Vaunujen maailma

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin tuon kassin, mutta se olikin niin iso, että varmasti keksin jonkin pienemmän ratkaisun lyhyempiä parin tunnin reissuja varten. Tuo toimii siis hyvin reissukassina :) tai tokihan sitä voi vaunuissakin pitää puolityhjänä...

Mä aattelin mennä liberolaukulla minkä saa synnäriltä :) Löytyy myös toinen jonka sain vauva-lehden tilaajaetuna, mut sitä ei esikoisen aikaan tullut käytettyä.

Mää en tykänny pitää hoitolaukkua vaunuissa, mua häiritti ku se heilu siinä. Mulla oli vissii vauva lehdeltä saatu hoitolaukku eka käytössä ja sit jossain vaiheessa vaihoin omaan laukkuun :)

Nonni, nyt on vaunut noudettu. Voi jestas tätä neppareiden, hihnojen, nappien ja aukkojen määrää. Ja tuli muuten sitten hommattua vähän poikaväriset vaunut ja sukupuolihan selviää vasta huomenna; tervetuloa traumaattinen lapsuus! :D

Meille tuli Baby Joggerin City Elite vaunut. Vaunukoppa hommatiin myös kun ei kuulu automaattisesti noihin. Ei edes mietitty muita kun kummilapsilla olleet samanlaiset käytössä 10 vuotta ja olleet todella hyvät mitä itsekin heitä ollaan työnnelty millo kotimaastossa ja millo reissussa. Meillä tosin päivitetyt versiot.

Nuo siis kolmipyöräiset, etupyörän saa lukittua. Isot renkaat edessä ja takana. Istuin soveltuu jopa 25 kiloon asti ja kuomu tulee todella pitkälle suojaamaan auingolta. Ja meille tärkein eli Britaxin kaukalon saa kiinni ja menee todella pieneen tilaan autossa.

Vielä ei tiedetä sukupuolta ja kun ei koskaan tiedä seuraavasta niin haluttiin neutraaliväri ja mä ainakin ihastuin vielä saatavaan graffit denim sävyyn jossa farkkumainen pinta. Ei yhtään raaskis laittaa sivuun odottamaan kesää, mut maltoin mielen ja kaappiin saatiin säilöön ettei turhaan pölyynny esillä ollessa.

Eka ostos tehty siis <3

Nonnih, eipä tarvi enää pähkäillä.. Käytiin Haaparannalla "kattelemassa" vaunuja ja tilaukseen lähti Emmaljunga edget tummanharmaalla denim-kankaalla ja classic-rungolla :)
Lähtipä mukaan myös Brio Primo -kaukalo + telakka. Britax on kuulemma ostanut Brion ja tuotemerkki häviää pikkuhiljaa kokonaan näistä vauvatarvikkeista.
Alunperin oli tarkoitus käydä ostamassa vaan Doomoon imetystyyny ja rintapumppu, kuinkas sitten kävikään; )

Nonnih, eipä tarvi enää pähkäillä.. Käytiin Haaparannalla "kattelemassa" vaunuja ja tilaukseen lähti Emmaljunga edget tummanharmaalla denim-kankaalla ja classic-rungolla :)
Lähtipä mukaan myös Brio Primo -kaukalo + telakka. Britax on kuulemma ostanut Brion ja tuotemerkki häviää pikkuhiljaa kokonaan näistä vauvatarvikkeista.
Alunperin oli tarkoitus käydä ostamassa vaan Doomoon imetystyyny ja rintapumppu, kuinkas sitten kävikään; )

Oliko haaparannalla paljon halvemmat kuin Suomessa? :) itsekin olen miettinyt käydä siellä, mutta hintaeroista en ollut varma

Oliko haaparannalla paljon halvemmat kuin Suomessa? :) itsekin olen miettinyt käydä siellä, mutta hintaeroista en ollut varma

Meillä sattui siinä mielessä hyvä tuuri että Barnens Land-liikkeessä oli Emmaljungat -20%. Mitä laskeskelin eroa Lastentarvikkeen hintoihin, säästettiin noin 300€ Duo edgeissä. Niille jäi Ruotsissa hintaa vähän reilu 800€. Vastaavaa kaukaloa ei täältä saa, mutta Suomen nettikaupoissa 50-100€ kalliimpi, rippuen myydäänkö pakettina telakan kanssa vai joutuuko sen ostamaan erikseen.

Tämä onkin hyvä ketju :) Ollaan kovasti pohdittu, jos hankittaisiin emmaljungan city crossit, mutta lopullista päätöstä ei olla tehty. Tärkeintä on että ne liikkuvat maastossa kuin maastossa, ei kauhean painavat ja helppo mennä kahden koiran kanssa :)

Voihan vaunut! Onko kellään kokemuksia teutonia funeista? Muutama malli on joiden välillä arvotaan.... Teutonia fun, emmaljunga super nitro tai brio smile johon lainattais kaverilta kaukalo, telakka ja vaunukoppa. Briot olis selkeästi edullisimmat, mutta se jousituksen puute yms mietityttää... Toisaalta ne on vain vaunut, rajallisen ajan käytössä ja smileissa olisi paras hinta-laatusuhde.

Minä katsoin Barnens land -liikkeen sivuilta, että niillä ei olis myynnissä Emmaljungaa ollenkaan? :O

Minä katsoin Barnens land -liikkeen sivuilta, että niillä ei olis myynnissä Emmaljungaa ollenkaan? :O
Ainakin Haaparannan myymälässä siinä Ikean vieressä on. Esillä oli vieläpä hyvin eri malleja ja värejä. Vielä joitakin vuosia sitten ei ollut, vaan Emmaljungia myytiin keskustassa Jala-nimisessä lastentarvikeliikkeessä.

Okei. Hassua, että nettisivuilta niitä ei löydy ollenkaan... Onkohan ne tarjouksessa kuin kauan? Jos itsekin kävis mutkan siellä. :)

Okei. Hassua, että nettisivuilta niitä ei löydy ollenkaan... Onkohan ne tarjouksessa kuin kauan? Jos itsekin kävis mutkan siellä. :)
Tarjous taisi olla voimassa vain maaliskuun loppuun, eli kiireeksi pistää ;)
Niillä on kieltämättä tosi kököt nettisivut, siellä näyttää olevan mm. Doomoon tuotteet mutta kun liikkeessä kysyin, eivät olleet koskaan kuulleetkaan..

Vaunuja myös etsiskellään vielä, onko kellään tietoa miltä valmistajalta saisi "samassa paketissa" yhdistelmävaunut, turvakaukalon ja telakan että kaukalon voisi liittää vaunuihin?

Ainakin briolla tollasia travel settejä. Myös melkein kaikilla muillakin tunnetuilla merkeillä.

Kaukalon ei välttämättä tarvitse olla samalta valmistajalta vaunujen kanssa. Meille hankittiin Emmaljungan vaunuun adapteri, jolla muutaman eri valmistajan kaukalon saa kiinni. Valitsimme Besafen kaukalon, jonka telakkaan saa taaperoistuimen kiinni myös.

Meilläkin on Emmaljungan Sv runko ja siihen Maxi cosin adapterit, jotka sopivat meidän Recaro Privian kaukaloon. Nuo Maxi cosin adapterit sopivat todella moniin muihinkin kaukoloihin eli jos löytyy hyvät yhdistelmävaunut ja niihin saa adaptereita hankittua, niin voi katsoa muidenkin merkkien kaukaloita. Nykyisin monista rungoista saa travelit adaptereiden kanssa.

Takaisin