Vaunut, apua valintaan.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja papo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko kerenny jo niin pitkälle, että oisitte vertailu hintoja eriliikkeiden välillä? Onkohan nuissa emmajungan vaunuissa paljon eroja? Täällä Oulussa jotkut käy hakemas vaunut ruotsin puolelta samalla ikean reissulla, mutta kuulemma eroa on vaan muutama kymppi. Mutta onko suomen puolen liikkeis paljon eroa? Tietty varmaan riippuu paljon tinkimistaidoistakin ja kuka nyt yleensäkään sitä on tottunut harrastamaan :)

Nyt on muutamas vaunuliikkeessö käyty tutkailee vaunuja. Myyjä oli sitä mieltä, että ei kannata ottaa niitä emmaljungan keinonahka vaunuja (mistä siis haaveilin), vaikka niitä paljon niiltä meneekin. Tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta meille, olis emmaljunga edge duo compi yhdistelmät classik rungolla. Ja ehkä se sit ois harmaalla kankaalla, ne rattaitten kangas osat saa sit kaikki pestyä jopa pesukoneessa. Mutta ois ne keinonahkavaunut niin hienot, mutta ehkä mun on päästävä niistä yli :oops:

Onko muita, jotka ois jo selvillä minkälaiset vaunut ajattelitte hommata? Me nyt hetken vielä mietitään ja käydään ehkäpä vielä jossain toisessa emmaljungan liikkeessä kattomas. Mutta merkkinä kyllä taitaa toi emmaljunga meille olla paras. Esim. Brion vaunuissa koppa tuntu aivan liian pieneltä, kuitenkin kun koppa on meillä käytös kovimmat pakkaset, niin sinne ei musta mahdu vähänkään isompi vauva paksuissa pusseissa..

Muokattu viimeksi:
Me ostettiin jo (hups) Teutonia Funit. Meidän auton tavaratila ei oo kovin suuri ja kun sinne haluis jotain muutakin saada mahtumaan kun vaunut, niin se oli yks aika tärkeä kriteeri että vaunut menee pieneen tilaan. Sit mä halusin että vaunut ois muutenkin kevyet ja ketterät, kääntyvillä etupyörillä (liikutaan pääasiassa kaupungilla ja auratuilla teillä). Lisäks huomasin siellä vaunukaupoilla, että mulla oli tosi monen merkin ja mallin kanssa ongelmia saada yksin vaunut kasaan, kun en tahtonut ylettyä kaikkiin lukitussysteemeihin kerralla (niitä ei selkeesti suunnitella lyhyille ihmisille)....itku-potku-raivari aina vaunuja kootessa ei kuulostanut kovin hyvältä ratkasulta :D

Aika äkkiä meille löyty se "oma" malli, joka tuntu molemmille hyvältä työntää ja helpolta kasalta. Satuttiin vielä löytämään melko halvalla aivan ihanan värinen viime vuoden malli, joita oli vaan 1 jäljellä, niin pakkohan se oli sitten ostaa. Suosittelen kyllä meneen kokeilemaan, aika äkkiä saa tuntumaa just siihen mikä tuntuu itelle hyvältä ja käytännölliseltä :)

Itse tein ensimmäisenä ostoksena käytetyt tuplarattaat emman twin joggerit ja ihan tietoisesti etsin juuri tuollaisia kun pääsin kaverin vaunui kokeilee, on kevyet työntää ja käsijarru löytyy jos alamäessä tarvitsee apua, menee yllättävän pieneen tilaan kun saa kasattua kaksin kerroin, jopa vähemmin kun meidän emaljungat yhdelle. alle satasella löysin tosi siisti kuntoiset. näitä ei tietääkseni enää uutena valmisteta mutta onneksi löysin siistit käytetyt :)

Emmaljunga yhdistelmät ollut käytössä, jotka ostettu esikoiselle aikoinaan ja hyvin on palvelleet ja varmasti palvelee jatkossakin, jarru hajosi nyt 8-vuotta vanhoista vaunuista mutta senkin saisi kuntoon kun löytäisi jonkun kuka osaisi hitsata sen paikoilleen.

Voi että kö mulla haluttais semmoset minkä kans voi juosta, eli eikö silloin pitäis olla ne kääntyvät etupyörät? Mutta sitte ku koiran kans pitää kuitenkin lenkkeillä niin tuntuu ehkä semmoset normit paremmilta ajatuksena... Ehkä :D vaikeita valintoja. Käytettynä itse ostamassa.

Me ajateltiin maanantaina aloittaa vaunukauppojen kiertely, huoh. Aikomuksena on ostaa samalla kertaa turvakaukalo ja kaikki tarvittavat hilavitkuttimet, kun halutaan, että se kaukalokin on yhteensopiva siihen settiin. Olen valmistautunut pitkään ja tuskaiseen prosessiin, nimittäin olen ihan pihalla näissä jutuissa. :)

Mä haluan ehdottomasti Emmaljungan Duo Edget sporttirungolla. Näillä näkymin joudun kyllä tyytymään käytettyihin, kun maksavat päälle tonnin hoitolaukun kanssa.. Monia vaunuja oon päässyt testaamaan ja tuohon olen päätynyt jo vuosia sitten. :p Kolmipyöräiset on musta tosi kiikkerät pieneen tilaan niitä asetellessa (esim. oven viereen miniterassille). Pikkupyöräiset ois hankalat hangessa ja epätasasessa maastossa. Kääntyvät pyörät koiran kanssa ei ole muutenkaan paras vaihtoehto. Saahan ne tietty useimmissa lukittua, mutta nämä siis mun mielipiteitä. Ja minä kun en liiku julkisilla, niin haluan tilavat ja vakaat vaunut. Talvivauvan pitää mahtua koppaan vällyineen ja vielä myöhemminkin sen pitäisi mahtua pitkään nukkumaan vaunuissa päiväunia. Monet nykyvaunut ovat tyyliltään myös liian erikoisia mun makuun..

Diudiu, Mitä eroa tolla sporrti malilla on, verrattuna emmaljunga edge duo compi vaunuihin?

Jos meidän tuleva vauva tulee isosiskoonsa niin se ei suostu enää 4-5- kuisena makaan vaunuissa. Meillä ei ainakaan sitä koppaa tarvittu kun ulkona nukuttamiseen sen ikäsenä. Eli se olis just enstalvena se ikä.
Meillä onneks on sellaset yhdistelmät joihin menee myös kaukalo ja siinä voi vauva, joka ei vielä välttämättä osaa istua, oleen kuitenkin melko pystyssä niin että näkee missä mennään. Meillä on se koppa kyllä aika tilava, joten siihen mahtuu vähän vanhempikin vauva jos tarvii.

Diudiu, Mitä eroa tolla sporrti malilla on, verrattuna emmaljunga edge duo compi vaunuihin?

Siis sama vaunu on kyseessä, mutta sporttirunko on se, minkä minä haluan. Tuohon malliin voi ymmärtääkseni valita 8 eri rungosta mieleisensä.. Kussakin niissä sitten omanlaiset pyörät ja työntöaisat. Toiset aisat saa matalammalle kuin toiset. Esim. Sportin aisa ei tuu välttämättä riittävän alas lyhyemmälle työntäjälle. Mut siinä on taas heittoaisa, muissa ei. Kuoseissakin oli monta ihanaa vaihtoehtoa mistä valita. :)

Joo nyt muistankin kyseisen mallin, mulle se myyjä sano heti, että mulle se sportti liian isot, vaikka en mikään lyhyt ookkaa. Mutta vissiin niihin vaunuihin kuiteski liian lyhyt : D

Hyväkuntoiset edget/sportit maksaa vaan käytettynäkin 500-600€ ja uutena ne saa tingittynä 800€. Ollaan mietitty, että tuleeko kuitenkin halvemmaksi ostaa uutena, kun jälleenmyynti arvo on niin hyvä. Tietty jos sattuis löytämään selvästi paljon halvemmalla käytettynä, mutta saa olla kyllä tuuria matkas, että osuu vastaan..

Samaa olen itsekin pohtinut, kun oon huutonettiä ja toria tässä jo tovin seuraillut.. Monet pyytää yli 700€, kun on hyväkuntoiset vaunut ja esim. hoitolaukku messissä! Et kumpi sit oliskaan kannattavampaa pidemmän päälle.. En kauheen vanhoja haluais ostaa, kun sitten pitää ehkä jo renkaita uusia tms. Lisäks on ollut paljon keskustelua huijarikauppiaista, joten en uskaltais ostaa ainakaan postin kautta käytettyjä.. Mistäs tuohon hintaan saa tingitttyä?? Mietin myös, et olisko ens viikonloppuna lapsimessuilla jotain hyviä tarjouksia niihin.. Ja siellä on ainaki se testirata, missä voi käydä koeajelulla erilaisilla vaunuilla! :wink

Meidän piti ostaa käytettynä vaunut, mut en löytänyt sopivia. Päädyttiin Brio smile - yhdistelmävaunuihin vaunukopalla. Niissä on tilava toi koppa, kääntyvät etupyörät ja sai mahtuu autoon pieneen tilaan. Oon kyllä tyytyväinen hankintaan, löydettiin vielä vaunuihin sopiva turvakaukalo käytettynä

Diudiu, Oulun liikkeessä samantien pudotettiin hinta tohon 800 (edge vaunut) vaikka ei oltu vielä vaunupäätöstä tehty ja kerettiin vaan hintaa kysäsee. Täällä vaikuttaa paljon toi haaparanta, niitten on pakko olla kilpailukykyisiä, että kaikki ei lähe Ruotsista ostamaan. Että tohon hintaan ei paljoa kannata kyllä käytettyjä edes kattoa, kun ne käytettynäkin vielä on niin kalliita...

Me käytiin tänään vaunukaupoilla ja ollaan varmaan ostamassa juuri samaiset Emmaljungat kuin mistä Isabella ja *diudiu* puhuu. Siinä sporttirungossa houkuttaisi se heittoaisa, mutta muuten se classic-runko tuntui paremmalle. Varmaan mulla voi olla sama juttu, että olen liian lyhyt siihen sporttirunkoon, vaikka en mikään ihan lyhyt ole minäkään. Hmm, täytyy varmaan huomenna mennä katsomaan uudestaan ja jos mikään ei jää enää mietityttämään, niin lyödä samalla kaupat lukkoon, niin onpahan sekin asia hoidettu.

^ Harmi kun niitä ei vaan saa valkoisella kankaalla, olin niin haaveillu aiemmin valkoisista vaunuista. Mutta kyllä joku niistä harmaansävyistä on ja ihan kivat :) Mekin varmaan käydään ne tilaamas, kunhan saan sen väärinkin vielä päätettyä :)

Me ihastuttiin heti sellaiseen kankaiseen suurimmaksi osaksi mustaan, jossa oli pieniä valkoisia keinonahkaosia. Siinä oli niin ihana se vaunukopan sisäverhoilukin, valkoisella pohjalla pikkuisia prinsessojen ja prinssien kuvia. :)

Ihan hirveesti oon katellu netistä käytettyjä vaunuja mutta musta tuntuu etten koskaan löydä mitään sopivia :D
vaikka ei ne kriteerit nyt niin suuret oo :D Noh, onhan tässä vielä aikaa... =)

Takaisin