Varusteiden valinta (pohdintaa, kokemuksia)

Jelppiä kaipailis tämäkin mamma vaunujen kanssa ! Meillä ois hakusessa yhdistelmävaunut, jotka pitäis olla suht kevyt työntää, mutta sellaiset mitkä menee lumihangessakin eteenpäin. Itselläni ei ole autoa, niin vaunujen pitäisi soveltua kaikkiin vuodenaikoihin ja maastoihin edes jotenkin. Jonkinlaista säätövaraa voisi myös olla, koska itse olen todella lyhyt ja isukki taas melko pitkä ja oisihan se kiva, että molempien olisi suht mukava vaunuja lykkiä :D eli jos jollain on kokemuksia, niin olen pelkkänä korvana ! :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Ostin serkulta Mutsyn 4riderit. Testasin jo ulkona, tosin hieman eri käyttötarkoituksessa. Otin vaunukopan pois ja laitoin muovilaatikon tilalle kun menin kirpparille myymään tavaroita. :grin
Mutta siis painavan lastinkin kanssa olivat todella kevyet työntää ja myös katukivetykset ja portaat menivät helposti. Vaunukoppa on korkealla, joten tälläiselle huonoselkäiselle varmaan hyvä.
 
Elllanen, mä ajattelisin itse, että jos ei olisi autoa, niin ei olisi niin väliä ainakaan rattaiden koolla kasattuna, ja voisi olla vähän isompikin malli. Isommat on varmaan vähän vakaampia ja isot renkaat kulkee maastossa paremmin. Renkaista tuntuu olevan kahta koulukuntaa; toiset tykkää huoltovapaista täyskumisista ja toiset ajoittaista pumppausta vaativista ilmakumirenkaista. Mä halusin ilmakumirenkaat, koska en pidä pumppausta mitenkään rasittavana, ja mielestäni ne vaimentaa töyssyjä maastossa paremmin kuin täyskumiset. Täyskumisten kanssa katsoisin, että vaunuissa on erityisen hyvä jousitus pehmentämässä tärinöitä ja töyssyjä. Kiinnittäisin huomiota ilman autoa myös rattaiden tavaratilaan, koska todennäköisesti sitten käyt kaupassakin vaunulenkeillä? Varmaan sun kannattaa käydä parissa liikkeissä katsomassa minkätyyliset tuntuisi teille sopivilta? Mekin löydettiin ihan sattumalta mulle aiemmin vieras vaunumerkki, kun käytiin katselemassa, ja niistä löytyi meille sopivantuntuiset vaunut. :)
 
Sepä tässä onkin ongelma, että isännällä kyllä on auto ja vaunut pitäisi tarpeentullen sinne saada mahtumaan. Päivisin kun hän on töissä niin silloin täytyy vaunuilla pärjätä, kuten esim neuvolareissut jne. Mutta täytynee käydä katselemassa ja kyselemässä apua ihan liikkeestä, eiköhän siellä osata auttaa :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko teillä kokemuksia kantorepuista/ -liinoista? Jonkun näköistä tarvitsisin, mutta mikä olisi helpoin ja mukavin käyttää?
 
Mä oon todennut liinan (trikoisen, muista ei kokemusta) tosi hyväksi! Itselle mukava ja vauvaa voi kanniskella siinä jo ihan vastasyntyneestä. En ole kokeillut noita kalliimpia reppuja (manducat yms.), mutta jotenkin tuntuu että päätyisin liinaan jokatapauksessa....
 
Meille on tulossa käytettynä trikoinen liina, mutta ei ole siitä vielä kokemuksia. :)

Onko kellään käytännön kokemuksia Maxi Cosi Pebble- tai Cybex Aton-kaukaloista? Nämä merkit saisi meidä vaunuihin adapterilla, ja mietin josko jomman kumman sitten hankkisi. Turvatestituloksia oli molemmista vähän laidasta laitaan, en tiedä enää mitä niistäkään ajattelisi. Hinnoissakaan ei hirveitä eroja näyttäisi olevan, ja molemmat kuvissa ihan ok näköisiä (siis lähinnä käyttöominaisuuksia katson kuvasta, en esteettisyyttä sinänsä)...
 
Hei! Meillä on kokemusta kantoliinoista ja kantorepuista. Ihan pikkuvauva-aikana toimivat parhaiten joustavat kantoliinat tai rengasliinat. Kantoliinoissa on erilaisia sidontoja. Muistaakseni "tuplaristi" -sidontaa käytin ja kun sen opin, niin nopea se oli sitoa. Myöhemmin, kun vauva/lapsi on isompi, kantoreppu (esim. ergo, manduca yms.) oli tosi mukava pitää ja siinä on kevyt kantaa. Siinä lapsen paino ei kuormita selkää, vaan painopiste on lantiolla. Samoin kantorepun käyttöikä on pitkä. Muistaakseni 20 kg asti voi kantaa. Kudotut kantoliinat ovat jämäkämpiä kuin esim. trikoiset kantoliinat. Meillä oli kaksi alle kaksi vuotiasta ja silloin esim aina ei tarvinnut ottaa tuplarattaita uloslähdettäessä, jos oli kantoliina tai -reppu mukana. Olivat siis tosi toimivia.:)
 
Onko jollain kokemusta pinnasänkyn päälle laitettavasta hoitotasosta? Mietin et pitääkö se aina nostaa pois kun pikkuinen nukkuu. Jos pitää niin kuulostaa aika epäkäytännölliselle.. ?
 
meillä maxi cosi, tykkään. Pinnasängyn päällä olevaa hoitotasia ei tartte nostaa pois ellei itse halua :)
 
Niin onhan tuo pinnis ihan valtava pikkuiselle alkuun, et hyvinhän se varmasti mahtuu vaikka taso onkin kiinni.. Kiitos! :)
 
Kaverilta sain kantoliinan, mutta en ole yhtään perehtynyt miten se toimii.. Tai toimiiko meidän tilanteessa ollenkaan? :D
 
Menin ja ostin Boomoon Buddy imetystyynyn ja let me say, etta oli kylla maailman paras ostos! Nyt en malta odottaa, etta paasen nukkumaan. Haittapuolina voisin mainita, etta aamulla ylosnouseminen on varmasti vaikeampaa, koska haluaisin vain halata tata tyynya, ja se, etta saan varmaan vieroitusoireita, jos joskus luovun tasta. :D
 
Menin ja ostin Boomoon Buddy imetystyynyn ja let me say, etta oli kylla maailman paras ostos! Nyt en malta odottaa, etta paasen nukkumaan. Haittapuolina voisin mainita, etta aamulla ylosnouseminen on varmasti vaikeampaa, koska haluaisin vain halata tata tyynya, ja se, etta saan varmaan vieroitusoireita, jos joskus luovun tasta. :D


Minä ostin saman lauantaina, oivoi, jaan Libran tunteet tyynyä kohtaan. Täällä mää edelleen halailen tyynyä ja katon kostoa!
 
Doomoo Buddy on ihan paras (imetys)tyyny! Ostin siihen juuri lisätäytettä, kun kerkesi mennä esikoista imettäessä littaan ne täytteet. :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on myos raskautta/imetystyynyt 150cm ja se on ollut tosi ihana nukkumiskaveri, joskin mies on valittanut etta sanky on liian pieni. :)

Me hankittiin BabyBjorn-kantoreppu ja se vaikuttaa tosi helpolta kayttaa. En tieda pitaisiko viela hankkia liina sisakayttoon.

Nyt on vauvalle hankittu vaunut, Mooses-kori ja kiikkuva teline, vaihtopoyta, vaatteet, ammeeseen laitettava tuki, vaipat kolmeksi viikoksi, kaikki muu pikkusala. Viela puuttuu turvakaukalo.
 
Takaisin
Top