Varhaisultra

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Aina ennen ollaan käyty varhaisultrassa yksityisellä ja varmaan tälläkin kertaa, jos raskaus jatkuu.
 
Haluan käydä tälläkertaa varhaisultrassa. Esikoisesta 2019 ei oltu, olin raskaana keväällä ja ei ollut tarkoitus mennä silloinkaan mutta olin varma keskenmenosta 11+3 viikolla ja onneksi menin. Eivät ottaneet minua julkiselle puolelle kun olisi ollut vajaan viikon kuluttua normi eka ultra :sad001 nyt kyllä menen ultraan!
 
En tiedä vielä käydäänkö, esikoisesta käytiin
 
Yritän päästä julkiselle syyllä epävarma raskauden kesto ja jos en pääse niin en taida yksityiselle mennä. Aiemmin ajattelin että tietenkin meen, mut nyt ei kiinnosta enää niin paljon, että maksaisin siitä.
 
Meillä oli aiemmin julkisella tarjolla joten esikoisesta kävin, kuopuksen kohdalla ei ollut neuvolassa ultraavaa lääkäriä joten sillon ei ultrattu ja nyt en tiedä mikä on tilanne. Jos neuvolassa ei ultrata niin yksityiselle tuskin lähdetään ilman painavaa syytä, koska sen verran matkaa.
 
Mulla todennäköisesti tulee olemaan edellisen takia tiukkaakin tiukempi seuranta ja varmasti julkisella puolella järjestetään enemmän ultrakäyntejä yms. Edellisen kohdalla ei otettu tosissaan ennen ku oli vähä liian myöhäistä ja jouduinki suoraan viikkotolkuiks sairaalaan lepoon. Nyt kuuntelevat varmasti minua paremmin, sillä tiedän itsekin tarkemmin mitä vaatia ja miten vaatia. Ja tasan aijon sukupuolenki vaatia.
 
Viimeksi kävin ja uutiset oli huonot. Keskenmeno alkoi spontaanisti seuraavana päivänä. Tällä kertaa en usko, että menen. Turhaa laittaa rahaa siihen, kun se ei silti poista esim kromosomipoikkeavuuksia, joiden todennäköisyys tässä iässä on jo suhteellisen iso. Eli vaikka vussa kaikki olisi ok, saattaa silti mennä kesken tai joutua keskeyttämään.
 
ollaan onnekkaita kun neuvolassa on ultralaitteet niin jo ekassa neuvolassa päästään vilkasemaan pientä :) jos ei olisi, niin varmasti varaisin varhaisultran
 
Jotenkin luulen, että ei mennä, kun julkiselle ei noin vaan pääse ja yksityinen maksaa sitten sen verran paljon kuitenkin. Mieli kyllä tekisi, mutta en nyt tiedä muuttuuko se sen kummemmaksi kuitenkaan.
 
En ole vielä saanut aikaiseksi varattua. Tänään 6+4, joten ensi viikolle voisi hyvin varailla. En tiedä, miksi olen niin saamaton tässä raskaudessa.
 
En oo käyny aiemmissa, mutta se kkm jätti kyllä traumat, niin luultavasti käyn. Silloin tilanne huomattiin vasta nt-ultrassa, vaikka keskenmeno oli tapahtunu jo ihan alussa. Mulla oli raskausoireita kuitenkin ollu koko ajan. Sen jälkeen gyne suositteli varhaisultraa seuraavaan raskauteen, arveli onnistuvan ihan oman neuvolan kautta.
 
Ultrassa käyty ja siellä oli kaikki kunnossa. :)

On huojentunut olo, vaikka mikään tutkimus ei takaakaan, etteikö huomenna ois kaikki toisin. Itse en pysty odottamaan nt-ultraan, ei vaan hermo kestäis. :D Onneks on kuitenkin ihan kohtuuhintaista täällä päin. Nyt sitten vähän huojentuneemmalla mielellä kohti seuraavaa ultraa.
 
Vathaisultrassa käyty ja vauva löytyi. Niin kun arvelinkin sikiö vastasi vähän pienempiä viikkoa, kun neuvolan arvion mukaan. Johtuu pidemmästä kuukautiskierrosta, mutta kyse vain muutamasta päivästä. Ihana oli nähdä, että kaikki toistaiseksi hyvin ja seuraavaksi odotellaankin seuraavaa ultraa. :) Nyt on kuvakin hänestä, mitä voi tuijotella, jos vielä epäuskoinen olo palaa.
 
Vathaisultrassa käyty ja vauva löytyi. Niin kun arvelinkin sikiö vastasi vähän pienempiä viikkoa, kun neuvolan arvion mukaan. Johtuu pidemmästä kuukautiskierrosta, mutta kyse vain muutamasta päivästä. Ihana oli nähdä, että kaikki toistaiseksi hyvin ja seuraavaksi odotellaankin seuraavaa ultraa. :) Nyt on kuvakin hänestä, mitä voi tuijotella, jos vielä epäuskoinen olo palaa.

Minulla sama juttu tänään. Vastasi 5 päivää pienempää joka oli kyllä jo tiedossakin kun kierto epäsäännöllinen:happy:
 
Takaisin
Top