Varhaisultra

Mun tekis mieli mennä heti, mutta ajattelin et vasta ens viikon torstaina ku olis 7+5 menossa.. Mut pakko mennä et saan tietää oonko nyt vielä raskaana vai enkö ja kehittyykö siellä oikeasti jotain... En kerta kaikkiaan malta odottaa! :hilarious: Mutta vielä tälleen rv 6 en uskalla mennä, ettei sitten tuu turhaa pettymystä jos oikeasti raskaus jatkuisikin normaalisti! Teille jotka olette menneet jo näin aikaisin niin älkää vielä luopuko toivosta varsinkin jos kuitenkin raskauspussi näkyi kohdussa. ❤ Sitä sanotaan et kannattais mennä vasta rv 8-9 jos haluaa mennä varhaisultraan ❤
 
Mun tekis mieli mennä heti, mutta ajattelin et vasta ens viikon torstaina ku olis 7+5 menossa.. Mut pakko mennä et saan tietää oonko nyt vielä raskaana vai enkö ja kehittyykö siellä oikeasti jotain... En kerta kaikkiaan malta odottaa! :hilarious: Mutta vielä tälleen rv 6 en uskalla mennä, ettei sitten tuu turhaa pettymystä jos oikeasti raskaus jatkuisikin normaalisti! Teille jotka olette menneet jo näin aikaisin niin älkää vielä luopuko toivosta varsinkin jos kuitenkin raskauspussi näkyi kohdussa. ❤ Sitä sanotaan et kannattais mennä vasta rv 8-9 jos haluaa mennä varhaisultraan ❤
Hoidoissa on aina sanottu että rv 6+5 lähtien voi mennä, silloin näkyy syke jos on näkyäkseen.
Mut hoidoissa on tarkkaan tiedossa alkion ikä ja siirtopäivä jne niin siinä ei voi isoja heittoja ollakaan. Mittausvirheillä voi toki tulla joidenkin päivien eroa alkion koon ja oletetun rv:n suhteen. Millikin merkitsee tuossa vaiheessa.
Tuo ohje rv 8-9 on varmasti ihan hyvä, jos kierto on epäsäännöllinen tai ei ole ihan varmuutta et milloin ovulaatio on ollut.
Mä varasin kuitenkin vasta rv 7+1, ens viikolle. Ahdistaa kun on niin oireetonta koko ajan :nailbiting:
 
Mulla olis huomenna ar-ultra, jännittää. Menkoista laskettuna viikot olis noin 9, mutta oma arvio on noin 7. Meen siis juurikin raskauden keston määritystä varten, kun mun kierrot on niin vaihtelevia että voi hyvin olla tuo kaksi viikkoa heittoa.
 
Joo kuulostaa loogiselta. Se on varmaan just se, että hedelmöittymisaikaa on yleensä vaikee tietää ihan tarkasti ni siks kannattaa ottaa vähän ylimääräisiä päiviä laskuihin mukaan ennenku menee. :confused005 Mulla on säännöllinen kierto, mut ovulaatiosta ei minkäänlaista hajua, oletus vaan että se olis se noin 2 viikkoa menkoista :grin
 
Sain ovisplussan 30.7, seksiä oli 29.7. menkoista laskettuna nyt on 6+1, huomenna ultra.. voikohan siellä näkyä mitään?
 
Sain ovisplussan 30.7, seksiä oli 29.7. menkoista laskettuna nyt on 6+1, huomenna ultra.. voikohan siellä näkyä mitään?

Hmm, saattaa olla kyllä liian aikaista ainakin sykkeen näkymiselle. Kai siellä tietenkin jotakin voi näkyä silti. Pystyisitkö tai haluaisitko siirtää vielä ultraa eteen päin muutamalla päivällä et olis lähempänä 7 viikkoa?
 
Sain ovisplussan 30.7, seksiä oli 29.7. menkoista laskettuna nyt on 6+1, huomenna ultra.. voikohan siellä näkyä mitään?
Jos ovis (dpo0) olis ollut 31.7., eli 2+0. Niin siitä laskettuna nyt olis 5+4 eikö? Voi tosiaan olla vähän aikaista että näkyisi mitään varmaa :bookworm:
 
Positiivisia ultrakuulumisia, elävä alkio siellä näkyi ja vastasi viikkoja 7+0. Hyvin meni nappiin mun oman arvion kanssa :joyful:
 
en oo käynyt varhaisultrassa aiemmin, mutta nyt pohdin asiaa, varsinkin kun lukee muiden käymisistä. :D
Sain neuvolaan ajan niin että silloin on viikot rv 9+ ja siellä ultrataan.. malttaisiko? :D
 
Hmm, saattaa olla kyllä liian aikaista ainakin sykkeen näkymiselle. Kai siellä tietenkin jotakin voi näkyä silti. Pystyisitkö tai haluaisitko siirtää vielä ultraa eteen päin muutamalla päivällä et olis lähempänä 7 viikkoa?

Eka aika ois ollu 31.8, mutta aikaistin sitä.. hyvä mä :D noh, seuraava ultra maksaa sit enää 25e, tämä 180e, että se toinen ultra on sitte lähes ilmainen..
 
Jos ovis (dpo0) olis ollut 31.7., eli 2+0. Niin siitä laskettuna nyt olis 5+4 eikö? Voi tosiaan olla vähän aikaista että näkyisi mitään varmaa :bookworm:

5+5, ois varmaa sit tänää vasta..huomenna 5+6.. kökkö...
 
Jos ovis (dpo0) olis ollut 31.7., eli 2+0. Niin siitä laskettuna nyt olis 5+4 eikö? Voi tosiaan olla vähän aikaista että näkyisi mitään varmaa :bookworm:

Eikun joo, ihan oikein laskit..ite sekoilen laskuissa nyt :D
 
Ultrassa käyty, vastasi 5+5, kuten joku täällä laski. Nappiin laskettu :dummy1::dummy: sykettä ei näkynyt vielä, 2vk ja uusi ultra, se onkin ilmainen :)
 

Liitteet

  • IMG_20210826_162440.jpg
    IMG_20210826_162440.jpg
    425.1 KB · Katsottu: 27
Ultrassa käyty, vastasi 5+5, kuten joku täällä laski. Nappiin laskettu :dummy1::dummy: sykettä ei näkynyt vielä, 2vk ja uusi ultra, se onkin ilmainen :)
Ihanaa, siellä pieni on ainakin ihan oikeassa paikassa :hello2
 
Mulla tosiaan 9.9 uusi aika.. jännä mennä sinne, lekuri on hieman...omalaatuinen...pätevä kyllä, mutta aika..suorasanainen.. kertoi minulle mm. Että minun tulee varautua keskenmenoon, koska tilastollisesti minulla täytyisi olla vähintään yksi, jopa kaksi keskenmenoa.. mulla siis 7.s raskaus, kaikki syntyneet. Piti luennon, miten alkio jakautuu kolmeen osaan, mitä kaikkea voi mennä pieleen.. ja toki olen lukenut itsekin siitä. Sanoi vielä, että minun tulee sitten olankohautuksella suhtautua keskenmenoon, koska luonto on asian niin hoitanut..(siis poistaa sairaat yksilöt).. että joo... Toivottavasti en ota paikkaa tilastoissa.
Viime raskaudessa sanoi, että tuulimuna. (Viikkoja oli liian vähän).. lähdin itkien sitten kotiin.. 2vk päästä elävä tyyppi sykkeellä varustettuna ultrassa.. hää ei turhia toiveita anna, ymmärrän toki sen..mutta kai kaiken voisi hoitaa..öö.. pehmeämmin.
 
Kermakannu;
Mulla tosiaan 9.9 uusi aika.. jännä mennä sinne, lekuri on hieman...omalaatuinen...pätevä kyllä, mutta aika..suorasanainen.. kertoi minulle mm. Että minun tulee varautua keskenmenoon, koska tilastollisesti minulla täytyisi olla vähintään yksi, jopa kaksi keskenmenoa.. mulla siis 7.s raskaus, kaikki syntyneet. Piti luennon, miten alkio jakautuu kolmeen osaan, mitä kaikkea voi mennä pieleen.. ja toki olen lukenut itsekin siitä. Sanoi vielä, että minun tulee sitten olankohautuksella suhtautua keskenmenoon, koska luonto on asian niin hoitanut..(siis poistaa sairaat yksilöt).. että joo... Toivottavasti en ota paikkaa tilastoissa.
Viime raskaudessa sanoi, että tuulimuna. (Viikkoja oli liian vähän).. lähdin itkien sitten kotiin.. 2vk päästä elävä tyyppi sykkeellä varustettuna ultrassa.. hää ei turhia toiveita anna, ymmärrän toki sen..mutta kai kaiken voisi hoitaa..öö.. pehmeämmin.


No olipas tökerö lääkäri.. Musta tuntuu et liian usein lääkärit on tollasia tunnekylmiä (ei tietenkään läheskään kaikki mutta..), ei kannata välittää! :love022


Mä kävin jo joskus tyyliin rv 4-5 gynellä vatsakipujen takia ja se teki samalla ultran. Lääkäri oli tosi sympaattinen ja toivoi, että kaikki menisi hyvin ja sanoi, että parin viikon päästä siellä voisi jo nähdä sykkeen. Hän sanoi, että ainakin raskaus näyttäisi alkaneen oikeassa paikassa ja esitteli ruudulla näkyvää pienen pientä pussia kohdussa.

Varasin ensi viikolle kätilölle ultran mun laskujen mukaan rv 7+6.. Toivon, että kehitys olisi jatkunut ja onhan se tosi jännittävää, koska tää elämän alku on tosiaan niin epävarmaa :Heartpink

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää innostua jo silloin, kun tekee positiivisen raskaustestin.. Kyllähän ihmismieli siinä jo helposti alkaa maalailla kuvia tulevaisuudesta. Toki joskus ennen vanhaan varmaan keskenmenot kävi paljon harvemmin ilmi kuin nykyään, kun naiset saa jo niin aikaisin tietää raskaudesta .. Tieto lisää tuskaa, toisaalta. Toisaalta ihan luonnollista haluta tietää heti kaikki minkä voi tietää! :Heartpink Tietenkään ei voida vaikuttaa luonnon oikkuihin, mutta ei se mieli vaan ihan niin toimi. Toivotaan parasta! :Heartpink Mä en kyllä malta odottaa vielä jotain yli kuukautta kunnallista ultraa..onhan se nyt pitkä aika epätietoisuutta! Mä oon sellanen, että haluan nähdä ennen kuin uskon mitään :laughing002 Jotenki kivempi musta mennä neuvolan ensikäynnillekki jos näkee elävän alkion ensin :love017
 
Muokattu viimeksi:
Täällä varhaisultra takana ja hän löytyi oikeasta paikasta, oikean kokoisena :love7 Sykekin näkyi hienosti :Heartred Tänään viikkoja 6+4.


Oon kyllä äärettömän kiitollinen. Viime viikolla oli parina iltana kovia alavatsakramppeja ja torstaina tuli ihan pienesti ruskeaa vuotoa. Sitten perjantaina en tuntenut enää mitään oireita ja olin aivan varma, että siinä se oli. Meni päivät ihan itkiessä. Tein kuitenkin testin, jossa testiviiva oli melkein musta. Lauantaina oireet onneksi palaili ja nyt on ollut pahoinvointiakin pari päivää :smiley-angelic001

Ehkä tämä taas tästä. Mä sekoan kyllä vielä ennen kuin päästään synnärille saakka…
 
Takaisin
Top