Vaunut kaukalot ja muut menopelit :)

Ah, tänään saatiin vaunut haettua postista :). Käytettynä siis tällä kertaa ostettiin, vm 2010 Teutonian Mistralit ihanalla suklaanruskea-kukkakuosilla :). Kyllä kelpaa pikkuneidin niissä matkata. Pojilla oli mustat vaunut ja tuntuupa kivalta kun nyt tytölle on vähän tyttömäisemmät menopelit.

Turvakaukalo ostetaan varmaan uutena, ihastuin Britaxin baby-safen mahtavan violettiin väriin, joten sellainen tulee varmasti meille ja ehkä kaveriksi samalla värillä Britaxin matkarattaat. Isofix-telakka on unohtunut poikien jäljiltä varastoon ajelehtimaan, joten se on vielä tallessa.
 
Mariannu, se uus liila on ihana!! Mä pelkään lankeevani viel jossain vaihees Agileihin sillä värillä, vaikka me ei niin ees tarvittais matkarattaita! kauheeta :D
 
Skallo, mäkin olin ihan ajatellut että kyselen josko joltain kaverilta vielä löytyisi turvakaukalo (jotenkin sitä en uskalla ihan sokkona käytettynä ostaa), mutta kun näin tuon violetin Britaxin, oli homma aika selvä :). Ja mekään ei uusia matkarattaita todellakaan tarvittaisi, mutta olisi niiiiin ihana saada saman väriset. Miehelle perustelin, että kun tällä kertaa olen hommannut niin paljon kaikkea käytettynä (esikoiselle ostettiin kaikki uutena), niin mähän olen suorastaan toistaiseksi vaan säästänyt rahaa :).
 
Käytiin pääsiäisenä sukuloimassa maalla, ja saatiin sieltä nyt sitten mukaan yhdistelmät+turvis pikku  herralle. Serkkuni on vähän päälle pari vuotias, ja sieltä jäi sitten lähes käyttämättömät vaunut, mitkä me nyt sitten heiltä ostettiin pois. Gessleinin F3 yhdistelmät (2010) joihin sitten saa tuon turviksenkin (Britax) kiinni. Herran menopeli sai eilen sitten vielä kunnon huoltokäsittelyn samalla kun isäntä huolsi auton, kelpaa pikkuisen sitten matkata, kun on vaunut viimisen päälle puhtaat ja tuunatut :)
 
Meidänkin minillä on nyt sitten turvakaukalo autoon :). Ostettiin Cybex Aton ja siihen isofix-alusta. Vaikutti tosi hyvältä ja ihanan kevyt. Ostetaan vielä Baby Joggerin City Mini-matkarattaat joihin saa tuon kaukalon sitten kiinni. Mielestäni kätevämpi esim. ostoskeskuksissa kuin raahata vaunut ja niihin kaukalo. Vaunut kun meillä ostettu sitä ajatellen että ovat hyvät ja kevyet työntää kaikessa maastossa kesällä ja talvella, mutta eivät ehkä kaikista näppärimmät ahtaissa kaupoissa liikkuessa. Ihanaa kun on jo vauvatavaraa tulevan minin huone täynnä :). 
 
Mekin käytiin nyt sitten eilen ostaan kaukalo meidän pikkuiselle, kun saatiin se tyttövarmistus sieltä 4D:stä :) Ostettiin myös tuo cybexin aton 2 isofix-alustalla ja pinkin värinen ;)
Pojalla meillä oli kaverilta saatu brion primo myös fixitelakalla, mut tykkään että se rupesi olemaan jo vähän vanha ja tuntu, että se kävi niin pian ahtaaksi varsinkin nyt kun on vielä talvi siinä kohtaa kun me vaihdettiin poika seuraavaan istuimeen, kun kaukalo oli jo tosi ahdas. Poika oli siis 8kk, kun siirrettiin se cybeksin pallas istuimeen.
Muita hankintoja meidän ei oikeestaan tarviikaan tehdä, kun kaikki löytyy jo esikoisen jäljiltä, kun silloin ostettiin uutena kaikki muut. Ja ne ei ole kun sen reilu kaksi vuotta vanhoja. Yhdistelminä meillä on gessleinin swingit ja oon ollut niinhin kyllä tosi tyytyväinen.
 
Pöppiäinen: mäkin kuolasin sitä pinkkiä/lilaa turvakaukaloa kun tyttö meillekin tulossa, mutta päädyttiin harmaaseen. Kuitenkin ajatuksena että menisi sitten toisellakin lapsella (mikä kuitenkin haaveissa jossain vaiheessa) ja jos on silloin pikkuveli tulossa niin ei tarvitse sitten istua pinkissä istuimessa 
 
Juu meillä, kun tää näillä näkymin jää viimeiseksi lapseksi. Niin kaukalo lähtee heti myyntiin, kun siitä on ulos kasvettu :)
 
Uusia yhdistelmiä miettiessä meillä päädyttiin Oran taigoihin :) Tähän asti olen ainakin ollut tyytyväinen mitä oon esikoisella kokeillut. Tietenkin nyt ovat olleet vähäisellä käytöllä kun ei kolme vuotias oikein rattaisa viihdy ja kun pitkä on niin jalat tulevat yli. Odotan innolla että pääsen käyttämään niitä kesällä sitten "oikeasti" :)

Turvakaukalokin jouduttiin uusi ostamaan kun entinen oli tooosi vanha ja vähän epäilytti sen turvallisuus. Turvakauloksi valittiin Brio primo ja uskon että se on turvallisempi kuin entinen kaukalo. Muitakin vaihtoehtoja oli mutta niissä nousi sitten hinta liian kalliiksi :/
 
Olen aiemmin kirjoittanut tänne Nonnulina, mutta nyt olen _luultavasti_ osannut kirjautua. Oli hieman hankala tuo prosessi kun väitti, että minulla olisi jo tunnus tänne... En saa - jälleen kerran - unta, joten nyt onkin hyvä aika kirjoitella vaunuasiaa.

Meille on siis tulossa esikoinen. Oikeanlaisten vaunujen miettiminen on ollut haastavaa, koska ei ole aavistustakaan, minkälaiset ovat oikeasti hyvät.

Olemme päätyneet joko Bugaboo Cameleon yhdistelmävaunuihin tai Brion Smilehin. Nämä tasan sen vuoksi, että kaikki muut tuntuvat jotenkin kömpelöiltä. Asumme Helsingissä keskustan tuntumassa ja tulen kulkemaan jatkossakin raitiovaunulla lähes päivittäin. Vaunujen tulee olla sen kokoiset, että pääsemme liikkumaan julkisilla. Lisäksi mieheni on britti, jonka vuoksi matkustamme tooodeella paljon. Olen pari kertaa nähnyt, kuinka äidit tuskailevat jättimäisten vaunujen kanssa lentokentällä. Eikö muka ole olemassa teleskooppivartisia vaunuja, jotka menevät superpieneen tilaan, mutta ovat talvisäässä kunnon hyökkäysvaunut? Ai ei vai...
Bugabooissa mietityttää hinta, ne ovat yli tonnin vaunut :wtf ja Brion Smileyssa mietityttää eturenkaat, joita ei saa vaihdettua. Onko kenelläkään kokemusta näistä vaunuista? Tai olisiko suositella jotain meille sopivia ja näppäriä vaunuja? Hjälp.
 
Olen aiemmin kirjoittanut tänne Nonnulina, mutta nyt olen _luultavasti_ osannut kirjautua. Oli hieman hankala tuo prosessi kun väitti, että minulla olisi jo tunnus tänne... En saa - jälleen kerran - unta, joten nyt onkin hyvä aika kirjoitella vaunuasiaa.

Meille on siis tulossa esikoinen. Oikeanlaisten vaunujen miettiminen on ollut haastavaa, koska ei ole aavistustakaan, minkälaiset ovat oikeasti hyvät.

Olemme päätyneet joko Bugaboo Cameleon yhdistelmävaunuihin tai Brion Smilehin. Nämä tasan sen vuoksi, että kaikki muut tuntuvat jotenkin kömpelöiltä. Asumme Helsingissä keskustan tuntumassa ja tulen kulkemaan jatkossakin raitiovaunulla lähes päivittäin. Vaunujen tulee olla sen kokoiset, että pääsemme liikkumaan julkisilla. Lisäksi mieheni on britti, jonka vuoksi matkustamme tooodeella paljon. Olen pari kertaa nähnyt, kuinka äidit tuskailevat jättimäisten vaunujen kanssa lentokentällä. Eikö muka ole olemassa teleskooppivartisia vaunuja, jotka menevät superpieneen tilaan, mutta ovat talvisäässä kunnon hyökkäysvaunut? Ai ei vai...
Bugabooissa mietityttää hinta, ne ovat yli tonnin vaunut :wtf ja Brion Smileyssa mietityttää eturenkaat, joita ei saa vaihdettua. Onko kenelläkään kokemusta näistä vaunuista? Tai olisiko suositella jotain meille sopivia ja näppäriä vaunuja? Hjälp.
 
Tota sori tämä säätäminen. Ei voi olla näin hankalaa käyttää keskustelupalstaa...

Olen ollut käyttäjä since 1970. Ja silleen :)

t: nonnuli
 
Nii eiks Smileis meilkein mee koko ripustus vaihtoon jos etukumi puhkee... Ite ottaisin kuitenki Smilet, Bugaboot on niin törkeen hintaset että samalla rahalla ostat Smilet ja vaikka parikin uutta eturengasta. Ja todennäkösintä on ettei renkaat koskaan ees puhkee :)
 
Nonnuli Sie voit vaihtaa ton käyttäjänimen omista asetuksista sit ku oot kirjautunu.. :) Meet (siis täällä foorumin puolella) käyttäjätili -> Yhteystiedot ja sieltä sit kirjotat vaan nimimerkki kenttään haluamas nickin :) Pitäs toimia.. :wink
 
Myö ostettiin vaaville Hartanin vaunut...vihdoin ja viimein..Meinas jo hermot palaa kun en osannu millään päättää että mitkä haluan..Heittoaisa ja hinta osottautu sit hyväks kriteeriks ja käteen jäi noi melekosen näppärältä vaikuttavat yhdistelmät. Väriks otettiin sellanen rusehtava-harmaa-valkonen,jotta käy kummalle vain...meillä kun siis ei vieläkään tiedetä kumpainen on tulossa :think005
Turvakaukalo on Brion musta-harmaa.....
 
Meillä on vähän jokseenkin tylsä tilanne, kun pojalle pari vuotta sitten ostettiin kaikki vaunut ja vempeleet uutena, niin niillä mennään nyt sitten toinenkin kierros. Tekisi niiiiin mieli ostella kaikennäköistä, mutta kai joku järjenhiven tuolla päässä(ja ennen kaikkea kukkarossa:D ) sanoo, että ei kannata..

Meillä on vaunuina emmaljungan city crossit pehmeällä kantokassilla, britaxin baby safe+II kaukalo ja telakka ja sitten matkiksina britaxin b-mobilet. Suosittelen tosiaan matkiksia joihin saa turvakaukalon kiinni! Ei tarvitse nukkuvaa lasta herättää, kun siirtää autosta rattaisiin esim just kauppaan kun menee.

Sisarusrattaita olen miettinyt, mutta koska poika jo 2v3kk kun vauva syntyy, niin ajattelin ainakin alkuun yrittää josko pärjättäisiin pelkällä seisoma/sisaruslaudalla. Se onkin aikalailla ainoita tuolla meidän hankintalistalla.. Ja ehkä joku uusi kiva kurtiksen vaunusuoja.. Pitää sitä kai vähän jotain :wink
 
Onko jollakulla kokemusta Jedosta? Meistä Jedo Fyn4 vaikutti näppärältä. Jäätiin pohtimaan sen ja Brio Smilen välillä.
 
Meille kotiutuu uutena turvakaukalona sitten vanha tuttu Maxi-Cosi Cabriofix. Tähän päädyttiin, koska on tilava ja menee pitkään ja suhteellisen kevyt kantaa.

Meillä on kahdella ekalla ikäeroa 2v 2kk. Emme ole koskaan käyttäneet kaksosrattaita, seisomalauta oli kovassa käytössä. Nyt on tulossa hieman pidempi ikäero, joten pyörillä ja kävellen mennään. Mielestäni kesällä syntyvä vauva oli hyvä ajoitus, kun pitkään pääsi seisomalaudalla ennen kuin tuli lunta. Tosin kyllä sillä lumessakin sitten pääsi menemään, ei nyt ihan umpihangessa, mutta tampatulla jalkakäytävällä kyllä.

Ihanuus hankintani tällä kerralla on Doomoon isompi imetystyyny. Ekalla kerralla ei ollut tyynyä ollenkaan, toisella kertaa sain kaverilta Pikku Pian tyynyn, joka oli ihan mahtava ja tällä kertaa päätin, että tähän panostan, koska olen sen kokenut todella hyödylliseksi. Kaikki muu paitsi kaukalo ja tämä tyyny on kirppiksiltä.
 
Takaisin
Top