Vartalon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eloinen.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Painoa +3,9kg tänään ja vko 10+5. Olen huolissani mutta neuvolassa lohdutettiin että turvotus teettää sitä. Syön kyllä varmaan enemmän mutta kun on kova nälkä ja ruokaa, en karkkia tai herkkuja kuin harvoin. Pahoinvointia ei ole niin ruokahaluakaan ei mikään tunnu hillitsevän.

Mä olen lihonut noin kilon, mutta en todellakaan niin paljoa, että housujen pitäisi olla näin kireänä.. Etenkin iltaisin maha on aivan turvonnut, vaikka ei juuri mitään olisi päivän aikana saanut syötyä. :/ Onneksi vain iltaisin!

Painoa +3,9kg tänään ja vko 10+5. Olen huolissani mutta neuvolassa lohdutettiin että turvotus teettää sitä. Syön kyllä varmaan enemmän mutta kun on kova nälkä ja ruokaa, en karkkia tai herkkuja kuin harvoin. Pahoinvointia ei ole niin ruokahaluakaan ei mikään tunnu hillitsevän.
Kuulostaa lohdulliselta! Itselläni muutoin sama tilanne mutta herkkujakin kuluu...

Muita joita ahdistaa tulevat vartalon muutokset? Tiedän että se vartalon muuttuminen kuuluu asiaan ja mahdollisesti painonnousu myös mutta silti ahdistaa jo nyt kun tuntuu että on jo turvotusta vaikka näin alkuvaiheessa. Voihan se olla että helpottaa sit myöhemmässä vaiheessa kun maha näkyy kunnolla ja on selkeästi raskausvatsa :o

Mua ahdistaa aika paljon... Olen elämässäni sairastanut syömishäiriön mistä vasta nyt alan hieman päästä irti, ja painonnousu tuntuu pahalle sekä jatkuva syöminen vieraalle (mulla on nälkä koko ajan!ja huono olo jos ei koko ajan syö... ) mutta tiedän tän olevan vain väliaikaista ja onneksi tähänkin ahdistukseen saa varmasti esim neuvolasta apua puhumalla jne.

Tunnen oloni virtahevoksi. Ei ole sellainen söpö raskausmaha vaan sellainen löllö (juu pikkasen on mahalla ylimääräistä kyllä).. :inpain: housut ja muut menee hyvin vielä, mutta hupparit kinnaa.

Mua ahdistaa aika paljon... Olen elämässäni sairastanut syömishäiriön mistä vasta nyt alan hieman päästä irti, ja painonnousu tuntuu pahalle sekä jatkuva syöminen vieraalle (mulla on nälkä koko ajan!ja huono olo jos ei koko ajan syö... ) mutta tiedän tän olevan vain väliaikaista ja onneksi tähänkin ahdistukseen saa varmasti esim neuvolasta apua puhumalla jne.

Mulla myös syömishäiriötaustaa ja ekassa neuvolassa puhuinkin tästä ja onneks neuvolatäti oli tosi ymmärtäväinen ja tuli tunne että kuuntelee jos tulee tarvetta tästä puhua myöhemmin.

Mulla myös syömishäiriötausta, olin just ja just päässy siitä irti ennen ekaa raskautta. Alkuun ahdisti painonnousu tosi paljon, mutta kun maha muuttui selkeästi raskausmahaksi, tuntuikin tosi vapauttavalta! :) neuvolasta myös kysyttiin, että haluanko olla selin vaa'alla punnittaessa, etten näkisi numeroa. Uskon myös, että painoa tuli normaalia enemmän raskauden aikana sen takia, koska kroppa haki vielä normaalipainoaanki samalla. Nyt ahdistaa yhtälailla painonnousu kuin viimeksi, mutta en malta odottaa pallomahavaihetta :D

Tänään elokuvissa ja pohdin mitä ihmettä laitan päälle kun iltamaha on iso pallo! Mulla on leveä lantio ja kapea vyötärö ja kaikki vaatteet tyköistuvia, että peittely on tosi vaikeata! Noh, päädyin sit leggingseihin, pitkään kireään paitaan ja pitkään villatakkiin ja annoin pömpöttää :woot: muoto on aika raskausmahamainen kun paisuu eteenpäin ja voi että kun oli vapauttavaa! Näyttää että olisin viikko 20+ vaikka vasta 10, hahaa!

Mullakin on syömishäiriötaustaa, siitä irtaannuin tosin jo muutama vuosi sitten. En kans malta odottaa sitä pallomahaa, muu turvotus tulee varmasti ahdistamaan. Syöminen ja nälkä ei enää ahdista, se on jo takanapäin. Pitää jaksaa urheilla ja liikkua jos se muu turvotus pysyis kurissa :)

Olen ruumiinrakenteeltani ollut aina alipainoinen laiheliini ja nyt on alkanut tämän raskauden myötä tulla jotain pyöreyttä vartaloon. En pysty olemaan aamuisin peilin edessä tuijottelematta kummallisia hinkkejä, jotka on pienten lapasten tilalle kasvaneet. Ja pyykkilauta vatsa on alkanut pullistella ja etenkin iltaisin näyttää aika hurjalta, kun en ole tällaista ennen kokenut... Mieskin koskettelee ja katselee mua ihmeissään, mutta mielissään. Kehaisi, että näytän oikein kauniilta :Heartred Katsotaan muuttuuko mieli vielä... :laughing002
Oes 9+1

Täälläpä onkin meitä sitten enemmän, kellä on syömishäiriötä taustalla. Itse on nyt ensi kertaa elämässäni normaalipainoinen, toki alarajoilla mutta kuitenkin. Jännittää tosi paljon nämä muutokset vartalossa. Täytyy vaan nyt raskauden aikana muistaa ettei oma vartalo ole nyt vain itseä varten. :s Olisi kyllä hyvä saada liikunta taas kuvioihin mukaan, se jotenkin syksyn aikana jäi kokonaan. Aiemmin olen juossut, mutta jos nyt edes kävelylenkeille lähtisi niin sekin olisi hyvä. Ihan vaan ettei raskauden jälkeen olisi sitten ihan niin hurjassa kunnossa tämä kroppa.

Voikohan neuvolaa varten punnita itsensä kotona? Käyn aina aamupissan jälkeen muutenkin. Pelkään että ne neuvolan numerot alkaa ahdistaa, kun siinä on kuitenkin sitten jo vaatteet päällä ja aamupalat mahassa, niin eihän se ole yhtään sama.

Possumunkki - voisiko ajatella että neuvolan vaaka näyttää päiväpainon ja sun oma vaaka amuisin oikean painon? Voisiko ne erottaa toisistan jottei tuntuisi niin ahdistavalta?

Mulla myös syömishäiriötausta, olin just ja just päässy siitä irti ennen ekaa raskautta. Alkuun ahdisti painonnousu tosi paljon, mutta kun maha muuttui selkeästi raskausmahaksi, tuntuikin tosi vapauttavalta! :) neuvolasta myös kysyttiin, että haluanko olla selin vaa'alla punnittaessa, etten näkisi numeroa. Uskon myös, että painoa tuli normaalia enemmän raskauden aikana sen takia, koska kroppa haki vielä normaalipainoaanki samalla. Nyt ahdistaa yhtälailla painonnousu kuin viimeksi, mutta en malta odottaa pallomahavaihetta :D

Ihanaa :) oon itseni kanssa paljon käynyt tästä keskustelua ja usein päädyn siihen että raskausmaha ja pieni painonnousu KUULUU asiaan eikä se tee minusta sen huonompaa yms mitä nyt syömishäiriöisenä ajattelee.. Kyllä tiiätte. Toivottavasti koen saman kuin sinä mahani (ja rintojeni. Paisuvat kuin pulla) kanssa.

Ihana kuulla etten ole ainoa syömishäiriötaustainen joka täällä odottaa :) on myös vakavaa masennusta keskivaikeaa.. Mitä milloinkin sattuu olemaan.
Kyllä ne tätä raskautta vaikeuttaa ja neuvolassa mulla on paljon puhuttavaa peloista ja ahdistuksesta. kun itse ainakin jätin lääkkeet pois varmuudeksi, mutta nyt elämässä onkin hyvä vaihe niin porskutan iha kohtalaisesti ilman lääkkeitä eteenpäin.

Mua ahdistaa kanssa kauheesti tulevat vartalon muutokset. Toistaiseksi ei ole paino noussut mutta on turvotusta ja läski olo. Muutenkin surkea olo vartalosta :(

Possumunkki - voisiko ajatella että neuvolan vaaka näyttää päiväpainon ja sun oma vaaka amuisin oikean painon? Voisiko ne erottaa toisistan jottei tuntuisi niin ahdistavalta?

Hmm, saattaisi toimia. Ja kaipa sitä voi sitten pyytää ettei halua tietää niitä neuvolan numeroita jos ne alkaakin ahdistaa?

Juuh voi pyytää ettei tarvi itse nähdä neuvolan lukemia. :)
Mua ahdisti ekassa raskaudessa kanssa tosi paljon painonnousu. Oon ollu ylipainoinen/siinä rajalla ja kun olin viimein saanu painon putoamaan joitain vuosia aiemmin niin pelotti taas "lihota".
Sitten vielä kun joka puolella hoetaan että "Alussa painon ei kuulu/tarvitse nousta" niin ai että otti päähän kun itsellä paino heti pompsahti muutaman kilon ylöspäin! Ja sitte tosiaan se neuvolan punnitus vielä... olin pissahädässäkin vielä eka neuvolassa! Sitten kun ne kympit vaan poksui kiloissakin niin ihan hirveetä! Mutta imetys vei onneksi kilot ja olin jo 2-3kg alipainon rajalta:wideyed: Niin nyt ei niin paljon hirvitä nämä jo tulleet 4kg... vaikka onkin inhottavaa kaikki turvotus:confused:

Paljon teille on tullut painoa /turvotusta nyt? Ja paljon viikkoja takana. Mulla on viikkoja 9+2 ja painoa tullut 1.5kg - 2kg... :sad002

Mä en osaa yhtään sanoo siitä et paljo tullu ekojen viikkojen aikana painoa lisää vai onko kenties lähteny, ku en omista vaakaa enkä halua ees ostaa :D et näillä neuvolan mittauksilla mennään ja ns "alotan" sen painon seuraamisen niinku tuosta mitä se vaaka ensimmäisessä neuvolassa näytti, seuraavalla kerralla sit tietää taas et onko plussaa vai miinusta, mutta joulun ja uudenvuojen jälkeen tuntuu siltä että hyvinki plussalla ollaan painon suhteen :D :D ja turvotusta kyllä on. Huomaan jaloista ja mahasta.

Viikot 9+3 ja painoa tullut kohta 2kg :woot: turvotuksesta ja nesteen kertymisestä kai tää johtuu? ihan normaalisti oon kuitenkin syönyt.

Takaisin