Varhaisultra

Onko kukaan ajatellut käyvänsä uudestaan varhaisultrassa vielä ennen sitä ekaa "virallista"? Mulle suositeltiin että siellä vk13 ois varmasti hyvä mennä ja sinne on niin tuhottoman pitkä aika vieläkin, plääh🙈
Me tuskin mennään. Mulla on kuitenkin se nt-ultra n. 1 kk:n päästä eli rv 11+6. Meillä menis kauheaksi säätämiseksi jos pitäis vielä toiseenkin ultraan ehtiä kun nt-ultraa edeltävällä viikolla on labratkin. 😅
 
En mäkään aio käydä. Toki välillä käy mielessä, että mitäs jos nt-ultrassa kuuleekin huonoja uutisia, mutta siihen on enää 2,5 viikkoa niin onko sitten väliä kuuleeko ne viikon tai pari aiemmin. Näkishän sitä vauvan mielellään vaikka joka kuukausi, mutta en raaski maksaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mieluummin käydään vielä toinen ylimääräinen käynti sit loppupuolella, rakenneultran jälkeen.
 
Onko kukaan ajatellut käyvänsä uudestaan varhaisultrassa vielä ennen sitä ekaa "virallista"? Mulle suositeltiin että siellä vk13 ois varmasti hyvä mennä ja sinne on niin tuhottoman pitkä aika vieläkin, plääh🙈
En ole menossa , ultra kuitenkin jo ensi perjantaina ja sykkeetkin sain kuulumaan 10+0 niin en koe tarvetta 😊 Olis se toki ollut kiva käydä kurkkii vaikka viikolla 9+ mutta siihenkin olis miehen pitänyt ottaa vapaata niin ei se nyt olis ollu kohin järkevää meillä.
 
Täällä ultrataan neuvolassa, joten pääsee siellä näkemään onko kaikki hyvin. Ehkä sinnittelisin sinne nt-ultraan jos neuvolan kautta ei pääsisi, ainakin esikoisen kohdalla siihen kykenin. Mutta kyllähän tämä eka kolmannes yhtä kituuttelua on🫠 vielä en ole dopplerilla saanut sykkeitä kuuluviin, ja laite on niin karvalakki että en odota kovin aikaisin kuulevanikaan 😅 se toi kyllä itselle mielenrauhaa neuvoloiden välille, ennen kun liikkeet alkoi tuntua❤️
 
En saanut ylimääräistä ultraa aamuisen neuvolakäynnin kautta ja lääkäri menee 12+ viikolle. Peruin tuon perjantain yksityisen ultran ja malttamattomana kävinkin jo tänään 😁. Ja hyvä että kävin, koska kaikki oli hyvin 😭❤️. On taas niin paljon helpottuneempi olo ❤️. Yritän nyt tosissaan olla murehtimatta kokoajan.
Siellä se pikkuinen liikkui aktiivisesti ja sydän sykki hurjana niinkuin kuuluukin 🥰. Ihanaa kun nyt erotti jo käsiä ja jalkoja ja kasvoja. Koko oli sama kuin viimeultran mukaan, eli 9+0 vastasi nyt, kun omat laskelmat oli 8+6. Vaihdan nyt sitten lasketun ajan ja raskausviikot kun näyttää siltä että tämä 9+0 olisi oikein 😊.
IMG_9981.jpeg
 
Hei!
Tehdäänkö nt-ultra yleensä vaginaalisesti vai vatsan päältä? Vai vaihteleeko se? Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, että en muista. 😅
Mulla countdown nt-uä:n alkanut, mutta niin pitkä aika vielä, 23 yötä. Meillä nt-ultra vasta 12+3. Jännittää onko molemmat kaksoset pysyneet kyydissä.
 
Hei!
Tehdäänkö nt-ultra yleensä vaginaalisesti vai vatsan päältä? Vai vaihteleeko se? Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, että en muista. 😅
Mulla countdown nt-uä:n alkanut, mutta niin pitkä aika vielä, 23 yötä. Meillä nt-ultra vasta 12+3. Jännittää onko molemmat kaksoset pysyneet kyydissä.
Se riippuu ihmisestä, joillain näkyy päältä riittävästi, joiltain pitää katsoa alakautta. Multa katsottu aina vatsan päältä.
Meillä nt ultra rv 13+4, jos oikein laskin, niin 8 yötä vielä 🫄
 
Hei!
Tehdäänkö nt-ultra yleensä vaginaalisesti vai vatsan päältä? Vai vaihteleeko se? Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, että en muista. 😅
Mulla countdown nt-uä:n alkanut, mutta niin pitkä aika vielä, 23 yötä. Meillä nt-ultra vasta 12+3. Jännittää onko molemmat kaksoset pysyneet kyydissä.
Meillä tehdään aina alakautta. Lukee jo niissä papereissa. Joskus lisäksi vatsan päältä. Kuulemma tarkimmat mitat ja kuvat saa näin. Meillä ultrat terveystalolla. Mutta tässä vaihtelua kuten huomaa.
 
Hei!
Tehdäänkö nt-ultra yleensä vaginaalisesti vai vatsan päältä? Vai vaihteleeko se? Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, että en muista. 😅
Mulla countdown nt-uä:n alkanut, mutta niin pitkä aika vielä, 23 yötä. Meillä nt-ultra vasta 12+3. Jännittää onko molemmat kaksoset pysyneet kyydissä.
Mulle oli pieni järkytys kun varhaisultrassa yhtäkkiä pyysi ottamaan housut pois kun olin aatellu että tottakai ultrataan aina vatsan päältä 😆 Nyt olen vähän viisaampi 😁 Mulla nt-ultra perjantaina, katotaan miten täällä meillä on tapana!
 
Mulle oli pieni järkytys kun varhaisultrassa yhtäkkiä pyysi ottamaan housut pois kun olin aatellu että tottakai ultrataan aina vatsan päältä 😆 Nyt olen vähän viisaampi 😁 Mulla nt-ultra perjantaina, katotaan miten täällä meillä on tapana!
Se olisi kyllä kiva, että ensikertalaisille kerrottaisiin etukäteen, että anturi laitetaan sit sinne. 😅 Eihän sitä voi tietää kun telkussakin AINA ultrataan vatsan päältä.
Itse varaudun siihen, että alakautta on sit varmaan nt-uä myös. Mulla on taaksepäin kallistuva kohtu niin ei varmaan näy niin hyvin vatsan päältä vielä.
 
Mä varasin toisen varhaisultran vielä ennen nt ultraa 🙈 ei vaan malta odottaa ja kun ei jää kalliiksi niin käydään nyt sit! Sillon on 11+1
Haluisin kans jos ei ois niin kallista lystiä. 165 € maksettiin yksityisellä varhaisultrasta ja tuo oli varmaan paikkakunnan edullisin. Pitää kärvistellä vielä pari viikkoa...
 
Itse olin varautunut siihen että varhaisultra tehdään varmasti alakautta, kun aiemminkin on yleensä tehty. Aloin jo ottamaan housuja pois kun terkka sano että pidä vain jalassa, vatsan päältäkin pitäisi ihan yhtä hyvin jo nähdä 7+ viikolla😂 mutta tosiaan käytännöissä on varmasti eroja. Viime raskaudessa nt ultra oli kyllä vatsanpäältä.
 
Haluisin kans jos ei ois niin kallista lystiä. 165 € maksettiin yksityisellä varhaisultrasta ja tuo oli varmaan paikkakunnan edullisin. Pitää kärvistellä vielä pari viikkoa...
Meillä onneksi vain 85€ ja siitä saan vielä vähennyksiä kun laitan kuitit sairaskassaan 🤯 onneksi ei sen kauempaa, olisipa samat mahdollisuudet kaikilla 🥴💗
 
Minäki varasin toisen ultran 28.2, koska pakko kertoa pomolle ensiviikon aikana ja haluan ensin varmistuksen, että onhan pieni hengissä.

Vatsan päältä ultrasi, mutta halusin vielä alakautta, kun heitti liikaa mun mielestä päivät😂
Milloin sulla siis vatsan päältä ultrattiin? Ja millaista heittoa oli?
 
Takaisin
Top