Varhaisultra

Soitin naistenklinikalle kysyäkseni mahdollisuutta aikaistettuun ultraan kun todettu riskiraskaus kohdunrepeämisriskin takia, ollut viime aikoina piikkeinä voimakkaita vihlontoja, juilimisia ja repivää kipua joiden takia pari kertaa jopa lyyhistynyt lattialle, puoli viikkoa sitten valkovuoto oli erilaista (ällövaroitus!) ja mietin tuliko keskenmeno voimakkaan vihlaisun jälkeen tulleen ison limaklöntin myötä kun kävi mielessä voiko kyseessä olla alkio, limatulppa vaiko vain oikeasti poikkeuksellista limaa joka olisikin toivottavasti vaaratonta. Tein nyt ylijääneen raskaustestin nurkista pois kuljeksimasta ja kauhukseni viiva oli todella olematon, paljon haaleampi kuin aiemmin plussaama vaikka aamuvirtsasta tehty.. Naistenklinikalta sanoivat tarvitsevan lähetteen ultraan joka neuvolasta annetaan lääkäritutkimuksen jälkeen mutta jostain syystä lähineuvolassani sanottiin että siellä ei ultapäätöksiä tehdä ja kyseltävä vaan synnäriltä suoraan heidän mielipiteensä. Nyt katsellut avoimien neuvoloiden paikkoja jos tänään pääsisi vielä tutkimuksiin ja arvioon lähetettä varten

Olen koittanut nyt asennoitua että viiva se on viiva vaikka olemattoman hailu onkin edeltävään verrattuna ja helpottavaa kuulla että myöhemmillä viikoilla haaleampi yleensäkin.
Taitaa olla rv.8 meneillään jos en ihan laskuissa väärässä ole eli ultrassa näkyisi sykkeet jos pikkuinen vielä matkassa. Veristä vuotoa ei ole ollut mutta edeltävässä raskaudessa pistivät magneettikuvaukseen vastaavien kipuilujen takia

En tiiä lohduttaako tää mitään, mutta mä tein edellisessä raskaudessa testin joskus rv 20 jälkeen koulussa, kun käsiteltiin virtsanäytteitä ja annoin omaa virtsaa sinne tutkittavaksi. ja se raskaustestin viiva oli ihan hailura verrattuna siihen ensimmäiseen plussaan :) ei toki mikään ihan haamu, mutta ei mikään kirkas myöskään. Ja oon myös kuullut tosta, et viiva haalenee myöhemmillä viikoilla, toivottavasti saat lähetteen! :happy:

Mä muistasin lukeeni jostain, kun toiminta siirtyy kokonaan istukalle ja keltarauhanen "surkastuu" niin raskaustestiin ei enää tule niin vahvaa plussaa..HCG on kuitenkin se mikä enimmäkseen pitää yllä keltarauhasen toimintaa ja näin ollen sitä silloin erittyy juuri enemmän. N. Rv10 HCG pitäisi olla huipussaan..

Avoimessa neuvolassa käyty mutta lähetettä ultraan en saanut koska se pitää kuulemma saada terveysaseman lääkäriltä ja ensimmäinen vapaa aika terveyskeskuksen neuvolalääkärille oli tiistaille jota odotellessa. Pyysin jos olisivat voineet kuunnella vauvan sykkeitä mutta kieltäydyttiin koska näillä viikoilla on vaikea löytää hentoa sydämen ääntä. Ensi viikkoa siis odotellessa ja peukut pystyssä että kaikki kunnossa :)

Mä sain lähetteen polille ultraan ihan neuvolan terveydenhoitajalta :oops: taas näitä paikkakuntakohtasia eroja vissii.. tosin polilla se päätös sitten tehtiin otettiinko ultraan vai ei.

Jouduin ultraa kun päivystys antoi keskenmeno diagnoosin. Olin vuotanut kaksi viikkoa verta ja hyytymien kanssa ja vuodan edelleen. Ultraäänessä näkyi yllätyksenä elävä pikkuinen ja sen alla hematooma. Ennuste hyvä. Pari viikkoa niin pääsee kontrolliin

Kyfi juu ei ne näillä viikoilla vielä koita kuunnella kun viikkoja niin vähän. Mutta toivotaan että tiistaina kaikki on hyvin :)

Molllis, voi että miten mahtavaa! Oon kyllä kuullu, että hematoomien kanssa keskenmenoriski on vähän isompi, mutta aika paljon noita tuntuu kuitenkin ihmisillä olevan ja kaikki menee silti hyvin. Toivottavasti vuotelee pian pois eikä oo sitten enää kiusaamassa! :)

7+5

Juu. Epäili kaksosraskautta josta toinen lähti. Mutta niukkana pysynyt vuoto niin ennuste senkin takia hyvä

Mä peruin nyt varaamani ultra-ajan maanantaille, koska on ollut tosi paljon isoja taloudellisia menoja. Nyt vaan yritän malttaa odottaa. Huono olo ja kohdun kasvukivut kertovat siitä, että jotain tapahtuu ja olen osannut olla tosi rennosti asian suhteen nyt.

Triina, ihanan positiivista ajattelua :). Noin tää pitäisikin ottaa, rennosti. En tiedä pystynkö vielä itse, mutta ehkä pikkuhiljaa...

Triina, ihanan positiivista ajattelua :). Noin tää pitäisikin ottaa, rennosti. En tiedä pystynkö vielä itse, mutta ehkä pikkuhiljaa...

Vei mullakin oman aikansa, mutta nyt on jotenkin rauhallinen olo. Toivottavasti kestää tämä tunne.

Takaisin