Varhaisultra

Mulle siirrettiin viisipäiväinen alkio.

Okei, mä oon miettiny et missä kohtaa ne alkaa yleensä jakautumaan ja pohtinu omaa raskautta, kun mun kaveri sanoo et odotan varmasti kaksosia ja mullekin siirrettiin 5-päiväinen alkio 😄
 
No nyt on käyty varhaisultrassa ja viikot vihdoin tiedossa. Oli muuten pitkät viikot odottaa.. Ehkä sitä nyt alkaa jo uskomaan että raskaana ollaan ja paremmin uskaltaa tänne kirjoitella. Tänään siis tasan 8+0❤
 

Liitteet

  • 20230503_102355.jpg
    20230503_102355.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 30
Ei suoraan kokemusta, mutta kolmosta odottaessa tiesin omasta mielestäni ovulaation ajankohdan. Vastas ultrassa n. Viikkoa pienempää, ja pelkäsin hirveästi että menee kesken tms eikä kehity, mutta täysin elävä kolme vuotias on nyt 😊 varsinkin jos et tiedä tarkalleen ovulaatiota, niin hyvin voi heittää tuon verran epäsäännöllisen kierron kanssa!
Nojaan tällaiseen tietoon nyt 🥰 kiitos.
 
Mun viime päivien huonot tuntemukset piti paikkansa. Ultrassa selvisi keskeytynyt keskenmeno 😔 mun sydän on särkyny enkä tiiä miten tästä selviää... 😭💔
Olen pahoillani! Sain itse kkm-tuomion eilen. Ei tulekaan joulukuista meille. Toivoin parasta mutta tiesin sisimmässäni musertavan totuuden. Tämä oli toinen kkm alle puolessa vuodessa. Kaikki on niin mustaa nyt ja mielenterveys koetuksella. 😓
 
Eilen kävin varhaisultrassa! Alunperin aika oli toissapäivälle, mutta aika peruttiin firman puolesta. Onneksi sain uuden ajan heti seuraavalle päivälle, koska epätietoisuudessa kärvistely on tuskastuttavaa 😣

Mutta yksi sykkeet reippaasti pamppaileva kaveri löytyi oikeasta osoitteesta 🥰 Viikot mittojen perusteella 6+6, tänään siis 7+0. Pientä vuotelua mulla on ollut koko alkuraskauden, mutta heräsi epäily että ihan kohdunkaulta peräisin, papakoe otettiin varmuudeksi 🤔
 
Kävin tänään varhaisultrassa. Noin viikon alkuperäistä arviota pienempi, 6+1 näytti nyt olevan ja juuri alkanut syke näkyi. La siis tämän mukaan 28.12., mutta nt-ultrassahan se virallisesti sitten määritellään. Vähän petyin tuosta raskaudessa "taakse päin" menemisestä kun tää alkuraskaus on muutenkin niin pitkä, mutta kätilö vakuutteli että kaikki näyttää olevan ihan kunnossa. 😌 Ajattelin alkuun että menisin ehkä myöhemmin uudestaan mutta ehkäpä nyt luotan tähän.
 
Meinaatteko mennä yksityiselle toiseen varhaisultraan ennen ekaa kunnallista? Siis mähän kävin siin ekassa ultrassa yksityisellä työterveyden kautta, kun toukka oli vain 6+3 (syke kyl näkyi) ja silloin se gyne suositteli et ottais uusiks parin viikon päästä. En nyt sit menny, ku pitäis ite maksaa se toka + kun tulossa se tonnin lasku siitä haluamastani laajasta Niptistä myös. Hirveen pitkä aika vaan odottaa sitä ekaa kunnallista ultraa 😵‍💫 Siis kävin varhaisultrassa 21.4. ja eka kunnallinen ois vasta 29.5. Inhottava ajatuskin, et ois keskeytynyt keskenmeno ja kantais jonkun kuukauden kuollutta alkiota tuolla sisällä 👀😵‍💫
 
Meinaatteko mennä yksityiselle toiseen varhaisultraan ennen ekaa kunnallista? Siis mähän kävin siin ekassa ultrassa yksityisellä työterveyden kautta, kun toukka oli vain 6+3 (syke kyl näkyi) ja silloin se gyne suositteli et ottais uusiks parin viikon päästä. En nyt sit menny, ku pitäis ite maksaa se toka + kun tulossa se tonnin lasku siitä haluamastani laajasta Niptistä myös. Hirveen pitkä aika vaan odottaa sitä ekaa kunnallista ultraa 😵‍💫 Siis kävin varhaisultrassa 21.4. ja eka kunnallinen ois vasta 29.5. Inhottava ajatuskin, et ois keskeytynyt keskenmeno ja kantais jonkun kuukauden kuollutta alkiota tuolla sisällä 👀😵‍💫
Mä oon käynyt yksityisellä, sit lapsettomuuspolin ultrassa, ja eilen taas yksityisellä 😅 On mahdollista et käyn vielä yksityisellä tässä välissä ennen mahdollista nt-ultraa. Mulla ei yksinkertaisesti pää kestä meidän taustalla, jos en varmistele että kaikki on kunnossa, niin hysteeriseltä kun se varmasti vaikuttaakin 😅
 
Mä oon käynyt yksityisellä, sit lapsettomuuspolin ultrassa, ja eilen taas yksityisellä 😅 On mahdollista et käyn vielä yksityisellä tässä välissä ennen mahdollista nt-ultraa. Mulla ei yksinkertaisesti pää kestä meidän taustalla, jos en varmistele että kaikki on kunnossa, niin hysteeriseltä kun se varmasti vaikuttaakin 😅
Ymmärrän @Putkilo ❤️
Oliko sulla joku noista keskenmenoista oireeton / keskeytynyt keskenmeno? Kun sitä friikkailen eniten, että joku kuollut tuolla olisi ilman oireita, ilman vuotoa tai kipua. Jotenki se tuntuisi ajatuksena kauheemmalta kuin oireellinen. Ja tutkittiinko sulla noiden keskenmenojen syitä koskaan, kun useampi on ollut?
Paljon voimia sinne myös ❤️
 
Ymmärrän @Putkilo ❤️
Oliko sulla joku noista keskenmenoista oireeton / keskeytynyt keskenmeno? Kun sitä friikkailen eniten, että joku kuollut tuolla olisi ilman oireita, ilman vuotoa tai kipua. Jotenki se tuntuisi ajatuksena kauheemmalta kuin oireellinen. Ja tutkittiinko sulla noiden keskenmenojen syitä koskaan, kun useampi on ollut?
Paljon voimia sinne myös ❤️
En ole Putkilo, mutta kommentoin kun itsellä on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Minulla ei alkuunkaan ollut kovin paljon raskausoireita, mutta ne vähäisetkin katosi kokonaan jossakin vaiheessa. Sen toisen kanssa olo oli suorastaan fantastinen, joka tietty tänään asiaa pohtiessa - 9+3 ja jatkuvasti pahoinvoiva - on aika kummallista. Kipuja tai mitään vuotoa ei ollut. Molemmilla kerroilla alkio oli ollut kuolleena jo noin 2 viikkoa kun se havaittiin varhaisultrassa.

Toisen kerran yhteydessä minulta oli tosin mitattu hcg pyynnöstäni, ja se oli niin matala että tavallaan tiesin ettei raskaus voi päättyä hyvin, vaikka lääkäri yrittikin pitää toivoa yllä viimeiseen asti. Hcg tosin nousi hieman kaikesta huolimatta (4000 --> 4200 48 tunnissa), ja sain lähetteen kaavintaan vasta kun hcg oli kääntynyt laskuun (meillä päin siis pelkkä sydänäänen puuttuminen ei riitä siihen, että lääkäri diagnosoi keskeytyneen keskenmenon, vaan lisäksi tarvitaan todentaa asia verikokeilla - ilmeisesti virheitä on jossakin vaiheessa tehty).
 
Ymmärrän @Putkilo ❤️
Oliko sulla joku noista keskenmenoista oireeton / keskeytynyt keskenmeno? Kun sitä friikkailen eniten, että joku kuollut tuolla olisi ilman oireita, ilman vuotoa tai kipua. Jotenki se tuntuisi ajatuksena kauheemmalta kuin oireellinen. Ja tutkittiinko sulla noiden keskenmenojen syitä koskaan, kun useampi on ollut?
Paljon voimia sinne myös ❤️
Ei oo ollut. Yksi tuulimuna, ja loput spontaaneja keskenmenoja. Itsekkin pelkään että kohdalle osuisi nyt vuorostaan keskeytynyt keskenmeno, ja siksipä jatkuva tarkistelu.
 
@Clara82 Nää on niin Herran haltuun -juttuja, kun raskauksia ei voi oikein verrata, edes saman henkilön kohdalla, kun raskaudet on niin erilaisia. Joku tälläkin palstalla kirjoitti aikaisemmin, että hänen eka raskaus oli ihan oireeton ja oli elämänsä kunnossa ja terve lapsi syntyi. Samaa oon kuullut muiltakin. Sitten taas netissä on kirjoituksia, että pahimmat raskausoireet oli kesken menneissä raskauksissa, että laatta lensi senkin jälkeen vaiks alkio oli jo kuollut. Ni ota tästä nyt selvää 🤷‍♀️ Mutta ymmärrän, että rajut oireet antaa lohtua sinun tapauksessa ❤️
 
Siis kyllä, raskaudet ovat erilaisia. Mä oksensin esikoisesta johonkin puoleenväliin asti, ja oksentelin PALJON. Tuulimunaraskaudessa oksentelu alkoi samoilla viikoilla, ja helpotti raskauden keskeytyksen jälkeen rv 8.
Kun sit taas tässä raskaudessa jatkuva oksentelu kesti vaan 3 päivää, ja ehdinkin jo säikähtää raskauden menneen kesken. Sen jälkeen oireet vaihdelleet jopa päivittäin tässä pari viikkoa, ja on päiviä jolloin en ole oksentanut kertaakaan. Pahoinvointia on päivittäin aina edes jossain kohtaa, mutta vaihtelee hurjasti.
Jokaisessa ultrassa kuitenkin kaikki ollut ok
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja pienen pieni ihmisenalku siellä näkyi oikeassa paikassa ja sydän sykki kovaa vauhtia 🥰 olin itse laskenut että viikkoja olisi 7+2 ja mitat vastasi 7+3.

Helpotti omaa mieltä tosi paljon ultrassa käynti. Pelotti onko kaikki niinkuin pitää, varsinkin kun maanantaina huomasin vessakäynnillä pientä veristä vuotoa pyyhkiessä.
 
Varhaisultra takana, ja elämää löytyi! Vastasi täsmällisesti viikkojaan, 7+1, olin vain itse laskenut pieleen, että olisi 7+2 (saavutus sekin kun PASin takia tarkka hedelmöittymisaika tiedossa). Laskettu aika vaihtui sitten jouluaattoon :Christmas Tree: Hullu tunne, ei tätä meinaa todeksi uskoa.
 

Liitteet

  • 2023-05-08 14.59.31-1.jpg
    2023-05-08 14.59.31-1.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 28
Onnea @Monni92 ! ❤️ Mullakin vu nyt onnellisesti takana päin. Löytyi yksi sikiö (thank God) oikeassa paikassa ja vastasi aikalailla samaa mitä ite oon laskenut vastaten 7+3. Eli ton mukaan laskettu olis 22.12., mutta en nyt muuta mitään ennen sitä nt ultraa, kun siellä kuitenkin virallisesti sitten lasketaan vasta :)
 
Onnea myös sinne, @lunni! Joo, näin pienillä heitoilla päivissä ei kyllä oo oikeesti mitään väliä, kun niin harva syntyy just sinä laskettuna päivänä
 
Takaisin
Top