Vaunujuttuja

Meidän olis tarkotus käydä kuun vaihteessa katselemassa vaunuja tampereen lastentarvikkeessa :) saa nähä löytyykö mieleisiä.
 
Saripink: Ihan totta kyllä, että ilman kunnon nettiä noita käytettyjä tarvikkeita on aika vaikea alkaa hankkimaan. Ja muutenkin kun ei pääse tutkimaan netistä vaihtoehtoja ja ominaisuuksia. Me ollaan nyt toista viikkoa ilman nettiä ja oon ihan kypsänä tän tilanteen kanssa...

Ja Meriylle kiitos noista kauppalinkeistä :)
 
Meillä on odottamassa Brion Go rattaat. Valittiin sekä rungon, että kopan väriksi ruskea. Sisälllä niillä on tullut jo pari kertaa huristeltu ympäri asuntoa :D

Kuljetaan paljon autolla, kun asutaan ns. kehityskunnassa. Myös jos enemmän pitää kerralla ostoksia tehdä, päädytään aina johonkin kauppakeskukseen. Todettiin, että nuo kääntyvät etupyörät varmaan toimii silloin meillä parhaiten.

Tammiston Vauva-Pisteestä ostettiin, myös Tammiston Lastentarvikeliikkeesä oli tosi isot valikoimat. Jos haluaa vaunuja kokeilla ja ihmetellä, voisin suositella Lastentarvikeliikkeessä Tammistossa käyntiä. :)
 
Mä oon vasta aloittanut miettimään vaunuasioita.. *huoh* Asutaan landella nii pitäis olla sellaiset vaunut mitkä todella kulkee hangessa.. Itse suunnittelin Jovi Air -vaunuja, ne vaikutti ihan hyviltä (isot renkaat ja "ilmajousitetut") ja menevät pieneen kasaan ( meillä porrasperäinen auto). Itse ajattelin hankkivani käytetyt, mutta tuntuu ettei sopivia löydy millään mistään. Mitä tuskaa ja mies on sitä mieltä ettei vielä tartte stressata tavaroitten takia :)
 
Nyt on vaunut ostettu! Käytiin eilen Helsingissä pyörähtämässä, kun niitä ei Turusta mistään saa. Aivan älyttömän hienot, kevyet ja kätevät! Kuulemma kevyimmät vaunut mitä markkinoilta löytyy. Paljon paremmat mitä edes kuviteltiin :) Ollaan aivan rakastuneita niihin! Kuukauden verran joudutaan niitä odottelemaan, kun tulee myyntiin vasta elokuussa, mutta ne on meidän ja kokonaan maksettu. Kotiovelle tuovat sitten.

Tuollaiset tuli:
http://www.vaunuaitta.fi/bugaboo-cameleon-black-p-1676.html?cPath=2_405_406

Lisäks ostettiin Maxi-Cosin turvakaukalo ja easyfix, sekä adapterit kaukalolle että sen saa sitten vaunujen runkoon kiinni. Nyt on suurimmat hankinnat tehty!
 
Mä tilasin meille eilen Britaxin B-dualit kun sisarrattaat tarvitaan. Sain yhdistelmät myytyä ja heti sormet syyhyten rupesin etsimään uusia!! Tilasin Vauvattaresta, kun siellä oli niin huippu tarjous! Kun osti itse rattaat ja sisaristuimen niin sai Baby safe plus II SHR- kaukalon kaupan päälle!! Ja vaunut oli vielä edulliset verrattuna moniin lastentarvikeliikkeisiin! Oon tosi tyytyväinen, ainoastaan kaukalon väri hieman harmitttaa kun se on beige/harmaa, sitä ei saanu valita. Mut toisaalta kun vaunut on mustat ja pehmeä kantokoppa tulee olemaan musta, niin saahan kaukalossa olla vähän väriä. Nyt vaan odottelen et postimies kolkuttaa ovelle :)
 
Onni-Ilona, tosi hienot vaunut hankitte! :-) Sitten ei muuta, kun odottelemaan kotiinkuljetusta. ;-)

Pulina82, noista vaunuista oon itekin kuullut, että monilla, joilla on kaks lasta pienellä ikäerolla niin tuommoiset löytyy. Varmasti on tosi näpsäkät. :-D

Meillä vaunuhommia on katseltu vähän toisellä silmällä, kun toisaalta meillä on esikoisen vaunut vielä niin hyvässä kunnossa, et ei niistä haluais luopua... :-/ Mut sitten, jos haluan itekseni mennä kahden pienen kanssa jonnekin, niin ois hyvä olla myös esikoisella mahdollisuus istua kyydissä. No, menen lauantaina kaverin pihakirppiksellä käymään, kun siellä ois kuulemma jotkut sisarrattaat myynnissä edullisesti. Kannattaahan se ainakin käydä katsomassa. ;-)
 
Emmaljunga Duo Edge -yhdistelmät ostettiin kirpparilta, 180 €. Jotenkin turhalta ois tuntunu alkaa enempää rahaa tuhlaamaan niihin kun lapsi on kuitenkin mitä ilmeisimmin meidän viimenen ja vaunuja tullaan luultavasti käyttämään vaan sen reilun vuoden ajan (esikoisen melkein käyttämättömät rattaat odottaa varastossa). Isot on renkaat ja se on pääasia, niin pääsee lumessa ja loskassakin eteenpäin.  Mutta kivannäkösiä vaunuja ootte valinnu, Saripink ja Onni-Ilona! 
 
Meinaa vaunukuume iskeä itseeniki kun noista teidän hankinnoista lukee ja katselee mitä ootte valinneet. Meillä on tosiaan ne Firkonin vaunut mitkä uutena ostettiin reilu 1v sitten. Makso reilu 300e sillon. Kovasta kopasta olen tykännyt tositosi paljon kun se on niin tilava. Pikkumies nukku vielä kevyesti siinä päikkäreitä talvella, ratasosa on aika lyhyt ja runko nitisee ja natisee ja jarrut tosiaan on rikki. Menen huomenna käyttämään ne fillarihuoltoliikkeessä ja kuuntelemassa mitä ne sanoo niistä jarruista, saako korjattua vai ei tai kannattaako. Soittelin sinne tänään ja sanoivat että lastenvaunuissa on ylipäänsä yleensä tosi huonot jarrut ja harvoihin malleihin pystyy edes käyttämään pyörien varaosia...eli jos ei pysty tai menee kalliiksi niin tulee eteen uusien hankinta enivei...menee nuo sitten terassivaunuiksi juniorille. Plus että pitää selvittää löytyykö sopivaa seisomalautaa noihin meidän vaunuihin. Sisarusrattaat ostetaan sitten jos niille oikeasti näyttää olevan tarvetta. Pyrin kyllä siihen että juniori kulkee liinassa sen mitä tarvii jos esikko ei jaksa kävellä.

 
Mimmu mäkin mielessäni mietin tota seisomalaudan ostoa vaan, mutta meillä kun tulee joka päivä 2-3 kertaa ulkoilua koirien ja lasten kanssa niin ajattelin että menee varmaan helpommin tommonen sisaristuimellinen ja eipä tarvii sitten miettiä aina että suostuuohan pikkunen olemaan rintarepussa tai jaksaakohan Janika kävellä. Janika ei nimittäin juurikaan suostunu olemaan kantoliinassa saati rintarepussa. ja toimiihan noi sitten yksilö rattainakin kun ei tarvii1 Janikaa enää työnnellä :)
 
Inxu: Nuo teidän vaunut onkin tosi kätevän oloiset! Varmaan me päädyttäis samantyyppiseen ratkaisuun jos tarvii rattaat hankkia mihin molemmat saa kyytiin. Ja ihan totta kyllä et koirien kanssa on vähän eri juttu. Harva 1,5v varmaan jaksaa vielä 3x lenkkiä kävellä päivittäin :) Me jäädään nyt odottelemaan ja katselemaan miten käy, mä kun oon hoitovapaalla niin just nyt ei ole varaa hankkia vaunuja niin tulee pakosta odotettua siihen asti et selviää tarvitaanko me niitä vai ei :D Nyt näyttää ihan lupaavalta kun herra on kävelly sen vajaan kk verran enemmän ja johonkin jos mennään niin haluaa ite työntää omia vaunujaan :D
 
Hei te jotka tarviitte tuplavaunuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piti jo aikasemmin mainita mutta tuossa olis tytön kummilla syksyllä joutilaana joulukuussa 2010 Ostetut oran tuplavaunut, tuli terät siis. Käytetty puol vuotta vaan ja sisällä pidetty hyvässä huollossa, tumman vihreet väriltään. Hinnasta sovitaan sitten kun on joku kiinnostunu mut halvemmalla lähtee ku kaupasta.
 
tällä viikolla tuli vihdoin kauan sitten tilatut, brion double wave- vaunut :) isot renkaat oli oikeastaan kaikkein tärkein asia silloin ku vaunuja etittiin, tulee ulkoiltuu aika paljon melkein säällä ku säällä ja paljon myös käydää kiertelemässä kaupoissa jne, ja esikoinen muutamia askelia vasta ottanut ja päiväunia nukkuu, joten päädyttiin sit sisarus-rattaisiin :) jousitus tuntuu ainakin olevan kohdillaan! ostettiin vaunut uutena, ja lisäksi otettiin sit hyttysverkko, sadesuoja, jalkapeite, pienelle kantokoppa ja verkkokassi, hintaa tuli reilu 600e, ois ollu yli 100e enemmän jos oltais koko mustat otettu, nyt siis musta-harmaat tuli hankitttua :)
 
Me hankittiin kans Brion double wave-vaunut. Kylläpäs oli insku91 kalliit kaupassa... Mä haaveilin niistä jo kauemman aikaa, mutta en aikonu antaa periks ton hinnan suhteen. Me huudettiin omamme siis huuto.netistä ja saatiin hintaan 184e. Kokonaan mustat ovat ja mukana hyttysverkko, sadesuoja, kantokoppa ja aisaan kiinnitettävä hoitolaukku. Tais siinä se jalkapeitekin olla, en nyt muista (ei tietenkään olla vielä käytetty niitä).

Ne on olleet käytössä jo kahdessa perheessä, mutta on molemmissa niin vähän käytetty, että renkaissa on vielä ne hapsutkin jäljellä, enkä mä ainakaan löytäny mitään kulumisen merkkejä. :) Kyttäsin kyllä siellä huutonetissä jo pari kuukautta, siellä näitä vaunuja on myynnissä useampia, mutta monilla oli lähtöhinta jo ihan naurettava (450e jne!!).

Mulla oli ehdoton kriteeri ne isot ilmatäytteiset renkaat, kun en halua pääkaupunkiseudun sohjossa jäädä jumiin joka metri. Ja sit me käydään Lapissa kans aina talvella, eli lumessakin pitää päästä kulkemaan.
 
Meille tuli nyt sitten Emmaljungan city crossit erillisellä makuukopalla ja istuinosalla. Ainoat vaunut jotka tuntuivat ekvyiltä mutta tukevilta samaan aikaan ja olivat tarpeeksi korkeat tällaisille hujoppivanhemmille ;)
 
Matkahuollon setä toi perjantaina meille Jovi Air-merkkiset vaunut emoticon  Tosi hyvältä vaikuttaa, nyt vielä pitäis odotella että saadaan vaavi niihen niin pääsee ulos ajelemaan :D
 
Takaisin
Top