Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin varasin varhaisultran tuolta Perhe-artesta, tosin helsinkiin. Täältä sain vinkin että on halpa ja niinhän se onkin. Halpaa ku saippua :D ensi viikolla aika eli 30.3. selviää että kasvaako siellä mahassa jotain. Pakko käydä tarkistamassa tässä alussa, kun haluan kertoa töissä jo parille tyypille tästä. Ei uskalla vielä pelkän raskaustestin perusteella kertoilla uutisia.

Sain ihania uutisia!! :Heartbigred Yksi sikiö kohdussa ja syke näkyi :love7:love7 Viikot nyt noin 7+3. Sanoi olevan selvästi 7 täynnä, mutta ihan tarkkaan ei pysty arvoimaan mitä lisää. Kuitenkin arvioi että 7 ja puolet. Laskettuaika siirtyi nyt 30.10 -> 3.11, mitä ounastelinkin, kun kierrot vaihtelevia..

Mies oli mukana ja ei haitannut häntä ja minua. Pääsi olemaan tukena, varsinkin jos olisi ollut ikäviä uutisia, niin pidin tärkeänä. Gyne (mies) tosi hienotunteinen. Terveystalossa käytiin n 200 e.

Terksu onnea <3

Mulla ultra Kaarinassa (Varsinais-Suomessa) makso 110€. Oli halvin paikka tältä alueelta.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Minulla on huomenna ar-ultra, silloin on arvioni mukaan 7+1. Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Mä pääsin neuvolan kautta tällä kertaa varhaisultraan, kun viikot piti selvittää heitelleen kierron takia. Kävin ultrassa jo viikko sitten ja silloin lääkäri sanoi, että vauvan koon puolesta oli viikkoja 5+6. Syke kuitenkin näkyi jo selvästi, joten sen puolesta hän sanoi, että ehkä ennemmin 6+0. Ja mahdotonhan tuon kokoisia on tarkkaan mitata, LA tarkentuu sitten varmasti np-ultrassa. Onhan nyt ainakin suunnilleen selvillä, että seulaverikokeet ym tulee otettua oikeaan aikaan.

Vielä miehen osallistumisesta ultriin: Mä pidän kans tosi tärkeänä että mies on mukana np-ultrassa. Siellä voi saada huonoja ja monimutkaisia uutisia ja kätilön kertoman perusteella pitää päättää meneekö jatkotutkimuksiin jne. Sitä kaikkea olisi ikävä selostaa jälkikäteen miehelle, jos ei olisi ollut itse kuulemassa. Alkuraskauden ultrasta taas ajattelin, että ne mahdolliset huonot uutiset kestän kuulla itsekin. Se tilanne on ehkä suoraviivaisempi: joko siellä on joku tai sitten ei.

Meillä mies on ollut mukana neuvolakäynnit ja kaikki ultrat. No joitain loppuraskauden käyntejä kävin esikoista odottaessa yksin, kun se alkoi olla pelkkää punnitusta ja mahan mittausta, niin ajattelin, että turha sen takia on töistä olla pois. Mutta pidän kyllä sitä tosi tärkeänä, että tuleva isä on mukana yhtä lailla. Ja tosiaan kun aina ne uutiset eivät ole hyviä, tästäkin on valitettavasti kokemusta.

Mä lähden nyt 14.30 yksityiselle varhaisultraan. Mun pää ei kestä kun vahvatunne nyt kolmatta päivää ettei kaikki ole hyvin.

Liina. Toivottavasti sun tunne ei oo oikeassa ja siellä masussa olis kaikki hyvin. Tsemppiä..

Meilläkin mies osallistuu nt-ultraan ja rakenneultraan sekä myöskin 4D-ultraan. Ihan jo senkin takia, että raskaus olisi hänellekin konkreettinen ja ainahan se on ihanaa nähdä oma lapsi sekä kuulla kaikki uutiset suoraan, eikä minun välittämänä tietona. Varhaisultraan ja neuvoloihin mies ei tule mukaan. Neuvolassa ei tapahdu mitään ihmeellistä ja olisi hurja homma hankkia lapsenvahti niitä käyntejä varten. Puhumattakaan siitä, että lapset tulisivat neuvolaan mukaan... vain pakon edessä! :smiley-bounce022

Sain kuulla, tänään että ar-ultra on mulla neuvolassa ensikäynnin yhteydessä. Olin ihan siinä uskossa, että mun pitää varata siihen aika jotain muuta kautta keskussairaalalle, mutta hyvä näin.
6.4. nähdään siis meidän pieni, jos kaikki menee hyvin :Heartred

Onko kenelläkään tietoa ultrataanko Helsingin neuvoloissa pyynnöstä? Löysin jostain tiedon että joissain neuvoloissa on ultrauslaitteet ja saattavat ultrata neuvolakäynnin yhteydessä, tosin en tiedä missä neuvoloissa. Mulla on (kystan vuoksi tehtävä) varhaisultra naistenklinikalla 27.3 ja sitten 6.4 neuvola. Pelkään niin kovin keskenmenoa että meinasin käydä ar- ja np-ultran välissäkin kerran. Joko neuvolassa jos suostuvat katsomaan tai sitten omakustanteisesti :)

Kävin tosissaan varhaisultrassa ja pikkunen sieltä löytyi. Toinen oli vaan niin pieni 2mm (kahdella viikolla heitto) että pientä hämmennystä havaittavissa. Kuitenkin alkio oli kohdussa ja ruskuaispussi näkyi. Toisinsanoen meillä ei oo raskaus alkanu ovulaation aikaan vaan paljon myöhemmin, onko muita kellä olisi näin käynyt?

LiinaS82 minulla kierrot ovat heitelleet paljonkin ja raskaustesti on saattanut näyttää positiivista vasta kp 44 tjsp. Eli ei mitenkään poikkeuksellista että näin voi käydä. Muta saitko sinä positiivisen tuloksen heti silloin, kun kuukautisten olisi pitänytkin alkaa?

Takaisin