Vaunujen vertailua

Ainakin Crescentin vaunuista oon yleisesti lukenut hyviä kokemuksia. :)

Mustilla Brio Happy -yhdistelmävaunuilla mennään. Ostettu jo ajat sitten ennen ru:ta kun edullisesti sain hyvin vähän käytetyt ja n. vuosi sitten uutena hankitut. Oli mielestäni hyvä löytö ja tunnettu merkki. :happy:

Me päädyttiin myös Joulumasu15 noihin Brion Happy yhdistelmiin. Katselin niitä jo netissä ja kun käytiin liikkeessä testaamassa, ihastuin täysin. Me otettiin se malli lilalla kovalla kopalla. Vaikuttaa pyörät tosi hyviltä, niillä pääsee varmasti syvemmässäkin lumihangessa eteenpäin :)

Joo, ne isot renkaat oli must vaikka pk-seudulla majaillaankin. Ikinä ei voi tietää miten tuiskuinen talvi taas luvassa, enkä halua olla jumissa kotona...

Mäkin katselin noita Brio Happy yhdistelmiä, olis olleet alessa mut joka paikassa loppu. Toivon että jostain vielä löytyis, haluaisin niin päästä testaileen enkä vaan tilata jostain...

Mulla vähän sama kun sulla Nuppu :D En nyt jotenkin osaa tehdä oikein mitään päätöstä mihkään suuntaan.

Mulla myös sama kuin Nupulla.. etsiskelin aikani emmaljungan käytettyjä mutta nyt oon päätyny ostaa Kunertit :)

Käytettyjen ostossa arveluttaa se, että ostaako sian säkissä. Tiedän että jos menen jonkun ihmisen kotiin en kehtaa tutkia rattaita tarpeeksi kauan muiden nurkissa tai kehtaanko edes kieltäytyä, jos en tykkääkään.. :D

Mulle on myös kehittynyt supernenä, haistan kaikki hajut todella tarkasti. Pystynkö ostaa mitään rattaita käytettynä jos kaikki haisee mun vintille.

Ostin lipaston käytettynä ja nyt se on tuolla makuuhuoneessa käyttämättömänä kun haisee mun mielestä homeelle. Mies ei kyllä haista sitä. Lipasto oli tarkoitettu vauvan vaatteille.

Meillä lähti tilaukseen Baby-merc s7 -setti. :happy: Piti mennä kattelee ja kiertelee vaunukauppoja, mutta kun oikeesti on aika pieni budjetti, niin joko jotkut tunnetummat merkkiset olisi ostanut käytettynä tai sitten netistä uutena jonkun niistä edullisista seteistä. Noh, netti sitten koko ilta tutkailtiin, niin todettiin, että yllä mainitussa on kaikki se mitä tarvitaan ja pistetään vaan tilaukseen ni ei tarvii joka päivä syynätä toria tai huuto.netiä :) Toivotaan, että olisi kaikin puolin toimivat eikä tulisi mitään ongelmia, blogeista ja muualta netistä löytyy niistä kyllä kehuja vaunuista, itse firmasta sitten vähän huonoakin palautetta.

Angeliqa80, mä kans katselin noita "halpisvaunuja" mut mietin että jos ne on sitten kuitenkin ihan lelut... Silmää kyllä miellyttävät mut toisaalta haluaisin hiplata ennen ostoa. Miltä vaikuttavat tukevuuden ja materiaalien puolesta? Vaikuttaako renkaat hyviltä talvea ajatellen?
Heippa!

Anteeks, oon käyny lukemassa foorumia, mut on menny ihan ohi sun kysymys... :bag:

No siis, mulla on kokemusta aikaisemmin vanhemmista brioista, käytettynä aikoinaan ollut toisilla lapsilla. Niihin verrattuna nuo vaunut on ehkä hiukan kevyemmät, mut en osaa sanoa kyllä huterammat. Siis vaaralliset ei missään nimessä, mut ei nyt tietenkään voi olla yhtä "jämerät" kuin monen sadan euron vaunut. Mutta sillä tavalla tukevat,etten pelkää niihin vauvaa laittaa, ja kokemusta kuitenkin aikaisemmista vaunuista on. Hyvin muistissa kun yhdet brion vaunut aikanaan oli niin vaaralliset,että yks lapsi meinas niihin kuolla, kun oli jostain syystä päässy valumaan väärästä päästä vaunuja ja oli päästään siellä jumissa... huh. Sillon kyllä säikäytti! Mutta kyseessä toki sillonkin oli jonkun käytetyt vaunut jo, eikä edes silloiset vuosimallin härpäkkeet.
Itse tykkään nimenomaan että nuo vaunut on kevyet, helposti kasaan menevät, eivät nyt välttämättä mene ihan niin kasaan kun voisi, kun auton tavaratila on niin pieni, mutta ei mitenkään vaikea siis laittaa kasaan tai kasata uudelleen.
Mun vaunuihin tuli ilmakumirenkaat, ei välttämättä se paras vaihtoehto, mutta kevyin täällä maalla talvisaikaan :happy:

Ollaan miehen kanssa niitä rumpsuteltu edestakasin tuossa eteisessä, jousitus on aivan loistava! Myös jarrut tuntuu hyviltä, kummassakin päässä omat jarrut.
Kyllä mä ihan noin mielummin edelleen otin nuo vaunut, kuin edes käytetyt "kallismerkkiset" että katunut en ainakaan vielä ole...
Tietysti ihmisiä on sitten niin erilaisia, jonkun toisen mielestä nuo vaunut on varmaan ihan kamalat härpäkkeet... Yleensä sellainen ihminen on muutenkin tottunut enemmän ns. merkkituotteisiin, mutta meillä kun on totuttu,että lenkkaritkin voi olla ihan normi "halpikset" jne niin meillä nuo on ihan hyvät. Käytäntö voi olla sitten ihan eri, ei voi oikeastaan vielä tietää...

Ai niin materiaali... mä oon oikeasti huono näissä "millainen materiaali niissä on" kysymyksissä... Kestosta en osaa kyllä sanoa mitään, ei nyt ihan välttämättä vaikuta,että ihan heti rikki ainakaan menisi, tietenkään kesto ei välttämättä yllä kalliisiin merkkeihin,mutta normikäytössä ainakin mun ystävällä kesti ihan hyvin.
Taitaa olla enemmän tuurista kiinni kuin materiaalista että miten kestää. Ja onhan noissa kuitenkin aika hyvä takuu olemassa, jos kuitenkin joku sellainen materiaalivirhe sattuu .

Kiitos Angeliqa!

Mä otan ilmakumirenkaat mielelläni, edellisissä kärryissä oli ilmakennot ja ne keräs talvella sellasen 5cm lumikerroksen koko renkaan ympärille >.<

Materiaalista varmaan näkis kyllä heti jos se olis jotain ihan kamalaa, oudo hajuista tai tuntuista tms. En mäkään niistä sen enempää tiedä :D

Kiitos Angeliqa!

Mä otan ilmakumirenkaat mielelläni, edellisissä kärryissä oli ilmakennot ja ne keräs talvella sellasen 5cm lumikerroksen koko renkaan ympärille >.<

Materiaalista varmaan näkis kyllä heti jos se olis jotain ihan kamalaa, oudo hajuista tai tuntuista tms. En mäkään niistä sen enempää tiedä :D

No hajusta sen verran,että alussa noi vaunut haisi ihan mielettömästi, mut selvis,että se haju tulee niistä renkaista !
Tossa kun ne on muutaman viikon nököttäny, niin haju on kadonnut kokonaan. Ja oli kyllä siis alussa niin vahva tuoksu,että haisi koko vaunut niille renkaille, eli sellanen "kumimainen" haju. Jos ne kankaat haisi siis jollekin oudolle, niin en osaa sanoa. Nyt ainakaan ei enää haise millekään...:happy:
Materiaali tuntuu ei mitenkään "muovimaisen" kovalle, mut ei mitenkään "puuvillamaisen" pehmoiselle. Lähinnä sellaiselle että voisin kuvitella tahrojen lähtevän pyyhkimällä. Haalistuminen voi toki olla melkoisen kovaa, mut nää on sit taas jo semmosia, jotka ei kauheesti vaikuta mun vaunujen käyttöön, kun tarkotus ei ole niitä kuitenkaan auringossa säilyttää... Mut siis, oon tosi huono kuvailemaan mitenkään muuten tota materiaalia, voin kurkata, lukeeko siinä jossain mikä sen materiaalin nimi on, en ainakaan aikaisemmin huomannut...

Mäkin kattelin käytettyjä mutta päätin et haluan kyllä ihan uudet ja tuolla vauvakulmassa on kyllä niin hyviä paketteja! Kunertit lähti täällä tilaukseen :) onko joku vertaillut preecon ja vauvakulman hintoja? Kun vissiin samoja vaunuja näissä paikoissa muttta preeco toimii ilmeisesti ulkomailta käsin.

Siihen materiaaliin voi tietty mahdollisesti vaikuttaa myös kärryjen malli ja kuosi, kai niissä voi olla eroja. Mut hyvältä kuulosti mun mielestä tähän mennessä :)

Ei niistä mitään selvää ottanut. Ja tuskin kauheasti auttaa, vaikka niitä koittaisin jotenkin eri tavalla kuvata tms, netissä on kuitenkin valtava määrä kuvia noista vaunuista... Materiaali on sellanen kynsiin "rapiseva" mut pehmeä. Mä katon iltapäivällä kun mulla on aikaa onnistunko saamaan jonkinlaisen "kuvaavan" kuvan tms niistä.
Mulla on siis nimenomaan Baby-Merc s3plus
Ja turvakaukaloon (jos sellaisin siihen mukaan haluaa) saa tilata tuolta vauvakulmasta ainakin, erikseen sen isofix-telakan.

Niin joo ja mulla vaikutti tosi paljon tohon malliin se,etten halunnut missään nimessä niitä kääntyviä eturenkaita.. Mulla on joskus ollut, ei ikinä enää!
Me täällä maalla kun joudutaan välillä kulkemaan maastossa jossa ei ole tota aura-autoa nähtykkään, niin ne kääntyvien renkaiden "kääntö-osat" oli aivan juntturassa sitä loskaa ja lunta ja pikkukiviä jne... ihan kauheet :bored: Mut se tietenkin vaihtelee paljon paikkojen mukaan, täälläpäin ei toimi.
Niin ja kaikki tiet ei oo asfaltoituja ja ainakin kovat kääntyvät renkaat oli kauheet soratiellä...

Meille taas kääntyvät eturenkaat on ehdottomat kun lähinnä kaupungilla kuljetaan, edellisissä oli kääntyvä eturengas mut en sit lopulta tykännyt kun oli vaan yks eturengas.

Mä olin muistaakseni miettinyt Baby-Mec Zipyjä, mut en nyt enää muissa oliko niissä joku asia yli muiden.

Ei sun tarvii alkaa kuvaileen, löytänen jotain hyviä kuvia materiaalista jos vaan alan etsimään :)

Takaisin