Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Paapu. Soittelin tuonne yksityiselle huolistani ja sain kuin sainkin hiukan erilaista arviota. Eli silloin kuin menin ultraan ed menkkojen ekasta vuotopäivästä piti olla 6+2, ja se että alkio on noin 2mm niin 5+5. Eli ei ainakaan kahtaa viikkoa pienempi ole. Ja noin pienellä sydänääniä ei kuulu. Lääkäri sano, että hänen mukaansa tärkeintä on rauhottua ja antaa rauhassa pienen kasvaa. 2-3viikon päästä olis hyvä käydä uudestaan, ihan mielenrauhankin takia. Hei missä täällä etelä-suomessa ultra 85, mun käynti aavassa oli päälle 200?!

Hei Paapu. Soittelin tuonne yksityiselle huolistani ja sain kuin sainkin hiukan erilaista arviota. Eli silloin kuin menin ultraan ed menkkojen ekasta vuotopäivästä piti olla 6+2, ja se että alkio on noin 2mm niin 5+5. Eli ei ainakaan kahtaa viikkoa pienempi ole. Ja noin pienellä sydänääniä ei kuulu. Lääkäri sano, että hänen mukaansa tärkeintä on rauhottua ja antaa rauhassa pienen kasvaa. 2-3viikon päästä olis hyvä käydä uudestaan, ihan mielenrauhankin takia. Hei missä täällä etelä-suomessa ultra 85, mun käynti aavassa oli päälle 200?!

Perhe-artessa ainakin, sijaitsee Helsingissä. Me ollaan ensi viikolla menossa sinne. Se oli 60€ + toimistomaksu, eli oiskohan ollu just kans ton 85€ yhteensä tai jopa alle? Täältä sain vinkin tähän halpaan ultraan, ja ainakin googletusten mukaan paikkaa on jopa kehuttu lämminhenkiseksi ja kiireettömäksi. Ensi viikolla selviää onko maineensa arvoinen :)

Huomenna iltapäivällä taas kahtelemaan, näkyykö siellä ketään :o

Oliko muilla varhaisultrassa niin, että laitteet ei antaneet mahdollisuutta kuulla sydänääniä, vaan lääkäri (tai kätilö) näki ne ruudulta?

Meillä oli siis varhaisultra gynellä, joka sanoi, että selvästi syke näkyy, mutta laitteilla ei saanut kuultua niitä :/ Itteä vaan alkanut mietityttää, että oliko syke nyt hyvä.. Laite ei niitä myös laskenut. Tosin gyne oli hyvin kokenut..

Mulla ainakin vaan näky ruudulta. Entie olisko siitä vanhasta laitteesta ääniä ees saanu.

Mä en oo Terksu käyny itse varhaisultrassa, mutta oon ymmärtänyt että pienillä viikoilla millään vekottimella ei vielä sais kuunneltua sydänääniä, vast sit joskus lähempänä viikkoa 10-12 alkaa kuulumaan dopplerilla ja ultralaitteilla.

Perhe arte oli paikka missä käytiin. Todella lämmin ihana kätilö oli. Ei kiirettä ja keskuteltiin rauhassa kaikesta. Kun itku pääsi nähtyäni sydämen sykkeen, kätilö hellästi koski olkapäätä ja sano että "kattokaa ja nauttikaa ihan rauhassa. Kerton sitten enemmän mitä nään."
Sitten se kertoi kaiken oleellisen. En voin kun suositella. Täydellinen paikka tälläiselle panikoivalle ensi äidille. Mennään uudestaan joskus 16 viikon aikoihin. ❤❤❤❤

Viime raskaudessa muuten oli just noin - neuvolan vanhalla laitteella lääkäri ei edes yrittänyt kuulla sykettä vaan totesi, että se näkyy ja jätti asian sikseen.

Onnea ihanista ultranäkymistä taas kaikille <3
Voipi tosiaan olla että nykyaikaisilla vehkeillä syke saadaankin jo tuossa kohtaa kuuluviin, vanhemmilla ei oo toivookaan :D

Mä en malta odottaa omaa lääkäriaikaani! Vasta ensi torstaina, siihen on pieni iäisyys. Olis kyllä kiva tietää jo missä mennään, vois viikkoja seurailla ja fiilistellä. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Nyt on ar-ultrassa käyty. Koko vastasi 6+1, kun menkoista laskettuna nyt olisi 7+1. Syke kuitenkin löytyi ja kaikki näytti normaalilta. Näytin valokuvat raskaustesteistä ja kerroin minä päivinä ne olen tehnyt. Testien mukaan viikot täsmäisi tuohon 6+1, kun ensimmäinen oli niin haalea. Ehkä tässä uskaltaa vähän hengähtää ja alkaa nauttimaan tästä raskaudesta :) Parin viikon päästä uudestaan niin nähdään miten papu on alkanut kasvaa :)

Itsellä kovasti pohdinnassa, et meniskö yksityiselle varhaisraskauden ultraan. Aikaisemmissa raskauksissa en oo käynyt. Mut nyt, kun syksyllä todettiin tuulimuna niin tuli semmonen olo et ois kiva tietää onks tuolla edes mitään. Jotenkin niin piinaavaa kuulla vasta siellä rv 11-12, että kehitys on päättynyt jo joskus rv 5-6.

Takaisin