Vartalon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eloinen.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolan vaaalla käyty tänään ja sillä painoa +400g/vko. Ei paha sanoi kätilö mutta pikaisen laskutoimituksen mukaan tällä tahdilla tulee vielä +10kg ja jo nyt +5kg. Pelottaa ettei tulisi ihan jättivauvaa ja pystyykö liikumaan pian lainkaan, kun nyt kävellenkin hengästyttää ylämäet vaikka ennen ei kävely tuntunut liikunnalta lainkaan. Rv 14+1.

Muokattu viimeksi:
Mä elän siinä uskossa, että tää järkyttävä hengästyminen on alkuraskauden vaiva ja helpottaa kohta. Muuten voin unohtaa normaalielämisen elokuuhun saakka.

Heh. Mun mies nauroi mulle, kun innostuin puhumaan enemmän ja hengästyin ihan hirveesti. Käski mun muistaa hengittää välillä... Ja puhelimessa sama. Heti hengästyy ku alkaa jotain tarinaa pidemmälti kertoa.. :D

Täällä alko nyt illalla se niin sanottu esimaito tulemaan. yöpaidan läpi tulee jo.. tähän asti on vaan tihkunut ja kuivunut pienen pienet tipat nänneihin ilman että on vaatteita tahrinut. Huomenna pitää käydä suojia ostamassa

Mä kans hengästyn hurjan helposti. Kävelen normaalisti hillitöntä vauhtia ja nyt on pitänyt jo hidastaa tahtia, että happea riittäisi kaverille kans.

mamaxs - Odotatko ensimmäistäsi? En tiennyt että esimaitoa voi tulla noin aikaisin. Kylläpä ihmiskeho on ihmeellinen!

Yääh, mikä turvotus ollu nyt reilun viikon :( . Varmasti johtuu suurelta oson ummetuksesta, mutta olo on jotenkin niin tukala. Vauvvamahaa olen kovasti odotellut, mutta tämä on nyt kyllä valitettavasti ainakin suurimmaksi osaksi jotain ihan muuta.

Mä kans hengästyn hurjan helposti. Kävelen normaalisti hillitöntä vauhtia ja nyt on pitänyt jo hidastaa tahtia, että happea riittäisi kaverille kans.

mamaxs - Odotatko ensimmäistäsi? En tiennyt että esimaitoa voi tulla noin aikaisin. Kylläpä ihmiskeho on ihmeellinen!

Joo ensimmäinen on tulossa. Äiti kertoi että hänellä myös tullut tosi aikaseen maitoa

Täällä paino tippunut pahoinvoinnin takia 3,5 kg alkupainosta (rv 12+3). Täytyy sanoa, että vaihtaisin tän pahoinvoinnin muutamaan lisäkiloon vaikka heti! Mammahousut kuitenkin käytössä, kun vatsa on niin herkkä.

Missä kohtaa teillä tuntuu kohtu ja kuinka paljon. Itse en koko kohtua löydä vaikka kuinka yritän. Ilmeisesti kuitenki jo 10cm (14+0) sikiö pitäisi olla, niin jo ihmettelen. En kyllä yhtään muista milloin viimeksi tuntui..

Mulle neuvola sanoi vk 15 neuvolassa, että kohtu just navan alapuolella. Olen kyllä lyhyt, ei sillä voi olla vaikutusta :D. Yllätyin kyllä, koska en itse löydä kohdun "rajaa" kokeilemalla, vaikka hoikka olenkin.

Mä tunnen kohdun rajan itse vain silloin jos on harjoitussupistus meneillään ja kohtu on pinkeänä. Vielä on napaa aika paljon alempana. Rv 14+4 nyt

No hyvä tietää, etten oo ainut joka ei kohtua tunne. Jotenkin sain taas sellaisen käsityksen, et kaikilla on jo jotkut jättimasut :grin

Nyt 13+3 menossa ja kohtu taitaa olla nyt suurinpiirtein appelsiinin kokoinen:rolleyes: Itse opin löytämään sen vasta kun neuvolan täti näytti missä se on :grin Aamulla löytyi heti kun tunnustelin. Mulla on jättimasu ainoastaan turvotuksesta ja kohtu oli noussut parissa viikossa vähän ylemmäs, olisko 5cm navan alapuolella :rolleyes:

Takaisin