Vartalon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eloinen.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pompsahti maha kanssa sen verran jo ulos, että kävin tänään mammahousut ostamassa yksien legginssien lisäksi. Voi miten mukavat on nää farkut, taas voi siistiltä näyttää. Tätä olen kyllä odottanut koko vauvahaaveilun ajan, näitä konkreettisia asioita, kuten mammahousuja ja masua. :smiley-bounce012

Mulle tuli esikoisen raskaudessa rintoihin haaleat raskausarvet ja kyllähän se vähäsen harmittaa, mutta eipä rasvailut ainakaan itsellä estäneet niiden syntyä. Muualle vartaloon ei tullut, vaikka mahahan kasvoi tosi paljon, kun olin aika hoikka ennen raskautta. Ja nyt näkyy niin selkeä raskausmaha. ❤

Mulla pompsahti maha kanssa sen verran jo ulos, että kävin tänään mammahousut ostamassa yksien legginssien lisäksi. Voi miten mukavat on nää farkut, taas voi siistiltä näyttää. Tätä olen kyllä odottanut koko vauvahaaveilun ajan, näitä konkreettisia asioita, kuten mammahousuja ja masua. :smiley-bounce012
Mä kans kävin eilen ostamassa kahdet mammafarkut ja ai että kun on mukavat!! Mulla ei oo maha vielä pullahtanut mutta alavatsa on kyllä jotenkin viikko viikolta isontunut ja kun iltaa kohden turvottaa niin aattelin et mukava pystyä kuitenkin käyttämään farkkuja. :) turhaan sitä enää tässä välissä ois kannattanu ostaa normifarkkuja isompina, kun neki ois taas kuukauden päästä jo pienet.. Olin jo liian kauan käyttänyt pelkästään leggingseijä.. Ihanaa olla taas farkut jalassa. Onko muuten suositella muuta kuin h&m:a josta sais äitiysvaatteita? Zalandot ym. joo, mut ihan vaatekauppaa.

Mä kans kävin eilen ostamassa kahdet mammafarkut ja ai että kun on mukavat!! Mulla ei oo maha vielä pullahtanut mutta alavatsa on kyllä jotenkin viikko viikolta isontunut ja kun iltaa kohden turvottaa niin aattelin et mukava pystyä kuitenkin käyttämään farkkuja. :) turhaan sitä enää tässä välissä ois kannattanu ostaa normifarkkuja isompina, kun neki ois taas kuukauden päästä jo pienet.. Olin jo liian kauan käyttänyt pelkästään leggingseijä.. Ihanaa olla taas farkut jalassa. Onko muuten suositella muuta kuin h&m:a josta sais äitiysvaatteita? Zalandot ym. joo, mut ihan vaatekauppaa.
Ainakin ihan Lindex, Name it, yleensä monet lastentarvikeliikkeet myy myös mammavaatteita. Helsingissä jos asuu niin siellä Kampin yläkerrassa taitaa olla useampikin liike.

Täälläki pitäs kohta lähtä mamnafarkkuja ettimään. Eilen ruuan jälkeen piti avata ylin nappi kun alamahaa niin kiristi, vaikka söin ihan normaalisti.

Mä ostin hm:ltä tosi hyvät mammafarkut, joissa ei oo vetoketjua tai nappia. Maha on kasvanut ihan älyttömästi. Miehen äitikin ihmetteli miten iso maha on

Mä ostin hm:ltä tosi hyvät mammafarkut, joissa ei oo vetoketjua tai nappia. Maha on kasvanut ihan älyttömästi. Miehen äitikin ihmetteli miten iso maha on

Mulla kanssa samanlaiset kirpparilöytönä. Ovat todella mukavat, kun ei alavatsan kohdalla ole mitään ylimääräistä.

Munki täytyy käyä ostaas koht mammafarkut ku alkaa maha pömpöttää jo niin paljo :D mullekki on moni sanon et kuinka iso maha jo on että varmast kaksoset siellä :D 11+4 menossa.

Alkoi ulkohousujen kumivyötärö olla aika maksimissa... Eilen piti avata lenkillä nappia. Ja kun viikonloppuna oli vanhemmat kylässä haettiin kesämekkoja varastossa mitä pitää leggingsien kanssa. Tuntui kivalta yhdistelmältä :) pukeutua pitää aina iltavatsaa varten, ei aamuvatsan ;)

Täällä ei puhettakaan enää, että menisi omat pökät jalkaan. Pari viikkoa sitten hankin ensimmäiset mamafarkut ja viime viikolla toiset. Paino on pysynyt samoissa lukemissa, mutta ilmeisesti maha sitten vain turpoilee. En usko, että pysyy enää salassa tutuilta tai tuntemattomilta jos tavallisia vaatteita käyttää :p Arpia pelkään kovasti, mutta eihän niille mitään mahda. Vielä ei ole ilmaantunut uusia. Koittanut juoda kovasti vettä ja panostaa kollageenin tuotantoon vaikuttaviin ruokiin. Josko C-vitamiini ja antioksidanttirikkaat ruoat auttaisi edes vähän. Ja tietysti hyvät rasvahapot. Rasvailuun käytän erilaisia luonnon öljyjä.

Mulla vasta 10+6 ja ostin jo tammikuun alussa mammafarkut!:D Ja paras ostos olikin kun voi huoletta olla siisteissä housuissa eikä kiristä vatsaa yhtään! Varsinkin istumatyössä aivan ehdottomat. Ulkoiluhousujen kanssa oon joutunut jo laittamaan ponnarin napin jatkeeks, ei toivoakaan että menis nappi tai vetskari kiinni, edes aamulla...:D

Mä "sinnittelin" kuite 15+0 asti ennenku ostin mammafarkut mutta oli niin mukavat että pitää heti kyllä saada toiset! :D ihana kun voi pitää farkkuja, koko olemus heti ihan erilainen ku ei tarvi enää leggareita ja löysiä paitoja pitää. Nyt ku rehellisesti massuki pömpöttää ni kehtaa pitää tiukempiakin puseroita :)

Täällä ilmeisesti saa taas reilusti ootella masun kasvamista, niinkuin muissakin raskauksissa, kiitos taaksepäin kallistuvan kohdun. Kohtu ei tunnu vaikka kuinka ettis! Helpompi kyllä loppuraskaudessa, kun on pienempi masu. Tällä hetkellä vaan niin paniikissa raskauden kulusta, että ois kiva kun masun kasvusta näkyisi myös sikiön kasvu!
12+0

Mullakin on varhaisultran tehneen gynekologin mukaan tosi taaksepäin kallistunut kohtu, eikä tosiaankaan ole vielä mitään vauvamahaa näkyvissä, vaikka vähän turvottaakin eikä vyötärönauhoja kestä käyttää. :/ Mulla on 11+6 tänään.

Mulla on paino noussut kaksi kiloa. Osa varmasti ihan turvotusta ja osa puhtaasti liikunnan puutetta, sekä herkkuja. Mutta myös painonnousu kuuluu asiaan. :)

Rv 13+1

Täällä pitää kohta käydä ostamassa vielä isommat rintsikat, viime kuussa kävin ostamassa jo yhdet kokoa isommat. Rinnat kasvaa samaa vauhtia kuin mahakin. Mulla taas eteenpäin kallistunut kohtu jonka ansiosta se kohtukin tuntui melko nopsaan.

12+3

Eilen oli pitkästä aikaa rintsikat päällä ja ehkä on ihan pikkasen suurentuneet, näytti kupit täydemmiltä. Mutta ei mitään vaaraa että pitäisi uusia rintsikoita käydä hankkimassa.

Paino on asettunut aika hyvin +1kg lähtötilanteesta, mutta kai sen pitäisi alkaa nousemaan jos lukemisiin on uskomista. Sikiö painaa n. 30 grammaa, kokeilen eilen keittiönvaa'alla niin meidän haarukat painaa saman verran :grin

En tiedä miksi mutta nuo arvet eivät pelota. Teineydestä on arpia lonkissa ja rinnoissa jotka ovat nykyään tosi haaleita. Vartalo omasta mielestäni muuttuu juuri niin kuin sen kuuluukin.
"Be proud of your stripes, you're a tiger, a survivor, a mother". Vähän tällaisin mielin.

Muistakaa sitten keväthangilla ja auringon näyttäytyessä käyttää aurinkovoidetta. Itsea pelottaa tummat läiskät, varsinkin pysyvät kasvoilla! Pitänee hankkia uusi kasvovoide pian.

Hyvä muistutus noista läiskistä!! Oon huono käyttään aurinkovoiteita ja nyt hoitovapailla en ees oikein ole käyttäny meikkivoiteita (että jonku kertoimellisen laittais...).

Mulla on paino jo +6kg!!!
Rv13+0. Tosin nyt oon niissä lukemissa joissa olin kun aloin oottaan esikoista....eli ei paniikkia vielä :D
Tosin neuvolakortin mukaan esikoista oottaessa Rv 16+4 mulle oli tullut vasta 4kg lähtöpainoon :/ Ja yhteensä siis tuli yli 20kg eli mihinköhän lukemiin tässä vielä kerkeän???

Minulle tuli esikoisesta arpia rintoihin, mutta ovat kyllä kahdessa vuodessa vaalentuneet näkymättömiksi. Viime raskaudessa aluksi öljysin luonnonöljyillä, mutta kun noita arpia alkoi ilmaantumaan niin vaihdoin bebanthenin raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettuun voiteeseen. Vaikea sanoa oliko siitä hyötyä kun tosiaan taitaa olla ihan yksilöllistä tuo arpien syntyminen.

Minä olen aina ollut itselleni ja ulkonäölleni aika armoton. Asioistakin, jotka muilla näyttää ihan hyviltä tai suloisilta! En kaipaa vauvamahaa ja vähän jopa kammoan ihan rasvasta johtuvia ekstrakiloja, aika vähillä arvilla olen säästynyt eikä niitäkään atoopikko kaipaa muutenkin läikikkäälle iholleen. Kaikista suurin kauhistus tällä hetkellä kuitenkin on suurentuneet ja tummenneet nännipihat, joista mies yksi päivä huomautti ja joita sitten olen kauhistellut. Jotenkin olen aina pitänyt tummia ja suuria nännipihoja kauhistuttavana ajatuksena, en tiedä miksi.
Höpsöä ja pinnallista. Ja samalla ihastelen muiden mahoja ja sanon heille todella vilpittömästi että raskausarvet eivät rumenna.

Takaisin