Vaunujen maailma

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan ajateltu ostaa Phil&Teds Dot -vaunut. Siskollani on samanlaiset, ei mitään huonoa sanottavaa. Mahtuvat pieneen tilaan ja ovat muutenkin monipuoliset :)
 
Hei,

onko kokemusta Herqules raptor 3 spin rattaista? Saan sukulaiselta sellaiset ilmaiseksi, ovatko iha OK?
 
Nyt on vaunut hankittuna: Emmaljungan Duo Edget Classic rungolla. Vaikka asumme kaupungissa, niin etenkin talvisin kevyenliikenteen väylä (Jyväskylän Rantaraitti) meiltä keskustaan on usein huonossa kunnossa. Lisäksi tulevat isovanhemmat asuvat maalla, niin rattailla pitää pärjätä myös sorateillä ja maatilan pihassa. En siis halunnut pieniä vain kaupunkikäyttöön tarkoitettuja pyöriä. Jarrukin oli jämäkän oloinen, ja helposti näkee vilkaisemalla, onko jarru päällä vai ei. Ihan varmasti tulen asian tarkistamaan monta kertaa jätettyäni lapsen päiväunille, kun en omalta väsymykseltäni enää muista.
 
Oon miettiny Brion Smileja, mutta ei vielä olla kierrelty missään liikkeissä kokeilemassa. Ostetaan todennäkösesti kaverilta Brion turvakaukalo käytettynä, niin sen sais kätevästi niihin Brion vaunuihin kiinni. Liikutaan aika paljon autolla, joten pitää olla näppärästi autoon mahtuvat, myöskin eteinen on tosi kapea, joten pitää olla kapeet että mahtuu sisään. Lisäks pitäis olla hyvät kulkea koiran kanssa ulkoillessa.
Oon iskenyt silmäni samoihin! Meillä myös kriteerinä ahtaat säilytystilat ja ahdas hissi. Pitää olla kevyet ja kapeat että kulkevat ruuhkametrossa ja bussissa helposti.
 
Onko jollain ideoita kevyiksi, pieneen tilaan mahtuviksi edullisiksi rattaiksi kääntyvillä pyörillä? Mä alan olla sillä kannalla että emmaljungien kaveriksi tulisi "matkarattaat", joiden selkänoja menee niin alas että siihen saa pehmeän kantokassin laitettua. Plussaa on jos saa esim. Britaxin kaukalon kiinni.

Itse kattelin britax B motion plus, tämän vuoden uutuusmalli. Mutta hintaa on tähän käyttöön ehken liikaa... N. 400 e.
 
Mä ostin just britaxin affinityt ja ne on ihanat kaikinpuolin, MUTTA tuli vastaan vielä ihanammat joten myisin nämä mielelläni jos joku ostaisi. :) Nää on kyllä näppärät, pienet ja kevyet ja silti tukevat.
 
Sinna, mitkä ne uudet vaunut on joista haaveilet?

Osaako joku sanoa onko keinonahka istuinosassa "huono" materiaali? Varmaan jokin istuinpehmuste pitää olla kesällä, eikös tuo muuten hiosta?
 
Mä myös katselin käytettyjä Gessleineja sillä silmällä, mutta sitten kävi niin, että käytiin hypläämässä vaunuja Vauvatalo Johannassa miehen ja sen lompakon kanssa, ja nyt oliskin sitten noutoa vailla odottamassa alennuksesta ostetut Teutonia Prestiget. Ei mitään hajua, ostettiinko hyvät vai tuleeko sika pehmeässä kantokassissa, mutta eipä tarvitse ainakaan tuota asiaa enää miettiä... :)
 
Meillä on edessä sitten sisarusvaunujen/rattaiden hankinta! Esikoinen on sen verta pieni toisen syntyessä, että istuu vielä rattaissa ja pidempiä matkoja varmaan vielä pitkään. Eli haussa olisi sellaiset pieneen kasaan taittuvat, mahdollisimman vähän tilaa vievät yhdistelmävaunut. En tiedä vielä etsitäänkö peräkkäin vai vierekkäisillä paikoilla olevia vaunuja, mutta pitäisi näppärästi ja turvallisesti saada kuljetettua vauva ja vilkas taapero!
 
Me ollaan pähkäilty, että halutaan vain yhdet rattaat. Yhdistelmät jotka mahtuu hyvin pieneen autoon eikä erikseen matkarattaita. Pitää olla kevyet ja ketterät, enimmäkseen kaupunkikäyttöön mutta tarvittaessa pitäis liikkua myös soraisilla ulkoilureiteillä. Tuntuu, että monet suosittelee näillä spekseillä kolmipyöräisiä. Bugaboo Cameleonia, Bumbleride Indietä tms. Mutta ollaan kyllä vielä ihan alkutekijöissä näissä pohdinnoissa.
 
Fii ja bello, te ainakin, ja joku muukin mietti Brio Smilejä. Me ostettiin ne nyt perjantaina uutena Babystylestä (Tre). Maksoi 550 € kovalla vaunukopalla eli tosi hyvä tarjous. Niiden normitarjous 649€ mutta saatiin tuohon hintaan, ku oltais muualta (vaunula ja ozbaby) saatu rattaina 469€ ja vaunukoppa esim hobbyhallista tarjoushintaan 59€ (ainakin punainen).
Eli kannattaa kysyä tarjouksia! Muualla oli nihkeitä tiputtaan hintaa - kysyttiin monista paikoista (599€ monessa paras).

Tykästyttiin heti smileihin koska:

- Kevyet, kapeat mutta silti vaunukoppa on tilava (toisin kuin Happyissä jossa tosi kapea koppa!). Mahtuu meidän pieneen eteiseen.
- hyvät ilmakumirenkaat, jotka kokemuksien mukaan menee maastossa kuin maastossa. Edessä isohkot kääntyvät pyörät, jotka saa lukittua.
- iso tavarakori
- hinta ei ole uutena pahimmasta päästä
- kiva kantokoppa jossa mm. kantokahva josta kätevä irrottaa kopassa nukkuva vauva sisälle ja nukuttaa esim. pelkässä kopassa parvekkeella
- mukava, käteen sopiva työntöaisa
- vaihdettava istuinsuunta
- nivelaisa
- rattaiden kuomussa kurkistusaukko jota ei kaikissa ole
- saa brion kaukalon kiinni
- tukevat mutta ei raskaat työntää, painoltaan kevyet
- aurinkolippa vedettävissä jolloin lapsi todella suojassa auringolta/tuulelta
- jatko-osa avattavissa kuomusta vetoketjulla (kuomun saa tarvittaessa jatko-osan ja aurinkolipan ansiosta todella alas eteen)

Ainoa huono mitä löysin on se, että vaunukopan kuomua ei saa alas yhdellä kädellä mutta lieköhän turha murhe :D

Smileistä tosi hyvä esittelyvideo netissä (brion oma video). Kannattaa katsoa :)

Parilla tutulla ollut smilet ja kehuneet kovasti. Liikkuvat vaivatta joka säällä.
Keskustelupalstoilla myös tosi paljon hyviä kokemuksia, vaikka vaunu tullut markkinoille vasta 2013. Toisaalta siksi ei paljoa löydy vielä käytettynä ja jos on, niin todella kalliilla eli melkein kannattaa ostaa uutena. 2 v takuu.
:)
 
Muokattu viimeksi:
Nibs, kiitos vinkistä. Täytyy käydä tuolla Babystylessä, katoin että niillä on Espoossa liike niin se olis meitä lähellä. Oliko siellä vielä saatavilla kaikissa väreissä ? Harmaata oon miettiny, mutta joissain on ainakin netissä ollut väliakaisesti loppu. Verkkokauppa.com:ssa on ollut tähän asti netistä katteltuna halvimmat hinnat, mutta toi teiän hinta on vielä senkin alle. Luulen että ne on edelleen meiän vaunut. :)
 
Takaisin
Top