän lasitetulle terassilla ja sitten ollaan ostettu matkarattaat kyyditystä varten. Toinen ongelma rupeaa olemaan että nyt kun kakkoselle on kokoa tullut ja vielä paksut talvitamineet päällä, hihnat ovat jääneet sen verran lyhyiksi että klipsit eivät mene enää edestä kiinni. Olenkin nyt vaan pujottanut kädet käsihihnoihin ja hyvin on niinkin pysynyt kun on vielä unipussi päällä. Enemmän tulee kyllä kurkittua ikkunasta ulos varmistaen että pikkunen pussissaan pysyy vaikka on itkuhälärikin päällä :smug:

Mulla kaverilla on Emmaljungan Duo edget ja jotenkin tuntuu et oon liian tykästynyt niihin :D

Meilläkin budjetti vaan minimissä ja käytettynä ostetaan vaunut. Ensin pitäis vaan päästä liikkeeseen testaamaan niitä. Just siks on hyvä olla ajoissa et sit on rauhassa aikaa selailla tori.fi sun muut kirppikset ja löytää sopivat vaunut.

Katsotaan nyt mihin päädytään :D

Mieki oon nyt alkanu miettimään niitä preecon vaunuja. Olis ainakin halvat. :/. Oliks kellää kokemusta niistä?

No niin, nyt on työnnelty. Kaveri suositteli Oran Jovi Aireja -> toimii monessa maastossa ja koiralenkeillä. Noh tarjouksessa ne oli tosiaan kohtuuhintaiset 449e ja olihan niissä hyviä puolia mutta mua alko ärsyttää ne vaunut jo siinä kun niitä laitettiin kasaan. Paljon tulee autolla liikuttua niin markkinoiden yksi painavimpia ja tilaa vievempiä ja kyllä oli hankalat!

Sitten myyjä esitteli Bumberiden kolmipyöräistä ns maastomallia ;) Mua on noi kolmipyöräset epäilyttäneet mutta noi vaunut vaikutti ihan hyville ja jos asuisin koiratta kaupungissa ja ostaisin uusia (torissa ihan muutama ostoilmoitus nimittäin!) niin päätyisin noihin. Mutta keskikokoisen koiran kanssa en voi harkita, sen verran epävakaat kuitenkin.

Brion vaunuja siellä oli myös, mutta niiden ulkonäöstä mä vaan en tykkää.

Eli lopputulos on nyt se, että meidän valinta lienee Gesslein tai Emmaljunga käytettynä.

Miten te olette valikoineet kopan; kova, puolipehmee vai pehmee? Kovasti kesävauvoilla tuon kovan puolesta puhutaan, mutta mun mielestä se on niin hankalan oloinen. Elelen vähän toivossa jos löytäisin sellaisen vaunun mihin saisi tarvittaessa ostettua kovan kopan talveksi.

Mä en pääse yli noista Akjaxin Traper vaunuista, kuolaan niitä päivittäin ja hitto vie ne me varmaan hankitaan. Se limen vihree on aivan ihana. :P Täytyy käydä paikan päällä katsomassa kuinka räikee se vihree on, tohtiiko niiden kanssa kaupoilla liikkua ilman, että loistetaan kilometrien päähän. ;) Muussa tapauksessa jotain hillitympää väriä. Aikaisintaan ensi kuussa käydään kattelemassa ja ostamassa.

Mä kävin eilen kattelemassa kaverin kanssa vaunuja ja tosiaan edelleen olen ihastunut Emmaljungiin :D Uudet meille tulee ja liikkeestä pitää tilata mutta näyttää siltä ettei täällä ole tarjolla kuin noita Emmaljungia ja Briot.

Oltiin miehen kanssa suunniteltu et säilytetään vaunuja meidän häkkivarastossa kun muualla ei oikein ole tilaa ja ei noita joka kerta viitsi portaissa kantaa 4. kerrokseen. Kävin sit tänään mittaamassa häkkivaraston oven leveyden ja mittaa sillä oli noin 60cm. Ainoa vaan et mitkäköhän isopyöräiset vaunut saan sinne mahtumaan?!?

Teillä joilla on jo Emmaljungan Duo Edget niin miten sitä vaunukoppaa kannetaan? Onko siinä jotkut hihnat? Mietin et se taitaa suht kapea mut kovan ja ison kopan kantaminen ylimpään kerrokseen voi tuoda haasteita...

En osaa sanoo miten tossa duo edgessä on mutta mulla oli esikolla city crosseissa se istuimen päälle laitettava kova koppa ja se oli ainakin ihan näppärä kuskailla portaissa. Osassa ainakin ihan kunnon kanto kahvat mutta kannattaa varmaan kahtoo millaset on teille tulevassa kopassa. :)

City Crossit mulla on ykkösenä mielessä mutta niiden leveys on just 60cm joten en tiedä mahtuuko häkkivarastoon. Yllätyin et edge oli vähän kapeampi, Kun kuvittelin et sitä mainostetaan tilavana vaununa :)

Voipi tosiaan olla et joudutaan luopumaan ideasta säilyttää vaunuja häkkikomerossa. On täällä pyörävarasto mut se vaan niin täynnä. Naapuri säilyttää portaiden alla, mut paloturvallisuus taitaa kieltää sen...

Mä luovuin meidän arkkupakastimesta joka on ollut eteisen käytävän päässä. Pakastin nyt ollu lähes tyhjänä, kun en koirille enään raakaruokinnalla pidä. Samalla sain tuleville vaunuille tilan. :)

Useesti näkee kerrostaloissa rappusten alla säilytettävän vaunuja. Jollen ois pakastimesta luopunut niin vähän olis kysymysmerkkinä ollut mihin itsekään vaunut olis sijoittanut.

Butterfliee
Mä kannatan ehdottomasti kovaa kantokoppaa. Se on äärettömän kätevä kun on vaunujen kanssa kylässä tai neuvolassa niin nukkuvan tai miksei valvovankin vauvan saa helposti siinä siirrettyä ja toimii tuo ekat kuukaudet matkavuoteena tai päiväpetinä esim. olkkarissa.
Plussana pehmeeseen mainittakoon vielä että kova koppa on kesällä vilpoisampi ja vaikka meillä syntyi esikoinen talvea vastaan sitä oli minusta helpompi vuorata lämpimämmäksi makuupussilla ja villaviltillä kuin pehmeetä koppaa joka meillä oli parvekevaunuissa.

Mää olen noiden Emmaljungien puolelle kääntymässä,vähän testailin kaupassa ja netissä katsonut....Vielä jos malttaisi odotella tovin ennenkun lähtee kunnolla vertaamaan ja kokeilemaan :)

Meillä mä olen kovan kopan puolella. Näin kun kesä vauva niin ajattelen et kuumalla mukavamman kevyt paikka vauvalla olla ja tosiaan kesällä jos jossain yövytään vauva voi nukkua siinä.
Mies taas kokee kovan kopan huonoksi kun vie sitten mm. Autossa tilaa...mut luulen että mä pidän pääni tässä asiassa

Tänää mä nään vauvan vaunut tai huomenna.... Onko ne käyttökelpoiset vai lähdetäänkö shoppaan jotkut muut käytetyt!!

Meillä onneksi noissa tuplissa tosi nopeesti kasaan laitettavat kopat niin ei vie autossakaan paljoo tilaa. Ja matkalle kun lähtee niin sinne kopan sisällehhän voi laittaa tavaraa matkustamaan. :D

Takaisin