Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Haluaisin mennä, jotta saisin mielenrauhaa. Viimesyksyinen tuulimunaraskaus kummittelee yhä mielessä. Yksityiselle täytyy varata aika, ei taida julkiselle päästä ilman painavaa syytä?
 
Mä varasin neuvolan kautta, täälläpäin pääsi ainakin helposti kun nuorena ollut kaksi km. Kannattaa ainakin kysyä.
Mua jännittää soittaa neuvolaan. Neuvolan hoitaja ei halunnut laittaa mulle ultraan lähetettä viime syksynäkään, vaikka mulla oli vuotoa. Hän oli sitä mieltä, että ei näin vähäisin oirein oteta sinne. Onneks mulla oli lääkäri aika siinä, niin sitä kautta sit sain lähetteen. Mut jäi jotenkin kurja olo, enkä tiedä, haluanko häneltä edes kysyä. :sad-face:
 
Täällä myös varhaisultra automaattisesti useiden km ja sairauden takia. Mielenrauhan vuoksi halusin sen vasta viikolle 8+0 että varmasti näkyy niinkuin pitääkin jos oletetaan että kaikki sujuu hyvin ♥️
 
Tein positiivisen testin eilen ja koska esikoinen on kyseessä, täytyy myöntää että ihan ummikko näissä neuvola&ultra -hommissa. 😅 Piti ihan googlettaa, että mitä tulee tehdä positiivisen testin jälkeen. 🙊

En ole vielä soittanut neuvolaan, ilmeisesti omalla paikkakunnallani ohjeena, että soita/varaile se joku eka aika vasta, kun 2 viikkoa kuukautiset myöhässä ja testitulos posi. Eli vissiin pitäis puoltoista viikkoa vielä kärvistellä, ennen kuin voi varailla kunnalliselle aikaa. Mut ajattelin kyllä soittaa jo ens vkolla, jos vaan vielä pysyy kyytiläinen mukana. En tiedä että mitkä asiat oikeuttaa varhaisultraan kunnallisella, onko esim korkea ikä triggeri? Mulla ikää 39 vuotta. Enköhän mene yksityiselle, jos kunnallisen ovet ei avaudu. On tosi vaikea luottaa että olis raskaana, pari testiäkin oli pakko tehdä varmuuden vuoksi. ☺️
 
Itse myös ummikko ja soitin kunnalliselle heti maanantaina kun tein positiivisen testin(kaksi kun en uskonut todeksi) viikonloppuna. Varasin yksityiselle ajan varhaisultraan 8+3 viikolla kun se ei ilmeisesti kunnalliselle kuulu. Jännittää kun itsellä ei oikee mitään raskaus oireita niin epätodellinen olo onko ollenkaan raskaana 🫣😊
 
Itse myös ummikko ja soitin kunnalliselle heti maanantaina kun tein positiivisen testin(kaksi kun en uskonut todeksi) viikonloppuna. Varasin yksityiselle ajan varhaisultraan 8+3 viikolla kun se ei ilmeisesti kunnalliselle kuulu. Jännittää kun itsellä ei oikee mitään raskaus oireita niin epätodellinen olo onko ollenkaan raskaana 🫣😊
Mullakaan ei juurikaan oireita, vähän rinnat turpeemmat ja välillä ihan pieniä, menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Ja kun tänään ei hetkeen niitä alavatsajuilintojakaan ollut, niin heti jo epäileväisenä. 🤭😶‍🌫️ Päällimmäinen tunne hämmästyksen ja hämmennyksen sekoitus.🫢 Ja vaihtelevat optimismi ja realismi.
 
Hyvä kuulla, ettei kaikilla muillakaan ole juuri ollut oireita, koska näin myös itsellä. Voi sanoa, että oireeton tällä hetkellä. En ole varhaisultraa kuitenkaan ainakaan vielä miettinyt.
 
Joo, suht oireetonta täälläkin, en ole itseasiassa miettinyt tätä asiaa vielä ollenkaan.. Esikoisesta käytiin, mutta kahdesta edellisestä ei olla käyty. Viikot ja tuntemukset näyttää kuinka päädytään!
 
Itsekin ensikertalaisena piti heti plussan jälkeen googlettaa, että mitäs ihmettä nyt sitten. Sain sitten varattua ensimmäisen neuvola-ajan. Oon kyllä edelleen tosi hämmentynyt, ettei sitä ennen tarvitse käydä edes missään labroissa varmistamassa raskautta. Tavallaan se myös oudosti vähän rauhoittaa mieltä, että tosiaan tässä vaiheessa jos on positiivinen raskaustesti, niin raskauttahan se sitten tarkoittaa eikä ole tarvetta millekään lisätutkimuksille ellei tule jotain hälyttävää. Ja niinhän sen tietysti pitäisikin mennä! :smiling-eyes:
 
Mua kyllä kiinnostaisi myös toi varhaisultra (ja ehdottomasti menisin, jos saisin sen kunnallisella), mutta samalla mietin, että onko siinä sitten kuitenkaan järkeä, kun eihän sekään takaa jatkosta mitään ja huomaan itsessäni vähän semmosta taipumusta, että tekis mieli myös koko ajan tehdä raskaustestejä, että saisi varmuuden että onhan se vieläkin plussa, vaikkei ole mitään merkkejä ettei olisi… Vähän pelkään, että jos ruokin tota varmistelutarvetta, niin sille ei tule loppua. Luulen, että yritän varhaisultran sijaan nyt vaan opetella kärsivällisyyttä ja päästämään kontrollista irti, mikä on mulle ihan törkeen vaikeeta! :Grimacing Face: Mut täytyy kait vaan hyväksyä sen, että raskaus on asia, mikä nyt vaan menee niinku menee enkä mä voi sille oikeestaan mitään.
 
Mää oon nyt viikon tienny olevani raskaana ja vasta tänä aamuna uskalsin/kerkesin soitella neuvolaan, heh. Oon tosi paljon miettinyt varhaisultran mahdollisuutta ja olinkin jo päätynyt siihen että yritän olla kärsivällinen ja odotella sinne jonnekkin viikolle 12. Nyt sitten kuitenkin kävi ilmi että meidän kaupungissa tarjotaan ennen ekaa neuvolakäyntiä ultra, joten pakkohan se oli siihen ryhtyä. Heti alkoi jännittää että mitä siellä näkyy, onko pieni oikeassa paikassa yms… Miten te muut rauhoitatte mielenne tässä alussa kun kaikki tuntuu niin epävarmalta?
 
Mää oon nyt viikon tienny olevani raskaana ja vasta tänä aamuna uskalsin/kerkesin soitella neuvolaan, heh. Oon tosi paljon miettinyt varhaisultran mahdollisuutta ja olinkin jo päätynyt siihen että yritän olla kärsivällinen ja odotella sinne jonnekkin viikolle 12. Nyt sitten kuitenkin kävi ilmi että meidän kaupungissa tarjotaan ennen ekaa neuvolakäyntiä ultra, joten pakkohan se oli siihen ryhtyä. Heti alkoi jännittää että mitä siellä näkyy, onko pieni oikeassa paikassa yms… Miten te muut rauhoitatte mielenne tässä alussa kun kaikki tuntuu niin epävarmalta?
En tiedä voiko sitä mielen rauhoittamiseksi sanoa, mutta tullut joka kerralla 6 viikolla niin huono olo että tsemppaan vain selvitäkseni niistä päivistä!
 
Mä oon vaihdellut kokoajan mielipidettä et meenkö vai en, mut nyt varasin melkein kuukauden päähän! 8+3 pitäisi olla silloin, toivottavasti päästään sinne asti ja ultrassa kaikki hyvin 🥰
 
Takaisin
Top