Varhaisultra

Mäkin varasin varhaisultran 22.12., jolloin omien laskujeni mukaan menossa vasta 6+4 ja mietin, että se voi olla vähän turhan varhain. Pääsyy just tuohon päivään on siis joulu, jolloin väistämättä muutamille läheisille ”joudutaan” kertomaan, joten oman ja muiden mielenrauhaksi haluaisin sitä ennen varmistaa, että kaikki ainakin tähän asti olisi ok. :rolleyes:
Täällä la samoihin aikoihin, sama tilanne ja varasin varhaisultran tuolle samalle päivälle, kun halusin ennen joulua. Toivottavasti saamme molemmat silloin hyviä uutisia! :smiley-bounce013:happy093

Mielipiteitä/kokemuksia: Onko ihan turhaa mennä varhaisultraan jo viikoilla 5+6 tai 6+0? Haluaisin käydä ennen joulunpyhiä mielenrauhan vuoksi. Mut näkyykö silloin vielä mitään? :confused004

Mä kysyin spostilla varhaisultraa järjestävästä firmasta että onko parempi tulla 7+1 vai 8+1 niin sano et jos on yhtään epäsäännöllinen kierto niin sit ehdottomasti 8+1 mutta muuten voi tulla jo 7+1. Toki ei sama sun viikkojen kanssa mutta voihan sitä aina tiedustella sieltä mihin oot aikaa varaamassa että mitä ovat mieltä :)

Mä kysyin spostilla varhaisultraa järjestävästä firmasta että onko parempi tulla 7+1 vai 8+1 niin sano et jos on yhtään epäsäännöllinen kierto niin sit ehdottomasti 8+1 mutta muuten voi tulla jo 7+1. Toki ei sama sun viikkojen kanssa mutta voihan sitä aina tiedustella sieltä mihin oot aikaa varaamassa että mitä ovat mieltä :)

Näin vähän olin suunnitellutkin, että soitan ensin ja kysyn. Ei vaan millään haluais odottaa joulun yli, vaan mieluiten menisin ennen.. :happy:

Mielipiteitä/kokemuksia: Onko ihan turhaa mennä varhaisultraan jo viikoilla 5+6 tai 6+0? Haluaisin käydä ennen joulunpyhiä mielenrauhan vuoksi. Mut näkyykö silloin vielä mitään? :confused004
Ultra saattaa noin varhain aiheuttaa enemmän huolta kuin mielenrauhaa, koska tosiaan sykkeet ei välttämättä näy vielä. Monesta paikasta luin, että aikaisintaan 6+3 suositellaan varaamaan. Toki sitä ennen näkyy sen verran, että onko ollenkaan lähtenyt kehittymään.

Ensi viikolla taitaa olla ryhmäläisten ensimmäiset varhaisultrat, vai onko joku jo käynyt?? :Heartpink

Täällä la samoihin aikoihin, sama tilanne ja varasin varhaisultran tuolle samalle päivälle, kun halusin ennen joulua. Toivottavasti saamme molemmat silloin hyviä uutisia! :smiley-bounce013:happy093

Mulla kans varhaisultra 22.12.! Tosin tosiaan julkisella koska hoidoissa siellä. En tiedä mitä mieltä oon tästä et just ennen joulua saa tietää. Tavallaan tosi jees mut sit mietin et jos tulee huonoja uutisia niin mitäs sitten. Mut toivotaan parasta!!

Sit vielä muuten.. saako varhaisultrasta yleensä sellasta paperista kuvaa vai onko se vasta niistä myöhemmistä kun on jotain ”näkyvämpää”?

Sit vielä muuten.. saako varhaisultrasta yleensä sellasta paperista kuvaa vai onko se vasta niistä myöhemmistä kun on jotain ”näkyvämpää”?

Olen nähnyt kyllä että saa :)

Me ainakin saatiin viimeksi, mutta kai se voi olla myös paikkakohtaista?

Mulla kans varhaisultra 22.12.! Tosin tosiaan julkisella koska hoidoissa siellä. En tiedä mitä mieltä oon tästä et just ennen joulua saa tietää. Tavallaan tosi jees mut sit mietin et jos tulee huonoja uutisia niin mitäs sitten. Mut toivotaan parasta!!
Mä oon alkanut miettiä samaa, että mitä jos meneekin joulu pilalle. Mutta sit mietin, että kuinka paljon kurjempaa on, että jaetaan asia isovanhemmille jouluna ja sitten pian sen jälkeen kuullaankin, että ei ole homma alkuunkaan mennyt putkeen. Molempi pahempi. :sad001 Siksi ainoaksi vaihtoehdoksi jää mennä ultraan ennen joulua ja kuulla siellä hyviä uutisia. :king

Mä en ole edellisissä raskauksissa käynyt varhaisultrassa. Nyt sitä vähän harkitsen. Mutta toisaalta, eikös neuvolassa samoihin aikoihin jo voisi kuulla sykkeen? Kyllähän sekin kertoisi, että ainakin elävä alkio siellä majailisi? Hmm... Täytyy vielä harkita.

Me käytiin viimeksi varhaisultrassa mutta nyt ei välttämättä mennä. Jotenkin kutkuttaa ajatus että näkisi pienen sitten ekan kerran ihan vauvan näköisenä nt-ultrassa. Haluan uskoa että kaikki menee hyvin eikä varhaisultra kerro mitään siitä miten raskaus lopulta päättyy. Ainoa syy miksi harkitsen on se että näkisi kasvaako oikeassa paikassa.

Mä en ole edellisissä raskauksissa käynyt varhaisultrassa. Nyt sitä vähän harkitsen. Mutta toisaalta, eikös neuvolassa samoihin aikoihin jo voisi kuulla sykkeen? Kyllähän sekin kertoisi, että ainakin elävä alkio siellä majailisi? Hmm... Täytyy vielä harkita.
Mä asuin Helsingissä esikoisen aikaan ja siellä ei vielä ekalla käynnillä kuunneltu sydänääniä. Varmaan sen takia, ettei säikähdä, jos niitä ei vielä kuulukaan. Mutta en tiedä onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja.

Mä asuin Helsingissä esikoisen aikaan ja siellä ei vielä ekalla käynnillä kuunneltu sydänääniä. Varmaan sen takia, ettei säikähdä, jos niitä ei vielä kuulukaan. Mutta en tiedä onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja.

Mä oon edellisissä pyytänyt ja on molemmissa kuulunut. Viikkoja en kyllä muista, että mitä silloin oli. Nyt neuvola varattu 29.12. jolloin olisi 7+2.

Me saatiin kuva jo kun käytiin tarkastusultrassa mun vuodon vuoksi :wideyed: päivät tuollon 5+2. Laitoin sen jääkaapin oveen :grin
Yksityisellä hoidoissa saa ainakin kuvan joka käänteessä. Mulla on joka kierrosta, kun tehtiin alkion siirtoja 1-2 kuvasarjaa mun limakalvon paksuudesta ja munasarjoista... Homma vähän medikalisoituu kun on hoidoissa.

Mulle varattiin Taysin puolesta ultra 4.1., koska heillä päättyy joulusulku silloin.

Mutta päädyin nyt sit kumminkin varaamaan lisäksi AnnMariin suosituksesta tuonne SydämenSyke-paikkaan ajan 23.12. Voi olla, että tämä oli huono idea, mutta olis niin mukava saada jouluksi takataskuun sellainen kuva, mitä voisi läheisille esitellä :) Sitten jos siellä on huonoja uutisia, en tiedä miten joulusta sitten selviytyy... Plus on ehkä liian aikaista mennä sinne, silloin vasta 6+2. Plaah, ehkä vielä kysäisen sieltä onko tässä mitään järkeä.

Mulle varattiin Taysin puolesta ultra 4.1., koska heillä päättyy joulusulku silloin.

Mutta päädyin nyt sit kumminkin varaamaan lisäksi AnnMariin suosituksesta tuonne SydämenSyke-paikkaan ajan 23.12. Voi olla, että tämä oli huono idea, mutta olis niin mukava saada jouluksi takataskuun sellainen kuva, mitä voisi läheisille esitellä :) Sitten jos siellä on huonoja uutisia, en tiedä miten joulusta sitten selviytyy... Plus on ehkä liian aikaista mennä sinne, silloin vasta 6+2. Plaah, ehkä vielä kysäisen sieltä onko tässä mitään järkeä.

Riippuu millaset laitteet nillä on. Meidän lääkäri kysyi halutaanko jo loppuviikosta se 1. UÄ. Sanoi että heidän laitteella pystyis näkemään sydämenlyönnin jo tuosta 5+5- 5+6. Mutta ajateltiin että pidetään toi 6+4, koska sillon varmasti näkee. Kun mekin tiedetään hoitojen takia päivälleen hedelmöitys ja alkion ikä jne. Uskoisin siis, että hyvillä laitteillä nekin näkis 6+2, mutta ehkä kannattaa soittaa ja kysyä että käykö nuo päivät heidän laitteiden herkkyksiin. :)

Takaisin