Vaunujuttuja

No niin, meille nyt sitten muutti tänään tällaiset: http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=32&img=686

Väritys vaan on kahden vuoden takaista mallistoa, eli suojapeitteessä ja tuossa kuomun reunassa on harmaata vinoruudutusta poiketen tuosta kuvasta. Yllättäen eräs tutun tuttu soitti, että oletteko vaunuja vailla. Heiltä sai kun haki mahdollisimman pian pois muuton tieltä. Yhdellä lapsella olleet ja supersiistit, mukana hoitolaukku ja hyttysverkko. Ja hintaa vain 200e. Joten mukaan lähti, varsinkin kun juuri näitä kävin viikko sitten ihan uutena katsomassa tehtaanmyymälässä ja niihin ihastuin.

Nyt vaan on sellainen olo, että iskeekö paha karma kun jo nyt ostettiin vaunut. Vaikken muuten taikauskoinen olekaan ;)
 
no nyt mua ahdistaa jo vaunuasiatkin olin jo päättänyt mitkä haluan ja nyt niissä onkin kaikki vialla kun luen netistä juttuja.. en kestä. mua vaan ei miellytä noi emmaljungat ja muut isot vaunut ulkoisesti niin millään. ne näyttää niin klöhmöiltä.. haluan sellaset pienet, sirot ja näpsäkät vaunut ja sitten onkin ongelmana tuo talvikeli, että miten pärjää sohjossa joillain siroilla.

no huomenna mennään katselemaan vaihtoehtoja petikkoon, kun ilmeisesti siellä on muutamia liikkeitä enemmän kuin täällä. mutta mikä sitten on edullinen mutta silti hyvä malli?! ja miten ne sitten käy mun unelmavaunujen malliin?!
 
Täälläkin tavoitteena löytää pienet ja sirot vaunut. Sellaset jotka on näppärät tuolla julkisessa liikenteessä. Mutta tosiaan mistä tietää mitkä oikeesti on sitte hyvät ja mihin sitä rahaa  uskaltaa upottaa?
 
Sori ko tällai "röyhkeästi" kuokin teiän marraskuisten puolelleemoticon Mut yks vinkki nuihin siroihin vaunuihin on Baby Active Ballerinat. Ite meinasin tilata ne, mutta muutettiinki mieltä ja tilattiin toisenlaiset. Niitä saa (tai ainaki sai, kannattaa kysyä Lauran lastentarvikkeen myyjältä lisää kuvia tarjolla olevista kuoseista!) monilla kuoseilla, ovat sirot ja edulliset sekä aika näpsäkän oloiset, ei mitkään huterat tai köppäset muuten. Kannattaa tsekata. :)  ..poistun takaisin takavasemmalle... ;)
 
Täytyy käydä katsomassa! :)

Ite oon netistä katellu noita Ora Jet 3in1. En oo vaan löytäny missä niitä vois käydä oikeesti testailemassa..
 
Mulle myös tärkeää ois että se vauvan autoistuinjuttu on sellanen että sen saa kiinni siihen ratasosaan koska kuljen paljon autolla. Ja tähän mennessä helpoimmalta vaikutti juuri tuo britax b-smart mihin ihastuin heti alusta. Mutta piakkoin lähdetään ja toivottavasti löydän jonkun vielä kivemman mallin. Miten muuten haluatteko te kovan vai pehmeän kopan? Itselläni on toiveissa kova.
 
Tarkennan vielä Jonille noista Baby active ballerinoista. Niitä myy Suomessa just se Lauran lastentarvike, sieltä sivuilta löytyy Black leather-väritys ja muut värit löytyy Klassikko Ballerina-vaunuista. :)
 
Saripink sama täällä. Liikun paljon autolla ja juuri tuo että istuimen sais suoraan kiinni olis hyvä! Kerrohan kun olet Petikossa käynyt mitä sieltä löytyy, käyn sitte ite katsastamassa siellä! :)
 
Huh, petikosta juuri matkalla ikeaan. En löytänyt mitään mistä tykkäisin! En mitään!! Ja kaiken lisäksi olin juuri sellainen asiakas mitä vihaan joka ei tiedä mistään mitään ja ei tiedä yhtään mitä haluaa. Kaikissa vaunuissa oli joku pikku vika ja yök. Lopulta viimesen kaupan jälkeen pääsi itku. Nyt vielä selloon katsomaan jos sieltä löytyisi britaxin neljä pyöräistä mallia. Näyttää siltä että pääsyn britaxiin tai brioon, ihan hinnan puolestakin jo..
 
Noniin, päätös tehty. Lähes kymmenen tuntia matkalla ja lopulta löytyi kivat vaunut. Brion sing 2011 värillä. Pakettiin kuului ruskea ratasosio, musta-vihreä kova koppa, harmaa turvakaukalo ja hoitolaukku sekä se juttu millä se kaukalo kiinnitetään autoon. Koko homma oli kovan tinkimisen jälkeen 709€. Ja vauvatalo johannako se sellossa oleva oli, sieltä ja 15minuuttia ennen sulkemisaikaa. Myyjät olivat varmaan onnellisia kun lähdin, kokeilin nimittäin jokaista kaukaloa ja koppaa eri väreissä eri ratasväreihin. Ja tosiaan olin tosi hankala asiakas. Katsottiinkin kun muut tulivat ostoksille käsi kädessä ja tiesivät mitä halusivat. Myyjillä oli varmaan niin kiire heittää meitä ulos että unohtivat kaukaloon yhden hälyttimen :D etsivät sitä kyllä kauan ja eivät löytäneet, kotipihaan tullessani otin kaukalon käteen ja näin sen heti :D nyt täytyy mennä töihin poistamaan se, onneksi meillä on se poistojuttu ettei tarvi ajaa takaisin Espooseen. No mutta nyt se on ohi ja olen erittäin tyytyväinen :) laitan kuvan sitten myöhemmin kun olen tietokoneen lähistöllä.
 
Onnittelut Saripink nyt on yksi haastava osio takana! Laitahan kuvaa kun ehdit. Oon kans käyny tuolla Sellon vauvatalossa kattomassa vissiin jo neljä kertaa, kivoja vaunuja on löytyny mut hinnat on ollu huimia. Hyvä tietää et siellä voi vähän tinkiä! ;))
 
Inhottavaa muutenkin se kun monessa paikassa hintoja ei ollut merkitty mihinkään, mutta tuolla sellossa oli kivasti kaikki hinnat esillä. Ja se että hinnat oli merkitty usein niin että esillä oli vaan rattaiden hinta ja koppa osa pitikin ostaa ja maksaa erikseen kun taas joihinkin se kuului samaan. Lisäksi hintaa nosti vielä huomattavasti esim britaxin se autoadapteri, se olikin yhtäkkiä 160€ lisää kun istuin itsessään oli tarjouksessa yhdistelmien ostajalle 1€. Eli aivan mahdoton tietää mitään hintoja ilman että myyjä laskee ne. Ja esillä sellossakin oli ovh-hinnat, niistä se myyjä tiputti vielä huomattavasti pois. Se kyllä vähän ärsyttää nyt kun vauvatalo Johanna petikossa nuo samat vaunut mitkä ostin olisi olleet 200€ ensin halvemmat kuin Espoossa. No espoosta se nainen laskeskeli ja soitti jollekin niin lopulta saatiin sama yhdistelmä 40€ kalliimmalla kuin petikosta. Sama liike siis muuten kyseessä. Petikossa kuulemma halvempaa siksi että niillä on enemmän varastoa. No en viitsinyt enää lähteä myöhemmin takaisin kun oli kiinni se paikka jo kolmen jälkeen.
 
Voi nenä, onko totta ettei MIKÄÄN vaunuliike ole sunnuntaisin auki?!!!!! Sillonhan ihmiset varmasti eniten ehtisivät pyörimään liikkeissä! MUR!!!
 
nonyt tällaiset minulle tuli sitten.
eturenkaat saa myös lukittua niin pääsee toivottavasti sohjossakin eteenpäin. itse tykkään nyt kyllä.
 
IHANAT! Just samaa tyyppiä mitä ite haluan.
Tänään tarkotus käydä tuolla Sellon vauvatalossa katsastamassa nuo "helletarjoukset" :)
 
ostin huuto.netistä sellaiset ei minkään-merkkiset yhdistelmävaunut  vain 42 eurolla!!! ja olleet vain yhdellä lapsella. Tosi hyvässä kunnossa oli, tai no kotona huomasin että vetoketju oli rikki mutta ompelijana olisin osannut sen vaihtaakin mutta sain korjattua vanhan ihan hetkessä. Nyt ovat tuolla koneessa kangasosat pesussa ja sittenhän ovat kuin uudet.

Noista renkaista vain mietin, että pitäisikö niihin hankkia jotkut talvirenkaat, vai onko sellaisissa mitään järkeä? Kaupungissa kuljetaan, mutta oli viime talvi ainakin sellainen että oli vaikea kulkea ilman vaunujakin!

Ja kaunis kangas on ja tosi kevyet ja ketterät työntää! :)

Nyt on ne hankittu, jes...

Vähän pelotti pistää nuo kangasosat pesuun kun ei ollut mitään pesuohje-lappuja niissä, laitoin tosi hellävaraiseen pesuun 30 asteeseen. Onko jollain tietoa miten tuollaisia vaunun kangasosia yleensä kuuluu pestä?
 
Mulle oli heti alkuun selvää, etten osta uusia vaunuja, koska maksaa niin kohtuuttomasti Suomessa. Vielä kun mulla on vaatimuksena se, että vaunut on todella laadukkaat. Lueskelin vaunu arvosteluja, ja päädyin Teutonian vaunuihin. Tämän kyseisen merkin vaunuista ihastuin sitten Spirit S3 malliin, jotka soveltuu kaupunkikruisailun lisäksi maastoon. Vaunuissa on hyvän kokoiset renkaat, ja eturenkaan saa lukittua tarvittaessa.

Metsästän tällä hetkellä noin vuoden vanhoja Spirit S3 vaunuja, ja kyllä niitä vähän väliä on tarjolla. Kunto vuoden vanhoissa on hyvä, ja vaunut saa helposti puoleen hintaan.

Tässä linkki vaunuihin
http://daddytypes.com/2008/06/24/ja_teutonia_is_in_the_us_now.php
 
liipor: Meille oli kanssa ihan selvää, ettei osteta uusia vaunuja. Mä en ainakaan osaa ennakolta sanoa, missä ja kuinka paljon tullaan vaunuttelemaan, niin ei haluta laittaa 500-900 euroa riskillä sellaisiin, jotka ei sitten käytössä olekaan hyvät.

Eli meillä on käytetyt Emmaljungan Edget, jotka siis on kääntymättömillä pyörillä ja reippaankokoisella kopalla, sekä käytetyt Hartan Topline S:t, jotka on kevyemmät ja kääntyvillä pyörillä. Molemmat vaunut on tosi hyvässä kunnossa, katsotaan kummat on käytössä paremmat ja toiset menee parvekevaunuiksi.
 
Iiipor: Todella hieno malli. Teutonialla oli myös yksi ihan uusi malli mikä vaikutti todella käytännölliseltä, mutta hinta uutena olikin lähdöltään jo yli 1200€ :D eli ei tullut kuuloonkaan. // olisi meillekin tottakai ollut parempi vaihtoehto käytettynä ostetut vaunut, koska tosiaan noihin meni koko kuukauden palkkani.. Mutta kun meillä ei ole nettiä ja tällä kännykällä on turhan hankalaa selailla esim huuto.nettiä päivittäin niin mukavuudenhaluisena en jaksanut edes ajatella sitä. Ja tosiaan mallien ja ominaisuuksien kanssa olin ihan ulalla kun en tiennyt yhtään mitä haen. Voisin kyllä itsekkin ostaa jotkut erittäin halvat vaunut vielä tuonne pihavaunuiksi niin ettei tarvitse nostella edes takaisin noita yksiä. Osaako joku muuten vihjaista mistä pääkaupunkiseudulla löytyisi esim lasten tarvikekirppiksiä mistä voisi löytää kaikkea kivaa?
 
Takaisin
Top