Vaunu asioita

Se myyjä väitti ettei Brion kaukaloa saa adapterillakaan vaunuihin....onkohan tottakaan?

Yhdistelmävaunut ovat siis ilmisesti fiksummat. Asumme kaupungissa, joten mitään kamalan massiivisia vaunuja en haluaisi. Mutta kuitenkin sellaiset joiden kanssa voi talvella käydä vaunulenkillä ilman että juutun joka loskakasaan.

Ehkä mun nyt pitää vaan tehdä taustatyötä vaikka niin vastenmieliseltä tuntuukin :shy:
Riippuu myös kaukalon iästä, tosiaan esim brion primo kulkee nykyään britax primo nimellä, en tiedä käykö britaxin adapteri myös brion kaukaloon. Nettikaupoista varmaan löytyy, auttavat varmasti kysyttäessä ja palautusoikeushan noilla on myös. Voihan sitä eri liikkeessä vierailla jos tuntui palvelu huonolta ja ota ihmeessä istuin mukaan ja kokeile. Mies sai kokeilla yksiä vaunuja, että miten mahtuvat auton takakonttiin, meillä ainakin myyjät olleet erittäin palvelualttiita ja asiantuntevan oloisia.
 
Katsoin että käytettynä saisi esim Teutonia be you vm2013 yhdistelmärattaat 200€:lla. Osaako kukaan sanoa että jos tuollaiset ostaa niin saako niihin mitään tarvittavia lisäosia jos jotain hajoaa tms vai onko tämä niin kuin elektroniikka, että 3v vanha on jo antiikkista....?
 
Loppukesästä kun käytiin vaunuja ekan kerran katsomassa, niin briosta olisi ollut viimeisiä kappaleita hyvässä tarjouksessa. Meillä vaatimuksena oli, että kaukalon saa kiinni runkoon, mutta brion kaukaloita ei ollut enää missään myynnissä uutena. Myyjän mukaan britaxin kaukaloa ei saisi brion runkoon, eikä myöskään toisin päin. En sitten tiedä kun ei tullut muualta kysyttyä, että onko todella näin vai yrittikö vaan saada ostamaan britaxin kalliimmat vaunut.. no britaxin setti käytiin pari viikkoa sitten tilaamassa. Niitä odotellessa :happy:
 
Mun siskolla on brion kaukalo ja emmaljungan super vikingit, ja adapteri millä saa kaukalon kiinni vaunuihin. Adapteriä ei tosin saanu suomesta koska joka paikassa väitettiin että ei ole semmosta niihin olemassakaan mut he kävivät ruotsin puolelta ostamassa, barnens land liikkeestä :) varmaan jostain netistä sais tilattua myös.

Tosin en nykyään tiiä jos brio on nykyään britax. Mut jos emmaljungat haluaa niin kannattaa selvittää.
 
Loppukesästä kun käytiin vaunuja ekan kerran katsomassa, niin briosta olisi ollut viimeisiä kappaleita hyvässä tarjouksessa. Meillä vaatimuksena oli, että kaukalon saa kiinni runkoon, mutta brion kaukaloita ei ollut enää missään myynnissä uutena. Myyjän mukaan britaxin kaukaloa ei saisi brion runkoon, eikä myöskään toisin päin. En sitten tiedä kun ei tullut muualta kysyttyä, että onko todella näin vai yrittikö vaan saada ostamaan britaxin kalliimmat vaunut.. no britaxin setti käytiin pari viikkoa sitten tilaamassa. Niitä odotellessa :happy:
Kyllä meille tarjosivat brion happy-vaunuihin adapteria, jolla olisi saanut britaxin turvakaukalon kiinnitettyä :eek: jäi ostamatta kun vaunut ei kuitenkaan olis mahtuneet takakonttiin. Ihme liikkeitä, joko haluuvat myydä uutta tai sit ei ole haluja tilata tai pitää varastossa noita adaptereita :meh:
 
Taitavat haluta väkisin myydä ties mitä tietämättömille asiakkaille. Minä sanoin etten halua ostaa toista kaukaloa mutta väkisin väänsi tarjoukset niistä...

Mutta tässä tovin googletelleena ja käyttökokemuksia lukeneena alan kallistua Brion Happy yhdistelmiin. Ei ne täysin vastaa toiveita, mutta ilmeisesti kaupunkikäytössä ovat näppärät ja tuo meidän kaukalo ilmeisesti saataisiin niihin kiinni ilman adapteria. Uutenakin saisi n.500€ ja käytettynä lähistöltä löytyi 200€. Te löysitte Hemppa kyllä tosi halvalla! Kuluuko vaunut pahasti käytössä, eli kannattaisiko kuitenkin ostaa uutena kun hintaero ei ole niin valtava?

Pitäisi kyllä varmaan kokeilla mahtuuko nuo autoon. Tosin autokin on menossa vaihtoon varmaan ennen vauvan syntymää.
 
Eikun nyt mulla menee sekaisin smile ja Happy. Mitäköhän eroa niillä nyt sitten on, pitää aloittaa homma alusta :D. Eli siis olen googlettanut Brio Smile yhdistelmiä ja sellaiset olisi myynnissä myös käytettynä 200e:lla.
 
Smileisä on kääntyvät, pienemmän eturenkaat ja happyisä ei kääntyvät :) jos kaupungissa asutte/liikutte ni suosittelen smilejä. Kaverilla on ne ja kehu tosi paljon et menee kaupungisa mut myös maastossa tosi hyvin! Ja ei rattaat kulu muutamassa vuodessa paljoakaan, jos niitä on hyvin pidetty ja sisätiloissa säilytetty. Kannattaa ostaa käytettynä jos hyväkuntoset löytää, rahan haaskausta ostaa uutena :joyful:
 
Meillä siis oli kyse smileistä tuon kaukalon kanssa, en kyllä tiedä onko rungossa kuinka paljon eroa happyihin jos niihin kaukalon saisi adapterilla..

Muoks. En tiedä enää itsekään mitä selitän. Luin ajatuksella nuo aiemmat britax/Brio viestit ja olen ihan sekaisin :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Mun pitää lopettaa noiden blogien lukeminen kun joka 10min oon vaihtamassa vaunuja...

Vauvatalo Johannalla näyttäisi olevan varastossa Brio Smileja, käydään alkuviikosta katsomassa onko niitä myymälässä että voisi vähän kokeilla työntää ja kasata ja että käykö turvakaukalo niihin. Ja sitten ostetaan joko uutena tai käytettynä. Mieluummin ostaisin käytettynä, mutta pitää varmaan syynätä että on hyvässä kunnossa.

Jos sitten jumitun ensimmäisellä lenkillä loskakasaan niin ostan pulkan :grin. Vai saako noihin ostettua erikseen talvipyörät?

Ja kiitos paljon avusta!
 
Mun pitää lopettaa noiden blogien lukeminen kun joka 10min oon vaihtamassa vaunuja...

Vauvatalo Johannalla näyttäisi olevan varastossa Brio Smileja, käydään alkuviikosta katsomassa onko niitä myymälässä että voisi vähän kokeilla työntää ja kasata ja että käykö turvakaukalo niihin. Ja sitten ostetaan joko uutena tai käytettynä. Mieluummin ostaisin käytettynä, mutta pitää varmaan syynätä että on hyvässä kunnossa.

Jos sitten jumitun ensimmäisellä lenkillä loskakasaan niin ostan pulkan :grin. Vai saako noihin ostettua erikseen talvipyörät?

Ja kiitos paljon avusta!
Aika moneen malliin saa lisävarusteena talvipyörät, jos ei lähiliikkeessä ole niin netistä ainakin saa. Meidän matkavaunuissa kääntyvät etupyörät ja erilliset talvipyörät maksaa n. 100€ jos tulee tarve :happy:
 
Katsoin että käytettynä saisi esim Teutonia be you vm2013 yhdistelmärattaat 200€:lla. Osaako kukaan sanoa että jos tuollaiset ostaa niin saako niihin mitään tarvittavia lisäosia jos jotain hajoaa tms vai onko tämä niin kuin elektroniikka, että 3v vanha on jo antiikkista....?

Tammikuisista huutelen.. Mä ostin Teutonian be yout käytettynä. Olikohan vm 2011 meidän ja oon tyytyväinen, koska halusin juuri tuon mallin ja oli ainoa tässä maakunnassa mitä oli käytettynä myynnissä. http://www.vauvatalojohanna.fi/ on Teutonian jälleenmyyjä. Myös hobbyhallissa (:D) näytti olevan talvirenkaita yms. myytävänä.. Ja kannattaa selvittää onko omalla paikkakunnalla joku liike minkä kautta saa tilattua varaosia http://www.teutonia.com/fi/jalleenmyyja-haku.html
 
meille tulossa Britax go ne next 2016 -yhdistelmät. Niihin olisi talvipyörät ozbaby.fi:ssä n.68€ (tarjouksessa), mutta ajattelin katsoa, että miten täällä pärjäisi ilman, koska joku arvostellut, että asuuvat maalla ja eivät ole talvipyöriä edes tarvinneet.

Turvakaukalona on Britax Primo telakalla.
 
Voiko viikonloppu alkaa paremmin kuin, että toimitetaan vaunut :Heartred. Kyllähän näissä huomaa sen, että kannattaa laadukkaat vaunut hankkia.. Kyllä tunnemme selkärangassa, että jotain on maksettukin :D. Sitä kituutetaan jostain muusta..

Ihanan kevyet ja nyt jopa työntökorkeus löytyi isännällekin. Ennen jäänyt hieman liian matalaksi. Koppa on ihanan korkealla, ei tarvitse kyyristellä.

Ja sitten tuo 'click-click-systeemi', millä vain napsautetaan makuukoppa, turvakaukalo ja ratasosa kiinni. Mahtavat adapterit.
Ainakin näin alkuunsa vaikuttaa hyviltä. Katsotaan, kun vauva syntyy ja tulee talvi. Etupyörätkin tosin on isommat kuin kuvittelin.
Joten pitää katsoa, tarvitseeko edes talvipyöriä.

AIVAN MAHTAVAT VAUNUT!
 

Liitteet

  • Rakkauspakkaus -vaunut.jpeg
    Rakkauspakkaus -vaunut.jpeg
    161.8 KB · Katsottu: 48
Multa taas ihan täysin puuttuu tämä vaunufetissi :grin. En ymmärrä miten niistä voi maksaa niin paljon. Tai ymmärrän toki, mutta itse näin itsekkäänä imisenä käytän sen rahan tuhat kertaa mieluummin johonkin muuhun :rolleyes:.

No meille tulee lopulta Brion Smile yhdistelmät, uutena. Hinta alle 400e kun liikkeet myy viimeisiään pois kun malli poistuu ja tilalle tulee nuo Britaxit. Olisin itse ostanut käytettynä mutta mies oli sitä mieltä että hintaero uusiin ei ole niin iso että kannattaa ostaa uutena. Näin ollen on myös 2v takuu voimassa eikä ainakaan ole mitkään homevaunut.

Vaunut vaikuttivat varsin näppäriltä, oli tosi hyvä työntää ja työntökorkeuden sai säädettyä sopivaksi sekä minulle että miehelle. Vaunut sai näppärästi kasaan, saamamme kaukalon saa kiinni naksauttamalla ja myyjä vakuutti että talvellakin rullaa.
 
Numea: Tuo tuli itsellä paljolti, että eipähän ole mitkään homevaunut, kun uutena ostaa. Ja toisaalta kyllä olisin voinut rahat muuhunkin laittaa, mutta mutta.. kolikolla on kaksi puolta.
 
Takaisin
Top