Varhaisultra

Mun mielestä tuntui hieman huijaukselta, kun lääkärinpalkkiosta ei ole mitään puhetta hinnastossa tuon ultrausmaksun yhteydessä.

Mä varasin ajan toisaalle, siellä hinta on noin 140€ josta omavastuuhinta on 111€.
 
Mä tänään katselin terveystalon hintoja ja sit vielä varmistin hinnan aspasta. Se ultraus on 112€, siihen päälle lääkärin vastaanottomaksu noin 97€, kanta-maksu 1€ ja toimistomaksut 20€. Ajattelin eka, että eihän tää niin kallis ole, kunnes selkisi että hintaa tulee melkein puolet lisää tuon lääkärinpalkkion takia.

Apua kuvittelin lopulliseks hinnaks n. 150e :eek:o_O:wideyed: nooh..
 
E
Kannattaa etsiä koko palveluntarjonta läpi. Missäpäin Suomea asuitkaan?

Espoo. Mietin Mehiläisen ja Terveystalon välillä..sit vaan katoin sopivat ajat ja lääkäreiden esittelytekstit. Mehiläiseen oisin menny satavarmasti jos mun gyne ois viel töissä siellä..
 
Mä tänään katselin terveystalon hintoja ja sit vielä varmistin hinnan aspasta. Se ultraus on 112€, siihen päälle lääkärin vastaanottomaksu noin 97€, kanta-maksu 1€ ja toimistomaksut 20€. Ajattelin eka, että eihän tää niin kallis ole, kunnes selkisi että hintaa tulee melkein puolet lisää tuon lääkärinpalkkion takia.
Yäk. Yksityisellä kyllä nyhdetään ihan jokainen penni irti ihmisestä, minkä vaan irti saa.
 
E


Espoo. Mietin Mehiläisen ja Terveystalon välillä..sit vaan katoin sopivat ajat ja lääkäreiden esittelytekstit. Mehiläiseen oisin menny satavarmasti jos mun gyne ois viel töissä siellä..

Missähänpäin Helsinki Perhe-Arte on? Siellä ultraus maksaa 80€. Minä hyödyntäisin heidän palveluitaan jos asuisin lähempänä.
 
Missähänpäin Helsinki Perhe-Arte on? Siellä ultraus maksaa 80€. Minä hyödyntäisin heidän palveluitaan jos asuisin lähempänä.

Kiitos vinkistä. Täytyy pohtia. Toiseen julkisilla tunti ja toiseen 10min kävellen. Toki hinnassa 100e eroa :facepalm:
 
Mä ehdottomasti suosittelen varhaisultraa, mut jos vaan malttia niin jossain viikolla 8. Munkin piti alunperin mennä sillon mutta sattuneista syistä siirsin.. Hinnat tosiaan vaihtelee tosi paljon ja yleensä jos on halvempi paikka niin ultran tekee kätilö. Sehän ei sinänsä haittaa, mutta esim. meidän km kohdalla tod.näk oltais saatu enempi tietoa tilanteesta lääkärin avulla joka ois ehkä kiinittänyt hitaaseen/heikkoon sykkeeseen huomiota ja mitannut esim. ruskuaispussin, joka kuulemma on avaintekijä. En sano, että on huono ajatus mennä kätilön ultrattavaksi ja kätilöhän kai usein myös ultraa esim. nt-ultrassa. Eikä se meilläkään mitään ois, pelastanut, paitsi ehkä oltais menty aikasemmin ultraan jossa ois todettu km aikasemmin. Mutta mulla jäi tästä kerrasta paljon varmempi mieli kun kävi perusteellissemin kaiken läpi ja kertoi mitä mitäkin tarkottaa.

Hinnat tosiaan yleensä on vaan niitä toimenpide-hintoja ja niihin tulee sitten kaikkea pientä kivaa lisää:shifty:

Varh.ultra ei tietenkään lupaa varmaksk mitään, mutta se että tuulimuna ja ku voidaan sulkea pois, on jo musta aika iso asia. Mun ultraaja sanoi että tässä kohdin kun syke on löydetty hyvänä, km-riski on n. 3-5%. Kerran siihen ollaan, mahduttu, joten uskon että ei enää toiste.
 
Mies ei tietenkään tajua miksi tällasesta pitää maksaa niin paljon..sanoin että ymmärtäis jos se panikois joka sekunti niinku mä..
 
Sanoin myös etten haluu jossain Käpylässä itkeä jos huonoja uutisia :bag:
 
Sanoin myös etten haluu jossain Käpylässä itkeä jos huonoja uutisia :bag:
 
Mulla on varattu varhaisultra 7 + 6, silloin pitäisi jo sydämenkin sykkiä jos on sykkiäkseen. Ultra on samalla lääkärillä joka meidän hoidotkin teki, mun pitää lääkärin kanssa joka tapauksessa puhua vielä tuossa vaiheessa lääkityksen lopettamisesta. Mulla on siis estrogeeni- sekä progesteronilääkitys jonnekin viikoille 10-12 asti kunnes istukka tuottaa noita tarpeeksi. Takana lääkkeellinen pakastetun alkion siirto eli mulla ei tällä hetkellä ole omaa hormonituotantoa lainkaan.

Kävisin kyllä luomuraskaudessakin ultrassa ihan vaan saadakseni varmuuden siitä että siellä tosiaan on jotain, tosin saattaisin etsiä halvemman vaihtoehdon. Nytkin olen jo silmäillyt NIPT-tutkimusten hintoja (kalliita ovat) mutta parempi varmaan vaan odottaa julkisen puolen seulontoja jos sinne asti päästään.
 
Mä katoin kans tänään tuota perhe arte ja ajattelin mennä sinne kun on paljon halvempi kun muut!
 
Takaisin
Top