Vaunut ja muita hankintoja

Kiitti Pippuri! :) Het' aamusta se on lähdettävä naapuripitäjään Lidliin. Vartalotyynyn sain vasta toisesta n. 60 kilsan päässä sijaitsevasta Lidlistä. Toimii hyvin unityynynä vartalon tukena, mut en kyl imetystyynyksi suosittelisi. Mun imetystyyny on paljon jämäkämpi!
 
Onko jossain netissä hyviä listoja, paljonko pitäisi hommata mitäkin vaatetta?
En osaa yhtään arvioida, paljonko mitäkin pitäisi ostaa. En saa keltään tutulta vaate/tarvikepakettia, kun kaikki tutut on tehneet lapset jo vuosia sitten.
Meillä ei ole kuivausrumpua, joten vaatteiden kuivatukseenkin menee syyskoleilla ilmoilla vuorokausi. Ajateltiin ostaa lavuaarin viereen sähkölämmitteinen pyyhekuivain (hattuhyllyllinen malli tarjouksena Bauhausissa), jotta se helpottaa vähän pyyhkeiden ja pyykkien kuivatusta. Onko näistä kokemusta, oikeasti hyötyä?
 
Muokattu viimeksi:
Mie tein taktiset ja ostin yhen ylimääräsen pyykinkuivaustelineen. Mies kyllä ehotteli kans tuollasta pyyhekuivainta, mut normiteline tuli niiiin paljon halvemmaks. Pitää vaan sietää sitä et pyykkiä roikkuu vähän siellä täällä. Ite kans miettiny tuota vaatteitten määrää ja mikä ois tarpeeks, mut luotan et se selviää aika pian ja oon pari vaatepakettia saanu ja pari ostanu nettikirpuilta. Isompia mitä tarviaa sit ku poitsu kasvaa ostan sen mukaan miltä meijän kulutus näyttää. Pieniä oon varannu sen verran et luultavasti osa jää käyttämättä. Toisaalta, jos äitiinsä tulee ja on hankala refluksi, niin eipä olla pulassa.
 
Miä on varmaan jotain listoja mut ei tiedä kuinka kattavia ne on.Myös se minkälainen sisälämpötila teillä on vähän vaikuttaa.Koska itse ainakin tykkään pitää vauvalla varsinkin talvella luultavasti jo syksyllä 2 kerrosta vaatetta.Mut jos kuivatuskin kestää ostaisin ainakin 10kpl kutakin vaatetta 50-56cm koossa(suurin osa 56cm)Eli siis bodyja,puolipotkareita(tai sukkahousuja),päällyhousuja.Ja itse en tykkää potkihousuista siis jotka tulee ylös kiinni mutta kannattaa niitä jokunen olla jos itse tykkää.Ja varmaan 62cm kannattaa myös olla valmiina jonkin verran.Isompia kokoja ehtii ostaa ja varmasti saa myös lahjaksi :) Myös 62cm vaatteita voi moni tuoda lahjaksi :)
 
Kannatan kyl facekirppiksiltä katsomaan onko just jotain paketteja myynnissä missä enemmän vaatetta :)
 
Ite oon ostanut 50 kokoa viisi bodya , viidet housut. 56 kokoa (ja siitä eteenpäin) 10 bodya ja 10 housut. Siihen sitten tietysti haalaria, neule, huppari, sukkia, pipoja, tumput jne. Ja äitiyspakkaus.
 
62:sta eteenpäin saakin sitten lahjaksi aika paljon. Noita pienempiä oon ostanut kirpparilta paria poikkeusta lukuun ottamatta.
 
Tarvittava määrä riippuu siitäkin miten herkästi haluat vaihtaa vauvalle puhdasta päälle, toiset sietää enemmän likaa (puklua, maitoa) vaatteissa kuin toiset. Tai miten usein haluat pyykkikonetta pyörittää. Ja toisaalta kuinka sit sattuu kakka lentämään pitkin poikin :) Ihan pieniä 45-50 cm en ostaisi montaa, koska aina voi kääräistä hihaa ja lahjetta ja vauva todennäköisesti alussa kuitenkin hukkuu hankittuihin vaatteisiin :) Meillä oli aika pieni esikoinen, joten 56 senttisiä käytettiin kauan ja niitä saikin sit olla enemmän vaikka onkin kuivausrumpu. En nimittäin lukeudu niihin, jotka jaksaa pyykkirumbaa edes joka toinen päivä. Harsoja meillä taitaa olla ehkä joku 12 kpl ja se tuntui riittävän.
 
Onko kukaan ajatellut hankkia vauvalle ensisängyksi kehtoa? Esikoinen nukkui suoraan pinnasängyssä, mutta olihan se ihan valtavan iso sänky niin pienelle vauvalle, vaikka sitä toki monenlaisilla virityksillä voikin pienentää. Ollaan nyt mietitty josko vauvalle hankkisi ihan alkuun kehdon ja esikoinen saisi vielä vähän aikaa käyttää omaa pinnasänkyään. Päällimmäisenä mielessä nyt Baby björnin Harmony ja Stokken kehto, mutta niistä kovin vähän löytää mitään kokemuksia eli liekö melko uusia juttuja. Sitten toki ne kattoon kiinnitettävät kehdotkin näyttää ihanilta, mutta ei kyllä viitsisi alkaa kattoa porailemaan sitä varten. :rolleyes:
 
Mä ostin tälle kakkoselle "mooses-kehdon" alakertaan, että saa rauhassa nukkua päivisin enkä joudu ramppaamaan portaissa kun esikoinen touhuaa leikeissään (makkarit siis yläkerrassa). Esikoisella oli ihan superihana kehto ( http://www.lauranlastentarvike.fi/e...bjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/4225) alussa, mutta myin sen pois kun siirryttiin pinnasänkyyn. Tykkäsin ite kyllä ja pinnis tuntui kyllä pitkään ihan jättikokoiselta. Tällä kertaa en kuitenkaan meinaa enää sijoittaa varsinaiseen kehtosänkyyn.
 
Meillä on suvussa kulkenut rottinki-vauvansänky. Se on alkujaan hankittu kun mun äiti syntyi. Eli siinä on nukkuneet ensikuukaudet mun äiti, hänen sisarukset, heidän kaikki kuusi lasta ja kolmatta sukupolvea mun kolme lasta. Mun veli ja serkut ei ole halunneet käyttää sitä lapsilleen. Sängyn pohjaan on kans kirjoitettu kaikkien nimet. :) Kun käytettiin sitä kuopuksella mun veljen vaimo suuttui mun veljelle miksei tämä ole kertonut niin ihanan sängyn olemassaolosta! He käytti lapsilleen suoraan pinnasänkyä mutta ehkä nyt kolmannelle ottavat rottinkisängyn kun varmaan sopivasti vapautuu meiltä kun serkuksille tulee n 3kk ikäeroa.
 
Meillä on vauvalle kehto, pinnasänky, ä-pakkaukseen tehty lakana ja saan vielä done by deerin babynestin.. Valinnanvaraa siis on, missä nukuttaa.. Saa siis nähdä, mikä näistä valikoituu ja voihan se toki olla, et päiväunet kehdossa omassa huoneessaan ja sit yöt pinniksessä babynestissä tai ä-pakkauksessa.. Mut siis pinnis itsessään tuntuu kovin isolta. Tää sänkyvalikoima on näin laaja, koska sain ilmaiseksi/hyvin halvalla näitä.. :)
 
Täällä myös pinnasänky ja unipesä :) Unipesää ajattelin käyttää pinniksessä alkuun jottei sänky tunnu niin isolle pikkuisesta ja olo olisi turvallinen siinä ollessa.
 
Meillä vain tuo pinnasänky. Ja vaunut. Teinköhän aiemmille lapsille peitosta tms. jonkun pienennyskolon sinne..? En hommaile muita nukkumispaikkoja. Nukkua voi myös sylissä, vieressä tai liinassa.
 
Meillä on myös olemassa rottinkinen perintösänky tai ei nyt juuri meillä.Ja pinnasänky on jäänyt kuopukselta ei oo tullu sitä myytyä :) Aattelin et makkarissa saa nukkua pinniksessä unipesässä aluksi.Ja sitten alakerrassa päivällä saisi alkuun nukkua siinä perintösängyssä.Toki myös ulkona vaunuissa ja koitan varmaankin opettaa et nukkuu jotkin päikkärit makkarissa ettei tuu samanlainen ku isommista et ei nukkuneet kun ulkona.
 
Täällä myös rottinkinen pieni sänky ja jalkoihin joku sukupolvi on teettänyt pyörät. Sänkyosan saa myös nostettua irti jalustasta, eli pelkäksi koriksi. Meillä yöt nukutaan pinnasängyssä niin että on sivuvaununa omassa sängyssäkiinni ja päivän tohinoiden ohella sitten korisängyssä. Saa sitten esikoisen menojen mukaan siirreltyä.

Meidän versio on Fafan isälle teetetty..On siinä "muutama" suvun lapsi uinunut :happy:
 
Meillä oli pinniksen ja unipesän lisäksi Tiny Love rocker napper -sitteri, jossa olisi tarkoitus nukkua päikkäreitä, mutta saas nähdä kuinka käy :)
 
Jaa-a... Joutuukohan sitä hankkimaan vauvalle vielä jonkin ensisängyn..? Sais pelattua lisäaikaa tuon nuorimmaisen kanssa kun sepä ei noin vaan ookkaan siirrettävissä isosiskon huoneessa olevaan jatkettavaan sänkyyn. Kamala huuto jos edes yrittää viedä sen sinne nukkumaan. Vain meidän huoneessa oleva pinnasänky kelpaa. Nuo meidän isot lapset olikin helppoja aikanaan, ihan sama minne huoneeseen ja minne sänkyyn vei, niin aina tuli uni. Tämä onkin haastavampi yksilö :P
 
Takaisin
Top