Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Muutaman päivän pienempi oli mitä laskureiden mukaan. Jännitti kyllä ihan kauheesti, ja sit kun vielä mun kohtu on jotenkin tosi takana niin ei meinannut ensin näkyä mitään, jouduttiin sitten alakautta ultraamaan että näkyi kunnolla.Jännitti kyllä ihan kauheesti, ja sit kun vielä mun kohtu on jotenkin tosi takana niin ei meinannut ensin näkyä mitään, jouduttiin sitten alakautta ultraamaan että näkyi kunnolla.

Mä oon ymmärtänyt, että varhaisultra tehään aina alakautta, kun alkio/sikiö on silloin niin pieni ja niin alhaalla lantiossa, ettei vatsan päältä oikein ole mahdollista sitä havaita. Jännä, jos jossain sit kuitenkin yritetään ensin siitä![]()
Mä oon ymmärtänyt, että varhaisultra tehään aina alakautta, kun alkio/sikiö on silloin niin pieni ja niin alhaalla lantiossa, ettei vatsan päältä oikein ole mahdollista sitä havaita. Jännä, jos jossain sit kuitenkin yritetään ensin siitä![]()

Aina alakautta, viiden raskauden kokemuksella. Ultrat tehty yksityisellä klinikalla lääkärin toimesta.Muutamalta kaveriltakin oltiin ultrattu vain mahan päältä. En tiedä sitten onko se yleinen käytäntö. Miten muilla täällä?
Muutamalta kaveriltakin oltiin ultrattu vain mahan päältä. En tiedä sitten onko se yleinen käytäntö. Miten muilla täällä?
Muutamalta kaveriltakin oltiin ultrattu vain mahan päältä. En tiedä sitten onko se yleinen käytäntö. Miten muilla täällä?
Mä en oo vielä varannut ultraa, mutta katselin että just tuo ke 12.1. olis mullakin 7+0 vissiin. Laskettu aika olis 31.8. kai sen mukaisesti. Alkionsiirtopäivä oli 13.12. ja se oli 2+5 alkion iän mukaan.Me saatiin juuri aika varhaisultraan 12.1., jolloin on rv 7+0. Meillä raskaus on IVF-hoitoalkuinen, joten ultra kunnallisella.Pitkä on odottavan aika, mutta pitää vaan yrittää malttaa odottaa![]()
Mä en oo vielä varannut ultraa, mutta katselin että just tuo ke 12.1. olis mullakin 7+0 vissiin. Laskettu aika olis 31.8. kai sen mukaisesti. Alkionsiirtopäivä oli 13.12. ja se oli 2+5 alkion iän mukaan.
Mulla olis laskennallisesti ollut "ovulaatio/punktio" kans 8.12., jos tää olis ollu tuoresiirto, mut oli pakkassiirto lääkkeelliseen kiertoon. Tuolloin 8.12. aloitin progesteron-lääkityksen valmistamaan kohtua siirtoon ja koska alkiot olivat viisipäiväisiä, niin siirto oli sitten 13.12.Juu näin minäkin olen laskenut, että la olisi 31.8., jos sinne asti päästään
Meillä oli munasolujen punktointi ja hedelmöitys 8.12. ja yksi alkioista siirrettiin kahden päivän ikäisenä 10.12. Kaikki loput jatkoviljelyyn jääneet alkiot menetimme, joten siksikin tuntuu todella uskomattomattomalta ja isolta ihmeeltä, jos tästä ainokaisesta oikea raskaus alkaa
Meillä ultraa ei tarvinnut itse varata vaan se ilmoitettiin tänään suoraan digihoitopolulle. Pohdin kovasti kävisinkö ennen sitä varuilta omakustanteisesti mittauttamassa hcg-arvon, mutta sehän tulisi toistaa, jotta tuloksesta jotain hyötyisi ja silloin kustannukset äkkiä kohoaa korkeaksi. Ehkä laitan nyt vaan jäitä hattuun ja odottelen sitä varhaisultraa :)

Mulla olis laskennallisesti ollut "ovulaatio/punktio" kans 8.12., jos tää olis ollu tuoresiirto, mut oli pakkassiirto lääkkeelliseen kiertoon. Tuolloin 8.12. aloitin progesteron-lääkityksen valmistamaan kohtua siirtoon ja koska alkiot olivat viisipäiväisiä, niin siirto oli sitten 13.12.
Mun klinikka on muutaman tunnin ajomatkan päässä (yksityinen), joten mä käyn kaikki ultrat ym omassa kotikaupungissa yksityisellä ja vaan itse toimenpiteet käydään paikan päällä.
Sain siirron yhteydessä kaksi lähetettä verikokeeseen, koska klinikka on kiinni tammikuun alkuun asti. Käyn huomenna varmaan ottamassa arvon, kun ne sitä kuitenkin sitten kysyy, kun soitan sinne. Voi olla että toinen lähete jää käyttämättä. Viimeksikin testit vahvistui ja kaikki näytti hyvältä, mutta alkio ei sitten kehittynyt kuten pitäisi.
Kiva, et täällä on samoista lähtökohdista jännittävä kohtalotoveri![]()