VarhaisUltra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luulisi, että pääsisi aiemmin tuossa tapauksessa, mut tää byrokratia on niin hienoo, että tiedä sitten. Mutta toivottavasti pääset! :)

Mulla oli myös syyskuu 2015 kohdunulkoinen ja vasenmunajohdin meni siinä :/ soitin neuvolaan siitä syystä nopeasti 4+4 ja kyselin päästä varhaisultraan tarkistamaan, että tällä kertaa on oikeassa paikassa. Sairaalassa mulle myös vinkattiin, että seuraavassa raskaudessa pitäisi sijainti tarkistaa 5-7 rv aikana. Pitäisi siis kyllä tuossa tilanteessa ilmainen ultra saada. :) tsemppiä sinulle, toivotaan, että nyt ollaan oikeassa paikassa ja kaikki menisi hyvin! ♥

Annia83 normaali keskenmeno mulla. Itteeni ihmetytti vain tuo tuulimuna sanonta täällä netissä. Miut ultrattiin neljästi km:ssa, että normaali kesken meno se oli.

Mulle tulee jokatapauksessa alkuraskauden ultra yliopistollisen sairaalankautta kun on perussairaus sellainen josta joutuu sinne raskaudenajan seurantaan. Vielä ei ole posti tuonut kutsua kotiin, mutta ensviikolla varmaankin.

Äiskä 89, mie myös muistelen että mulle tuolloin sairaalassa sanottiin että pitää nopeasti päästä tarkistuttaan uudessa raskaudessa että on oikeassa paikassa. Nyt sormet ja varpaat ristiin että pääsee nopeasti ja olisi oikeassa paikassa <3 kiitos tuesta <3

Ens viikon keskiviikkona soittelen itsekin neuvolaan, kun paukkuu 5+0! :) Toivottavasti mieki pääsen tarkistuttaa myös, että kaikki on hyvin. Pelottaa jos käy sama kuin alkuvuodesta :/

Oon aikeissa varata varhaisultran 7+ viikolle. Jotenkin on sellainen epäuskoinen olo ja haluan varmistella että alkio on oikeaan paikkaan kiinnittynyt. Varhaisultran jälkeen uskaltaa ehkä hihkasta ja riemusta kiljasta! Onneks mulla on kiireiset viikot edessä niin on muutakin ajateltavaa. On tämä jännittävää! Huh! :grin

Mikä rv teillä on kun menette ultraan..? Mulle kun sanottiin etteivät tee ennen kuin vähintää rv7..soittelin siis yksityiselle..siksi en viitsinyt varata..sillä mulla kuitenkin rv 8+5 on jo neuvola ja ultra siellä. Neuvola aika siis vaihtui 27.4..piti alunperin olla 29.4

Tuulimuna on eri asia kuin kohdun ulkopuolinen raskaus. Tuulimunassa syntyy sikiöpussi ja tulee raskausoireet, mutta pussissa ei ole alkiota.

Kohdun ulkoinen raskaus on taas normaali hedelmöittynyt munasolu, joka kiinnittyy väärään paikkaan (munanjohtimeen) eikä voi kehittyä siellä, jolloin raskaus on keskeytettävä.

Mulla ultra 12.4. eli ensi tiistaina :) Ja tää ultra siis neuvolassa. Ei tarvinnut itse edes pyytää vaan sanoi heti, että varmaan haluat nähdä vauvan ja antoi ajan. Huhtikuun lopulla sitten oikea aika neuvolaan tai siis se, että pääsen kirjoille asti, jos kaikki siis menee ookoosti tuol uä:ssa.

Itteeni rupes jännittämään antoikohan täti liian aikaisin ultra-ajan 5+6, kun puhutaan, ettei alle 6+3 olevinaan sykettä näkyisi. Nyt on sellainen olo, että menen sinne turhaan liian aikaisin pettymään jos siellä ei oo mahdollista edes nähdä sykettä.

6. raskausviikko
Kuudennesta (6.) raskausviikosta puhutaan, kun raskaus on kestänyt 5 viikosta ja 0 päivästä 5 viikkoon ja 6 päivään (5+0 – 5+6).
Alkion pituus: 1-3 mm

ALKIO

Nyt alkio on kolme viikkoa vanha. Foolihappo auttaa sulkemaan alkion hermostoputken. Vajavainen sulkeutuminen voi johtaa selkäydinkohjuun ja aivojen huonoon kehittymiseen. Aivan viikon lopulla muodostuvat kolme aivo-osiota. Etuaivot huolehtivat muistista ja ajattelusta – käytännössä ongelmanratkaisusta ja aistien viestien tulkitsemisesta. Keskiaivot koordinoivat signaaleja ja lähettävät ne oikeaan päätöspaikkaan.

Taka-aivot huolehtivat lämmönsäätelystä, hengitysrytmistä ja lihasliikkeistä. Selkäranka, selkäydin, aivot, sydän, luut ja lihaksisto alkavat vähitellen kehittyä. Kaksi sydänputkea muotoutuu ja kun ne sulautuvat yhteen yhdeksi putkeksi niistä kehittyy alkeellinen sydän. Kun alkio on 25 päivää vanha (hedelmöitymisestä), eli tämän viikon puolivälissä, alkaa pikku sydän lyödä ja pumpata nestettä kehon eri osiin!
*****************************************************************************************************

Huh, tossa kyl lukee, että alkaa jo alkavan viikon puolessa välissä sydän lyödä! Ja monista kesksuteluista löysin joilla on näkynyt 5+6 syke ja joillain ei mitään, mutta mulla täsmää noi menkka/ovis päivät viikkoihin kuulemma niin täsmällisesti, että ikä todennäköisemmin vastaa mitä oon itekin laskenut.

Syke pitäisi alkaa näkymään kun pikkuinen on 25 päivää vanha <3

Mulla on varhaisultra 21.4 ja ei millään jaksais odottaa! Onneksi on töissä mahoton kiire päällä niin ei ehdi liikoja panikoitua. On tämä yhtä jännittämistä - eka tikuttelin ovista ja jännäsin tuleeko sitä, sitten jännäsin tuleeko menkat ja mitä r-testi sanoo. Ja nyt saa jännätä varhaisultraa, sen jälkeen np-ultraan ja seuraavaksi rakenneultraa. Voe mahoton! :grin

Tänään tasa viikko varhaisultraan.. nyt alkaa aikaa varma matelee :D

Takaisin