Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Moikka,Onnea kaikille iloisista uutisista
Onko tÀÀllÀ muita, jotka eivÀt ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, ettÀ suurin osa kÀy varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. MÀ taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielÀ ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa YmmÀrrÀn kyllÀ tÀysin, miten piinaavia nÀmÀ ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennÀ.
Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen , mutta ajattelen kyllÀ, ettÀ hyvÀ vaam, jos on semmoinen tilanne, ettÀ on riittÀvÀn tyyni mieli odotella nt-ultraa.Onnea kaikille iloisista uutisista
Onko tÀÀllÀ muita, jotka eivÀt ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, ettÀ suurin osa kÀy varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. MÀ taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielÀ ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa YmmÀrrÀn kyllÀ tÀysin, miten piinaavia nÀmÀ ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennÀ.
Onkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla tÀÀllÀ painaa kova huoli vuodon takia mitÀ oli muutama pÀivÀ sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtÀÀn mitÀÀn vuotoja. Haluaisin niin saada tietÀÀ onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyÀ onko mitÀÀn mahdollisuuksia pÀÀstÀ ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielÀ nÀin aikaisin, tÀnÀÀn 5+6.Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen , mutta ajattelen kyllÀ, ettÀ hyvÀ vaam, jos on semmoinen tilanne, ettÀ on riittÀvÀn tyyni mieli odotella nt-ultraa.
ItsellÀni oli ekaan ultraan kyllÀ ihan ns lÀÀketieteellinen tarve ultra lle, ja se tehtiin julkisella, kun raskauden kesto oli epÀselvÀ, mutta tÀytyy myöntÀÀ, ettÀ olisin malttamatyomuuttani mennyt silti.
Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua tÀysin paikasta pÀÀseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoillaOnkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla tÀÀllÀ painaa kova huoli vuodon takia mitÀ oli muutama pÀivÀ sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtÀÀn mitÀÀn vuotoja. Haluaisin niin saada tietÀÀ onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyÀ onko mitÀÀn mahdollisuuksia pÀÀstÀ ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielÀ nÀin aikaisin, tÀnÀÀn 5+6.
Eilinen varhaisultra kÀyty ja vÀhÀn sulateltu uutisia. Kaksi pientÀ sieltÀ löytyi, toinen voi hyvin toinen on epÀvarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elÀmÀÀ.
Kahden viikon pÀÀstÀ kontrolli jolloin ollaan vÀhÀn viisaampia viikot eivÀt vastanneet sitÀ mitÀ piti ja ovat yli n. Viikon pienempiÀ
Juu mielen pÀÀlle se ottaa. MÀ sain nyt ensi hÀtÀÀn hgc arvon mittauksen huomiselle ja alkuviikkoon. Sen jÀlkeen katotaan mitÀ sitten. Toivottavasti pÀÀsisi vielÀ ultraan vaikka arvot sattuisi olemaankin kunnossa.Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua tÀysin paikasta pÀÀseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoilla
YleisempÀÀ kyllÀ taitaa olla, ettei pÀÀse. Kannattaa kuitenkin kysyÀ ja olla tosi tiukkana vaatimusten kanssa, kyllÀ tollainen kÀy mielenpÀÀlle niin olisi kyllÀ enemmÀn kun suotavaa pÀÀstÀ nÀytille eikÀ odotella mitÀ tapahtuu
TsemppiÀ odotteluun ja toivottavasti molemmilla pikkuisilla olisi kaikki kunnossa.Eilinen varhaisultra kÀyty ja vÀhÀn sulateltu uutisia. Kaksi pientÀ sieltÀ löytyi, toinen voi hyvin toinen on epÀvarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elÀmÀÀ.
Kahden viikon pÀÀstÀ kontrolli jolloin ollaan vÀhÀn viisaampia viikot eivÀt vastanneet sitÀ mitÀ piti ja ovat yli n. Viikon pienempiÀ
TsemppiÀ kovasti, toivotaan parasta!Eilinen varhaisultra kÀyty ja vÀhÀn sulateltu uutisia. Kaksi pientÀ sieltÀ löytyi, toinen voi hyvin toinen on epÀvarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elÀmÀÀ.
MinÀ en ole kÀynyt aiemmissa raskauksissa (2022 ja 2024) varhaisultrassa rahallisistakaan syistÀ ja olen kokenut julkisen puolen ultrat riittÀviksi. Usein olen kyllÀ miettinyt ettÀ pitkÀÀn sitÀ eletÀÀn raskautta vain yhden testitikun varassa, terveydenhuollossakin luotetaan vain odottajan sanaan siitÀ, ettÀ kyllÀ se testi positiivista nÀytti Ainakin edellisellÀ paikkakunnalla raskaudet oli jo pitkÀllÀ ennen kuin kuunneltiin edes sydÀnÀÀniÀ.Onnea kaikille iloisista uutisista