Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minullakin on nyt ar-ultra takana ja yksi pieni pötkylä sieltä löytyi. Kohtu oli mukavasti kasvanut, vauva oli 11,9mm pitkä ja vastasi viikkoja 7+3. Vahva syke näkyi :Heartred Laskettu aika 4.11.

Muoks, vauva oli siis 11,9mm pitkä, ei cm kuten ensin laitoin :laughing002

Muokattu viimeksi:
Kiitti vastauksesta Rarity. Tein raskaustestin kahdesti silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja heti tuli kaksi viivaa. Jäi nyt sit mietityttämään (en tajunnut kysyä), että onko mahdollista että kasvu olisi jäänyt tuolle asteelle tai että onko syytä huoleen... taikka nyt pidättäydyn siinä että tämä on saanut alkunsa pari viikkoa myöhemmin kun alunperin raskauslaskuri näytti. Hmmmm

LiinaS82 kuulostaa kyl oudolta tuo kahden vk heitto... Oliks sulla mikä kp ku teit ekan testin? Mistä oot ite laskenu viikot? Kk alusta vai ovulaatiopäivästä?

Laskin edellisten menkkojen ekasta vuoto päivästä lasketunajan. Nyt Mr Google on ajanut mut täyteen epätoivoon, eli tieto lisää tuskaa.. pitää nyt vaan tsempata et jaksaa tän pahimman yli tai lähinnä oottaa seuraavaa tietoa. Eipä ainakaan mulla parantunu fiilikset yhtään ultrauksen jälkeen, entistä surullisemmat fiilikset

Älä mee Liina lukemaan Googlesta mitään, soita vaikka mieluummin sinne ultranneelle lääkärille/kätilölle ja kysy sieltä.
Onko sulla miten pitkä kierto?

Täällä käytiin tänään myös ar-ultrassa ja pieni sydän siellä tykytteli :joyful:
Oli viikkojen tasalla eli 7 viikkoinen, niinkuin tänään kalenterinkin mukaan.
Pääsi syvä huokaus kun kuuli itse sydämen äänet :Heartred Nyt kohti maagista 12 viikon rajapyykkiä.
LA olisi 7.11.

Minä sain negatiivisen raskaustestin kun kuukautiset oli kaksi päivää myöhässä, 6 päivää myöhemmin tuli vasta positiivinen. Eli jotenkin uskon että mullakin on hedelmöittyminen tapahtunut hieman myöhemmin, mutta tämä selvii sitten joskus ultrassa. Näillä näkymin ei olla menossa varhaisultraan mutta käy se asia mielessä aina välillä.

Mä siirsin mun ar-ultran jo tän viikon perjantaille kun niin huolettaa oireiden katoaminen. Perjantaina olisi 7+1, joten luulisi sydänäänten löytyvän jos siellä vielä elämää on. Pelottaa ihan kauheasti että tämä on mennyt kesken :(

Mentiin tänään sovitulle ultra- ajalle klo 9.50. Odoteltiin aulassa puoli tuntia. Hoitaja tuli kertomaan että lääkäriä ei ole koko talossa ja nyt on sattunut joku sekaannus. Ultraus siirtyi viikolla eteenpäin. Siellä meitä oli muutama itkevä äiti aulassa. Niin suuri pettymys kaikille. Tätä päivää odotettu kuin kuuta nousevaa. Saatiin onneksi yksityiselle aika illaksi, ja lasku laitetaan kaupungille.

Liina, onhan sulla ovulaatio voinut myöhästyä. Ootko merkinnyt mihinkään tai muistatko milloin ootte harrastaneet seksiä, Jos ovis oli myöhässä ja ihan viimesillään siihen on siittiö vasta napannut.. Toki kaikki on mahdollista. Soita tosiaan sille ultraajalle ennemmin, kuin että tuskailet googlessa ‹3

Toinen ar ultra tehty tänään.
Koko vastasi viikkoja eli 7+5 ja sydän sykki :)
Lääkäri laittoi lähetteen kirurgin arvioon sappileikkauksesta. Kun mulla viime vuoden lopulla todettu runsaasti pieniä sappikiviä ja ajoittain oireilee.
Oli sitä mieltä,että paras olis leikata nyt alkuraskauden aikana kuin ,että joutuu myöhemmässä vaiheessa päivystysleikkaukseen.
Kellään kokemusta? :o

Tänään laatta lentänyt huolella, ja ihan jäätävän kylmä kokoajan.. hytisen ja tutisen oloissani. Mies yritelly huolehtia ja on kuulema aivan varma että kaikki hyvin ja tää raskaus on lähteny myöhemmin liikenteeseen. Mul ens ti neuvola, joten yritetään sinne sinnitellä ja saada puhuttua josko sais kunnalliselta puolelta varmistusta tähän tilanteeseen.

Oon ihan kahden vaiheilla että varaisin yksityiselle ultran loppuviikolle, jostain syystä päähän on nyt iskeytynyt niin vahvasti ajatus että jotain on pielessä.. Soitin neuvolaankin mutta eipä siellä paljoa selvinnyt, on kuulemma ihan normaalia että oireet vaihtelee. Näin edellisyönä unta että aloin vuotaa verta ja raskaus meni kesken :( uni oli niin todentuntuinen että olen ollut aivan paniikissa siitä lähtien.

Julkisen ultra olisi maanantaina, mutta tällä hetkellä olisin täysin valmis maksamaan yksityisenkin hinnan.. olisi vain kunnon raskausoireet ja pahoinvointi niin tuntuisi siltä että olisi raskaana :(

Mentiin Helsinkiin yksityiselle ultraan. 85€. Suosittelen vahvasti. Niin lämmin ja asiantunteva kätilö oli. ❤
Siellä tyypillä oli vahva syke ja kaikki nii kuin pitikin. Helpotuksen kyyneleet kasteli tyynyn. Tampereelta asti reissu kannatti.

Liina: Kahden viikon heitosta en osaa sanoa mutta itsellä ainakin raskausviikkoja yksi vähemmän kuin menkoista laskettuna, koska tiedän tarkan ovulaatiopäivän, joka oli vasta kp 18. Menkoista laskettuna siis oltaisiin viikko pidemmällä. Voisko teilläkin olla jotenkin noin, voiko ne mittaustulokset ultrassa heitellä vielä näin aikaisessa vaiheessa? Jos se kahden viikon arvio olisi vähän yläkanttiin..

Puff, ei oireiden vähyydestä kannata huolestua. Itselläni ei ole laisinkaan pahoinvointia vain alussa nipistelyä ja ajoittain rintojen arkuutta. Neuvolan täti kutsui onnekkaaksi oireiden vähyydestä ja parilla ystävälläni myös ei ole ollut laisinkaan pahoinvointia ja terveet lapset syntyi. Tosin mulla ultra vasta 4.4 et sinne tosin on kyllä vielä aikaa ja välillä itselläni ajatukset harhailee. Kuhan pidän itsestäni huolta nii pikkuinenkin voi hyvin :) Alitajuntasi toteuttaa kamalimmat unet :/ mutta mene ihmeessä ultraan niin saat mielenrauhaa olostasi! Tsemppiä!! <3

Kiitos vastauksesta Syren17. Mulla on siis aika julkiselle varhaisultraan maanantaina, ehkä yritän odotella sinne asti. On tämä oireiden vaihtelu kyllä outoa, tänäänkään ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Ei yhtään tunnu että olisin raskaana. Kahdella ekalla viikolla oireita oli paljonkin, joten siksi tämä oireiden loppuminen huolestuttaa kovasti. Täytyy vaan yrittää luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Tsemppiä sinullekin! :)

Takaisin