Varhaisultra

Tänään käytiin Perhe-Artella Helsingissä, ja kaikki oli hyvin :Heavy Black Heart: Pituus vastasi viikkoja 6+5, kun oma arvio oli 6+6 ja sydämen syke bongattiin heti. Tää kyllä tällä kierroksella rauhoitti enemmän kuin sillon esikoisen kohdalla :Relieved Face:

Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia:red-heart:
Meilläkin ultra tällä viikolla torstaina, jospa päivät menisivät nopsaa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Pienen syke näkyi tämän päivän ultrassa :red-heart:

Ja kuten aavisteltiin neuvolaterkan kanssa, niin menkkojen mukaan viikot ei ainakaan ole. Ei siis vastannut 10+ viikkoja vaan enempi lähempänä tuota oviksesta laskettua 8+4 :smiling-eyes:

Huh, nyt on varhaisultrassa käyty ja syke löytyi :red-heart: Muutaman päivän pienempi oli mitä laskureiden mukaan. Jännitti kyllä ihan kauheesti, ja sit kun vielä mun kohtu on jotenkin tosi takana niin ei meinannut ensin näkyä mitään, jouduttiin sitten alakautta ultraamaan että näkyi kunnolla.

Jännitti kyllä ihan kauheesti, ja sit kun vielä mun kohtu on jotenkin tosi takana niin ei meinannut ensin näkyä mitään, jouduttiin sitten alakautta ultraamaan että näkyi kunnolla.

Mä oon ymmärtänyt, että varhaisultra tehään aina alakautta, kun alkio/sikiö on silloin niin pieni ja niin alhaalla lantiossa, ettei vatsan päältä oikein ole mahdollista sitä havaita. Jännä, jos jossain sit kuitenkin yritetään ensin siitä :Eyes:

Mä oon ymmärtänyt, että varhaisultra tehään aina alakautta, kun alkio/sikiö on silloin niin pieni ja niin alhaalla lantiossa, ettei vatsan päältä oikein ole mahdollista sitä havaita. Jännä, jos jossain sit kuitenkin yritetään ensin siitä :Eyes:

Muutamalta kaveriltakin oltiin ultrattu vain mahan päältä. En tiedä sitten onko se yleinen käytäntö. Miten muilla täällä?

Neuvolassa mulla nyt ultrattiin myös vatsan päältä, näkyi syke ja pikkuinen siitäkin. Ei toki niin hyvin mitä alakautta saisi kuvaa. Mut mulla ei tää ollut virallinen varhaisultra. Polilla ja nt-ultrassa on kyllä sit alakautta ultrattu. :Grinning Face:

Muutamalta kaveriltakin oltiin ultrattu vain mahan päältä. En tiedä sitten onko se yleinen käytäntö. Miten muilla täällä?
Aina alakautta, viiden raskauden kokemuksella. Ultrat tehty yksityisellä klinikalla lääkärin toimesta.
Ne kaks raskautta missä on päästy nt-ultraan asti, niin se ultra on tehty sitten taas pelkästään mahan päältä.

Viimeksi alakautta, ja koska nyt tulevassa sama tekijä, eiköhän tälläkin kertaa tehdä alakautta. Nt vatsan päältä, tosin sanoi että joskus joutuu täydentämään alakautta jos näkyvyys jää huonoksi tai sikiö on hankalassa asennossa.

Hassua miten tuo nt-ultrakin vaihtelee onko ala- vai yläkautta! Esikoisesta se tehtiin heti alakautta, oon luullu että samaten toimitaan muuallakin. Mutta näköjään sekin vaihtelee varmaan alueen tai tekijän mukaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Me saatiin juuri aika varhaisultraan 12.1., jolloin olisi rv 7+0. Meillä raskaus on IVF-hoitoalkuinen, joten ultra kunnallisella. Pitkä on odottavan aika, mutta pitää vaan yrittää malttaa odottaa ❤️

Muokattu viimeksi:
Varhaisultrat tehdään yleensä alakautta jotta saadaan paras mahdollinen tulos kun varhaisilla viikoilla alkio ja kohtu on vielä niin pieniä. Nt-ultrakin saatetaan joutua tekemään alakautta jos odottavalla äidillä on huomattavasti ylipainoa joka hankaloittaa ultrausta vatsanpeitteiden päältä.
Odottajan ollessa hoikka voi varhaisultraus onnistua myös alavatsalta.

Me saatiin juuri aika varhaisultraan 12.1., jolloin on rv 7+0. Meillä raskaus on IVF-hoitoalkuinen, joten ultra kunnallisella.Pitkä on odottavan aika, mutta pitää vaan yrittää malttaa odottaa ❤️
Mä en oo vielä varannut ultraa, mutta katselin että just tuo ke 12.1. olis mullakin 7+0 vissiin. Laskettu aika olis 31.8. kai sen mukaisesti. Alkionsiirtopäivä oli 13.12. ja se oli 2+5 alkion iän mukaan.

Mä en oo vielä varannut ultraa, mutta katselin että just tuo ke 12.1. olis mullakin 7+0 vissiin. Laskettu aika olis 31.8. kai sen mukaisesti. Alkionsiirtopäivä oli 13.12. ja se oli 2+5 alkion iän mukaan.

Juu näin minäkin olen laskenut, että la olisi 31.8., jos sinne asti päästään ❤️

Meillä oli munasolujen punktointi ja hedelmöitys 8.12. ja yksi alkioista siirrettiin kahden päivän ikäisenä 10.12. Kaikki loput jatkoviljelyyn jääneet alkiot menetimme, joten siksikin tuntuu todella uskomattomalta ja isolta ihmeeltä, jos tästä ainokaisesta oikea raskaus alkaa ❤️

Meillä ultraa ei tarvinnut itse varata vaan se ilmoitettiin tänään suoraan digihoitopolulle. Pohdin kovasti kävisinkö ennen sitä varuilta omakustanteisesti mittauttamassa hcg-arvon, mutta sehän tulisi toistaa, jotta tuloksesta jotain hyötyisi ja silloin kustannukset äkkiä kohoaa korkeaksi. Ehkä laitan nyt vaan jäitä hattuun ja odottelen sitä varhaisultraa :)

Muokattu viimeksi:
Juu näin minäkin olen laskenut, että la olisi 31.8., jos sinne asti päästään ❤️

Meillä oli munasolujen punktointi ja hedelmöitys 8.12. ja yksi alkioista siirrettiin kahden päivän ikäisenä 10.12. Kaikki loput jatkoviljelyyn jääneet alkiot menetimme, joten siksikin tuntuu todella uskomattomattomalta ja isolta ihmeeltä, jos tästä ainokaisesta oikea raskaus alkaa ❤️

Meillä ultraa ei tarvinnut itse varata vaan se ilmoitettiin tänään suoraan digihoitopolulle. Pohdin kovasti kävisinkö ennen sitä varuilta omakustanteisesti mittauttamassa hcg-arvon, mutta sehän tulisi toistaa, jotta tuloksesta jotain hyötyisi ja silloin kustannukset äkkiä kohoaa korkeaksi. Ehkä laitan nyt vaan jäitä hattuun ja odottelen sitä varhaisultraa :)
Mulla olis laskennallisesti ollut "ovulaatio/punktio" kans 8.12., jos tää olis ollu tuoresiirto, mut oli pakkassiirto lääkkeelliseen kiertoon. Tuolloin 8.12. aloitin progesteron-lääkityksen valmistamaan kohtua siirtoon ja koska alkiot olivat viisipäiväisiä, niin siirto oli sitten 13.12.

Mun klinikka on muutaman tunnin ajomatkan päässä (yksityinen), joten mä käyn kaikki ultrat ym omassa kotikaupungissa yksityisellä ja vaan itse toimenpiteet käydään paikan päällä.

Sain siirron yhteydessä kaksi lähetettä verikokeeseen, koska klinikka on kiinni tammikuun alkuun asti. Käyn huomenna varmaan ottamassa arvon, kun ne sitä kuitenkin sitten kysyy, kun soitan sinne. Voi olla että toinen lähete jää käyttämättä. Viimeksikin testit vahvistui ja kaikki näytti hyvältä, mutta alkio ei sitten kehittynyt kuten pitäisi.

Kiva, et täällä on samoista lähtökohdista jännittävä kohtalotoveri :Two-hearts:

Mulla olis laskennallisesti ollut "ovulaatio/punktio" kans 8.12., jos tää olis ollu tuoresiirto, mut oli pakkassiirto lääkkeelliseen kiertoon. Tuolloin 8.12. aloitin progesteron-lääkityksen valmistamaan kohtua siirtoon ja koska alkiot olivat viisipäiväisiä, niin siirto oli sitten 13.12.

Mun klinikka on muutaman tunnin ajomatkan päässä (yksityinen), joten mä käyn kaikki ultrat ym omassa kotikaupungissa yksityisellä ja vaan itse toimenpiteet käydään paikan päällä.

Sain siirron yhteydessä kaksi lähetettä verikokeeseen, koska klinikka on kiinni tammikuun alkuun asti. Käyn huomenna varmaan ottamassa arvon, kun ne sitä kuitenkin sitten kysyy, kun soitan sinne. Voi olla että toinen lähete jää käyttämättä. Viimeksikin testit vahvistui ja kaikki näytti hyvältä, mutta alkio ei sitten kehittynyt kuten pitäisi.

Kiva, et täällä on samoista lähtökohdista jännittävä kohtalotoveri :Two-hearts:

on kyllä todella kiva, että samoista lähtökohdista ollaan ja kaiken lisäksi ajallisesti yhtämatkaa kuljetaan. Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin ❤️

minulla edelleen pyyhittäessä saattaa tulla ihan hailakkaa punertavaa tai oikeastaan rusehtavaa paperiin, oireet vähänlaiset ja viivat testeissä ei ole vahvistuneet tasavahvoiksi. En uskalla siksi vielä huokaista, kun tosi iso pelko ettei kaikki kunnossa.

T. Pokka ja Taisto rv 4+6

Meillä myös tänään varhaisultra. Kohdussa ei ollut muuta kuin paksu limakalvo. "Sikiö" löytyi munatorvesta, joten suoraan osastolle odottamaan leikkausta. Tämä oli siis nyt meidän osalta tässä. En tiedä miten tästä jaksaa eteenpäin. Ehkä me vaan lopetetaan hoidot ja tämä kidutusleikki. Saa nähdä. Reilu 1.5v on vielä aikaa, sit täytän 40.
Lykkyä kaikille!

Takaisin