Vartalon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eloinen.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin epäilen että nyt puutuu raajat helpommin kun ennen. Ja nivusia jomottaa aina välillä, mistä lie sitten johtuu.

Öisin herää välillä nälkään, ja päivälläkin tuntuu että se kova nälkä tulee nopeammin. Illalla sitten koittaa aina tankata kauheesti ettei menis sen takia ainakaa heräilyksi yö :) Muuten ihan siedettävä olo, jatkuvaa syömistä kun muistaa pitää yllä.

8+0

Mäkin oon huomannut että raajat puutuu paljon herkemmin. Öisin varsinkin sormet.

Mulla oli henkisesti ja fyysisesti aika raskas viikonloppu. Maha oli niin turvonnu koko vklopun! Mutta en kyllä yhtään ihmettele, kun syötiin tortilloja, sipsejä jne. Oli niin kamala morkkis eilen ja maha oli vielä kipeäkin mahalaukun kohdalta ja velloi. Oksennuskaan ei ollut kaukana. Mulla siis se turvotus johtui omasta mielestäni rasvasesta ruuasta ja maissista mitä laitettiin ruokiin.. Ja nyt sitten närästää! Mun pitäis lähteä taas salille ja liikkumaan, mut jotenkin vaan pelkään niin paljon vieläkin keskenmenoa, että en uskalla. Sit sen ajan kun voisin liikkua, niin vaan syön! :sad001 Alavatsa on hieman kasvanut suhteessa muuhun mahaan, kun toppahousut käy päivä päivältä pinenemmäksi.

Mun tavoite on nyt karsia liiat herkut ja alkaa liikkumaan. Varmaan sitä myöten olo mahassa ja henkisestikin paranee! Jep, ja kiukuttelut miehelle on välillä jotain ihan sairasta! Mut jospa tää tästä..

9+2

Musta tuntuu että mun maha on yhtäkkiä kasvanu ihan jätti palloksi :wideyed: varmaan turvotusta vielä osittain mutta jos oikein pömpöttää niin maha on kuin viimesillään raskaana En tiiä onko se tää kolmas raskaus vai mikä mutta en muista että ainakaan ekaa oottaessa näin nopeasti maha olis kasvanu. Miten muilla?

Mulla kans sama juttu, kuin sinulla, että maha on tullut esiin aikaisemmin mitä aiemmassa raskaudessa, meillä tosin on vain yksi lapsi entuudestaan. Esikoisesta mulla tuli maha esiin rv 12 jälkeen ja silloin sen sai vielä aika hyvin peitettyä, mutta nyt mulla on ollut jo useamman viikon eli rv 7-8 eteenpäin jo maha ja tätäpä ei enää kauheesti piilotella. Ja ennen aamupalan syömistäkin mulla erottuu tää raskausmaha jo selvästi eli ei tää pelkästään turvotusta oon. Oon aika hoikka, joten mulla näkyi jo esikoisestakin aika alussa selkeä pallo tai monet oli jo arvannu mun olevan raskaana, ennenkuin heille kerroin ja monelle kerroin joskus rv 13 paikkeilla.:grin

Hei ja mulla kans nuo raajat puutuu tosi nopeesti. Mä just miehelle valitin yksi ilta ja se sanoi, että johtuiskohan se vaikka raskaudesta. Mulle kun ei itselle tullu ollenkaan mieleen, että syy ois tää raskaus. :grin Mulla ei nimittäin esikoisesta puutunut samallailla paikat mitä tästä toisesta. :)

Miulla eka raskaus menossa viikol 10+4 ja maha pömpöttää aikalailla, osittain kyllä turvotusta mut selkeesti näyttää raskausmahalt, tutut kelle ollaa jo kerrottu ni kattonu mun mahaa et huuurja, tuol on varmaa kaksoset (mun ja miehen suvussa kaksosia ja itekki olen kaksonen) tai sit tuol on poika :D

Miulla eka raskaus menossa viikol 10+4 ja maha pömpöttää aikalailla, osittain kyllä turvotusta mut selkeesti näyttää raskausmahalt, tutut kelle ollaa jo kerrottu ni kattonu mun mahaa et huuurja, tuol on varmaa kaksoset (mun ja miehen suvussa kaksosia ja itekki olen kaksonen) tai sit tuol on poika :D

Mullakin esikoinen masussa, tosin yksi vain. Pömpöttäny on jo pitkään :D joku tuntematon tuli onnittelemaan,kun lääkäriä odottelin äsken ja kysymään että joko on laskettuaika lähellä haha sanoin että elokuussa vasta. Oli melko hölmistyneen näköinen

Mullakin esikoinen masussa, tosin yksi vain. Pömpöttäny on jo pitkään :D joku tuntematon tuli onnittelemaan,kun lääkäriä odottelin äsken ja kysymään että joko on laskettuaika lähellä haha sanoin että elokuussa vasta. Oli melko hölmistyneen näköinen

No mie en viel tiedä onko yks vai kaks tulossa :D hahahah voij eii, kyl siullaki on jo sit masua ku joku heti näki että on raskaana :D

Tässä raskaudessa sitä tulee varmasti taas järkyttävästi arpia, joka tietysti harmittaa, kun toisille niitä ei ollenkaan tule ja ei sellaiset peukalon paksuiset repeämät kovin kauniita ole. Vaikka kuinka ajattelisi että on ne sen arvoisia, mutta silti. Olen varmaan itsekäs, kun näin ajattelen. On jo valmiiksi kasvot tärväytynyt ihotaudin takia, niin ei sitä enää tunne olevansa kaunis. Jotenkin ärsyttää jopa nykysin jos mies kehuu kauneuttani..

Hei mä pelkään näitä arpia myös. Oon hoikka ja pikku rintainen ja pelottaa, että turpoaminen aiheuttaa ihon repeämistä. Mulla on vielä navan yläpuolella vanha tähystys arpi mikä on kiristävä hoidoista huolimatta. Hitto jos sekin alkaa repeämään :shifty: nyt oon siirtynyt kevyemmästä kosteusvoiteesta erioilin perusrasvaan, josta kiittää kyllä mun atooppinen ihokin! Mut näinköhän pelkkä perusrasva riittää... Useampi on suositellut apteekin bio Oilia. Taidan jossain välissä sijoittaa ja alkaa käyttää sitä. Jos vaikka tulisi yksi arpi vähemmän :grin

Täällä kans yks joka pelkää niitä arpia, ite oon kans hoikka ja pien rintanen.. Ja tarkka sillee ulkonäöstä ja oon kyl raskauden aikana pitäny itteäni jotenki vaan rumana vaikka eiks täs pitäs jotenki hehkua..

Mulle on jo ilmestynyt eka arpi....jenkkakahvaan! :arghh: Mitään vatsaa ei ole vielä ilmestynyt, eikä edes turvotuksia tai painonnousua, mutta ilmeisesti lantio on jo ottanut hyvissä ajoin levenemisspurtin! Mulle tulee helposti noita arpia (tullut jo teinistä asti), joten saa nähdä mihin kaikkialle noita ilmestyy.

Täällä kans yks helposti arpia saava. Teini-iän jäljiltä reidet ja peppu on ihan arpien rannuttamat, myös rinnoissa on useita arpia vaikka oonki pienirintanen. Oon valmiiksi jo valittanut miehelle kuin tuun varmasti rupsahtamaan kamalan näköiseksi. Julkisesti sitä ei jotenki kehtaa kertoa, että pelkää arpia ja muutenki ulkonäön "pilaamista", kun vastaanotto on ollut sitä, että tuommonen murehtininen liian ulkonäkökeskeistä ja itsekästä. Ehkä onki, mutta itehän sitä omissa löystyneessä ja arpisessa kehossa elääkin.. Oon kyllä ahkerasti rasvannu kroppaa vartalovoilla, jos sitä tosiaan ees yhen arven sillä välttäis:p

En ymmärrä miks ihmiset sanois et on itsekäst pelkää arpia ja minkä näköseks kroppa tulee vauvan jälkee.. Mie ainaki koen sen ihan normaalils asiaks jos on huolissaa ulkonäöstä :o

Mulle tuli teininä kanssa peppuun ja reisiin arpia. En niitä ole laskenu niin ei tietoa toiko raskaus uusia! Silti olin kiitollinen kun masuun ei kumminkaan tullut arpia :) Masussa tosin muita arpia että sama kai tuo vaikka ois raskausarpiakin... mutta toivon kyllä että säästyisin nytkin niiltä!

Neljäs raskaus ja viikot 10+3 ja paino ei ole noussut yhtään.
Edellinen raskaus meni samoin että vasta loppuvaiheessa tuli painoa, taisi olla että 6kg koko raskaudessa.
Ja nyt ennen kuin joku kadehtii niin voin sanoa että ylipainoa mulla on entuudestaan ihan riittävästi ja noudatan nytkin jo valmiiksi raskausajan diabetes -ruokavaliota (edellisessä raskaudessa mulla siis tää dg)

Ja sitten sanon myös vinkkinä sen että se kun hehkutetaan että kilot jää laitokselle ja että imetyksellä lähtee loput; ei todellakaan pidä aina paikkaansa, tunnen itse henk.koht yhden ystävän jolla se näin on mennyt mutta suurin osa ja itseni mukaan lukien ne kilot voi jäädä tosi tiukkaan roikkumaan :/

En halua kenellekkään stressiä aiheuttaa tällä mutta ihan vaan varoittaa että ei nyt ihan mielin määrin kannata mättää herkkuja :D

Tänään aamulla huomasin ekaa kertaa että maha oikeestaan pömpöttää eikä saa vedettyä sisään. Yössäkö se pullahti ulos?o_O Mutta paino vaan laskee... Se alkoi laskea kun lopetin pillerit ja edelleen menee hitaammin alaspäin. Ilmeisesti e-pillerit keräs nestettä tai jotain. Ja toi kuiva iho on riesana täälläkin, etenkin päänahka on karmeassa kunnossa. Tissit alko turpoomaan heti alusta. Mies niitä innoissaan mittailee iltaisin :p Mä oon yrittänyt jo ahkerasti rasvailla, jos se estäis raskausarpia... Niin ja 11+0 on nyt..

Mun mielestä on ihan normaalia miettiä niitä arpia. Ei kai niitä kukaan halua. Mulle tuli esikoisen kohdalla peppuun ja tisseihin arpia, maha säästyi niiltä. Mulla oli alunperinkin ihan tarpeeks isot tissit mut ne vaan kasvoi ja kasvoi ja sit niitä arpiakin tuli paljon. Nyt ne on kyl haalistunu jo, saas nähdä tuleeko taas lisää.. Mua ei tisseissä haittais noi arvet muuten, mutta ku iho ei oo niiden takia enää kimmoisa ja imetyksen jälkeen tissit on ihan ku tyhjät rukkaset :( mut onneks jo nyt on tissit kasvanu ni ne ei enää näytä niin roikkuviltakaan :D

Takaisin