Varhaisultra

Mää oon nyt viikon tienny olevani raskaana ja vasta tänä aamuna uskalsin/kerkesin soitella neuvolaan, heh. Oon tosi paljon miettinyt varhaisultran mahdollisuutta ja olinkin jo päätynyt siihen että yritän olla kärsivällinen ja odotella sinne jonnekkin viikolle 12. Nyt sitten kuitenkin kävi ilmi että meidän kaupungissa tarjotaan ennen ekaa neuvolakäyntiä ultra, joten pakkohan se oli siihen ryhtyä. Heti alkoi jännittää että mitä siellä näkyy, onko pieni oikeassa paikassa yms… Miten te muut rauhoitatte mielenne tässä alussa kun kaikki tuntuu niin epävarmalta?
Eikä, ompa ihanaa että teillä on noin! :smiling face with heart-eyes:
Ja mielenrauhaan ei oo mitään vinkkejä, hyvin on rauhaton ja jännittynyt olo täällä.
 
Nyt on käyty varhaisultrassa, sen mukaan viikot 6+1, meni parilla päivällä laskettu eteenpäin. Syke löytyi myös🥰
Ihanaa, onnea! :) Minäkin olen kääntymässä sille kannalle, että menis varhaisultraan. Onhan se hienoa nähdä, jos siellä elämää on ha sydän lyö. Lisäksi ollaan lähdössä kesällä junalla Eurooppaan ja osaa sit reagoida, jos ei eloa löydykään.
 
Meillä ens viikolla myös ultra. Onnea Jjjea hyvistä uutisista ja pidetään muille peukkuja että kaikki olis hyvin 🙂
Meillä kans tulossa ulkomaanmatka kesällä niin haluan ajoissa varmistaa onko kaikki kunnossa.
 
Heippa, tarvin vähän apua laskeen viikkoja koska sinne varhaisultraan vois mennä, esikoisesta käytiin ja hän syntyi sektiolla niin mennään tästäkin. Eli edelliset menkat on alkanut 3.4 ja oon ovuloinut ehkä kp 20. Kierto on kestänyt 32 päivää. Vaun sovellus näyttää 5+4 tänään ja flow 6+3. Mutta toi vaun on mun mielestä lähempänä. Eli kuun lopussa vois mennä? 29.5 maanantai olis mahkut, niin silloinko olis 8+2? Miten nää on unohtunut vuodessa... 😄
 
Heippa, tarvin vähän apua laskeen viikkoja koska sinne varhaisultraan vois mennä, esikoisesta käytiin ja hän syntyi sektiolla niin mennään tästäkin. Eli edelliset menkat on alkanut 3.4 ja oon ovuloinut ehkä kp 20. Kierto on kestänyt 32 päivää. Vaun sovellus näyttää 5+4 tänään ja flow 6+3. Mutta toi vaun on mun mielestä lähempänä. Eli kuun lopussa vois mennä? 29.5 maanantai olis mahkut, niin silloinko olis 8+2? Miten nää on unohtunut vuodessa... 😄
Uskoisin et tuo olis jo hyvä aika käydä, mikäli viikot täsmää!
 
Heippa, tarvin vähän apua laskeen viikkoja koska sinne varhaisultraan vois mennä, esikoisesta käytiin ja hän syntyi sektiolla niin mennään tästäkin. Eli edelliset menkat on alkanut 3.4 ja oon ovuloinut ehkä kp 20. Kierto on kestänyt 32 päivää. Vaun sovellus näyttää 5+4 tänään ja flow 6+3. Mutta toi vaun on mun mielestä lähempänä. Eli kuun lopussa vois mennä? 29.5 maanantai olis mahkut, niin silloinko olis 8+2? Miten nää on unohtunut vuodessa... 😄
JOS laskin oikein, niin suunnilleen tuosta 22.5 eteenpäin vois varata aikaa :) Ainakin jossain oli suositeltu, että aikasintaan viikolla 6+3 menis varhaisultraan eli varmaan tuo loppukuu oikein passeli!

Mä varasin ens viikolle, jännittää!
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa koska neuvolasta sitä tälle päivää tarjottiin. Pitkän kierron ja myöhäisen ovulaation takia viikkoarvio omasta mielestäni 5+6. Noh eipä siellä ultrassa paljoa näkynyt, suurentunut raskauspussi (olikohan se edes tämän niminen :D) ja jotain pientä sikiökaikua yritti piirtyä näytölle. Seuraava ultra sitten noin viikon päästä 7+0, jännää mutta itselle jäi kyllä toiveikas olo kun mitään hälyyttävää ei tänään ilmennyt :)
 
Nyt mäkin alan kyllä kallistua varhaisultran puoleen. Jotenkin tuntuisi super omituiselta mennä ensimmäiselle neuvolakäynnille pelkästään joku kuukausi neuvola-aikaa ennen tehdyn positiivisen raskaustestin perusteella... Tuntuu, että on pakko saada itselle vielä joku varmistus, että kohdussa tosiaan on jotain. Meillä on myös tulossa kesälle matkoja, niin varmaan senkin takia olisi hyvä tsekata tilanne.
 
Yhdenkään neljän lapsen kohdalla ole käynnyt alkuraskauden ultrassa. Mulla alkoi tulemaan viime su rusehtavaa vuotoa parina päivänä pyyhittäessä. Päätettiin käydä torstaina ultrassa ja kohdusta löytyi viikkoja vastaava elävä alkio. Olin ihan varma et oli mennyt kesken. Sama ruskea vuoto jatkuikin sitten to ja pe päivän. Toivotaan että kaikki olisi silti kunnossa 🙏🏻
 
Ihania ultrakuulumisia täällä monilla ❤️ mä aion ehdottomasti mennä varhaisultraan, tuntuu aivan liian pitkältä ajalta odotella ekaa kunnallista ultraa sinne 12jotain viikoille🙈 ajattelin varailla varhaisultran jonnekin kesäkuun puolivälin tienoille kun sillon pitäis olla jotain 7+ viikot 😊
 
Ajattelin ainakin tällä tietoa mennä varhaisultraan, nyt kun kyse on ensimmäisestä raskaudesta, niin jotenkin haluaisi varmistusta sille, että kaikki on kunnossa. Katselin, että varmaan ajankohta tälle olisi kesäkuun puolen välin tienoilla, niin olisi sitten menossa viikot ~7-8 :Smiling Face With Smiling Eyes:

Omassa kunnassani ei ilmeisesti kuulu mitään ylimääräisiä varhaisraskauden ultria "pakettiin", mikä on kyllä harmillista, mutta onneksi on mahdollisuus mennä yksityiselle. Olisi kyllä hienoa, jos tätä tarjottaisiin kaikkialla myös julkisella puolella ☺️
 
Mä varasin varhaisultran yksityiselle, ehdottomasti haluan käydä ennen ekaa neuvolaa että saan tiedon onko kaikki ok :)
12.6 sain ajan, silloin on mun laskujen mukaan 7+0 viikkoja
 
Takaisin
Top