Varhaisultra

Ymmärtääkseni 6+0-6 - viikolla aikaisintaan kannattaa käydä, koska sydänmensykettähän siellä etsitään. 7+, 8+ jne sikiö on sitten taas isompi ja helpommin mitattavissa ja havaittavissa ylipäänsä.
 
Millä viikoilla tuohon varhaisultraan on siis mahdollista mennä?

Kuudesta eteenpäin? Ite meen 7+2 niin pitäs jo kuulua..vaikka jos oviksesta laskee niin ehkä 7+0 silloin about
 
Joo, mulla on tänään 7+1 ja aikaa soittaessani totesivat, että sen voisi varata tällä viikolla jo vaikka samalle päivälle.
 
Mietiskelin samaa! Ei tullut esikoisen aikana tarvetta käydä.. jos ei mitään erikoista tule nytkään, niin tuskin toisaalta tulee mentyä.

Eipä kai mullakaan sen erikoisempaa, jännittää vaan eikä jostain syystä luottoa..
 
Mä haluisin mennä just siks kun lueskellu näitä foorumeja ja huomannu miten paljon ihmiset saa keskenmenoja, enkä itse ainakaan haluis kokea sitä että saisin keskenmenon vk 7 mutta se huomattais vasta sitten ekassa ultrassa viikolla 13..
 
Varhaisultra takana. Sykettä ei vielä löytynyt, mutta oikeaan kohtaan kiinnittynyt eli voin huokaista hieman eikä tarvitse pelätä ku puolesta. Uuden ultra-ajan sain 2vk päästä silloin viikot 8+0 niin sykekin pitäisi jo löytyä.
 
Mä haluisin mennä just siks kun lueskellu näitä foorumeja ja huomannu miten paljon ihmiset saa keskenmenoja, enkä itse ainakaan haluis kokea sitä että saisin keskenmenon vk 7 mutta se huomattais vasta sitten ekassa ultrassa viikolla 13..

Sama täällä! Ja miksei sitä verta aina tule jos km.. Sitten se aloitetaan lääkinnällisesti? Oisko testit silti pos. vaikka oiski tullu km mutta ei vuotoa?
 
Sama täällä! Ja miksei sitä verta aina tule jos km.. Sitten se aloitetaan lääkinnällisesti? Oisko testit silti pos. vaikka oiski tullu km mutta ei vuotoa?

Sama fiilikset täällä, mutta toisaalta ennemmin ihmiset kertovat täällä niistä pieleen menneistä, kuin onnistuneista raskauksista. Testit voi olla positiivisia koska raskaushormoni laskee hitaasti ja testit taas on nykypäivänä tosi herkkiä pienillekin raskaushormonimäärille. Näin olen ymmärtänyt.
 
Varhaisultra takana. Sykettä ei vielä löytynyt, mutta oikeaan kohtaan kiinnittynyt eli voin huokaista hieman eikä tarvitse pelätä ku puolesta. Uuden ultra-ajan sain 2vk päästä silloin viikot 8+0 niin sykekin pitäisi jo löytyä.

Kuinka paljon sulla oli viikkoja ja minkä kokoinen alkio?
 
Sama fiilikset täällä, mutta toisaalta ennemmin ihmiset kertovat täällä niistä pieleen menneistä, kuin onnistuneista raskauksista. Testit voi olla positiivisia koska raskaushormoni laskee hitaasti ja testit taas on nykypäivänä tosi herkkiä pienillekin raskaushormonimäärille. Näin olen ymmärtänyt.
Hyvä pointti. Oon huomannut, että oikeastaan mistä tahansa aiheesta kerrotaan mielellään ne negatiiviset kokemukset, mutta harvemmin niitä positiivisia.

Toisaalta ymmärrän myös sen kustannuspuolen ajatuksen, mikä kunnilla varmasti on. Tulee varmaan kalliiksi kustantaa kaikille odottaville äideille varhaisultra, jos se kuuluisi äitiysneuvolan palveluihin automaattisesti tai seulontatutkimuksiin yleensä. Mietin vaan, että kuinka paljon se säästäisi sitten taas ihmistä itseään ja mahdollisia jatkohoidon tarvetta, jos se tehtäis oletusarvoisesti jokaiselle.
Jos vertaa sen yhden ultraäänitutkimuksen hintaa kunnalle siihen, kun vietät pahimmassa tapauksessa erikoissairaanhoidossa useamman päivän esim. ku raskauden komplikaatioiden vuoksi?

Kiinnostaisi tietää, miten ennen vanhaan äitiysneuvoloissa tai äidit pohti näitä asioita. Ajassa ennen ultraäänilaitteita, jolloin sykkeetkin kuunneltiin Pinardilla ja synnytettiin kotona saunoissa. Kun tutkimustieto ei ollut yhtä kattavaa kuin nykyään.
 
Onko teistä kukaan käynyt Tampereella? Hinta tietoja on jotenkin hankala vertailla näissä paikoissa.
En ole käynyt. Oikeastaan ainoa selkeä, mikä löydettiin miehen kanssa oli Terveystalon hinnasto ja siellä oli 112€. Muista yksityisistä oli vaikee arvioida hintoja, kun ei selkeästi ollut hinnastoissa ilmoitettu.
 
Sama täällä! Ja miksei sitä verta aina tule jos km.. Sitten se aloitetaan lääkinnällisesti? Oisko testit silti pos. vaikka oiski tullu km mutta ei vuotoa?

No sehän voi olla esim se keskeytynyt keskenmeno jollon tarvii usein apua että se kohtu saadaan tyhjennettyä. Tutulla oli keskenmeno ennen esikoista ja alko verta vuotamaan kai joskus rv10+jotain mutta oli menny kesken jonku verran aikasemmin.. :sad001
 
No sehän voi olla esim se keskeytynyt keskenmeno jollon tarvii usein apua että se kohtu saadaan tyhjennettyä. Tutulla oli keskenmeno ennen esikoista ja alko verta vuotamaan kai joskus rv10+jotain mutta oli menny kesken jonku verran aikasemmin.. :sad001

Kemiallisen raskauden varmaan sais digillä suljettua pois? Tai kenties jo sillä faktalla että on mennyt yli 5vkoa, ymmärtääkseni kemiallinen vuotaisi jo alkuun pois..

Noniin koitan keskittyä taas positiiviseen :rolleyes: Anteeks ku lietson täällä kauhua :bag:
 
Kemiallisen raskauden varmaan sais digillä suljettua pois? Tai kenties jo sillä faktalla että on mennyt yli 5vkoa, ymmärtääkseni kemiallinen vuotaisi jo alkuun pois..

Noniin koitan keskittyä taas positiiviseen :rolleyes: Anteeks ku lietson täällä kauhua :bag:

Niin mieki oon käsittäny mutta en varma oo.

Minua ei haittaa jutella tästä kun mielessä on muutenki asia. Kiva kun siitä voi puhua.
 
En ole käynyt. Oikeastaan ainoa selkeä, mikä löydettiin miehen kanssa oli Terveystalon hinnasto ja siellä oli 112€. Muista yksityisistä oli vaikee arvioida hintoja, kun ei selkeästi ollut hinnastoissa ilmoitettu.

Mä tänään katselin terveystalon hintoja ja sit vielä varmistin hinnan aspasta. Se ultraus on 112€, siihen päälle lääkärin vastaanottomaksu noin 97€, kanta-maksu 1€ ja toimistomaksut 20€. Ajattelin eka, että eihän tää niin kallis ole, kunnes selkisi että hintaa tulee melkein puolet lisää tuon lääkärinpalkkion takia.
 
Takaisin
Top