Varhaisultra

Mikä se tuommonen NIPT-testi on? Koskaan kuullutkaan. :wideyed:

Ja mahtavaa, että kaikki oli kunnossa. :Heartpink
NIPT on verinäyte, jolla tutkitaan sikiön kromosomeja esim. Down-syndrooman ja muiden poikkeavuuksien varalta, ja siinä selviää myös sukupuoli jo. Sen voi tehdä rv10 eteenpäin ja se on luotettavampi ja tarkempi kuin esim. lapsivesinäyte. Tutkimuksen hinta on noin 800e.
 
Muokattu viimeksi:
NIPT on verinäyte, jolla tutkitaan sikiön kromosomeja esim. Down-syndrooman ja muiden poikkeavuuksien varalta, ja siinä selviää myös sukupuoli jo. Sen voi tehdä rv10 eteenpäin ja se on luotettavampi ja tarkempi kuin esim. lapsivesinäyte. Tutkimuksen hinta on noin 800e.

Huh. Kaikella on kyllä hintansa. Mullekkin neuvolasta selevitti jostakin tutkimuksista en muista yhtään mistä, enkä ehkä oikein ymmärtäny ees koko asiaa vaan 2vk päästäpä nuo selviää.
 
Meillä varhaisultra ensi keskiviikkona, jolloin 6+4. Toivottavasti silloin näkyisi jo syke :p Olisin muuten
mennyt vähän myöhemmin, mutta vkl on semmoista menoa, että täytyy varmaan kertoa ensimmäisille raskaudesta. Sitä ennen olisi kiva saada vähän varmistusta, että missä mennään.
 
Meillä kanssa varhaisultra ensi keskiviikkona, 7+3.

Ei olla vielä kerrottu kellekään, mutta tuon jälkeen olisi tarkoitus kertoa lähimmälle. Jotenkin koittaa olla luottavainen että kaikki menee hyvin, mutta samaan aikaan pelkää että entä jos ei näykään sykettä tms... :oops:

Sitten jos kaikki on hyvin, niin pitäisi kertoa raskaudesta ja sekös vasta jännittää! :rolleyes:
 
Mulla on varhaisultra 11.11, jolloin kasassa on reilu 7 viikkoa ( jos sinne asti päästään). Miehen jo vannotin, että kenellekään ei kerrota yhtään mitään, ei ainakaan ennen rakenneultraa. Jos vaan mahdollista, niin kerron muille vasta sitten, kun on viimeinen pakko kertoa työnantajalle. Mulla on reilusti taaksepäin kallistunut kohtu, joten hyvät mahdollisuudet siihen, ettei mahasta tule kovin suuri. Itse koen, että on helpompaa olla, jos kaikki menee pieleen, kun ei tarvi joka suuntaan selitellä, ettei sitä vauvaa tulekaan.
 
8+5 tänään käyty ultrassa, pieni siellä porskutti ja sykkeet näkyi hyvin ❤️ mulla neuvolassa ultrattiin eka kerran 6+? Eikä näkynyt mitään, et maltti on valttia tässäkin asiassa :wink tänään näkyi vatsanpäältä ultrattaessa heti
 
8+5 tänään käyty ultrassa, pieni siellä porskutti ja sykkeet näkyi hyvin ❤️ mulla neuvolassa ultrattiin eka kerran 6+? Eikä näkynyt mitään, et maltti on valttia tässäkin asiassa :wink tänään näkyi vatsanpäältä ultrattaessa heti

Mahtavaa kuulla, että kaikki hyvin! :Heartpink
 
Ihana on lueskella täältä hyviä uutisia ultrista :love7 Täällä vielä kärvistellään ja ootellaan kutsua nt-ultraan :grin
 
Tänään käyty varhaisultrassa.
Siellä se papu oli missä pitääkin ja sydän sykki hienosti. Tänään ois 7+4 mittauksen mukaan 7+3...

Ei ole aivot vielä päässeet mukaan tähän olen raskaana fiilikseen... Jos nyt alkaa uskomaan ja luottamaan että siellä on ihmisen alku kasvamassa
 
Mekin käytiin varhaisultrassa tänään (6+3). Tyypin koko vastasi viikkoja, ja sydän löi. Jotenkin olen ollut vähän skeptinen koko jutun suhteen, enkä pitänyt lainkaan selviönä, että sieltä mitään löytyy, mutta kai se nyt on uskottava, että tämä tapahtuu oikeasti. Käytiin samalla reissulla varovasti fiilistelemässä vauvakamoja ensimmäistä kertaa.
 
Että tuo eilinen varhaisultra jännitti ihan kamalasti! :laughing002 Meillä raskaus on saanut alkunsa inseminaatiosta ja varhaisultra tehtiin lapsettomuusklinikalla. Viikkoja oli kasassa 7+3 ja ruudulta näkyi pieni papu, jolla sykki sydän ja joka vastasi kokoa 7+2! :love7

Voi tätä onnea! :Heartpink
 
Tänään kävin varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän läpätti, koko oli täsmälleen sitä mitä pitääkin, viikkoja läjässä 7+1. Jospa hetken osaisin olla panikoimatta, vaikka johan se nt-ultra väijyy takaraivossa. Sinne on sitten reilu kuukausi aikaa. On tämä niin jännää.
 
Takaisin
Top