Varhaisultra

Ei siis maksanut kuin 10€ eli se ei onneksi harmita. Mies luuli myös että mahan päältä tehdään (”koska hänetkin on joskus ultrattu mahan päältä”) (naurattaa koska miten miestä voisi alapäästä edes ultrata 😃).
Oli paikallinen julkinen sairaala. Pistin juuri viestiä yksityiselle että paljon maksaa ja tehdäänhän alakautta heillä. Kävin myös ostamassa raskaustestin ja vaikka vain pari tuntia on ollut virtsa rakossa niin selkeä plussa pärähti testiin. Sain ainakin siitä vähän lohtua että kyllä tässä raskaana ollaan ja nyt kävi huono tuuri sairaalan kanssa.
Toivotaan, että yksityiseltä löytyisi enemmän osaamista!
 
Olipa pettymys. Ultra tehtiin vatsanpäältä ja yllättäen mitään ei löytynyt. Nyt ahdistaa ihan älyttömästi. Tuijotan kuvia tekemisteni raskaustesteistä ja yritän loogisesti ajatella että ei ne kaikki voi olla viallisesti positiivisia ja tsempata että kuukautiset eivät ole alkaneet ja raskausoireet on joten en mä nyt hulluksi ole tullut 😅 Vitsi jos oisin tiennyt että se on vastan päältä tehtävä niin olisin jättänyt välistä. Nyt tuli vaan turhaa huolta.
Kerroivatko he sinulle, että enneen ultra pitäisi juoda vettä?
Yhdysvalloissa tehdän kaikki ultrat vatsan päältä, mutta 1,5h enneen ultra pitäisi juoda melkein litra vettä ja vessässä ei voi käydä. Virtsarakko pitäisi olla täynnä, muuten ei näe mittään ultrassa
 
Huh kun oli jännä päivä, tänään varhaisultrassa näkyi pikkuinen❤️ oli päivälleen sen kokoinen kun pitikin, 7+5 😊 diagnosoin jo itselläni kertaalleen keskenmenon kun reilu viikko sitten tuli vähäistä vuotoa, jos nyt sais pikkuhetkeksi mielenrauhan
 
Itsellä mietinnässä varhaisultra. Toisaalta haluaisin sen että näkisin että siellä on kaveri kyydissä mukana. Toisaalta siskoni eilen sanoi että se on hirveän kaksipiippuinen tunnelma sen jälkeen. Ilmeisen moni täällä on varannut ultran, millaisilla fiiliksillä odotatte? ☺️
 
Minulla on ultra lapsettomuus polin kautta. Ootan kyl tosi paljo. Minun on vaikea uskoo raskauteen kun ei oo mitään oireita oikein ja on sitä kilpirauhas ongelmaa. Sen lisäksi haluun tietoo miten pitkällä raskaus on kun minulla on pitkä kierto. Lisäksi oon nyt ruvennut pelkäämään, kun ei oo mitää vuotoja. Siis ihan sekopäitä. Minulla on kaksi raskautta takana ja molemmissa on vuodellu. Ja nyt oon ihmeissään kun ei oo mitää. Kyl tää pää toimii oudosti.
 
Kävin yksityisellä kätilöultrassa eilen, kun ei ollut tietoja raskauden kestosta.
Koska neuvola siis sanoi puhelimessa, että minun pitää selvittää kuinka pitkällä olen, että voivat varata minulle ensiajan. Kysyin että mitenkäs se selvitetään, niin kuulemma omakustanteisesti yksityisellä ultrassa. Ja kysyin että entäs jos minulla ei ole varaa tai mahdollisuutta, niin sitten varataan vain jonnekin ikuisuuden päähän ensiaika ja jää varmaan nt-ultra ja labrat käymättä. Että kiitos vaan :Angry Face With Horns: Terveisin joka raskaudessa neuvolaamme pettyvä :Face With Tears Of Joy:

Mutta onneksi siis löytyi edullisempi kätilöultra, jossa todettiin että ollaan todella alussa vielä. Suositteli tarkastuskäyntiä muutaman viikon päähän, että saa jotain mittoja edes ja tarkennettua laskettua vielä ennen nt-ultraa.
 
Kävin yksityisellä kätilöultrassa eilen, kun ei ollut tietoja raskauden kestosta.
Koska neuvola siis sanoi puhelimessa, että minun pitää selvittää kuinka pitkällä olen, että voivat varata minulle ensiajan. Kysyin että mitenkäs se selvitetään, niin kuulemma omakustanteisesti yksityisellä ultrassa. Ja kysyin että entäs jos minulla ei ole varaa tai mahdollisuutta, niin sitten varataan vain jonnekin ikuisuuden päähän ensiaika ja jää varmaan nt-ultra ja labrat käymättä. Että kiitos vaan :Angry Face With Horns: Terveisin joka raskaudessa neuvolaamme pettyvä :Face With Tears Of Joy:

Mutta onneksi siis löytyi edullisempi kätilöultra, jossa todettiin että ollaan todella alussa vielä. Suositteli tarkastuskäyntiä muutaman viikon päähän, että saa jotain mittoja edes ja tarkennettua laskettua vielä ennen nt-ultraa.
Mitä ihmettä. Tuosta saisi laittaa huomautuksen menemään!
 
Itsellä mietinnässä varhaisultra. Toisaalta haluaisin sen että näkisin että siellä on kaveri kyydissä mukana. Toisaalta siskoni eilen sanoi että se on hirveän kaksipiippuinen tunnelma sen jälkeen. Ilmeisen moni täällä on varannut ultran, millaisilla fiiliksillä odotatte? ☺️
Minulla on onnea siinä, että täällä meilläpäin ultra kuuluu ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Odotan sitä kovasti, pelkään vähän tuulimunaa, en tiedä miksi. Alkion ja sykkeen näkeminen tuntuu isolta etapilta, jonkinlaisen välimaaliviivan ylitykseltä.
 
Olen myös kiukkuinen, mutta en yllättynyt. Keskenmenojen jälkeen sanottiin että kannattaa varata yksityisesti keskusteluapua. Kun raskaus ja synnytys pelotti, niin terkka kauhisteli että "onpa kurjaa, varaa yksityisesti apua, meillä ei ole resursseja". Selkä oli kipeänä, niin neuvoi menemään yksityisesti äitiysfyssarille 😅 "Koska ei meillä ole resursseja mihinkään".
Ei saatu edes hymynaamajulistetta neuvolasta 🤣
Eikä suostuttu mittaamaan hemoglobiinia kuin kerran loppuraskaudessa (ja silloin olikin niin alhainen että jouduin verikokeisiin, joissa selvisi että ferrit oli 4). Mutta sitten sitä ferrien puutetta ja matalaa hemoglobiinia ei hoidettu, kun kyllä noin 100 hemoglobiini on riittävästi synnytykseen (en nyt muista tarkkaa arvoa, mutta yli 100 kuitenkin). Että rautaa voi kokeilla syödä jos haluaa 🤣

Että aika tiukille vedetty kaikki ja vain pakolliset hoidetaan, jos sitäkään. Mutta itsepä olen valinnut asua täällä HUSin alueella, joten ei kai siinä....

Ja nyt kun sen tietää valmiiksi, niin eipä ainakaan odota mitään 🤣
Voi hyvänen aika! Voiko tuo johtua terkastakin? Minun sisko asuu HUSin alueella, mutta ei ole tuollaista kohdannut usean lapsen odotuksen kanssa. Ihan ovat pitäneet huolta, sen neuvolatäti on kultaa.
 
Minulla on onnea siinä, että täällä meilläpäin ultra kuuluu ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Odotan sitä kovasti, pelkään vähän tuulimunaa, en tiedä miksi. Alkion ja sykkeen näkeminen tuntuu isolta etapilta, jonkinlaisen välimaaliviivan ylitykseltä.

Mullakin on tullut tuo tuulimunan pelko! Nyt kun ei ole ollut vuotoja, ja on ihan kunnolla oireita, niin jotenkin sitä pelkää, että onko kuitenkin liian hyvää ollakseen totta. Että jos tämä ei olekaan oikea raskaus, kun ei menekään heti kesken tai jotain. Viikon päästä saa sitten tietää.
 
Mullakin on tullut tuo tuulimunan pelko! Nyt kun ei ole ollut vuotoja, ja on ihan kunnolla oireita, niin jotenkin sitä pelkää, että onko kuitenkin liian hyvää ollakseen totta. Että jos tämä ei olekaan oikea raskaus, kun ei menekään heti kesken tai jotain. Viikon päästä saa sitten tietää.
Mullakaan ei mitää oireita. Paitsi ehkä väsymystä mut se voi olla ihan vaan elämästä johtuvaa 🤭 pelottaa kyllä myös.
 
Siis mulla on ihan kunnolla oireita, väsyttää ja turvottaa ja oksettaa aamuisin ja vähän muutenkin 😄 mutta silti, kaikkea sitä pelkää että onko siltikään kaikki hyvin.
Oho luin nopee väärin! 🤣 No näin se on et oli oireita tai ei bi jännittää
 
Takaisin
Top