Varhaisultra

Millä viikoilla varhaisultraan ”toimii”? Haluisin kans mennä, mutta vasta sitten kun varmasti näkyy lyökö sydän jne.
 
Syysmorsian, Kyllä mielenrauhasta maksaakin. :)

Tiuku, "Kehittymässä olevan vauvan sydämensyke nähdään normaalissa raskaudessa H6+3 viikoilla, eli seitsemännellä raskauviikolla."
Näin luki meidän yksityisen alkuraskauden ultran yhteydessä.
Itse varasin 6+5, koska on juuri ennen neuvolaa, toivon että jotain tuolloin näkyisi.
 
Nyt on käyty varhaisultrassa. Sydämen syke näkyi, mutta arvaukseni osui sikäli oikeaan, että alkio vastasi paljon pienempää, kuin neuvolan laskeman ajan mukaan. Olisi kuukautisista laskettuna nyt jo 8+3, mutta vastasi noin 6+4. Kyllä tämä nyt hetkeksi ehkä rauhoitti, vaikka voisi kai alkaa panikoimaan siitä, miksi se niin pieni oli.

Oudointa tässä on se, että hedelmöityminen on tapahtunut suunnilleen silloin, kun seuraavien kuukautisten olisi pitänyt alkaa. o_O

Nyt sitten pitäisi olla yhteydessä neuvolaan ja siirtää sitä kunnallista ultraa, joka pitäis tehdä vk 12. Tällä hetkellä mulle on tulossa sieltä aika ihan väärällä viikolla... Ja nuo verikokeet vissiin kans piti tehdä tiettynä aikana. Toisaalta mietin, että mitä tapahtuisi, jos vaan antaisin olla. Kun en kerran päässyt varhaisultraan neuvolan kautta, niin ei kai se sitten oo niin tarkkaa...? :bored:
 
Täälläkin käyty tänään varhaisultrassa, nyt jo toiseen kertaan kun viime viikolla ei näkymä ollut parhain... Mutta mitenkä nuo pienet kasvavat yhdessä viikossa! Viikko sitten koko n. 6+3 ja mahdollisesti syke. Tänään 7+5 ja jopa kuultiin syke. Nyt vain toivotaan että tämä vauva pysyy kiinni ja kehittyy kuten pitää :Heartred Ensi viikolla ensimmäinen neuvola, jossa taas pääsee vauvaa kurkkaamaan. Mutta nyt uskaltaa taas kirjoittaa täällä kun tietää kaiken olevan hyvin :)
 
Nyt on käyty varhaisultrassa. Sydämen syke näkyi, mutta arvaukseni osui sikäli oikeaan, että alkio vastasi paljon pienempää, kuin neuvolan laskeman ajan mukaan. Olisi kuukautisista laskettuna nyt jo 8+3, mutta vastasi noin 6+4. Kyllä tämä nyt hetkeksi ehkä rauhoitti, vaikka voisi kai alkaa panikoimaan siitä, miksi se niin pieni oli.

Oudointa tässä on se, että hedelmöityminen on tapahtunut suunnilleen silloin, kun seuraavien kuukautisten olisi pitänyt alkaa. o_O

Nyt sitten pitäisi olla yhteydessä neuvolaan ja siirtää sitä kunnallista ultraa, joka pitäis tehdä vk 12. Tällä hetkellä mulle on tulossa sieltä aika ihan väärällä viikolla... Ja nuo verikokeet vissiin kans piti tehdä tiettynä aikana. Toisaalta mietin, että mitä tapahtuisi, jos vaan antaisin olla. Kun en kerran päässyt varhaisultraan neuvolan kautta, niin ei kai se sitten oo niin tarkkaa...? :bored:

Täällä kaakon kulmalla on tapana muuttaa la jos sikiön koko on vähintään vajaan viikon oletettua pidemmällä/pienempi. Muutettiinko sinun laskettua aikaa? Niskaturvotus ultran ajankohta on aika tarkka ja siellä mitattu niska turvotus ja verikokeet yhdessä sinun iän ym. kanssa määrittelevät ne riskiluvut poikkeamiin. Jos olisin sinä niin kysyisin nla kautta tuosta la muuttamisesta ja tulevien ultrien ajankohtien muuttamisesta.
 
Syysmorsian, Neuvola muutenkin laskee sillä tietyllä kaavalla aina. Kakkosesta väittivät että olen rv 8, vaikka tasan tiesin etten ole ja ultrassa olikin jtn varhaisia viikkoja.
Nytkin laskivat lasketun ajan 27.12, 28 päivän kierrolla jota mulla ei oo. Tiedän tasan oviksen ajankohdan ja siitä laskettuna la 31.12. Odotan ultraa laskujani tukemaan. :grin

Ihana kuulla Aca! :love017
 
Muuten, en ole joutunut koskaan pohtimaan tätä ja on varmaan joku itsestäänselvyys monelle, muttei minulle.
Eli jos ultrassa joutuu käydä uudestaan, niin veloitetaanko niistä molemmista kerroista?
 
Muuten, en ole joutunut koskaan pohtimaan tätä ja on varmaan joku itsestäänselvyys monelle, muttei minulle.
Eli jos ultrassa joutuu käydä uudestaan, niin veloitetaanko niistä molemmista kerroista?

voi olla että riippuu tekijästäkin. Mutta multa ei veloitettu uudesta tarkastuksesta mitään.
 
Muuten, en ole joutunut koskaan pohtimaan tätä ja on varmaan joku itsestäänselvyys monelle, muttei minulle.
Eli jos ultrassa joutuu käydä uudestaan, niin veloitetaanko niistä molemmista kerroista?
Meille oli toinen käynti myös ilmainen!
 
Mietin vain kun täälläkin osalla tuntui olevan suht kalliit ultrat, jotain 150e ja ties mitä, niin jotenkin tuntui kohtuuttomalta että jos sitten veloitettaisiinkin tuplasti. Hyvä tietää tämä! :)
 
@äippä-14: Ei ole vielä muutettu laskettua aikaa, mutta siksi pitäisi olla neuvolaan yhteydessä. Tämä varhaisuä oli käynti yksityisellä eikä sieltä kai mee neuvolaan mitään tietoja.
 
rv9 varattu varhaisultra. onko tietoa katsotaanko tää muuten jo sit vatsan päältä?
oletteko saaneet varattua nt-ultraa jotenkin itse, mietin vain et pystyisinkö saamaan rv11 jo ultran ni voisin jättää varhaisultran ehkä jopa välistä. muistelen kyllä, että ensineuvolasta pistetään sairaalalle tieto ja sieltä tulee kutsu eikä tähän pysty vaikuttaa. onko näin? itsellä raskauksissa ollu aina sillä rv13-14 johon en kyllä malta km-taustani vuoksi sentään odottaa.
 
Meillä ainakin nlassa ultrataan vielä rv9-10 alakautta.

Ja täällä nlasta lähtee lähete sairaalalle ja itse soitellaan aikaa. Oon itse ainakin huomannut, että riippuu ihan sairaalasta miten antaa aikoja, meilläpäin nt-uä on yleensä rv12-13 ja rakenneultra rv21.
 
@Turvonnut käsittääkseni tämäkin riippuu paikasta, ultrataanko rv9 alakautta vai vatsan päältä. Kun kävimme kkm varhaisultrassa juteltiin sen kätilön kans hetki siinä, ja hän sanoi että rv8 alkaen pyritään ensin katsomaan vatsan päältä ja jos ei näy, niin sitten alakautta. Myös äidin koko vaikuttaa, jos on hyvin hoikka niin vatsan päältä saattaa saada jo hyvännäkymän. :) Kunnallisen Np-ultra menee käsittääkseni aina alakautta, koska siinä tutkitaan niin tarkkaan sikiö.
Varmaa faktaa ei siis ole, näin vain olen käsittänyt kun aika paljon kyselin keskenmenneessä raskaudessa näistä asioista (ja siis pk-seutu). Ja meidän varhaisultra rv12 oli suoraan vatsan päältä.
 
Minä kävin alkuraskauden ultrassa eilen, hieman liian aikaisin 6+2 hätiköiden
1f62c.png
Näkyi sikiökaiku 3,8mm jossa sykettäkin näkyvissä, mutta ensi viikolla uusi tsekkaus kun jäi vähän huonoksi näkymät. 60-50 kuulemma jatkuuko normaalisti vai keskeytyykö. Raskausontelo oli hieman poimuileva. Mutta jos jotain positiivista niin olipahan sikiökaiku mukana, viimeksi oli tuulimuna niin oli kyllä surkea näky
1f641.png
Mutta toivotaan parasta :Heartred
 
Toivottavasti kaikki menee hyvin @PauliinaMarja ! Ainakin sai tietää että ihan ”oikea” raskaus, eikä tuulimuna tai kohdunulkoinen. :Heartpink

Tasan viikon päästä oon matkalla meidän ekaan varhaisultraan! Silloin on 6+5 ja tiedän että siinä ei paljoa selviä, mutta tuulimunan mahdollisuus ainakin saa tietää ja hyvällä tuurilla syke. Jännittää ihan hirveästi.
 
Tampereella tehtiin np- ja rakenneultrat vatsan päältä. En ole kuullut, että alateitse olisi tarkempi, ainakaan kun raskaus on pidemmällä. :wideyed: Tämä toki kolmisen vuotta sitten.
 
Takaisin
Top