VarhaisUltra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ***** sanon minä... Tänään piti olla varhaisultra muttei olekaan lääkäri paikalla ja joudun vielä odottamaan ensi tiistaihin... Äääh luulin jo että tähän piinaan sais selvyyden että onko se pikkuinen oikeasti matkassa!

Harmittaaa!! Saiskohan perhe arten yhtä paremmin soittamalla ultraa, jouduin perumaan ti 12.4 ajan eikä mtn muuta sopiva aika löytyy :( harmittaa kun jousun nyt sitten np ultra venaa miten mä pystyn siihem asti odottaa ja kaikkialla muualla liian kallista :/

Mieli tekis mennä varhaisultraan, mut koko ajan takaraivossa jäytää pelko, ettei siin sit näkyiskään mitään :sad001
Millä viikolla kannattais mennä, jos haluaa kuulla myös sydänäänet? Vai kannattaako vaan kiltisti odottaa np-ultraan?
Tosin kramppienkin takia olis varmaan hyvä käydä varmistamassa, et kaikki olis kunnossa.. Vai?
Äää..!! Pää sekoo, ku haluu tietää, mut sit taas toisaalta ei halua.

Harmittaaa!! Saiskohan perhe arten yhtä paremmin soittamalla ultraa, jouduin perumaan ti 12.4 ajan eikä mtn muuta sopiva aika löytyy :( harmittaa kun jousun nyt sitten np ultra venaa miten mä pystyn siihem asti odottaa ja kaikkialla muualla liian kallista :/

Mä sain 22.4 vasta ajan perhe arteen kun muut ei käyny. Sen pystyy varaa netistä eilen oli vielä ens viikon tiistaille aikoja aamupäivästä.

Viiko 12 kuuluu varmasti sydän äänet sitä ennen tuurista ja laitteista kiinni. Eli jos haluat nähdä et kaikki on oikealla paikallaan ja muuten haluat ennen kunnallisen ultraa tietää onko kaikki ok kannattaa mennä yksityisellä. Muussa tapaukses varmaan on hyvä vaan odottaa. Mut se on ihan oma päätös. Yhes mamma ryhmässä niin joku oli käyny ultras ja ääniä ei ollu kuullu kun tekivät jostain syystä vatsan päältä mikä oli vähän outoa. Niin se sit oli aika paniikissa siitä. Jos oot samanlainen panikoija kun kyseinen henkilö niin malta odottaa ihan rauhassa. Itse haluan tietää, että millä viikoilla oon vaik suurin piirtein tiiän mut just hetki sit tajusin et mul on epäsäännölliset menkat joten senkin vuoksi haluan tietää miten pitkällä olen. Haluan nähdä jo pikkuisen koska en jaksa odottaa toista 4vko pääsyä ultraan koska täällä asiat näköjään etenee melko hitaasti. Sydänäänet jos kuuluu on mukava mut jos ei niin sille ei voi sillon mitään. Pääsin neuvolaan vasta vko 10. Niin saatan joutuu odottamaa ja nyt se on ok jos käyn eka tuolla niin ootan mielellään vko 12/13 kun sit voidaan nähä jo sukupuoli ja sen jälkeen vielä yks kerta. Raskaudes pitää oikeesti malttaa oottaa eikä hysterisoida pää kolmantena jalkana! Stressi ei tee muutenkaan hyvää vauvalle. Oikeesti rauhottukaa! Menee jo hermo kun kaikki hysterisoi ei voi enää mitään lukea kun kaikki on ihan et omfg. Hysteria muutenkin tarttuu. Tää ei oo oikeesti millään pahalla mut haluisin ite nauttia omasta raskaudesta ja saada vertaistukea koska mul ei ole raskaana olevia kavereita sillä tavalla et voisin tästä nyt piipahtaa jonkun luo ja kysyä asioita. Mä ymmärrän et kaikilla on pelko km ja kyllä niin saa olla itsellänikin on. Mut olen ottanut sen asenteen, että jos niin tapahtuu niin se tapahtuu. Sitä kun ei voi estää millään tavalla ja vaan vahvimmat selviytyy syliin asti. En toivo sitä kenellekään, mutta siitä koko ajan murehtiminen kannattaa ehkä jättää netin ulkopuolelle. Täällä on nyt puitu tää asia 150 kertaa. Lukekaa ne ensin ja kysykää sitten neuvoja, muttä älkää lietsoko hysteriaa ja paniikkia! Peace out!:grin

Huoli ei oo hysteriaa. Musta jokainen saa puida niitä tunteita mitä läpi käy olipa ne iloisia tai pelokkaita tms. Ja täällä foorumilla niitä yleensä pelkoja ym puidaan. Jos ei oo vertaistuentarvetta niin tuskin kukaan foorumille hakeutuu. Tälläinen toisen huolen vaientaminen on turhaa jos itse on vahvaaki vahvempaa tekoa.

Toivottavasti Senni_ saat ajan pian jostai :)

Hmm.. Mielenkiintoista. Raskausaiheinen foorumi, jossa ei saa tuoda esille omia huoliaan ja pelkojaan. Voi, kun kaikilla elämä olisi niiiin helppoa, ettei mikään painaisi mieltä :laughing025

Mutta joo.. Takaisin aiheeseen.
Jos eka neuvola on 7+4 (siis se jutustelu), niin olisiko samoihin aikoihin myös hyvä aika mennä ultraan?
Miten aikaisin kukakin on käynyt?

Tuolloin pitäs kyllä jo näkyä kaikki :) Yleisesti puhutaan, että alle 6+3 ei hirveemmi suositella jos itse kustantaa ultran, kun voi olla ettei näy vielä sykkeitä. Itsehän menen jo 5+6, kun mulle annettiin ultra neuvolasta. Rv6 (5+) puolessa välissä sydän rupee lyömään, että siitä eteenpäin rupee näkymään vaihtelevasti, mut rv7 puoles välis tosiaa pitäs näkyä jos raskauden kesto siis varma.

Ois vaa kiva lukee myös niitä ihaniakin asioita eikä pelkkää pahaa. Se on tosi väsyttävää ja raskasta. Kun nyt oon saanu semmosen kuvan et raskaus on p*skaa kaikki on perseest yms. Tää oli aikasemmin mukama ryhmä, mutta nyt varmaan poistun jos tää on vaa tätä apua apua nyt tuli pieru ja se on varmaan paha asia. Järjenkäyttö sallittua. Aina saa kysyä, mutta en jaksa 30 huoli ja keskenmeno viestiä lukea päivittäin ja keskustella siitä päivittäin samat asiat miljoonaa kertaan. Meen sit semmoseen ryhmään missä voidaan puhua myös raskauden hyvistäkin puolista ja odotuksesta yleistä ja jossa saa sitä positiivista tukea eikä pelkkää panikointia. Haluan itse nauttia omasta raskaudesta ilman et joku hermoilee vieressä.

Okei. Hyvä juttu :) Kannattaa varmaan maanantaina soittaa aika, et sais ultran suurin piirtein samoihin aikoihin.
Ja mun laskujen mukaan heittoo ei pitäis olla parii päivää enempää.

Toivottavasti kuulet sykkeen :) Se on varmaan maailman ihanin ääni (raskauden aikana) :excited001

Joo, toivottavasti kuuluisi jo tuolloin. Ihmeen ajoissa kyllä antoi pyytelemättä ajan :) No ei se oo varmaan sit uusiksi käydä jos ei vielä näy syke. Mut peukkuja ettei montaa reissua tarvis tehdä, että yksi riittäis :) Tätikin ilmeisesti haluaa itse varmistaa ajoissa ettei sama toistu, kun halus ultrata.

Ompas tullut paljon tekstiä tässä välissä tännekkin :) Itse päätin jättää varhaisultran välistä sillä loppujen lopuksi täällä sille olisi tullut hintaa miltein 200€..enkä viitsi sellaista summaa maksaa siitä etten vain malta odottaa muutamaa viikkoa. Meillä kun siis neuvolassa ensimmäisellä kerralla tehdään ultra. Ja ensimmäinen käynti on sen 27.4. Itsellä on tottakai pieni pelko päällä että onko kaikki ok, mutta ei se sellaista pelkoa ole joka nyt elämää häiritsee..enemmän tässä ultra hommassa itellä kyse puhtaasti vaan malttamattomuudesta. Toki tiedän että raskaana ollaa vielä tässä pitkään että paljon pitää malttaa odottaa - odotan siis toista lastani että tuttua tämä on kun esikoinen nyt vasta sen 6kk että eipä kauaa ole edellisestä raskaudesta..

..ultraa vain nimenomaan ei malta odottaa siksi että saa sen varmuuden kertoa raskaudesta läheisilleen. Itsellä ainakin tuottanu tuskaa viettää aikaa muunmuasssa sisarusten kanssa kun ei asiasta olla kerrottu. Me ollaan tosi läheisiä ja yleensä puhutaan kaikki jutut ja siksi outoa ja hankalaa nähdä tällä hetkellä kun on tällainen salaisuus itsellä..mutta pian se neuvolakäynti jo onneksi on :)

Mulla ei onneks oo vaikeeta olla kertomatta enää kenellekään. Tästä tietää jo mun porukat ja yksi kaveri. Muut saa tietää sitte, kun maha kasvaa ja alkavat mieheltä kysellä. :)

Ultra vaa antaa varmuuden, että asiat on kunnossa eikä ole keskeytynyt. Ja jos on keskeytynyt niin onhan se kiva päästä pian kaavintaan ja yrittämään uudestaan, koska toinen lapsi on enemmä kuin tervetullut. Ja ikääkin alkaa olla itsellä jonkin verran ja enkä tahdo muutenkaa liian suurta ikäeroa lapsille.

Joskus <3 oi jännittävää! :D Tsemppiä huomiselle! Tule sitten kertomaan ultrakuulumisia.

Takaisin