Varhaisultra

Meillä varhaisultra 8.1. Jänskättää onko kaikki niin kuin pitääkin.
Käydään päiväreissulla toisella paikkakunnalla Perhe-Artessa, on niin paljon edullisempi kuin nämä gynejen tekemät ultrat.
Itse siis maksetaan käynti kun meidän alueella ei ekassa neuvolassa ultrata

Sain varattua yksityiseltä kätilön tekemän varhaisultran 6+5 ihan joulukuun loppuun. Olisin ehkä muuten malttanut odottaa seuraavalle viikolle, mutta raskaus vaikuttaa mulla työnkuvaan ja haluaisin siksi olla suht varma asiasta.

Esikoisen raskaudessa kävin 6+6 ja silloin oli kaikki ok, nyt vähän jännittää onko viikkoja sittenkin vähemmän kuin luulen, kun testi oli alkuun hailakka (vahvistui kyllä 4+3 mennessä), mutta tarvittaessa pitää sitten käydä vielä toisessa varhaisultrassa vähän myöhemmin!

Erityistä suunnitelmaa ei ole mennä varhaisultraan mutta uskoisin että meidän th laittaa joka tapauksessa tälläkin kertaa lähetteen jotta saadaan varmuus raskauden kestosta epäsäännöllisen kierron vuoksi.
Onhan se aina hyvä käydä varmistamassa ja jos jokin olisi huonosti niin mitä aiemmin saa tiedon sen parempi.

Olen käynyt kahdesti varhaisultrassa, koska kierto oli piiiiitkä.
7.10. alkoi vikat menkat
6.11. tuli ovis
22.11. plussasin ja soitin neuvolaan seuraavana päivänä
29.11. oli eka ultra ja lääkäri pahoitteli, kun viikot eivät vastanneet heidän laskuja 7+, kohdussa näkyi raskauspussi ja jotain. No ei tietenkään vastaa viikkoja, vastahan olin ovuloinut!? :No Evil Monkey:
9.12. otos nro 2 ja siellä hän oli, 6+4 ja sydämen sykekin näkyi. Vihdoin mieskin uskoi :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Piti käydä täällä kertomassa, että varhaisultra meni hyvin ja sain kivoja uutisia. (Kävin ultrassa rv 6+0) Alkio oli oikeassa paikassa ja sydänkin jo löi lääkärin mukaan vahvasti. Oli aivan uskomaton tunne nähdä ultrakuvasta syke!
Varhaisultra helpotti suuresti pelkotiloja, jotka johtuivat toispuoleisista alavatsakivuista. Nyt alavatsakivut ovat helpottaneet ja tilalle on tullut voimistuvaa pahoinvointia pitkin päivää.
Täytyy silti myöntää, että jo nyt, vasta reilu viikko tuosta varhaisultrasta, odotan seuraavaa ultraa tosi paljon ja uudet pelot hiipivät taas mieleen. Täytyy kuitenkin yrittää pysyä positiivisena ja odotella rauhassa seuraavia tutkimuksia.

Wow. Tajusin, että varhaisultra meillä on ensi viikolla !! No siis, torstai 30.12., eli reilu viikko, mutta kivempi ajatella, että ensi viikolla. On sitä odotettukin!

@Sasara Loistavaa, että teillä tuli hyviä uutisia!

Voi, kunpa kukaan ei enää tippuisi tästä porukasta pois :sad-face:

@Mamma861 Miten teillä meni tänään aamulla?

@Pallomaha88 Huh. Itse olisin silti varmaan tuossa ekassa ultrassa pelästynyt kamalasti, vaikka järki tietty sanoo toista. Ihanaa, että pieni löytyi sieltä!!

Meillä myös oli kaikki hyvin varhaisultrassa tänään ja sydän löi :red-heart: En ollut niin paniikissa ultraan mennessä kuin olin kuvitellut (ehkä olin vaan niin väsynyt koska viime yö oli huono). Lisäksi aamulla tuli jotenkin sellainen olo, että eiköhän kaikki ole hyvin. Mutta ah, niin ihanaa että yksi jännitysetappi on nyt taas ohi!

Täällä myös juuri tultiin varhaisultrasta, mitä jännitin aamun niin että oksetti vaikkei muuten ole pahoinvointia ollutkaan :D oikeassa paikassa oli ja sydän löi hyvin <3 ultran jälkeen ekaa kertaa uskalsin ääneen sanoa olevani raskaana :)

Tutina; en oikeastaan ollut yhtään huolissaan, vastahan hän oli hedelmöittynyt. Muutenkin olen jotenkin kauhean rauhallinen, menee kesken jos on mennäkseen. Uskon, että stressaaminen ei ainakaan auta asiaa ja vielä olen saanut pidettyä myös siitä kiinni :Relieved Face:

Noniiiin. Ultrassa käyty, näkyi vain raskauspussi ja uusi aika kahden viikon päähän. Viikkoja nyt siis EHKÄ 6+3 tai sitten vähemmän.

Kakkosesta kävin varhaisultrassa 6+6 ja näkyi vain tuo raskauspussi myöski. Silloin viikon päästä kontrolli(yksityisellä nämä) ja siellä sikiö vastasi viikkoja 8+0 ja kaikki kunnossa. Tuolloin itkin koko viikon ja olin varma tuulimunasta, mutta nyt paljon levollisempi mieli; kaikella on tarkoituksensa enkä näihin asioihin voi vaikuttaa, mutta jospa saataisi hyviä uutisia tuolloin kahden viikon päästä :red-heart:

Noniiiin. Ultrassa käyty, näkyi vain raskauspussi ja uusi aika kahden viikon päähän. Viikkoja nyt siis EHKÄ 6+3 tai sitten vähemmän.

Kakkosesta kävin varhaisultrassa 6+6 ja näkyi vain tuo raskauspussi myöski. Silloin viikon päästä kontrolli(yksityisellä nämä) ja siellä sikiö vastasi viikkoja 8+0 ja kaikki kunnossa. Tuolloin itkin koko viikon ja olin varma tuulimunasta, mutta nyt paljon levollisempi mieli; kaikella on tarkoituksensa enkä näihin asioihin voi vaikuttaa, mutta jospa saataisi hyviä uutisia tuolloin kahden viikon päästä :red-heart:
Hyvin se menee, hän on vain vielä niin pieni ettei näy. Kahden viikon päästä jo isompi:red-heart:

Täällä myös vihdoin varhaisultrassa käyty, rv 7+3 ja kaikki oli hyvin.

Oli niin epätodellinen olo ja vähän purskahdin itkuun kun meitä onniteltiin ja kerrottiin että asiakkuus lapsettomuushoidoissa päättyy. Piinailu kuitenkin jatkuu, en tiedä missä vaiheessa voi huokaista helpotuksesta ja alkaa luottamaan siihen että raskaus menisi loppuun asti, ehkä nt-ultran jälkeen?
Tekisi mieli käydä kerran viikossa yksityisellä ultrassa vaan että tietäisi että kaikki on hyvin :tears:

Oli niin epätodellinen olo ja vähän purskahdin itkuun kun meitä onniteltiin ja kerrottiin että asiakkuus lapsettomuushoidoissa päättyy. Piinailu kuitenkin jatkuu, en tiedä missä vaiheessa voi huokaista helpotuksesta ja alkaa luottamaan siihen että raskaus menisi loppuun asti, ehkä nt-ultran jälkeen?
Tekisi mieli käydä kerran viikossa yksityisellä ultrassa vaan että tietäisi että kaikki on hyvin :tears:

Ihana että meni ultra hyvin! :red-heart: Meillä myös esikoisesta hoitotausta ja tohdin luottamaan siihen että vauva tulee niin vasta viimeisellä kolmanneksella :No Evil Monkey::tears:

Ihana, että kaikki oli hyvin :Heavy Black Heart: Mun täytyy tässäkin sanoa, että itellä helpotti esikoisen kohdalla menettämisen pelko vasta kun hän oli 6kk vanha vauva :No Evil Monkey: Mutta se oikeesti vaikutti jo ihan kiintymykseen, että suosittelen vahvasti neuvolapsykologia tai muuta keskustelutukea. Ite hakeuduin neuvolapsykologille synnytyksen jälkeen, ja siitä oli kyllä iso apu :Heavy Black Heart:

Varhaisultrassa käyty. Viikot tarkentuu 7+5. Ultrassa näkyi 2 alkioita, joista vain toinen kiinnittynyt ja sydän löi kunnolla. Epäili, että kivut ja pienet vuodot ovat voineet johtua tästä toisesta, joka ei sitten kiinnittynyt. Mutta olisipa ollut hurjaa, jos heitä olisi ollut 2. En osaa olla millään tasolla surullinen tai mitään. Oli pelkästään ihana kuulla, että toistaiseksi kaikki hyvin ja sydän löi tiheään. Kävimme yksityisellä ja gynekologilla, koska halusin keskustella lääkärin kanssa muista tutkimuksista, kuten NIPT-testistä.

Takaisin