Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ainuska
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea kaikille hyviĂ€ ultrakuulumisia saaneille! đŸ„°

Onnea kaikille iloisista uutisista đŸ„°

Onko tÀÀllĂ€ muita, jotka eivĂ€t ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, ettĂ€ suurin osa kĂ€y varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. MĂ€ taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielĂ€ ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa 🙈 YmmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ tĂ€ysin, miten piinaavia nĂ€mĂ€ ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennĂ€.

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. HedelmÀ 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. TiitikkÀ 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3

Tulevat:
29.10. Mytty__ 7+1
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4

Mun varhaisultra siirtyi tÀlle pÀivÀlle kunnallisen puolelle klo 14.20.
Kivut on sietĂ€mĂ€ttömĂ€t ja mulla on tosi vahva fiilis, ettei kaikki ole ihan hyvin 😞

Onko tÀÀllĂ€ muita, jotka eivĂ€t ole ajatelleet varhaisultraan menoa? Viime raskaudessa (2021) huomasin, ettĂ€ suurin osa kĂ€y varhaisultrassa, kun taas edellisten raskauksieni aikaan (2010, 2013) varhaisultra oli harvinainen asia. MĂ€ taidan olla ihan dinosaurus, kun en osaa vielĂ€ ajatella varhaisultraa osana raskausaikaa 🙈 YmmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ tĂ€ysin, miten piinaavia nĂ€mĂ€ ekat kuukaudet ovat ja siihen varhaisultra tuo helpotusta. En silti ole ajatellut itse mennĂ€.
Moikka,
MinÀkÀÀn en ajatellut mennÀ. Jotenkin ajatuksena se antaa varmasti hetkellisesti rauhan mutta sitten kuitenkin kaikki vielÀ avoinna. Itsekkin olen kokenut keskenmenon -15 rv 8, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa rv 12, ja siinÀ vaiheessa tuli olo ettÀ olisipa tiennyt aikaisemmin. Josko sitÀ vaan osaisi luottaa siihen ettÀ kaikki menee miten on tarkoitus.

Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen đŸ«Ł, mutta ajattelen kyllĂ€, ettĂ€ hyvĂ€ vaam, jos on semmoinen tilanne, ettĂ€ on riittĂ€vĂ€n tyyni mieli odotella nt-ultraa.

ItsellÀni oli ekaan ultraan kyllÀ ihan ns lÀÀketieteellinen tarve ultra lle, ja se tehtiin julkisella, kun raskauden kesto oli epÀselvÀ, mutta tÀytyy myöntÀÀ, ettÀ olisin malttamatyomuuttani mennyt silti.

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. HedelmÀ 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. TiitikkÀ 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3
29.10. Mytty__ 8+2

Tulevat:
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
5.11. Karolii 7+5 ?
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4

Menneet:
14.10. Eben85 7+1
15.10. Ninnnnni 7+1
17.10. Ainuska, 7+0
17.10. Emri 6+5
18.10. HedelmÀ 7+2
19.10. Pottis 6+5
21.10. S33, 7+2
22.10. Onnenomena 6+5(?)
24.10. Jolinda, 7+0
25.10. TiitikkÀ 7+1
26.10. Allikki 7+0
28.10. Neilikka00 6+4
28.10. Aurinko88 5+6
28.10. Sanmarka 7+3
29.10. Mytty__ 8+2

Tulevat:
30.10. zar_ 7+6
1.11. peikkotyttö_ 8+2
1.11 Pohdiskelija 7+4
1.11. Ellinmi 9+4
4.11. Eepukka 8+5(?)
5.11. Karolii 7+5 ?
7.11 Marsipaani87 7+1
7.11. Sonsku 8+3(?)
11.11. Forumo 7+6
12.11. raakileita 7+4
17.11. Dendrobates 7+6

Eilinen varhaisultra kÀyty ja vÀhÀn sulateltu uutisia. Kaksi pientÀ sieltÀ löytyi, toinen voi hyvin toinen on epÀvarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elÀmÀÀ.
Kahden viikon pÀÀstĂ€ kontrolli jolloin ollaan vĂ€hĂ€n viisaampia👌 viikot eivĂ€t vastanneet sitĂ€ mitĂ€ piti ja ovat yli n. Viikon pienempiĂ€

Itse olen menossa ensi viikolla jo toiseen đŸ«Ł, mutta ajattelen kyllĂ€, ettĂ€ hyvĂ€ vaam, jos on semmoinen tilanne, ettĂ€ on riittĂ€vĂ€n tyyni mieli odotella nt-ultraa.

ItsellÀni oli ekaan ultraan kyllÀ ihan ns lÀÀketieteellinen tarve ultra lle, ja se tehtiin julkisella, kun raskauden kesto oli epÀselvÀ, mutta tÀytyy myöntÀÀ, ettÀ olisin malttamatyomuuttani mennyt silti.
Onkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla tÀÀllÀ painaa kova huoli vuodon takia mitÀ oli muutama pÀivÀ sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtÀÀn mitÀÀn vuotoja. Haluaisin niin saada tietÀÀ onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyÀ onko mitÀÀn mahdollisuuksia pÀÀstÀ ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielÀ nÀin aikaisin, tÀnÀÀn 5+6.

Onkohan tuohon kunnallisen ultran saamiseen muita perusteita kuin vaikka raskauden kesto. Miten vuodot? Mulla tÀÀllÀ painaa kova huoli vuodon takia mitÀ oli muutama pÀivÀ sitten, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtÀÀn mitÀÀn vuotoja. Haluaisin niin saada tietÀÀ onko kaikki kunnossa. Huomenna on terveydenhoitajan soittoaika niin aion ainakin kysyÀ onko mitÀÀn mahdollisuuksia pÀÀstÀ ultrattavaksi tai kannattaako se edes vielÀ nÀin aikaisin, tÀnÀÀn 5+6.
Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua tĂ€ysin paikasta pÀÀseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoilla 😞
YleisempÀÀ kyllÀ taitaa olla, ettei pÀÀse. Kannattaa kuitenkin kysyÀ ja olla tosi tiukkana vaatimusten kanssa, kyllÀ tollainen kÀy mielenpÀÀlle niin olisi kyllÀ enemmÀn kun suotavaa pÀÀstÀ nÀytille eikÀ odotella mitÀ tapahtuu

Itse pÀÀsin toisessa raskaudessa, kun vuoto alkoi 5+5. Meni kesken, mutta oli tosi hyvÀ, ettÀ sain varmuuden asiasta.

Itseasiassa tÀÀllÀ ultrataan useimmilla ekalla neuvolakÀynnillÀ aina, mutta kuinka kauan tÀmmöinen palvelu jatkuu - sÀÀstöjÀ joka puolella. Ob tosiaan ihan paikkakuntakohtaista tÀmÀ, olen kuullut ettÀ HUSilla ei pÀÀse ultraan oikein millÀÀn.

Itse asiassa tÀÀllĂ€ landellakin viime raskaudessa ultrattiin muistaakseni jo ekalla tai tokalla kĂ€ynnillĂ€. Kunnassa on se ultrauslaite ollut jo kauan, mutta ketÀÀn ei oltu koulutettu kĂ€yttĂ€mÀÀn sitĂ€ 😅 Viime raskaudessa terkkari oli juuri saanut koulutuksen ja halusi yllĂ€pitÀÀ taitoaan, niin pÀÀsin ultrattavaksi melko usein 👍

Eilinen varhaisultra kÀyty ja vÀhÀn sulateltu uutisia. Kaksi pientÀ sieltÀ löytyi, toinen voi hyvin toinen on epÀvarma onko hiipumassa pois vai aloittaako vasta elÀmÀÀ.
Kahden viikon pÀÀstĂ€ kontrolli jolloin ollaan vĂ€hĂ€n viisaampia👌 viikot eivĂ€t vastanneet sitĂ€ mitĂ€ piti ja ovat yli n. Viikon pienempiĂ€

Voi ettĂ€, toivotaan parasta ❀❀ Toivottavasti saat viikot kulumaan nopsaan, ettei odottelu kĂ€y ylivoimaiseksi.

Ainakin mun lukemien perusteella se taitaa riippua tĂ€ysin paikasta pÀÀseekö vuotojen takia vai ei aikaisilla viikoilla 😞
YleisempÀÀ kyllÀ taitaa olla, ettei pÀÀse. Kannattaa kuitenkin kysyÀ ja olla tosi tiukkana vaatimusten kanssa, kyllÀ tollainen kÀy mielenpÀÀlle niin olisi kyllÀ enemmÀn kun suotavaa pÀÀstÀ nÀytille eikÀ odotella mitÀ tapahtuu
Juu mielen pÀÀlle se ottaa. MÀ sain nyt ensi hÀtÀÀn hgc arvon mittauksen huomiselle ja alkuviikkoon. Sen jÀlkeen katotaan mitÀ sitten. Toivottavasti pÀÀsisi vielÀ ultraan vaikka arvot sattuisi olemaankin kunnossa.

TsemppiĂ€ odotteluun ja toivottavasti molemmilla pikkuisilla olisi kaikki kunnossa. ❀

TsemppiĂ€ kovasti, toivotaan parasta! ❀

MinĂ€ en ole kĂ€ynyt aiemmissa raskauksissa (2022 ja 2024) varhaisultrassa rahallisistakaan syistĂ€ ja olen kokenut julkisen puolen ultrat riittĂ€viksi. Usein olen kyllĂ€ miettinyt ettĂ€ pitkÀÀn sitĂ€ eletÀÀn raskautta vain yhden testitikun varassa, terveydenhuollossakin luotetaan vain odottajan sanaan siitĂ€, ettĂ€ kyllĂ€ se testi positiivista nĂ€ytti 😅 Ainakin edellisellĂ€ paikkakunnalla raskaudet oli jo pitkĂ€llĂ€ ennen kuin kuunneltiin edes sydĂ€nÀÀniĂ€.

TÀssÀ raskaudessa pÀÀsen kunnalliseen varhaisultraan, kun kuukautisia ehti edellisen synnytyksen jÀlkeen olla vain yhdet. Jotenkin tÀllÀ kertaa pyörii enemmÀn myös mielessÀ, ettÀ jos siellÀ ei olekaan elÀmÀÀ tai kaikki hyvin. En tiedÀ johtuuko se sitten alun vÀhÀisistÀ oireista, varhaisultran mahdollisuudesta vai siitÀ, ettÀ lÀhipiirissÀ on ollut paljon keskenmenoja...

Nyt odotan kovasti vauvan nĂ€kemistĂ€ ja lasketun ajan selviĂ€mistĂ€. Jospa kaikki olisi hyvin ❀

MinÀkin kovasti harkitsin omakustanteisesti varhaisultraan menoa, mutta lopulta pÀÀtin olla menemÀttÀ. Ajattelen pÀÀssÀni,ettÀ niin tapahtuu kuin on tarkoitettu, enkÀ voi itse yhtÀÀn enempÀÀ vaikuttaa siihen ettÀ raskaus etenisi toivotunlaisesti.
Nyt on viikkoja 9+4 ja raskausoireet loppui kuin seinÀÀn. JÀÀtÀvÀ pahoinvointi loppui muutama pÀivÀ sitten, turvotus loppui, ummetus jÀi jÀljelle. Vatsa nÀyttÀÀ ihan yhtÀ hoikalle kuin kesÀllÀ, ihan sama vaikka selÀllÀÀn makaisi niin mitÀÀn ei tunnu eikÀ nÀy alavatsalla.

Ei kramppeja,ei vuotoja,vain tÀmÀ Àlytön epÀvarmuus.

Jotenkin vain odotan ettÀ kohta rysÀhtÀÀ veret housuun kun olen töissÀ. Maanantaina 4.11 olisi verikokeisiin meno nt-ultraa ajatellen, Ultra on 21.11 saapa nÀhdÀ pitÀÀkö kaikki perua.

😔

Mulla on ihan samanlaiset huolet mielessÀ, tuntuu ettÀ alun oireet kokonaan kaikonnut. Oon sen verran vanha, ettÀ ajattelen ettÀ tÀÀ oli se mun vika toimiva munasolu, ettÀ todella ihme ja onni jos kaikki menee hyvin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Lohduttavaa huomata, ettÀ muilla on samanlaisia huolia ja samaa oireettomuutta. Kai mÀ samalla ajattelen ettÀ kÀvi miten kÀvi, niin tÀmÀ epÀvarmuus on raastavaa. Ensi viikon lopulla varhaisultra, sitten muutaman viikon vÀlein muita tutkimuksia ja voi olla jo ehkÀ vÀhÀn luottavaisemmin mielin..

Itse kĂ€vinkin sitten jo maanantaina varhaisultrassa, mutta tuloksissa on ollut sisĂ€istĂ€mistĂ€. NĂ€ytöllĂ€ nĂ€kyi 2 pientĂ€ alkua. Ensin taisi tulla itku, sitten epĂ€uskoinen nauru. Yksi 9+3, toinen 9+1 koon perusteella. MeillĂ€ ei Ă€idin puolella ole kuulemani mukaan ollut yhtÀÀn kaksosta ainakaan muutamaan sukupolveen, ja Ă€idin puoleltahan kaksosuus periytyy. SiispĂ€ en siis olisi ikinĂ€ osannut odottaa, vaikka ihmettelin kyllĂ€ voimakasta raskauspahoinvointia. TĂ€tĂ€ on nyt tĂ€ssĂ€ sulateltu ja vielĂ€ joku aika varmasti menee. Eniten huolettaa raskauden kulku, toiseksi tuleva arki 🙈😅 Huh, olipa uutinen!

MiltÀ @Mytty__ mahdollisuus kaksosista sinusta tuntuu?

Takaisin