Vaunut ja muita hankintoja

Heh, meillä samanlaiset pohdinnat blackpanther82! Meillä siis esikoinen nukkuu edelleen pinnasängyssä meidän sängyssä kiinni ns. sivuvaunussa. :oops: Todennäköisesti meillä siis tulee aluksi olemaan meidän sängyn toisella puolella pinnasänky ja toisella puolella jokin kehto tms. vauvalle. Noh, kunhan lapset ei meidän sänkyyn tule ja jää meillekkin tilaa nukkua. :grin
 
Blackpanther, auttaisko jos kantaisitte pinnasängyn isosiskon huoneeseen niin ei olis enää omaa sänkyä teidän makuuhuoneessa? Sit kun on tottunut nukkumaan siinä huoneessa vois kokeilla vaihtaa sänkyä.
 
Janna: Tuokin on käynyt mielessä. Vois kokeilla :) Ja sit toisaalta sen jatkettavan vois kokeilla kantaa meidän huoneeseen...
 
Meillä vauva nukkuu alkuun äippäpakkauksessa. Alkuun ajattelin et oisin tehnyt/ostanut unipesän, mut mut ongelmaksi muodostuu se ettei se välttämättä ole paras ratkaisu meille kun vie aika paljon tilaa mein 160cm sängystä. Ja pinnikseen sitä ei voi laittaa kun esikoinen nukkuu viä toistaiseksi siinä. No enää pitää kehittää joku taso minkä päälle laitan sen pakkauksen..

Noista vaatelistoista, netissä on ihan ok listoja jotka ovat suuntaa antavia. Yhtä oikeaa listaa ei ole, sillä joillekin se tietty määrä vaatteita voi olla liikaa(kaikkia ei tule käytettyä) tai sitten joillekin ne määrät voi olla liian vähäisiä. Sen näkee paremmin vasta sitten kun vauva on syntynyt. Isompia vaatteita menee enempi (varsinkin sitten kun lapsi alkaa liikkumaan ja syömään kiinteitä), sitä ennen ne vaatteet ei juuri likastu ellei sitten vauva puklaile paljon tai väännä niska kakkoja. Ja kuten joku laitto niin se mikä on oikea määrä teille riippuu siitä paljonko jaksaa pyykätä ja haittaako se pieni pulaus vauvan bodyssa vai ei.
 
Meilläkin on ensisänkynä suvussa vuosikymmeniä kiertänyt rottinkisänky pyörillä. Sen jälkeen otetaan käyttöön pinnasänky, jonka saamme ystäväperheeltä myöhemmin. Ja tietysti vaunut löytyvät myös. Näillä mennään esikoisen kanssa.
 
Hei, oottako jo imetysliivit hankkinu? Oisko jotain vinkkejä mistä löytyis hyvät? Mulla ollu käytössä viimeksi sellaset kärkkäiseltä ostetut imetysliivit ja on kyllä ollu yllättävän hyvät. Ne on nyt aika kuluneet mut en oo varma myyänkö niitä enään siellä nii kertokaapa kokemuksia :happy:
 
Viimeistään parin viikon päästä meen ostamaan imetysliivejä Henkkamaukalta. Niiden normiliivitkin on aina sopinut mulle ja hinta-laatusuhde on kohdillaan.
 
Mä ostin eilen KappAhlista paketin imetysliivejä, yhdet musta ja toiset valkoiset. Ne on sellaset kun venyy ja paukkuu ja koot on s, m, l, xl niin ei tarvii miettiä ympärystä ja kuppikokoja.
 
Imetysliivit kiinnostaa täälläkin! Laitelkaas vaikka linkkejä/kuvaa, millaisia liivejä ootte hankkineet. Valikoimaa ja erilaisia malleja tuntuu olevan paljon, eikä mitään hajua, millaiset olis kätevimmät.

Entä aiotteko hommata jotain imetyspaitoja tms. myös, onko ne käteviä? Mulla ei ainakaan normipaidoissa (toppeja lukuunottamatta) ole niin avonaisia päänteitä, että niitä sais kaula-aukosta venytettyä imetystarkoitukseen. Eli ehkäpä jokunen imetyspaita vois tulla tarpeeseen.

Eikä näitä hankintoja nyt enää kovin montaa viikkoa voi enää lykätä! Vauva-appsi muistutteli tänään, että 6 viikkoa synnytykseen! Hurjaa. :D

Nessu 32+5
 
Mulla on Carriwellin imetysliivit ja ne oli viimeksi ainakin alkuun tosi hyvät joten ne otan myös nyt synnärille. Myös joitain muita (ei niin kivoja) saattaa löytyä kätköistä. H&M:ltä on pari imetystoppia ja niistäkin tykkäsin viimeeksi niin koti- kuin yöpaitonakin. Loput ostan sitten kun lapsi on syntynyt ja nään miten imetys lähtee käyntiin.
 
https://www.lumingerie.fi/blossom-imetysliivit-1018-polka-dot mää aattelin tilata itelleni tollaset alkuun, kun noissa h&m jne liiveissä loppuu mulla koko kesken. Parit halpikset oon Prismasta ostanut, mut jos imetys sujuu tällä kertaa paremmin ja mennään täysimetyksellä nii ostan sitten myöhemmin paremmat liivit.

Imetyspaitoja mulla ei ollut esikoisen kanssa, vaan alla oli narutoppi ja päällä toinen löysempi paita mitä nostelin sit ylemmäs. Tosin meillä ei kauheeta tarvetta ollut imetyspaidoille. Mut joo ne helpottaa sitä imetystä ja varsinkin kaupungilla/kylässä ovat käteviä kun ei tartte ite olla puolinakuna. H&M:llä näytti olevan aika paljon erilaisia paitoja kun tänään selailin netistä.
 
Mulla on Pienten parhaaksi verkkokaupasta tilattuja Carriwellin liivejä ja oon tykännyt tosi paljon. Ihan noita mitkä maksaa alle 28 €.
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=36 (ja mun kuppikoko imettäessä on siis about G ja nämä tukee silti hyvin).

Imetyspaitoja oon kolmen imetyksen aikana omistanut tasan yhden ja sekin on ollut tosi vähällä käytöllä. Ihan paidanhelmaa nostamalla oon selvinnyt ja jos oon tiennyt, että pitää imettää julkisemmin, niin oon laittanut paidan alle masutuubin niin ei oo maha paljaana kun imettää.
 
Kirpparilta ostin 5 imetyspaitaa. Aiempia lapsia imettäessä en moisia käyttänyt, mut koklaanpa nyt. Mikä on masutuubi?
 
Napu: Mulla on näitä Bella band masutuubeja. En ois itekään keksinyt käyttää imettäessä kun oon masutuubit yhdistänyt vain raskausaikaan, mutta kun raskausajalle näitä viime raskaudessa ostin, niin näiden ohjeessa oli sekin idea tuotu esiin :) Ja nämä on malliltaan semmoisia, että niissä ei oo mitään "masupusseja" kuten jossain eli sopivat tosiaan myös raskauden jälkeen.
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=37
 
Mä käytin viime imetyksen aikana pääasiassa imetystoppia, en rintsikoita. Sit ompelin itelleni pari "imetys tuubihuivia" ja niitä käytin kylillä. Nyt oon ostanut kirppareilta erilaisia imetyspaitoja ja parit rintsikat, katotaan mitä sit päädyn käyttämään.
Tässä netistä lainattu kuva huivista.
ImageUploadedByVau Foorumi1472620214.651541.jpg
 
Mulla noissa lindexin saumattomissa liiveissä on se ongelma, että mun rinnat on isot mutta ympärys ei. Eli tarvitsisin sellaiset jotka myydään ihan rintaliivien kokojen mukaan joissa voit valita ympäryksen ja kuppikoon. Mulla on kotikäytössä noita lindexin ja h&m:n liivejä, mutta liian isosta ympäryksestä ja pienestä kupista johtuen, ne ei kyllä tue paljon ollenkaan. Ei tulis mieleenkään lähteä näillä esim. kävelylle.
 
Oli pakko ostaa parit Bravadon imetysliivit nettikirppikseltä, kun niitä on niin paljon kehuttu. Eikä suotta :D mä en oo pariin viikkoon mitään muuta käyttänytkään, aivan ihanat päällä :) mittataulukon mukaan mulla pitäisi olla M-koko (vaatteet M ja kuppikoko nyt c/d), mutta se on tällä hetkellä just ja just sopiva ja maidon noustua L on varmastikin hyvä. Onneksi ostin kumpaakin kokoa yhdet.

http://www.raskauskeiju.fi/bravado_the_body_silk_seamless_imetysliivit_-_musta
 
Kiitos kaikille :happy: laitoin nyt sit tilaukseen tollaset Carriwellin kevyesti topatut imetysliivit kun vaikutti parhaimmilta. Niistä saa myös ne toppaukset irti jos tuntuu että painaa liikaa. Ainakin aluksi varmasti hyvät tollaset missä ei oo kaaritukeja.
 
Takaisin
Top