Varhaisultra

Sillo oli oviksen mukaan 7+0 mutta mahan päältä sai 6+4 joka oli liian iso heitto mun mielestä. Alakautta sai mittauksen 6+6 eli päivän heitto ja sen hyväksyin😂
Ai jaa 😁. Jännä että ottavat niin aikaisilla viikoilla vatsan päältä jos mahdollisuus vaginaaliseen ultraankin on. Mutta joo kannatan tuota kakkoskäyntiä 😊. Saa mielenrauhaa ja näillä viikoilla siinä näkyykin jo paljon paremmin muutakin kuin pelkkä mytty 🥰.
 
Jännä kyllä! Mulla ultrattiin 7+3 alakautta. Pyysin sen jälkeen vielä mielenkiinnosta vatsan päältä ja näytti senkin. Ei otettu mittoja tosin. Kuva oli musta selvästi sumeampi. Syke näkyi kätilön mukaan niinkin, mutta en ois itse kyllä erottanut..!

Muistelen, että meillä neuvolassa myös alkuraskaudessa siinä rv 9-11 ultrataan myös alakautta.
 
Ai jaa 😁. Jännä että ottavat niin aikaisilla viikoilla vatsan päältä jos mahdollisuus vaginaaliseen ultraankin on. Mutta joo kannatan tuota kakkoskäyntiä 😊. Saa mielenrauhaa ja näillä viikoilla siinä näkyykin jo paljon paremmin muutakin kuin pelkkä mytty 🥰.
Sitä minäkin ihmettelin, ku alkio on nii minimaalinen vielä😁
Mielenrauhaa varmasti tuo ja kun tosiaan muutakin erottaa kuin pelkän säälittävän palleron😂
 
Tuossa meidänkin neuvolassa oli siis mahdollisuus vaginaaliseen ultraan, mutta terkka oli sitä mieltä että haluttu lopputulos (eli alkion koko ja sykkeen löytyminen) saadaan kyllä vatsan päältä 7+ viikoilla. Tyydyin siihen, kuva ei kuulemma olisi ollut sen parempi tuolla laitteella 😄

Mutta tänään neuvolassa taas vilkaistiin, kaikki oli hyvin ja pienet kädet ja jalatkin siellä heilui 😍😍 tuntuu uskomattomalta, todellako me nyt onnistuttais "kerralla" 🥹🩷 vastasi jo viikkoja 10+0, menkoista siis 9+2, joten taidan siirtyä poksumaan näiden mittojen mukaan 🥰 voi kyllä olla etteivät lähde muuttamaan laskettua silti.
 

Liitteet

  • IMG20240222135710.jpg
    IMG20240222135710.jpg
    2.6 MB · Katsottu: 29
Mulla kans sillon 7+0 ultrattiin vaan vatsan päältä, en tiiä oisko siellä ollut alakautta-mahdollisuutta, luulis että olisi, mutta turha kai sitä ois ollut niin tehdä kun kerran näkyi hyvin noinkin eikä tosiaan koon perusteella päivätkään juuri heittäneet 😄

Ois kyllä tosiaan kiva jo vähitellen päästä näkemään taas ultrassa, että eletäänkö siellä, mutta pitää varmaan nyt tässä odotella että saan sen nt-ultra-ajan postissa ja kattoa vähän sitten sen mukaan kuin kauas se menee 😁
 
Onko täällä ihmisillä mielipiteitä ison lapsen mukaan ottamisesta ultraan? Netti on täynnä sitä näkökulmaa että sisarus voisi häiritä ultrausta tai alle kouluikäinen traumatisoitua tapahtumasta. Näitä riskejä en näe 6,5 v:n kohdalla.

Ja lisäyksenä; en löytänyt netistä paikallisen neuvolan ohjetta aiheesta.
 
Onko täällä ihmisillä mielipiteitä ison lapsen mukaan ottamisesta ultraan? Netti on täynnä sitä näkökulmaa että sisarus voisi häiritä ultrausta tai alle kouluikäinen traumatisoitua tapahtumasta. Näitä riskejä en näe 6,5 v:n kohdalla.

Ja lisäyksenä; en löytänyt netistä paikallisen neuvolan ohjetta aiheesta.
Meillä ultra huoneissa lukee isot kyltit, ei lapsia huoneeseen. Mutta en tiedä, yksityisellä varmaan saa ottaa? :)

Muoks: itse en varmaan uskaltaisi ottaa, jos tulisi surkeita uutisia, olisi lapsen kamala katsoa vierestä mun romahdusta 🤔
 
Mitenkäs taapero. Saako 1-vuotiaan ottaa mukaan? Jos ei niin pitää muistaa kysyä hänelle hoitaja😅
 
Se olisi kyllä kiva, että ensikertalaisille kerrottaisiin etukäteen, että anturi laitetaan sit sinne. 😅 Eihän sitä voi tietää kun telkussakin AINA ultrataan vatsan päältä.
Itse varaudun siihen, että alakautta on sit varmaan nt-uä myös. Mulla on taaksepäin kallistuva kohtu niin ei varmaan näy niin hyvin vatsan päältä vielä.
Joo, jännästi ei missään oo materiaalia ja kuvia ja videoita vaikka somessa siitä kun ultrataan alakautta 😁
 
Onko täällä ihmisillä mielipiteitä ison lapsen mukaan ottamisesta ultraan? Netti on täynnä sitä näkökulmaa että sisarus voisi häiritä ultrausta tai alle kouluikäinen traumatisoitua tapahtumasta. Näitä riskejä en näe 6,5 v:n kohdalla.

Ja lisäyksenä; en löytänyt netistä paikallisen neuvolan ohjetta aiheesta.
Mun neuvolan ajanvarauskortissa lukee, että "äitiysneuvolan lääkärikäynneille ja uä-tutkimuksiin voi tulla mukaan puoliso tai yksi tukihenkilö. Perheen isommat lapset eivät voi olla mukana kyseisillä käynneillä". Kannattaa varmaan kysyä omasta neuvolasta, että mikä on käytäntö. 😊
 
Virallisiin seulontaultriin lukee ainakin meillä ei lapsia. Ne on aika tarkkaa puuhaa ja lapset häiriöksi. Plus toki se jos selviää että sikiö on kuollut tms. ikävä tilanne. Neuvolassa ei sitä meillä ainakaan kielletä lääkärikäynnillä, mutta luulen että terkka saattais tarvittessa katsoa hetken lapsen perään.
 
Mulla oli taapero mukana viime viikolla kun kävin neuvolassa ultrassa, ei tullut mieleenkään ettei saisi ottaa😳 mutta tosiaan ymmärrettävää kyllä nuo seulat, vähän tarkempaa hommaa kun nopeasti katsoa mitat ja sydämen syke.
 
Meillä oli lapsi mukana yksityisellä varhaisultrassa, lähinnä isä viihdytti häntä sermin toisella puolella ja hetkeksi tulivat katsomaan mitä näytöllä näkyy. Seulontaultriin ei saa ottaa lasta mukaan ja sinne en haluaisikaan ottaa.
 
Laitetaan nyt tänne kuitenkin, vaikka ei varhaisultra enää ole. Pitäisikö näille nt-ultrille tehdä oma ketju niin sais jännätä muiden ultria?
Eli nt-ultrassa käyty ja kaikki niinkuin pitää. Virkeä ja liikkuvainen tapaus. Tämän ultran mukaan kuitenkin pidemmällä kun varhaisultran mukaan ja tämän ultran lasketulla mennään eli nyt 12+4 menossa. Kylläpä pienellä oli jo pitkät kädet ja jalat kun masussa heilui ja potki, ihan pieni ihminen jo 😍. Kuvassa ei niin näy nuo jalat ja kädet. Ultrattiin muuten vatsan päältä kun sitä täällä oltiin mietitty.
Nipt-testi otettiin samalla iän takia, vaikka riskit hyvin pienet tuon turvotuksen perusteella olikin ja sukupuolikin sillä sitten selviää 😊 Josko nyt uskaltais jo luottaa, että pieni matkassa pysyy ja alkaa miettimään pikkuhiljaa hankintoja pienelle kun edelliset lapset jo niin isoja niin ettei ole mitään valmiina.IMG_20240226_131401.jpg,
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Haave3🙂 Meillä on tuolla salaisella puolella aktiivista keskustelua monessa eri ketjussa, myös nt-ultrille ja rakenneultrille omat ketjut. Pääsisitkö sinne juttelemaan meidän kanssa?
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Haave3🙂 Meillä on tuolla salaisella puolella aktiivista keskustelua monessa eri ketjussa, myös nt-ultrille ja rakenneultrille omat ketjut. Pääsisitkö sinne juttelemaan meidän kanssa?
Kiitos. Mikä siinä onkin kun pitää aina jännittää ja pelätä pahinta.

Pitää vielä muutama viesti kirjoitella tälle puolen, niin sitten.. 😅
 
Laitetaan nyt tänne kuitenkin, vaikka ei varhaisultra enää ole. Pitäisikö näille nt-ultrille tehdä oma ketju niin sais jännätä muiden ultria?
Eli nt-ultrassa käyty ja kaikki niinkuin pitää. Virkeä ja liikkuvainen tapaus. Tämän ultran mukaan kuitenkin pidemmällä kun varhaisultran mukaan ja tämän ultran lasketulla mennään eli nyt 12+4 menossa. Kylläpä pienellä oli jo pitkät kädet ja jalat kun masussa heilui ja potki, ihan pieni ihminen jo 😍. Kuvassa ei niin näy nuo jalat ja kädet. Ultrattiin muuten vatsan päältä kun sitä täällä oltiin mietitty.
Nipt-testi otettiin samalla iän takia, vaikka riskit hyvin pienet tuon turvotuksen perusteella olikin ja sukupuolikin sillä sitten selviää 😊 Josko nyt uskaltais jo luottaa, että pieni matkassa pysyy ja alkaa miettimään pikkuhiljaa hankintoja pienelle kun edelliset lapset jo niin isoja niin ettei ole mitään valmiina.View attachment 131389,
Heittikö monella päivällä tuo laskettu?
 
Mulla ultrattiin myös päältä nt-ultrassa. Ja muutenkin samat fiilikset kuin @Haave3, josko nyt uskaltaa luottaa että mukana pysyy 🙂 kerrottiin eilen perheelle ja oli jotenkin helpottavaa kun ei tarvitse enää salailla ja sai sieltäkin tukea.
Minäkin kerroin siskolle tänään. Vanhemmat tiesikin jo. Tuo viimeinen pari viikkoa oli taas niin tuskaa kun oireet helpottaa, niin onko mennyt kesken vai ihan normaalia.
 
Takaisin
Top