Varhaisultra

Siis mulla on ihan kunnolla oireita, väsyttää ja turvottaa ja oksettaa aamuisin ja vähän muutenkin 😄 mutta silti, kaikkea sitä pelkää että onko siltikään kaikki hyvin.
Siis täällä oireita on kans laidasta laitaan mutta se etova olo ja väsymys on ne inhottavimmat, tosin vilu on myös aika ajoin. Itellä pelko myös siitä että jos kaikki ei ollaan hyvin mutta tunteet hyppii kyllä laidasta laitaan. Olo ei vaa ole normaali et jotain siellä on 🤔
 
Sain varattua ajan tammikuun toiselle viikolle ekaan neuvolakäyntiin ja myös varhaisultraan, jolloin pitäisi olla 7+3. 🥰 Kiva yllätys oli saada ultra-aika julkiselle ettei tarvii sittenkään yksityiselle mennä. Nyt vaan pitäis saada aika kulumaan pikakelauksella, 3 viikkoa vielä.. 🫠
 
Itsellä mietinnässä varhaisultra. Toisaalta haluaisin sen että näkisin että siellä on kaveri kyydissä mukana. Toisaalta siskoni eilen sanoi että se on hirveän kaksipiippuinen tunnelma sen jälkeen. Ilmeisen moni täällä on varannut ultran, millaisilla fiiliksillä odotatte? ☺️
Minulla ultra vasta 18.1, eli 8+3 ja nyt on 5+2. Ihan hirveen pitkä aika odottaa että onko edes tarrautunut oikeaan paikkaan tai onko edes kaikki hyvin ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mä katselin aikoja tammikuun toiselle viikolle, mutta en vielä varannut päivää. Pitäisi nyt vaan varata, sillä haluan kyllä mennä.
 
Minulla ultra vasta 18.1, eli 8+3 ja nyt on 5+2. Ihan hirveen pitkä aika odottaa että onko edes tarrautunut oikeaan paikkaan tai onko edes kaikki hyvin ❤️
En ole vielä varannut mutta loppiaisena olen ajatellut että kävisin. Vielä en ole uskaltanut varata aikaa. En tiedä miksi 😂
 
Meillä ei oo vieläkään varattuna ja mietin koko ajan et pitäiskö vai malttaako oottaa nt-ultraan, jos ei neuvolan varaan luota et ultrattaisiin. Huomenna ois 8+0
 
Varmaan osin myös terkasta. Vauva vaihtoi eri neuvolaan (kuin se mihin asuinalueen perusteella kuulumme) ja minä varasin nyt sinne myös raskausneuvola-ajan.

Ja sitten tietysti se ajanvaraus on varmasti nihkeä antamaan kellekään mitään ylimääräistä, kun pitäisi sitten antaa kaikille ultria, tai jotain...

Ja varmasti HUSin sisälläkin on vaihtelua!

Hyvä että siskollasi on ihana terkka 😍
Hus olen minäkin. Kaikki toiminut suht hyvin. Eka neuvola aikaa oli kesällä puhelimitse hankala saada: Mistä tiedät olevasi raskaana? Ei ehkäisyä ja nyt oireita + testit nöytti tuplaviivaa.

(Jötin keertomatta käyneeni työterv.huollon kautta gynellä, josta tiesin missä menen, kun neuvola aikaa varasin)
Eka neuvola käynti oli paljon kyselyä+ hemoglobiini, ei ultraa. NT ultra oli eka ultra, tehtiin sairaalassa. Neuvolalääkärin tapasin sen jälkeen kerran, ei ultrannut, vaan siirsi mut riskiraskauden perusteella (yksi selittämätön km rv 16) sairaalan äitiyspolin asiakkaaksi.
Vahvaa asenne vammaa ollut havaittavissa, kun lapsen isä ei asu Suomessa, eikä ole neuvolassa nenäönsä näyttänyt enkä tietojaan ole heille antanut. Muutoin kaikki on sujunut suht hyvin, hemoglo. mitattu neuvolassa joka kerta.
 
Muokattu viimeksi:
Varasin kuitenkin varhaisultran huomiselle, joka on menkoista 10+0 ja oviksesta 9+3. Nt-ultraan on vielä pitkästi ja on ollut hämmentävän vähäoireista, paitsi ”väärässä kohtaa” venytystä iltaisin. Eli siis munasarjojen kohdalla. Ulkoista pelkään tietysti! Nyt jännittää.
 
@plih toivotaan parasta että olisi siellä missä kuulukin 😊

Itseäkin jännittää eka ultra että mikä siellä on tilanne.
 
Mulla on varhaisultra 4.1., jolloin 8+5. Toivottavasti elämää löytyy...! Oireita kyllä on vaikka muille jakaa, mutta eihän sekään kaikkea todista...
Mennään omakustanteisesti yksityiselle, en jaksa odottaa nt-ultraan asti.
 
Takaisin
Top