Varhaisultra

Mun tekis mieli varata ihan sillä, että se konkretisoituisi paremmin, mutta ei oo vielä saanut aikaiseksi 🙈
 
Mulla 22.4., 7+4. Haluaisin mennä aiemmin mutta hoitoalkuinen raskaus niin haluavat tehdä vasta kun 7 viikkoa täynnä…
 
Mulla myös klinikan ohjeen mukaan varhaisultra vasta 18.4. eli 7+1. Ei millään malttais odottaa sinne asti🙈
 
Mulla myös klinikan ohjeen mukaan varhaisultra vasta 18.4. eli 7+1. Ei millään malttais odottaa sinne asti🙈
Meillä kans varattiin just varhaisultra 18.4. ja oon 7+3 sillon 🤭 josko ne sykkeet sit oikeesti kuuluis siellä!
 
Meillä vu 25.4., silloin olis 6+5. Olisin mieluummin ottanut vähän myöhemmäksi, että varmasti näkyy kunnolla mutta vappuna on reissua ja olis kiva olla jo varma, et kaikki ookoo.
 
Nyt vähän hölmö kysymys, anteeksi kaikki 😅 mutta ultrataanko ekan neuvolan yhteydessä, vai pitääkö mennä yksityiselle? Ja kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä vauvan sykkeitä?
 
@silkkipakastin Neuvolakäynnillä ei mun tietääkseni kuunnella sykkeitä/ultrata 😊 varhaisultraan voi mun mielestä saada lähetteen julkisellekin tietyin kriteerein, mutta nyt en muista mitkä ne oli! Mä ajattelin tehdä sen yksityisellä, koska en usko saavani lähetettä, että ihan oman mielenrauhan vuoksi ja sillä, että se olis todellisempi sekä mulle että miehelle 😇
 
@silkkipakastin Neuvolakäynnillä ei mun tietääkseni kuunnella sykkeitä/ultrata 😊 varhaisultraan voi mun mielestä saada lähetteen julkisellekin tietyin kriteerein, mutta nyt en muista mitkä ne oli! Mä ajattelin tehdä sen yksityisellä, koska en usko saavani lähetettä, että ihan oman mielenrauhan vuoksi ja sillä, että se olis todellisempi sekä mulle että miehelle 😇
Kiitos vastauksesta 🥰 harmi ettei julkisella ultrata, silloinhan tulee tosi pitkä aika odottaa että tehdään se ensimmäinen ultraus ☹️ katselin noita varhaisultramahdollisuuksia yksityisillä tässä missä asun, mutta aika huonosti oli aikoja tarjolla. Ehkä harkitsen sitä varhaisultraa sitten vielä ensi viikolla, kun saan ensin neuvolaan yhteyden.
 
Nyt vähän hölmö kysymys, anteeksi kaikki 😅 mutta ultrataanko ekan neuvolan yhteydessä, vai pitääkö mennä yksityiselle? Ja kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä vauvan sykkeitä?
Meillä ei terveydenhoitaja ultraa. Meillä neuvolassa on lääkärillä ultra, ja hän on aina ultrannut käynnin yhteydessä. Täälläpäin lääkärikäynnit joskus n. Rv 16 ja 35 (näissäkin useampi viikko heittoa milloin).
Ekalla neuvolakäynillä ei ole dopplerilla kuunneltu sykkeitä koska niitä ei todennäköisesti vielä sillä löydy. Toisella terveydenhoitaja käynnillä on alettu niitä vasta kuuntelemaan. Itse olen kuitenkin kotidopplerilla alkanut löytämään sykkeet joskus 8-9 viikosta eteenpäin.
Joissain pienemmissä kunnissa lukemani mukaan kuitenkin myös terveydenhoitajat ultraa ja saattaa antaa ajan lääkärille aiemmin (itsekkin joskus päässyt neuvolalääkärille ultraan).
 
Me ei luultavasti aiota varailla mitään varhaisultraa, vaan odotellaan sinne neuvolan ekaan ultraan. Piinallinen odotus sinne saakka varmasti kyllä tulee 🙈 Mutta elän hengessä mukana kaikkien teidän kanssa jotka ootte menossa varhaisultraan, ja tulkaa sitten kertoilemaan miten käynnit menee! ❤
 
Pakko varata, kohdunulkoisen uusiutumisriskin takia viimeistään 6+6 pitäis ultrata.
 
Te ketkä meette yksityiselle, mihin ootte varaillut? Aika isoo hintaeroa näyttää olevan, ainakin täällä Pirkanmaalla. Eikös se ole vaan esim. tavan gyne, joka niitä tekee?
 
Te ketkä meette yksityiselle, mihin ootte varaillut? Aika isoo hintaeroa näyttää olevan, ainakin täällä Pirkanmaalla. Eikös se ole vaan esim. tavan gyne, joka niitä tekee?
Itse varailen toisen ultran tuon julkisen tarjoaman jälkeen perhe-artelle n. 10 viikolle Helsinkiin, jos sieltä elämää löytyy. Niillä taitaa olla toimipiste myös Tampereella. N. 80€ muistaakseni siellä kätilön ultra.
 
Itse varailen toisen ultran tuon julkisen tarjoaman jälkeen perhe-artelle n. 10 viikolle Helsinkiin, jos sieltä elämää löytyy. Niillä taitaa olla toimipiste myös Tampereella. N. 80€ muistaakseni siellä kätilön ultra.
Oho onpa halpa! Kiitos vinkistä, pitää tutkia. Mitenkähän tuo kätilön tekemä ultra eroaa lääkärin ultrasta? Näin aluksihan oikeastaan kiinnostaa vaan että on oikeassa paikassa ja sydän löisi
 
Te ketkä meette yksityiselle, mihin ootte varaillut? Aika isoo hintaeroa näyttää olevan, ainakin täällä Pirkanmaalla. Eikös se ole vaan esim. tavan gyne, joka niitä tekee?
Omalle gynelle Mehiläiseen. Hinta about 150€. Hän kertoi että ultraa ilmaiseksi uudestaan, jos kävis niin ettei papun sykettä löydy ekalla kertaa.
 
Te ketkä meette yksityiselle, mihin ootte varaillut? Aika isoo hintaeroa näyttää olevan, ainakin täällä Pirkanmaalla. Eikös se ole vaan esim. tavan gyne, joka niitä tekee?
Varasin Tampereella Sydämen syke-nimiseen yksityiskätilön yritykseen. On vähän halvempi kuin Perhe-Arte (~74 € muistaakseni) ja kätilö on tosi mukava. Kävin aiemminkin hänellä ja oli hyvä käyntikokemus vaikka olikin huonoja uutisia silloin. Myös Perhe-Artessa oon käynyt eikä kyllä huonoa sanottavaa oo siitäkään.
 
Takaisin
Top