Varhaisultra

Urpo täällä hei:dance008 ajattelin tuota varhaisultraa, mutta en osaa laskea viikkoja :smiley-angry003 Flo näyttää tälle päivälle 4+4, tuo vaun laskuri 3+4:smiley-ashamed005 ollaan viikko reissussa 21.8 ->, niin mietin voinko varata sen varhaisultran jo 18.8? Koska silloin olisi flon Mukaan 5+4... eli tuo olis jo kuudes viikko? Mutta turha sinne mennä on jos onkin liian aikaista. Edelliset menkat ollu 11.7. kunnallisen neuvolan puhelimesta ei vastata :hungover:
 
Urpo täällä hei:dance008 ajattelin tuota varhaisultraa, mutta en osaa laskea viikkoja :smiley-angry003 Flo näyttää tälle päivälle 4+4, tuo vaun laskuri 3+4:smiley-ashamed005 ollaan viikko reissussa 21.8 ->, niin mietin voinko varata sen varhaisultran jo 18.8? Koska silloin olisi flon Mukaan 5+4... eli tuo olis jo kuudes viikko? Mutta turha sinne mennä on jos onkin liian aikaista. Edelliset menkat ollu 11.7. kunnallisen neuvolan puhelimesta ei vastata :hungover:

Ei ole olemassa hölmöjä kysymyksiä. Näitä on välillä vaikea itsekkin hahmottaa. Toistemme tukena täällä ollaan! :smiley-angelic003

Vaun laskurillakin saan sinulle 4+3, jos menkat on ollut 11.7. ja kiertopäiviä 28.
Tiedätkö koska oli ovulaatio?

Varmaan riippuu yksityisestä ja heidän laitteista, mutta mun mielestä 6+ olisi hyvä vähintään olla (että varmasti jo syke näkyisi eikä pelästyisi turhaan vaikka kaikki olisi hyvin, mutta pieni sydän ei vain ole vielä kerinnyt alkaa sykkimään.) :)
ja mielummin 7+ olisi kaiketi hyvä olla.

Itse varasin 6+6 ja silloin olen edellisissäkin raskauksissa käynyt. :) mutta 6+2 tiedän ainakin joillakin jo näkyneen sykkeenkin. :)

Voithan soittaa sinne yksityiselle minne suunnittelit meneväsi ja kysyä heiltä, koska olisi hyvä tulla. (niin mä tein ekassa raskaudessa).

Näin lukee Perhe-arten sivuilla (siellä olen itse käynyt ja sinne olen nytkin menossa):

Milloin on hyvä aika tehdä varhaisraskauden ultraäänitutkimus?

Kehittymässä olevan vauvan sydämensyke nähdään normaalissa raskaudessa H6+3 viikoilla, eli seitsemännellä raskausviikolla. Tällöin kuukautiset ovat sinulla noin kaksi viikkoa myöhässä.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos pillow! Oon ovuloinut 26.7, kierto mulla on keskimäärin 32 päivää. Täytyy tota vaun laskuria tarkastella uudelleen :happy:
 
Okei! Se selvensi. Eli jos olet ovuloinut 26.7. (hedelmöityspäivä) on sinulla tänään 4+2. :)
 
No niin, ultrassa käyty ja siellä se tyyppi vain oli oikeassa paikassa ja sydämenlyönnit nähtiin (olin jo ihan varma, että kohdunulkoinen olisi)! :angelic: Nyt on siis rv 6+3, hyvin vastasi kokoaan, ultran mukaan olis 6+5.

Kahden viikon päästä olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Kait sitä täytyy alkaa totuttautumaan ajatukseen kolmannesta lapsesta, vaikka hyvin surrealistinen olo on edelleen tästä tilasto-osumasta. :rolleyes:
 
No niin, ultrassa käyty ja siellä se tyyppi vain oli oikeassa paikassa ja sydämenlyönnit nähtiin (olin jo ihan varma, että kohdunulkoinen olisi)! :angelic: Nyt on siis rv 6+3, hyvin vastasi kokoaan, ultran mukaan olis 6+5.

Kahden viikon päästä olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Kait sitä täytyy alkaa totuttautumaan ajatukseen kolmannesta lapsesta, vaikka hyvin surrealistinen olo on edelleen tästä tilasto-osumasta. :rolleyes:

Ihanaa! :hello2 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :Heartred
 
Tämä paniikipylly näki niin kamalaa painajaista, että päätti aikaistaa varhaisultra aikaa päivällä eli 6+5. :smiley-ashamed005 :bag: :nailbiting:
 
Mää ajattelin varata ton ultran meidän lomareissun jälkeiselle viikolle, ja se olis sitten vko 7+ jotain :) varmaan ihan ok aika? Onko muilla semmosta ongelmaa, että kunnan neuvolaa on ihan hemmetin vaikee saada kiinni.? :bored: soittoaika täällä ma-to 11.30-12.00 ja menee suoraan vastaajaan, ei mitään ohjeita edes soittopyynnöstä ym. Ärsyttää, kun introvertille tuo soittaminen on muutenkin vaikeeta:hilarious::hilarious: ja semmonen kysymys vielä, saako nyt korona-aikaan mies tulla varhaisultraan mukaan? Tai Ylipäätään:woot:
 
Mää ajattelin varata ton ultran meidän lomareissun jälkeiselle viikolle, ja se olis sitten vko 7+ jotain :) varmaan ihan ok aika? Onko muilla semmosta ongelmaa, että kunnan neuvolaa on ihan hemmetin vaikee saada kiinni.? :bored: soittoaika täällä ma-to 11.30-12.00 ja menee suoraan vastaajaan, ei mitään ohjeita edes soittopyynnöstä ym. Ärsyttää, kun introvertille tuo soittaminen on muutenkin vaikeeta:hilarious::hilarious: ja semmonen kysymys vielä, saako nyt korona-aikaan mies tulla varhaisultraan mukaan? Tai Ylipäätään:woot:

Se on varmasti ihan hyvä ajankohta. Ei ainakaan liian aikaisin. :)
tai sitten käyt reissun päällä jossain yksityiksellä jos mahdollista. :hilarious:
(Mä varmaan kävisin :laughing002) (en muista oliko sulla varhaisultra neuvolan puolesta vai omakustanteinen yksityiseltä?)

Meidän neuvolassa oli takaisin soittopalvelu. Soitin aamulla aikaiseen ja soittivat iltapäivällä myöhään takaisin. Eli vissiin ruuhkaa linjoilla. :)
Tuo kyllä kuulosaa oudolta, että ei vastata ja ei edes soittopyyntöä voi jättää. o_O
Pystyykö sinne laittamaan s.postia?

Varmaan on paljon varhaisultra paikasta kiinni mitkä on käytännöt nyt tällä hetkellä.
Perhe-artella lukee, että yksi tukihenkilö saa tulla mukaan ja halutessa tulevat sisraukset. :Heartred
 
No niin, ultrassa käyty ja siellä se tyyppi vain oli oikeassa paikassa ja sydämenlyönnit nähtiin (olin jo ihan varma, että kohdunulkoinen olisi)! :angelic: Nyt on siis rv 6+3, hyvin vastasi kokoaan, ultran mukaan olis 6+5.

Kahden viikon päästä olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Kait sitä täytyy alkaa totuttautumaan ajatukseen kolmannesta lapsesta, vaikka hyvin surrealistinen olo on edelleen tästä tilasto-osumasta. :rolleyes:

Paljon onnea hyvistä uutisista! ❤
 
Ens viikolla vissiin useammalla ultra. En malta oottaa tiistaita!
 
Jännittää kaikkien puolesta, toivotaan hyviä uutisia :love7 Itsellä vasta ens viikkoa seuraavalla viikolla varhaisultra niin ei vielä kauheasti jännitä, eiköhän se ens viikonloppuna sekin ala.
 
Mä en oo vielä varannut ultraa, en tiedä koska uskallan. Mun kaikki keskenmenot on alkaneet vuoteleen rv 5+ ja myös kuopuksen odotuksessa tuli veristä vuotoa just tuolla viikolla, vaikka kaikki olikin sit siinä raskaudessa kuitenkin hyvin. Jotenkin kammottava tuo kuudes raskausviikko mulle :nailbiting:
Kumpa vois hypätä sen viikon yli kokonaan o_O
 
Mulle ei vielä ainakaan tullu sitä ultrakutsua. Julkiselle meni siis lähete. Jospa ne ensi viikolla soittaisivat ja sais edes sen ajan niin tietäis et milloin pääsee :rolleyes:
 
Mä en oo vielä varannut ultraa, en tiedä koska uskallan. Mun kaikki keskenmenot on alkaneet vuoteleen rv 5+ ja myös kuopuksen odotuksessa tuli veristä vuotoa just tuolla viikolla, vaikka kaikki olikin sit siinä raskaudessa kuitenkin hyvin. Jotenkin kammottava tuo kuudes raskausviikko mulle :nailbiting:
Kumpa vois hypätä sen viikon yli kokonaan o_O
Mulla kans viimeksi muistaakseni alkoi vuoteleen 5+ viikolla, vaikka tiesin kyllä jo ennen sitä että mennyt varmasti kesken kehitys kun ei raskaustesti enää tummunut ja oireet loppui seinään. Nyt onneksi ollaan sen viikon yli just ja just päästy, että pitemmällä ollaan ku viimeksi.
 
Mulle ei vielä ainakaan tullu sitä ultrakutsua. Julkiselle meni siis lähete. Jospa ne ensi viikolla soittaisivat ja sais edes sen ajan niin tietäis et milloin pääsee :rolleyes:
Ultraakohan ne julkisilla joskus 6+ ainaki meillä oli muistaakseni silleen..
 
Varhaisultrassa käyty ja todettu varhainen km tai tuulimuna. :sad010

Joten minä joudun poistumaan täältä... :sorry:

Kaikille ihanaa odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :Heartred:Heartred:Heartred
 
Takaisin
Top