Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ainuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille iloisista uutisista 🥰

Onko täällä muita, jotka eivät ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, että suurin osa käy varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. Mä taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielä ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa 🙈 Ymmärrän kyllä täysin, miten piinaavia nämä ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennä.

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. Hedelmä 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. Tiitikkä 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3

Tulevat:
29.10. Mytty__ 7+1
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4

Mun varhaisultra siirtyi tälle päivälle kunnallisen puolelle klo 14.20.
Kivut on sietämättömät ja mulla on tosi vahva fiilis, ettei kaikki ole ihan hyvin 😞

Onko täällä muita, jotka eivät ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, että suurin osa käy varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. Mä taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielä ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa 🙈 Ymmärrän kyllä täysin, miten piinaavia nämä ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennä.
Moikka,
Minäkään en ajatellut mennä. Jotenkin ajatuksena se antaa varmasti hetkellisesti rauhan mutta sitten kuitenkin kaikki vielä avoinna. Itsekkin olen kokenut keskenmenon -15 rv 8, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa rv 12, ja siinä vaiheessa tuli olo että olisipa tiennyt aikaisemmin. Josko sitä vaan osaisi luottaa siihen että kaikki menee miten on tarkoitus.

Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen 🫣, mutta ajattelen kyllä, että hyvä vaam, jos on semmoinen tilanne, että on riittävän tyyni mieli odotella nt-ultraa.

Itselläni oli ekaan ultraan kyllä ihan ns lääketieteellinen tarve ultra lle, ja se tehtiin julkisella, kun raskauden kesto oli epäselvä, mutta täytyy myöntää, että olisin malttamatyomuuttani mennyt silti.

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. Hedelmä 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. Tiitikkä 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3
29.10. Mytty__ 8+2

Tulevat:
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
5.11. Karolii 7+5 ?
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. Hedelmä 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. Tiitikkä 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3
29.10. Mytty__ 8+2

Tulevat:
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
5.11. Karolii 7+5 ?
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4
17.11. Dendrobates 7+6

Eilinen varhaisultra käyty ja vähän sulateltu uutisia. Kaksi pientä sieltä löytyi, toinen voi hyvin toinen on epävarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elämää.
Kahden viikon päästä kontrolli jolloin ollaan vähän viisaampia👌 viikot eivät vastanneet sitä mitä piti ja ovat yli n. Viikon pienempiä

Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen 🫣, mutta ajattelen kyllä, että hyvä vaam, jos on semmoinen tilanne, että on riittävän tyyni mieli odotella nt-ultraa.

Itselläni oli ekaan ultraan kyllä ihan ns lääketieteellinen tarve ultra lle, ja se tehtiin julkisella, kun raskauden kesto oli epäselvä, mutta täytyy myöntää, että olisin malttamatyomuuttani mennyt silti.
Onkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla täällä painaa kova huoli vuodon takia mitä oli muutama päivä sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtään mitään vuotoja. Haluaisin niin saada tietää onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyä onko mitään mahdollisuuksia päästä ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielä näin aikaisin, tänään 5+6.

Onkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla täällä painaa kova huoli vuodon takia mitä oli muutama päivä sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtään mitään vuotoja. Haluaisin niin saada tietää onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyä onko mitään mahdollisuuksia päästä ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielä näin aikaisin, tänään 5+6.
Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua täysin paikasta pääseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoilla 😞
Yleisempää kyllä taitaa olla, ettei pääse. Kannattaa kuitenkin kysyä ja olla tosi tiukkana vaatimusten kanssa, kyllä tollainen käy mielenpäälle niin olisi kyllä enemmän kun suotavaa päästä näytille eikä odotella mitä tapahtuu

Itse pääsin toisessa raskaudessa, kun vuoto alkoi 5+5. Meni kesken, mutta oli tosi hyvä, että sain varmuuden asiasta.

Itseasiassa täällä ultrataan useimmilla ekalla neuvolakäynnillä aina, mutta kuinka kauan tämmöinen palvelu jatkuu - säästöjä joka puolella. Ob tosiaan ihan paikkakuntakohtaista tämä, olen kuullut että HUSilla ei pääse ultraan oikein millään.

Itse asiassa täällä landellakin viime raskaudessa ultrattiin muistaakseni jo ekalla tai tokalla käynnillä. Kunnassa on se ultrauslaite ollut jo kauan, mutta ketään ei oltu koulutettu käyttämään sitä 😅 Viime raskaudessa terkkari oli juuri saanut koulutuksen ja halusi ylläpitää taitoaan, niin pääsin ultrattavaksi melko usein 👍

Eilinen varhaisultra käyty ja vähän sulateltu uutisia. Kaksi pientä sieltä löytyi, toinen voi hyvin toinen on epävarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elämää.
Kahden viikon päästä kontrolli jolloin ollaan vähän viisaampia👌 viikot eivät vastanneet sitä mitä piti ja ovat yli n. Viikon pienempiä

Voi että, toivotaan parasta ❤❤ Toivottavasti saat viikot kulumaan nopsaan, ettei odottelu käy ylivoimaiseksi.

Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua täysin paikasta pääseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoilla 😞
Yleisempää kyllä taitaa olla, ettei pääse. Kannattaa kuitenkin kysyä ja olla tosi tiukkana vaatimusten kanssa, kyllä tollainen käy mielenpäälle niin olisi kyllä enemmän kun suotavaa päästä näytille eikä odotella mitä tapahtuu
Juu mielen päälle se ottaa. Mä sain nyt ensi hätään hgc arvon mittauksen huomiselle ja alkuviikkoon. Sen jälkeen katotaan mitä sitten. Toivottavasti pääsisi vielä ultraan vaikka arvot sattuisi olemaankin kunnossa.

Tsemppiä odotteluun ja toivottavasti molemmilla pikkuisilla olisi kaikki kunnossa. ❤️

Tsemppiä kovasti, toivotaan parasta! ❤️

Minä en ole käynyt aiemmissa raskauksissa (2022 ja 2024) varhaisultrassa rahallisistakaan syistä ja olen kokenut julkisen puolen ultrat riittäviksi. Usein olen kyllä miettinyt että pitkään sitä eletään raskautta vain yhden testitikun varassa, terveydenhuollossakin luotetaan vain odottajan sanaan siitä, että kyllä se testi positiivista näytti 😅 Ainakin edellisellä paikkakunnalla raskaudet oli jo pitkällä ennen kuin kuunneltiin edes sydänääniä.

Tässä raskaudessa pääsen kunnalliseen varhaisultraan, kun kuukautisia ehti edellisen synnytyksen jälkeen olla vain yhdet. Jotenkin tällä kertaa pyörii enemmän myös mielessä, että jos siellä ei olekaan elämää tai kaikki hyvin. En tiedä johtuuko se sitten alun vähäisistä oireista, varhaisultran mahdollisuudesta vai siitä, että lähipiirissä on ollut paljon keskenmenoja...

Nyt odotan kovasti vauvan näkemistä ja lasketun ajan selviämistä. Jospa kaikki olisi hyvin ❤️

Minäkin kovasti harkitsin omakustanteisesti varhaisultraan menoa, mutta lopulta päätin olla menemättä. Ajattelen päässäni,että niin tapahtuu kuin on tarkoitettu, enkä voi itse yhtään enempää vaikuttaa siihen että raskaus etenisi toivotunlaisesti.
Nyt on viikkoja 9+4 ja raskausoireet loppui kuin seinään. Jäätävä pahoinvointi loppui muutama päivä sitten, turvotus loppui, ummetus jäi jäljelle. Vatsa näyttää ihan yhtä hoikalle kuin kesällä, ihan sama vaikka selällään makaisi niin mitään ei tunnu eikä näy alavatsalla.

Ei kramppeja,ei vuotoja,vain tämä älytön epävarmuus.

Jotenkin vain odotan että kohta rysähtää veret housuun kun olen töissä. Maanantaina 4.11 olisi verikokeisiin meno nt-ultraa ajatellen, Ultra on 21.11 saapa nähdä pitääkö kaikki perua.

😔

Mulla on ihan samanlaiset huolet mielessä, tuntuu että alun oireet kokonaan kaikonnut. Oon sen verran vanha, että ajattelen että tää oli se mun vika toimiva munasolu, että todella ihme ja onni jos kaikki menee hyvin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Lohduttavaa huomata, että muilla on samanlaisia huolia ja samaa oireettomuutta. Kai mä samalla ajattelen että kävi miten kävi, niin tämä epävarmuus on raastavaa. Ensi viikon lopulla varhaisultra, sitten muutaman viikon välein muita tutkimuksia ja voi olla jo ehkä vähän luottavaisemmin mielin..

Itse kävinkin sitten jo maanantaina varhaisultrassa, mutta tuloksissa on ollut sisäistämistä. Näytöllä näkyi 2 pientä alkua. Ensin taisi tulla itku, sitten epäuskoinen nauru. Yksi 9+3, toinen 9+1 koon perusteella. Meillä ei äidin puolella ole kuulemani mukaan ollut yhtään kaksosta ainakaan muutamaan sukupolveen, ja äidin puoleltahan kaksosuus periytyy. Siispä en siis olisi ikinä osannut odottaa, vaikka ihmettelin kyllä voimakasta raskauspahoinvointia. Tätä on nyt tässä sulateltu ja vielä joku aika varmasti menee. Eniten huolettaa raskauden kulku, toiseksi tuleva arki 🙈😅 Huh, olipa uutinen!

Miltä @Mytty__ mahdollisuus kaksosista sinusta tuntuu?

Takaisin