Varustelukeskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Taika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kaukalo esikoisen "jäljiltä", Maxicosin Cabrio Fix,
eli kaukalo, ja siihen sitten isofix-telakka. Meillä on Gesslinen vaunuissa
adapteri kaukalolle, ja näitä järjestelmiä en kyllä pois vaihtaisi, niin
helppoja!! Suosittelen kyllä telakallista kaikille..

Nyt mietityttää, että pitäisikö ostaa sisarusrattaat, jotta kaupunkireissut
sujuisivat edes vähän helpommin, kun olisi jotain, mihin tuon vilkkaan
esikoisen saisi köytettyä...Mites muut, joilla toinen tai useampi tulossa,
meinaatteko sisarusrattaat hankkia?

Meillä esikoinen on kaksi ja puolivuotias, kun laskettu aika on. En luultavimmin osta sisarusrattaita. Meillä on valmiina vanhoihin vaunuihimme sopiva sisaruslauta eli sellainen seisontalauta. Kenties hankimme jonkun kantoreppusysteemin isommalle esim. kesäretkiä varten.

Tavaraa alkaa kertyä...

Äitiysvaatteita olen kyllä shoppaillut et on tullut hankittua takki (sellanen ihan ohut vanuvuori, jos se menis suurimman osan kevättä ja nyt menee villatakin kanssa), housuja neljät ja jotain paitoja. Äitiyshousut on vaan niin mukavia :)

Vauvalle ei olla ostettu vielä mitään mutta paljon ollaan saatu :)
eli valmiina on vaunut (kuninkaalliset retro silwer crossit vuodelta 1979 :D), pinnasänky (stokken ellipsi, saadaan kavereilta), sitteri ja vaatteita. niin ja sellainen "playstation" eli sellainen leikkimakuualusta. Kaikki saatu kavereilta. Nyt saadaan toisilta kavereilta ostaa käytettynä ns. Travel system eli turvakaukalo ja matkarattaat :) eli ainut mikä puuttuu on hoitopöytä mutta ehkä sellainenkin putkahtelee kevätkuukausien aikana jostain tai metsästelen huutonetistä. Itse olen vasta vähän vauvavaatteita katsellut mutta en mitään ostanut. ja päätinkin että en osta ennen ku vasta toukokuussa kun laskettu aika alkaa olla lähempänä ja näkee mitä muuta tuo ystäväpiiri meille roudaa :D

Heippa!

Me tehtiin ensimmäiset hankinnat tällä viikolla. Tuntuu niin jännittävältä! Haluaisin ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, ja ainakin nämä ensimmäiset ostokset on olleet todella hyviä!

Ostettiin työkaveriltani käytetyt Brio Nova-yhdistelmärattaat. Väri on tosi kaunis: musta, harmaa & beige. Ja sitten Emman sitteri, väriltään mustavalkoinen. Tosi kivoja molemmat ja hyväkuntoisia, hinta yhteensä 150e, joten kyllä kannattaa katsoa käytettyjä tuotteita!

Mansikkainen

Heippa!

Itse tein huuto.netistä loistavan löydön, käyttämättömät vielä paketissa olevat yhdistelmät ja halvalla, 190€! Kunhan pidetään niitä huolella niin hyvin voidaan myydä halutessa vaikka samalla hinnalla pois, kun olivat tosiaan vielä ihan pahvilaatikossa. Niitä kootessa olikin sitten tulevalla äidillä pientä ylpeää hymyä suupielessä, kun mies pyörittelee ohjekirjoja, mummo ottaa valokuvia ja minä vain kokosin ja keksin kaikki kikat tuosta noin vain! :P Mies yritti tavata ohjekirjasta mm. että miten heittoaisa toimii (tai mikä se edes on!) ja minä vain näytin, että katos tästä näin niin tämä kääntyy... Onko tämä nyt sitä kuuluisaa äidinvaistoa :D :D Mutta tuo huuto.net on kyllä ihan kätevä paikka kun siellä jaksaa vain kahlata niitä satoja ilmoituksia...nuo vaunut pomppasi ihan sattumalta silmiin ja oli pakko heti ostaa ne!

Tuosta edellisestä varmaan jo huomasittekin, että tuo minun äiti on vähän hössöttäjä ja joka kerta siellä käydessä jotain potkupukua tai muuta lähtee matkaan. Eli pikkuhiljaa vauvan vaatteitakin alkaa kertyä, itse olen ostanut pipon. :)

Vähän on hillinnyt tuota ostovimmaa se, että ei tiedetä kumpi mahtaa tulla, joten kun nuo molemmille sopivat vaatteet on yleensä suhteellisen neutraaleja, niin niihin ei samalla tavalla ihastu, kuin ihaniin pienten poikien tai tyttöjen vaatteisiin. Eli ihan hyvä, ei ole sen vuoksi tullut siis ostettua hirmuisesti vaatteita vauvalle vielä. Sen lisäksi niitä kevään mittaan rupeaa varmasti tulemaan kun saa kavereilta ja sukulaisilta vanhoja vaatteita ja uusia varmasti vauva saa lahjaksi vähän kaikilta.

Itsellä on tasan kahdet mammahousut, siistimmät ja sitten tommoiset trikoot, joten olisi varmaan aiheellista käydä jotkut ostamassa. Tuntuu, että kävelen niissä trikoissa vain jokapaikkaan..mutta kun ne on niin ihanat päällä!

Leluja päätin olla ostamatta ollenkaan. Ellei jotain ihan superihanaa löydy. Olen vähän sellainen hamstraaja, että mulla on omat parhaat  leluni aika lailla tallessa äidin luona edelleen ja jotain pehmoleleluja jne löytyy ihan vain niiden söpöyden vuoksi nurkista. Kiva vain kun pääsevät käyttöön! Muutenkin olen sitä mieltä, että lapsi pärjää ensimmäiset vuodet aika vähillä leluilla. En halua hukuttaa lasta tavaramäärään kun tiedän että paras lelu pienen lapsen mielestä saattaa olla joku itselle ihan arkinen tavara.

Mutta pikkuhiljaa alkaa nurkkiin kertyä tavaraa ja vaatteita. Täytyy varmaan alkaa raivaamaan tilaa niille enemmänkin. :) (tulipas paljon tekstiä...)

Laitetaas tännekin tämä kysymys, jonka kirjoitin jo tuonne synnyttäneiden osastoon. Eli ollaan tähän mennessä hankittu mm. yhdistelmävaunut, turvakaukalo, sitteri, pinnasänky, hoitoalusta, imetystyyny, rintapumppu, sekä kasa erilaisia vauvanvaatteita. Lisäksi otetaan äitiyspakkaus jossa tulee kynsileikkurit ja muuta sellaista. Kestovaipat on harkinnassa, mutta siis ostetaan vielä etukäteen varmaan sekä niitä että kertiksiä. Mitä muuta pieni vauva tarvitsee??

Äni: Tämmösen sivun löysin
http://www.vauva.fi/artikkeli/tarvikkeet/29/mita_vauva_tarvitsee

Päivi28: Ihana miten selkeä lista, kiitos!! :) Yritin itse googletella samanlaista, mutta sain tulokseksi vain keskustelupalstojen sivuja, joissa vastaukset painottuivat rattaisiin/vaunuihin ja vauvanvaatteisiin.

Äni: Tosta listasta tein itselle jokuaika sitten listan, että mitä pitää vielä ostaa, kun meillä on melkein kaikki esikoisen tavarat tallessa:)

Kiitos Päivi28 tosta listasta. Mä olen kans kaipaillu tollasta :)

Meillä alkaa olemaan kaikki isoimmat hankinnat tehtynä.
Aikaisemmin puhuin niistä miehen siskon tarjoamista rattaista, joiden väriä vähän karsastin.. Mieli oli ehkä vähän tehnyt tepposet, sillä mä muistelin, että ne oli sellaset vaaleen beiget hailakan punasilla tehosteilla. Käytiin abaut kuukaus sitte kattomassa niitä uudelleen! No, kuva kertoo, että ei ne ihan sen väriset ollu.. emoticon

Nappasin siis rattaat samantein matkaan! Tykkään itseasiassa noista tosi paljon, ja olihan ne halvat - ILMASET :D

Mun siskolta saatiin jo kaikkea mahdollista leikkimaton ja vaipparoskiksen väliltä. Ja kohta saadaan niiltä myös pinnis ja turvaistuin, kun niiden juniori (1v.) siirtyy isojen poikien vehkeisiin ;D

Seuraavaks tarttis ruveta koirien kanssa reenaamaan - pistetään leikkimatto keskelle olkkarin lattiaa, koirat saa kyllä haistella mattoa, mutta tassu (saati mikään muu) ei saa mennä maton päälle. Mä luulen, että meidän chowia koko matto tuskin kiinnostaa, mutta ton meidän bernin kanssa joudutaan tekemään ehkä vähän töitä ;D Mutta luultavasti päästään helpommalla, kun opetetaan pojille pelisäännöt jo nyt, niin on jotain pohjaa sitten vauvan kotiuduttua.

Turvaportteja pitäis alkaa myös metsästämään rappusten ylä- ja alapäähän. Eihän se napero toki ihan heti liikkeelle lähe, mutta onpahan sit valmiina. Ja yks portti tulee keittiön ja olohuoneen väliin, että saadaan tarvittaessa koirat pois jaloista :D
Vaatteita on kyllä tullut ostettua aika lailla.. emoticon Vaikka ajateltiin, ettei liikoja ite osteta, kun niitä tulee kuitenkin kaikilta sukulaisilta ja kavereilta. Mutku kaupat on täynnä kaikkia ihania vaatteita. :)
Huuto.netistä huusin sellasen iiiiiiison vaatepaketin, jossa oli pari välikausihaalaria ja pari toppahaalaria, ja PALJON bodeja, mekkoja, housuja jne. Sattu myyjällä olemaan viime kesäkuussa syntynyt tyttö, joten syys- ja talvivaatteidenkin koot menee varmaan aika lailla yksiin :)

Sit tarttis alkaa urakoimaan ton vauvanhuoneen kanssa. Tarttis seiniä vähän maalailla ja ehkä kävästä ikeassa ostoksilla ;)
Mä pidän kesäloman ennen äippistä, joten töitä on reilu 3 viikkoa jäljellä!! Kesäloman meinaan siis pyhittää vauvanhuoneelle :D

Olkaahyvä vaan Äni ja Bamboo :)
On muuten hienot vaunut Bamboo ja hienon väriset!
Mulle on kans iskeny ihan hulluus noihin vauvan vaatteisiin, tiedän ettei enempää tarvisi, mutta kun on niin ihania ettei malta olla ostamattakaan!!!

Täälläkin on vaatteiden ostelu tainnut lähteä vähän lapasesta, hups.. ;) Toisaalta mä voin vedota siihen, että odotan esikoista niin halusin varautua kaikkeen. :D

Noista välikausihaalareista: Me ei olla sellaisia ostettu. Tartteeko kesävauva sellaisen? Meillä on kuitenkin perheessä yksi innokas neuloja, jolta on tulossa paljon käsin neulottuja nuttuja ja pöksyjä sekä villasukkia ja tumppuja. Riittääkö sellaiset?

Olen siis lähinnä ostellut erilaisia bodyja, housuja, ja puolipotkareita, sekä kokopotkareita yöpuvuiksi. Sukat ja tumput myös hankinnassa. Pari pitkähihaista paitaakin löytyy, ja sitten tulee tosiaan noita neulottuja vaatteita. Niin, ja myssyjä on, sellaisia ohuehkoja puuvillaisia. Pitäisikö vielä varata jotain paksumpaa tai tuulenkestävämpää tms?

Bamboo,pakko kommentoida tuota porttiasiaa..
Meillä siis rappuset ihan keskellä kämppää. Portti asennettiin VAIN rappusten yläpäähän tuossa n. 3kk sitten, kun poika siirtyi pinnasängystä "isojen poikien sänkyyn", ihan vain siltä varalta siis tuo portti, että jos poika lähtee unisena vielä vaeltelemaan, niin ei eksy rappusiin. Muuten on pojan annettu kulkea rappusissa aina 7,5kk ikäisestä asti, kun oppi niissä kulkemaan, ja voin sanoa, että on ollut erittäin hyvä päätös. Rappuset eivät kiinnosta, koska niihin meno on sallittu. Poika osaa myös paikassa kuin paikassa kulkea rappuset hienosti ylös ja alas, ei tarvitse pelätä. Niin, ja kaide noihin rappusiin tuli vasta samoihin aikoihin, kuin tuo portti.. hups..

Teillä on niin ihanan rotuiset koirat, että menee varmasti hyvin. Meidän on tollasia puolalaisia jästipäitä, ja kyllä nekin on pojan kanssa niin erottamaton kolmikko, ettei edes saattaisi uskoa! Hyvin se menee! Meillä lähinnä kiellettiin kaikkien vinkuvien vauvalelujen käyttö/tuonti, koska tuo meidän vanhempi koirista on lievästi perso niille.. Samoin palloille. No, niitä saa lisää.

Äni, meillä esikoinenkin on syntynyt kesäkuussa, ja ostin silloin Lindexistä sellaisen windstopper-haalarin, hintaa alle 30e, niitä on tänäkin keväänä myynnissä. Ostin jo silloin kesällä kokoa 68, siitä saa hihojen ja lahkeiden suut käännettyä "tumpuiksi", tuota sitten käytettiin kesälläkin, jos oli sateista/koleaa/tuulista. Suosittelen, eikä ole suuri investointi, ja menee kyllä pitkälle syksyyn sitten jo tuo koko, meillä ainakin meni, ja poika oli suht suuri.

Oma suosikkini lastenvaatteista on ehdottomasti Ruskovillan silkkimyssy, joka oli esikoisella päässä synnäriltä lähtien. Se suojaa aukiletta, hengittää, ja vähän vaimentaa ääniäkin, ja on vastasyntyneen iholle niiiin ihana. Meillä on esikoisen jäljiltä silkkipaitakin, se on ihanan viileä kesähelteilläkin. Suosittelen. Aika hintaviahan nuo, mutta kyllä hintansa väärttejä :)

Taika: Kiitos vinkistä, täytyypä käydä ostamassa toi silkkipaita, meillä silkkimyssy on jo esikoisen ajalta :)

Appi j anoppi luulivat, että ollaan hävitetty esikoisen vaunut ja lupasivat kustantaa uudet. No meille on aina ollut selvää, että haluttaisiin esikolle sisarus joten vaunutkin ovat talleella joten aloin miettimään kuitenkin niitä tuplia. Onko kukaan tehnyt tarkempaa tutkimusta peräkkäin istuttavista tuplista? Merkki ja mallitietoja otetaan vastaan. KIITOS!

musu, me meinattiin nuo Baby Joggerin City Selectit ostaa, on aika hintavat, mutta toimivat sekä yhdelle että kahdelle, ja erilaisin variaatioin. Kannattaa katsoa, helpoimmin saat tietoa suoraan Baby Joggerin sivuilta, koska Suomessa on vielä kovin vähän jälleenmyyjiä.
Suuressa osassa vaunuista on painorajoitus 15kg per istuin, noissa on 20kg, eli käyttöikä on vähän pidempi.

Kiitti Taika vinkistä, taidetaan mekin tehdä niin, että ei turhaan liikoja rajoteta noita portaita. En ollut tullut edes ajatelleeksi asiaa tolta kantilta :)

Joo, ei mua kauheesti huoleta noiden koirien ja vauvan yhteiselo, molemmat koirat on kyllä pennusta lähtien viettänyt viikottain aikaa mun siskon lasten kanssa, ja hyvin osaavat käyttäytyä niiden lähellä. Bernissä toki on pikkasen tota paimentajan vikaa, ja välillä se koittaa vähän noita mukuloita paimentaa ;) Hyvin se kuitenkin paikkansa tietää, ja lapset on pienestä pitäen oppineet käsittelemään koiria oikein.

Noista tuplarattaista.. Itellä ei varsinaisesti kokemusta niistä ole, mutta mun siskolla on 3 ja 1 vuotiaat pojat ja niille Phil&Teds tuplarattaat. Sen verran mitä mä oon niitä työnnellyt, niin on kyllä toki hyvät ja kevyet työntää ja tosi monikäyttöset. Ainoo miinus, mitä sisko niistä sanoi, oli se, että niitä ei oo ehkä ihan suunniteltu unirattaiks suomen talveen :D Eli kun toi 1v poika nukkuu vielä päikkärit rattaissa pihalla, niin talven pakkasilla on rattaita täytynyt vähän huovilla sun muilla suojata, koska ovat aika avonaiset muuten.

Upeat vaunut olet, Bamboo, löytänyt!

Me olemme saaneet ilahduttavan paljon lahjaksi tutuilta ja sukulaisilta tavaraa, uutta ja vanhaa. Esimerkiksi pinnasängyn, sitterin, vaatteita, pussilakanoita, leluja, kirjoja... Minä olen ostanut kahdet vaunut, toiset parvekkeelle, (sillä asumme hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa) toiset paraativaunuiksi. Alla kuva paraativaunuistamme.

Löysin nämä Teutonian vaunut Huuto.netistä jo joskus joulukuussa, hintaa niillä oli muistaakseni 50-60e. Nämä ovat siis yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla. Vaunut on todella hyvässä kunnossa, ovat olleet kakkosvaunuina (myyjä ostanut uutena) vähällä käytöllä. Tykkään vaunuista hurjan paljon, ainoa mistä en pidä on tuo "työntötanko". Se on kummallisen näköinen.
Parvekkeelle ostin pari vuotta vanhat Brion vihreä-harmaat vaunut, Huuto.netistä nekin. Nykyään kun noista vaunuista saa otettua pois kaikki kangasosat, niin ei tarvitse muiden hajuista ja pöpöistä huolehtia. :)

Vielä on hakusessa hoitopöytä ja senkki vauvanvaatteille. Ja itkuhälytin, imetystyyny jne. Lista on loputon, ainakin jo minulta kysytään...

Upeat vaunut olet, Bamboo, löytänyt!

Me olemme saaneet ilahduttavan paljon lahjaksi tutuilta ja sukulaisilta tavaraa, uutta ja vanhaa. Esimerkiksi pinnasängyn, sitterin, vaatteita, pussilakanoita, leluja, kirjoja... Minä olen ostanut kahdet vaunut, toiset parvekkeelle, (sillä asumme hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa) toiset paraativaunuiksi. Alla kuva paraativaunuistamme.

Löysin nämä Teutonian vaunut Huuto.netistä jo joskus joulukuussa, hintaa niillä oli muistaakseni 50-60e. Nämä ovat siis yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla. Vaunut on todella hyvässä kunnossa, ovat olleet kakkosvaunuina (myyjä ostanut uutena) vähällä käytöllä. Tykkään vaunuista hurjan paljon, ainoa mistä en pidä on tuo "työntötanko". Se on kummallisen näköinen.
Parvekkeelle ostin pari vuotta vanhat Brion vihreä-harmaat vaunut, Huuto.netistä nekin. Nykyään kun noista vaunuista saa otettua pois kaikki kangasosat, niin ei tarvitse muiden hajuista ja pöpöistä huolehtia. :)

Vielä on hakusessa hoitopöytä ja senkki vauvanvaatteille. Ja itkuhälytin, imetystyyny jne. Lista on loputon, ainakin jo minulta kysytään...

Heippa!

Hirveä hinku olisi päästä Ikeaan ostamaan vähän päivitystä huonekaluihin..Ajateltiin koittaa, että pinnasänky tulisi olkkarin puolelle, saa nähdä miten siinä lopulta käy. Mutta senkin takia uusi kirjahylly olisi ostettava niin saisi vähän rompetta yhteen paikkaan ja raivattua pinnasängylle sitten tilaa. Ikeaan lähtöä tosin rajoittaa vähän se, että ei ole omaa autoa (asutaan aivan keskustassa) eikä tällä hetkellä oikein ylimääräistä rahaakaan. Pyh. Haluaisin vain jo laittaa pikkuhiljaa kaikkea valmiiksi pientä varten. Eihän sitä koskaan tiedä milloin se putkahtaa maailmaan.. :) Ikean reissu pitäisi kyllä tehdä muutenkin mahdollisimman pian, koska tänään olin huikeat nelisen tuntia kaupungilla pyörimässä äidin kanssa ja jalat oli kyllä aika muussina kun pääsin kotiin ja selkäkin väsynyt. Eli siihen kun lisäisi vielä muutaman tunnin automatkat molempiin suuntiin ja tuplasti enemmän jalkeilla oloa niin voi olla että kovin kauaa ei enää pitäisi pitkittää tuota reissuun lähtöä.. :D

Äiti innostui ostamaan vähän vauvalle vaatetta ja nuo mitä tarttui mukaan saapi olla luvan ne millä vauva haetaan sairaalasta. Ja sain minäkin uuden kevättakin johon tuo masu mahtuu. On se hyvä että takkimuoti on nykyään tuollainen missä usein leikkaus on rinnan alta niin mahtuu isompikin maha ja silti takki vielä kiinni :D

Takaisin