Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nonnan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nonnan

Jostain jotain jo tietävä
Syyskuiset 2025
Täällä ollaankin jo muistaakseni hieman supistu vu:sta muissa ketjuissa, mutta ehkä se voi saada täysin omansakin (ja saadaan lisää viestejä salaista ryhmää varten!) 😁

Meillä tosiaan aika varattuna yksityiselle 27.1., mutta sitä ennen on eka neuvolakäynti 23. päivä, ja saadaan ehkä silloin aika julkiselle varhaisultraääneen. Sitten ehkä perutaan toi yksityinen, jos ei mene kauhean pitkälle se julkiselle saatu. Jos siis maltetaan... 🤭😄

Mites muut, ootteko varailleet/ajatelleet mennä varhaisultraan?

Varasin varhaisultran yksityiselle, kun sen voi maksaa työnantajan maksamalla hyvinvointirahalla. Se pitäisi muutenkin käyttää pois, kun työt loppuu helmikuussa. 24.1. siis olen menossa ultraan.

Meillä olisi reilu viikon päästä, arvoin aikaa varatessa että nyt tälle vkl (6+5) vai ensi (7+5) ja päätin sinnitellä tuon viikon 😅

Varasin myös varhaisultran yksityiseltä rv 8😊 Pari viikkoa pitäisi jaksaa odotella, mutta mietin jo eilen pitäiskö aikaistaa vaikka viikolla kun ei malttaisi 😁

Meilläkin 24.1. eli rv8+0. Yksityisellä.

Aiemmissa ryhmissä muistan että on joskus tehty listaa ultrapäivistä, mun mielestä se on ollut aika kiva kun on voinut helposti seurata milloin on odotettavissa ultrakuulumisia ja jännätä muiden tukena. Mitä mieltä ootte, tehdäänkö listaa?

Meillä on varhaisultra 22.1 jolloin on rv7+5 ☺️ mullakin on tuota hyvinvointietua töistä, täytyy katsoa jos voisi maksaa sillä!

Kuulostaapa hyvältä systeemiltä teillä monella tuo hyvinvointirahan käyttäminen ultraan 👍🏻 Meillä on varattuna varhaisultra 23.1. yksityiselle, sillon ois 7+4. Mutta kun ei malta odottaa!! 😅

Ultra 19.1. yksityisellä ja epassilla maksan. Viikkoja pitäisi silloin olla vähintään 7+3.

Ultra varattu 26.1, jolloin rv6+5. Toivottavasti kuullaan syke silloin, vaikka on aikainen vaihe!

Meillä ultra nyt ke 15.1. eli 7+3, ja saatiin se ihan gynen polille, kun sinne oli lähete vetämässä alkiodiagnostiikkapolun alkututkimuksia varten. Sattuivat soittamaan samana päivänä kun sain ekan plussan ja halusivat meidät sinne, vaikka neuvolankin kautta oltais siis päästy (kuten aiemmin). Taustalla siis kromosomiongelmia niin jo pelkästään sen puolesta 50% raskauksista päättyy keskenmenoon. Jos tää raskaus jatkuu niin sitten gynen polilla myöhemmin olisi ni sikiödiagnostiikat kromosomien tutkimiseksi. Mutta joo, aika neutraaleilla mielillä ootan ultraa, omien olojen perusteella jotenkin odotan huonoja uutisia mutta voi olla myös pessimismiä. Onneksi ei tarvii enää kauaa arvailla. Jos huono tilanne niin edetään sit siihen alkiodiagnostiikkaan että joka tapauksessa jatkot on selvillä :)

Mä koitan nyt tehdä ton listan, jonka @Eppis. mainitsi. Päivitellään sitten, kun porukka lisääntyy/ultra on takana. En lisännyt niitä, jotka eivät maininneet päivämäärää, eli voitte itse lisätä itsenne 😊 Ja korjatkaa, jos tuli virheitä!

Tulevat
15.1. Kaarna
19.1. Marraskuunvalo
22.1 Alba1
23.1. Nipsuli_
24.1. Mallerynne & Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan

Olleet

Tulevat
15.1. Kaarna
19.1. Marraskuunvalo
19.1. Hillainen
22.1 Alba1
23.1. Nipsuli_
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan

Tulevat
15.1. Kaarna
19.1. Marraskuunvalo
19.1. Hillainen
22.1 Alba1
23.1. Nipsuli_
23.1 Pake
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan

Meillä kuuluu varhaisultra kunnallisella kaikille niin saatiin siihen ja ekaan neuvolaan ajat 😊 n. 8+2 pitäisi silloin olla.

Meillä ultra nyt ke 15.1. eli 7+3, ja saatiin se ihan gynen polille, kun sinne oli lähete vetämässä alkiodiagnostiikkapolun alkututkimuksia varten. Sattuivat soittamaan samana päivänä kun sain ekan plussan ja halusivat meidät sinne, vaikka neuvolankin kautta oltais siis päästy (kuten aiemmin). Taustalla siis kromosomiongelmia niin jo pelkästään sen puolesta 50% raskauksista päättyy keskenmenoon. Jos tää raskaus jatkuu niin sitten gynen polilla myöhemmin olisi ni sikiödiagnostiikat kromosomien tutkimiseksi. Mutta joo, aika neutraaleilla mielillä ootan ultraa, omien olojen perusteella jotenkin odotan huonoja uutisia mutta voi olla myös pessimismiä. Onneksi ei tarvii enää kauaa arvailla. Jos huono tilanne niin edetään sit siihen alkiodiagnostiikkaan että joka tapauksessa jatkot on selvillä :)
Tiedätkö, että miten teidän alkiodiagnostiikka sitten mahdollisesti etenee, otetaanko ensin NIPT vai mennäänkö suoraan istukkanäytteeseen?

Minä olen jo 40v ja puolison kanssa sovittiin ehkäisyn poisjäädessä, että mikäli ylipäätään enää tulen raskaaksi, tehdään NIPT sitten yksityisen kautta. Soittelin viime viikolla sinne ja 12. raskausviikolta alkaen se voidaan ottaa. Ajattelin, että mennään eka yhdistelmäseulaan, koska jos sieltä "pomppaa", niin tutkimukset toki tulee sitten suoraan julkiselta puolelta eikä tarvitse itse maksaa.

Me ei mennä varhaisultraan. Mulla on elämäni eka raskaus vuonna 2008 päättynyt keskenmenoon niin, että eka varhaisultrassa oli kaikki muuten ok, muttei aivan vastannut aikaansa. Sitten niskaturvotus-ultrassa olikin mennyt kesken ja jouduin tyhjennykseen. Meillä menee siihen NIPTiin suuri summa rahaa, niin säästetään nyt tässä kohtaa sitten...

Minä taas en niptiin mene, koska on taustalla väärä nipt-hälyytys. Jos jotain tulee, niin kuitenkin lopulliset tulokset saa vasta istukkanäytteestä tai lapsivesipunktiosta. Edellinen virheellinen nipt johti siis lapsivesipunktioon ja sieltä tuli tuloksena normaalit kromosomit.

Ja niin, valitettavasti on nyt sekin nyt sitten koettu, että alkuraskauden ultra oli ok, ja raskaus jatkui normaalisti viikolle 12+4. Mutta kai sitä haluaa vaan tietoa ja se edes hetkeksi rauhoittaa sitten mieltä.

Meillä mennään varhaisuä mielenrauhan vuoksi, että näkee pienen olevan oikeassa paikassa ja varmistuttua että vain yksi löytyy 😁 Samalla myös vähän ajatuksena konkretisoida tätä raskautta. Toki aina voi senkin jälkeen tapahtua, mutta itse en halua odotella sinne ~12 viikolle.

Mä siirsin mun varhaisultran viikolla aikaisemmaksi eli nyt tälle perjantaille 17.1. silloin 6+3. En pelkästään siksi, etten jaksaisi itse odottaa. Ystävien läheinen kuoli ja hautajaiset saattavat osua tuohon viikonloppuun ja helpottaa heidän tilannettaan jos joku meiltä pääsee heidän lemmikkien perään katsomaan reissun ajaksi.

Tulevat
15.1. Kaarna
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
19.1. Hillainen
22.1 Alba1
23.1. Nipsuli_
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan

Me ei viitsitä käyttää rahaa varhaisultraan, kun se ei kuitenkaan poista sitä huolta, että NT-ultrassa ja niptissä paljastuu jotain. Kärvistelen nyt sit oikein kunnolla pari kuukautta tässä aikaa odotellessa.

Takaisin