Vaunut, apua valintaan.

Mä ajattelin mennä nyt lastenmessuille testailemaan. Muutamat kriteerit on mielessä millaset vaunujen tulis olla jo ihan elinolosuhteiden takia, mut ku niissä on niin kauheesti liikkuvia osia et on kyllä hankalaa... Äiti ja isä lupas ostaa meille vaunut joten taidan nyt sit kuitenkin uudet hankkia, on sit ainakin varmasti kunnossa. :)
 
mäki yritin houkutella äitin ostaa mulle vaunut mut ei se oikein lämmenny... :D kyllähän mää tiän että se muuten sponssaa paljonki varmasti ku laps syntyy :P
onhan tässä yksin aika paljon hankittavaa... ei oikeen voi uutena kaikkea... :eek:
 
Meillä ovat kuulemma molempien veljien esikoisille myös vaunut ostaneet. Saattaa olla hinta vaan vähä erilainen nyt entä ku pikkuveljen esikoiselle ostaessa 12 vuotta sitten. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo toi rahanmeno kyllä hirvittää! Vieläku häätkin nytte, mihin myös uppoaa yllättävän paljon rahaa! Ja kaikki isommat ostokset vauvallekkin tekemättä.. Ja minä opiskelija, ilman miestä en kyllä selviäis :wink
 
Kiitti :) on kyllä hienot.. Mmmm vaikea valinta tuo värin päättäminen, nyt kun noita värejä vertailen niin kolmet näyttää hyviltä: all Black, tweed ja tuo teidän väritys :) no jos mä pian pääsisin päätökseeni :)
 
Meille tuo väritys oli ihan selvä peli, mutta me pähkäiltiin kuumeisesti rungon kanssa. :) Päädyttiin lopulta Classic Chrome-runkoon, siinä kiehtoi keinonahka-aisa, mutta renkaiden valkoiset reunat hieman mietitytti. Mitä runkoa te olette ajatellut? Tuossa harmaassa kankaassa voisi olla se hyvä puoli, että se ei ehkä haalistu auringossa niin herkästi kuin musta.
 
Mulle ois muuten ollu toi väri niin selvä juttu, mutta se myyjä haukku sen valkoisen keinonahan lyttyyn ja noissa kangasväreissä ei oo sit niin selvää minun makuuni parasta väriä. Kun olin saanut päähänpinttymän, että valkoiset haluan :wink Joo toi harmaa vois kyllä olla sen haalistuneen kannalta järkevin ja ehkä myös se pehmein väri, mistä tykkään. Ja nuissa teijän vaunuissa on ihana toi sisäkangas, jotenkin tosi söpö. Ja noi ihan mustat olis taas ne yksinkertaisimmat. Pitäs nähä paikanpäällä nuo värit, niin ehkä sitten selkeentyis:)

Me ollaan vaan yhden kerran käyty liikkeessä vaunuja kattomas, mutta muistelisin, että se runko mitä katottiin olis ollu toi Classic cryptonite runko. Mutta jokatapauksessa jommat kummat noista Classic rungoista, kun halutaan ilmakumirenkaat, ei kääntyviä ja toi koko oli noissa classiceissa hyvä. Miks te lopulta päädyitte classic chrome runkoon?
 
Meille tulee nyt sitten Brion Go Next vaunut, olihan niillä hintaa, mut jos mun vanhemmat sponssaa suurimman osan niin ei tunnu niin pahalta. On sit ainakin sellaset joilla pärjätään täällä korvessakin, mut on myös kääntyvät eturenkaat kaupunkireissuja varten ja vaunut menee tosi pieneen kokoon eli matkarattaita ei toivon mukaan erikseen tarvita. Oon niin fiiliksissä noista. :)
 
Miks te lopulta päädyitte classic chrome runkoon?

Siinä Classic Chrome rungossa oli se keinonahkainen työntöaisa, niin oikeastaan ihan vaan sen takia päädyttiin. Muuten oisin itse asiassa tykännyt enemmän siitä Classic Cryptonite rungosta, kun se ei ollut niin kiiltävää metallia ja sinä oisi ollut kokonaan mustat renkaat, mutta se keinonahkainen työntöaisa houkutti niin paljon (meillä on pieniä keinonahkaosia siinä vaunukopassa + ratasistuimessa, niin tuntui, että se on viimeistellymmän näköinen kokonaisuus sillä Chrome rungolla). Mutta maksoi 50 euroa enemmän, joten varmaanhan järkevämpi valita olisi ollut ottaa se Classic Cryptonite runko kuin maksaa 50 euroa ihan vain sen työntöaisan takia. :wink
 
^ kiitos vinkeistä, nyt hieman taas fiksumpana, niin ehkä auttaa liikkeessäkin sujuvammin päättämään :)
 
Kertoivat muuten tänään messuilla, että Emmaljungan sporttirungon teko lopetetaan. Heinäkuun on tehdas kiinni ja elokuussa aletaan tekemään jo 2015 malleja. Kaikkia värejä ei siis välttämättä enää saa tehtaalta.. Ainaki muutama väri oli jo loppu.
 
Voi ei! Nyt kun saan värin päätettyä, niin sitä ei sit ookkaa :D Se myyjäkin kyllä mainitsi yhdistä esilläolevista vaunuista, että se väri loppuu, mutta ei ollu muista sit puhetta..
 
Mulla alkaa iskee todella stressi näiden vaunujen kans, tuntuu etten ikinä löydä sopivia käytettyjä :sad001 tai sit ku löydän niin ne on ehtinyt just mennä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä ostan vaunut käytettyinä. Tässä palkkapäivää odotan, että pääsen hakemaan ne :) Mullei nyt kauheesti ollu vaatimuksia niiden suhteen. Kunhan on ehjät, heittoaisa ja hyvät ilmakumirenkaat. Lisäksi mukaan tulee sadesuoja ja hoitolaukku, yhdistelmät tietenkin. Ja alle satasen maksaa. Sitten onkin kaikki isommat hankinnat saatu, jee :)
 
voi itku, vielä on kaikki isommat hankinnat tekemättä kun ajatus on, että tästä omaan taloon ehdittäisiin muuttamaan ennen vauvan syntymää ja siksi ei kannattaisi tähän kauheesti hamstrata tavaraa. Joo järkevä ajatus miehen mielessä, ei niinkään sovi tähän omaan pesänrakennusviettiin. :D Rahanmenokin hirvittää, sama juttu kuin Isabellalla, että häätkin vielä tähän samaan syssyyn.
 
Minä myös tuskailin noiden vaunujen kanssa kuukausia. Päädyin loppuviimeksi kahteen merkkiin, jotka molemmat saksalaisia: Gesslein F6 ja Hartan Topline S. Molemmissa pienet kääntyvät etupyörät (joihin saa vaihdettua isommat) ja isommat pyörät takana. Halusin myös ehdottomasti valkoiset vaunut, joten sekin vähän rajoitti etsintää. Luin käyttökokemuksia ja nämä kaksi olivat saaneet todella hyvät arvostelut. Yksi ehdoton vaatimus oli myös se, että vaunut ovat kevyet ja helpot laittaa pienempäänkin autoon. Tori.fi ja Huuto.net eivät tarjonneet minulle näitä vaunuja (muutamat tuli myyntiin ja menivät heti), joten oli pakko tilata uutena. Olisin mieluummin ehkä ottanut Gessleinit, mutta hinta oli yli 1 000 € Suomesta ja n. 800 € Saksasta tilattuna, joten päädyin Hartan Topline S vaunuihin. Löysin ihan huipputarjouksen täältä...http://www.vauvamaailma.com/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4510&show=all

Tilasin vaunut tämän viikon tiistaina ja eilen keskiviikkona tuli viesti, että vaunut ovat saapuneet! Onpas nopeaa toimintaa :). Eli huomenna mennään hakemaan vaunut kotiin matkahuollosta, kivaa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: hat
Takaisin
Top