Varhaisultra

Te jotka olette käyneet jo varhaisultrassa, niin miten ultraus on tehty? Tässä uudessa Kiehto nimisessä luki varauksen yhteydessä, että ultraus tehdään ensisijaisesti vatsan päältä joten rakko pitäisi olla mahdollisimman täynnä. Mietin vaan, että kuinka hyvin näkyy vielä varhaisessa vaiheessa vatsan päältä ultratessa..
 
Alakautta mulle tehtiin. Voihan se hyvin näkyä vatsan päältä. Ja luultavasti jos ei näy vatsan päältä niin sitten katsoo alakautta.
 
Alateitse mulla on ultrattu niin kkm raskaudessa kuin nyt viimeks viime viikol. Tosin kun naistenpolilla missä myös lapsettomuushoitojen folliultrat yms on niin en tiedä olisko siel edes laitteita millä vois mahanpäältä ultrata
 
Ekat kaks tehty alakautta, viimesimmät kaks vatsan päältä rakko täynnä. Kaikki samoilla viikoilla 6-7. Paremmat kuvat ja mitat on tullut alakautta tehdyissä.
 
Alakautta täällä kans aluksi tehää et saa paremmin selvää. Ja mullakun on niin taakse päin kallellaan kohtu et ei päältä näkyiskää vaikka ole laiha.
 
7+4 ja muistaakseni toisessa raskaudessa kävin aiemmin ja sillonkin oli mahan päältä
 
Kiitos vastauksista. :-) Mulla on epäsäännöllinen kierto, mutta jos edes yhtään olen oikein laskelmoinut niin ultrauspäivänä pitäisi olla 6+5. Toivottavasti niillä on tarvittavat pelivehkeet tehdä sitten tarvittaessa alakautta ultraus.
 
Itse menossa myös huomenna sinne Kiehtoon ultraan. Jännittää ihan hurjan paljon :depressed: miten sitä pystyykään olemaan koko päivän ennen ultraa:depressed: menkoista laskettuna huomenna 7+4 ja oviksesta 7+1. Toivottavasti näkyy tarpeeksi hyvin..


Hurjasti tsemppiä huonoja ultrauutisia saanneille! :sad001 ja onnea iloisia uutisia saanneille:)
 
Hieman oli sellaista rusehtavaa vuotoa, joten päätin käydä varhaisultrassa (luulin et oli 7+3). En saanut lääkärille aikaa, vaan kävin kätilön tutkimuksessa. Sikiömitta oli 4mm, eli vastasikin enempi 6+1. Kätilö sanoi näkevänsä sykkeen, mutta ei vielä kuullut.
Raskaus oli kuitenkin kohdunsisäinen ja löytyi ruskuaispussi, sikiöpussi... On kyl jännää
 
Onko kenelläkään vinkkiä missä Kuopiossa kannattaisi käydä varhaisultrassa? Mahdollisimman halvalla ja silleesti... Tarkoitus ei ollut mennä varhaisultraan mutta huomasin sopineeni np-ultran yhtä työhappeninkiä seuraavalle viikolle. Jos en siis saa np-ultraa vähän aikaistettua, täytyy vakavasti harkita varhaisultraa ettei tarvitse "epävarmaa" raskautta työkavereille paljastaa :banghead:
 
Kätilön tekemä varhaisraskauden-ultra oli 58e jos lääkärin olis ollut n. 150e Inovassa.
 
Mä kuulisin mielelläni kokemuksia perhe-Arten ja tuon Kiehto-lääkäriaseman varhaisultrista. Meillä niihin kohtuullinen matka siihennähden että lähimmässä mehiläisessä hinta n.200e :bored:
 
Emeliiiee, tsemppiä huomiseen ultraan!

Mullakin huomenna seuraava tarkistusultra :nailbiting:. Viimeksi toissa pe syke löytyi edelleen mutta sikiön koko vastasi 6+1 vaikka olisi pitänyt olla lähellä 7 rv. Verta oli edelleen kohdussa mutta hieman vähemmän kuin edellisellä kerralla. Verta tulee edelleen päivittäin muttei kovin paljoa. Saas nähdä mikä tilanne on sitten huomenna, onko verta enää, onko sykettä enää ja minkä kokoinen pikkuinen on. Jos ultrassa olis kaikki ok, niin sieltä meen suoraan sitten neuvolaan. Jännä päivä huomenna siis.
 
Tsemppiä Bananalle huomiseen!

Mulla ois ultra vasta torstaina..ei millään jaksais odottaa.
 
-elmeri-, mä kävin perhe-artella viikko sitten. Siellä oli tosi kiva tunnelma, ja tuntu että heillä ei ollut kiire mihinkään, kysyivät kaiken voinnista ja aiemmista raskauksista yms. Mulla oli joku harjoittelija siellä mukana ja annoin hänen ultrata, niin se oli toki vähän säätöä kun ei ollut niin kokenut vielä mutta toinen kätilö oli opastamassa kyllä ja kaikki tarpeellinen saatiin tehtyä. Ja harjoittelijan läsnäolosta olisi saanut kyllä kieltäytyä jos olisi halunnut joten sen puoleen ei valittamista. Kuva saatiin mukaan, toisin kuin Kättäriltä. Tykkäsin kyllä paikasta :)
 
Kiitos Banana ja hurjasti tsemppiä huomiseen myös! :Heartbigred

Mä voin tulla kertomaan Kiehdon kokemuksia sitten tåmän iltaisen jälkeen. Toivottavasti on hyviä uutisia kerrottavana:excited001
 
Varhaisultrassa käyty viikko sitten maanantaina ja olihan se aika sykähdyttävä kokemus:rolleyes:. Sydänäänet kuului selvästi ja viikot vastasi juuri niitä mitä olin itsekin laskenut. Tänään kasassa 9+0 :rolleyes:. Mulla ultrattiin alakautta.
 
Takaisin
Top