Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain yllättäen ultra-ajan parin viikon päähän lapsettomuuspolilta, kun soitin sinne tänään, etten ole aloittanut puregon-pistoksia, kun tulikin plussatesti. Toivon kovasti, että homma pysyy plussan puolella. Aika matelee... En tiedä, mikä ultra tuo nyt mahtaa olla, mutta 5.4. pääsen skannattavaksi. Omien laskujeni mukaan silloin on rv 7+3.

Lahja, se on varhaisultra, ja noilla viikoilla näkyy jo sydän sykkimässä. :Heartred Kokoa olisi sitten reilu sentti. :) Mahtavaa että pääset kurkkaamaan!

Varhaisultrassa näky pieni ja terhakka sydämensyke. Kaikki juuri niin kuin pitääkin. Näille voimakkaille raskausoireillekkin löyty syy, eli raskaus oli alkanut kaksoisraskautena, mutta toinen oli jo mennyt kesken. Ultraaja kerto että siitä on hyötyä sille toiselle, kun mun keho tuottaa nyt enempi raskaushormoonia. Ruskuaispussista sanoi että on sopivan kokoinen. Se kuulemma suurenee jos on menossa kesken, muttei tiennyt miksi se tekee niin.

7+0

Mie soitin heti neuvolatädille kun plussasin. Ja lääkärin ultraukseen pääsin heti seuraavan viikon keskiviikkona eli 15.3 ja sieltä ei löytynytkään ketään. Lääkäri sano että varmistetaan vielä parin viikon päästä uudelleen ultralla, neuvolan täti kuitenki otti minut tämän viikon keskiviikkona uudestaan ultraukseen, hän itse ultras. Ja sielähän näkyi sitten :happy119 mulla takana keskenmeno ja raskauden keskeytys, niin saan käydä silloin neuvolassa ultrassa tai kuuntelemassa sydänääniä ku minusta siltä tuntuu. Pieni paikkakunta ja ihana neuvolatäti!

Millä viikoilla yleensä sydänäänet alkaa kuulumaan?

Yleensä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet ekan kerran vasta joskus rv 14 eteenpäin, että vältettäis se tilanne ettei niitä löydykään ja aiheutuu turhaa huolta. Mut multa on kerran kuunneltu ekan kerran jo rv 10+jotain ja ne löytyi kyllä, vaikka ylipainoakin on. :)

Hui miten tuo sydänääntenkin kuuntelu on muuttunut. Itseltä esikoisen aikaan kuunneltiin jo viikoilla 9+(eka neuvola) ja tokassa ekalla neuvola kerralla 11+.

Mun mies on alkanut nyt miettii, et mennäänkö kuitenkaan varhaisraskauden ultraan. Sovittiin, et mietitään asiaa ja varataan aika jos siltä tuntuu.

Kiva kuulla! Mä kanssa oon itsekseni päätynyt eri laskelmiin kun mitä laskuri näyttää, joten on mielenkiintoista kuulla, miten viikot on ultran perusteella.

Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista :) Täällä huomenna vihdoin ultra, voi tätä jännitystä! Kipuilua vatsassa ollut, eikä raskausoireet ole palanneet, mutta toivotaan parasta.

Ultrassa käyty ja masussa kaikki hyvin <3
Suurena yllätyksenä siellä onkin kaksi pikkuista joiden molempien ihanat pikku sydämet jyskyttää kovaa vauhtia <3 Toinen vastaa täysin menkoista laskettuja viikkoja 7+3 ja toinen on aavistuksen pienempi vastaten viikkoja 7+1 :)
Tässä nyt pikkuhiljaa yritetään palautua maan pinnalle ja sopeutua uutiseen, tämä kun ei koskaan missään suurimmissakaan kuvitelmissa tullut mieleen kun ei kummankaan suvussa kaksosia ole näkynyt :eek: Huh, pää on aika pyörällä mutta päällimmäisenä tietysti onnellisuus siitä että siellä pikkusillä näyttää olevan kaikki oikein hyvin <3

Takaisin