Varhaisultra

Minä mietin ensin että olisin tämän toisen kanssa menny varhaisultraan kun en ensimmäisen kohdalla käyny, mutta sitten luovuin kuitenkin ajatuksesta ja yritän malttaa oottaa sinne viikoille 12 asti. Hyvin meni odotus sinne asti esikoisen kanssa nii toivon että tämänkin kanssa yhtä hyvin. Päivät menee kuitenkin aika nopeeta tuon tytön kanssa touhutessa ettei aina muista ajatellakaan tätä raskautta nii paljoo vaikka joka päivä se jossain vaiheessa mielessä käy pienen hetken..
Kviinille pietään peukkuja täälläkin, että kaikki menis loppujen lopuks hyvin.

Tänää soittelin neuvolaankin ja ensimmäinen aika olis 22.8 jolloin viikkoja pitäisi olla 9+6. Täällä on sellanen tapa et ensimmäinen neuvola käynti ajotetaan vasta tuonne rv 9. Hänen laskujen mukaan olisi jo viikkoja 6+2 ja laskettu aika 20.3. Saa nähä mitä rv 12 ultrassa sit sanovat viikoiks. :)
 
Juu ei auta ku olla stressaamatta ja ensi torstaina uudestaan.

Lääkäri ei sanonut millä viikolla hänen mielestä mennään mutta kun itse tarkisitin kirjoista ja netin lääkärisivuilta niin 7,3mm pituinen tyyppi kyllä vastaa noita mun oikeita viikkoja..? en ymmärrä!

Mielessä on vaan se että se syke on niin heikko ollu tai jtn.
 Ja tää on nyt keino sanoa että viikon päästää näkyy kunnolla ettei siellä enää mitään elämää ole!

Jos tämä nyt kesken menee niin olen erittäin surullinen, sitä ei voi edes sanoin kuvata!!
Mutta olen "iloinen" että tämä sitten selvisi nyt eikä vasta viikolla 12 NP-ultrassa. Eli kannatan edelleen varhaisultraa!

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille!! <3

Lisään tänne ku katsoin äitiyskorttiin niin lekuri laittanut rv kohdalle 6+?
 
Kviini: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Näillä varhaisilla viikoilla kaikki on tooosiepävarmaa.
(Itsellä on noita keskenmenneitä alkaneita raskauksia jo lähempänä 10 ja jokainen on ollut keskeytynyt km, että voin kokemuksesta sanoa "Vaikka pahin tapahtuisikin, siitäkin selvää"!)

Henskumaija: Mun lekuri sanoi, kun sikiöpussi on sen 1,8cm, syke todennäköisesti löytyy..ja tämä koko ilmeisesti täyttyy, kun viikkoja on 7 täynnä. (tämän takia jotkut eivät ota varhaisultraan ennen tuota).
Tsempit sinullekkin ensi viikkoon!

Omaa: Tänään oli ultra ja saatin määriteltyä raskauden kesto; sikiöpussi oli 1,5 cm ja täten alkio tasan 6 viikkoa, lisäksi hyvä uutinen oli se, että raskauksia on YKSI ja se on kohdussa.
Sydänääniä yritetään uudelleen viikon päästä - siitä sitten katson eteenpäin.


 
itse en ole varhaisultriin mennyt, vaikka ne ilmaiseksi saisinkin. ekasta en uskaltanut mennä ja tästä en halua. olishan se toisaalta hyvä, jos vaikka onkin mennyt kesken eikä tuu itellään pihalle, niin sais aikasemmin pihalle, kun vasta 12 viikoilla ( on nimittäin paljonpaljon kipeempi sillon ku 7-8 viikoil)... no jokatapauksessa päätin nyt taas etten mene.

Itelläni on kotidoppleri, jonka tilasin pari vuotta sitten jenkeistä ja se o ollut tosi hyvä!! oli kyllä kalliskin kun on extrasensitive, mutta tytöllä sain jo 7+4 sydänäänet kuuluun ja nyt on ollu kavereillakin kovassa käytössä ja kaikilla ollaan kyl saatu viim. 8viikolla äänet kuuluun.. toi doppleri on sama kun varhaisultra et jakaa mielipiteet, et josei kuulukkaan viel sydänäänet ni menee paniikkiin tms.. mut joo jokaisen oma päätös ja mitäpä sitä ei mielenrauhansa eteen tekis..;D se doppleri oli ekasta ihana just 12-20 viikoilla, ku ei tunne viel liikkeitä ja ultrien väli on pitkä ni saa ite "tarkistella".. no mut joo taisin vähän poikeita aiheesta:)
 
Tsemppejä teille kellä on tullut vähän epävarmoja uutisia! Toivottavasti pian selkenee ja tiedot olis hyviä :)

Onko janzu sun doppleri vielä lainassa vai ootko saanu sen jo kotiin? Olis hauska testata sitä joskus, kun nähdään jos siitä ei oo vaivaa ;)
 
madie: lainassa se on viel tos naapurissa, mut ajattelin ens viikol hakee pois, kun se likka on jo melki 30vk ni eipä se sitä enään tarvi, kun tuntee jo liikkeet jne. joo otan sen seuraaval kerral mukaan:D 
 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille! :) Olimme eilen varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin! <3 Mitat oli 21mm ja vastasi viikkoja 8+5 ja neuvolan mukaan oli 8+3 eli laskettu aika pysyi samana 5.3. :) Sydän löi ja liikettä oli. Niin ihana ja helpottunut olo! <3
 
Kovin ristiriitaiset ovat mun tunteet varhaisultrasta. Varasin sinne ajan ja peruin sen. Varasin toisen ajan ja en vieläkään tiedä menenkö sinne. Siis esikoista odottaessa, silloin lähes kymmenen vuotta sitten ei moisesta ultrasta ollut puhettakaan. Sitä vain oltiin raskaana kunnes toisin todistettiin. Olin toki silloin vielä niin nuori, 18v etten juuri mitään osannut pelätäkkään. Nyt jatkuvasti mietin onko kaikki hyvin, keskenmeno, tuulimuna, siis kaikki pelottaa. Sekavaltahan tämä kuulostaa, mutta en vain tiedä haluanko nyt nähdä esim. sen että kaikki olisi hyvin ja sitten sattuisi jotain. Tai sen ettei pikkuinen vastaisikaan viikkoja joista olen varma. Ihana pieni sunnuntai avautuminen, mutta oloo helpotti jo kummasti kun sain kirjoitettua ajatukset tänne 
 
Hei! Liityin vasta tänne sivustolle, ensimmäistä kertaa kokeilen tällasella paikalla olemista.
Itse olen menossa varhaisultraan 8.8, sillon pitäis olla 7+5 (toivon ainakin). Ensimmäinen raskauteni päättyi surullisesti keskeytykseen 23+4, joten nyt otan kaiken mahdollisimman tiedon niin aikasin kun mahdollista, niin ei tarvii ihmetellä sitten liian pitkälle =)
 
Varhaisultrassa käyty 6+1 ja alkio löytyi oikeasta paikasta ja pituutta hurjat 5,3mm! :) Sykkeekin lääkäri oli löytävinään... Olipa jännittävä ja pelottavakin kokemus, mutta onneksi kaikki vaikutti olevan hyvin!
 
No niin, ristiriitaisista tuntemuksistani huolimatta käväisin sitten varhaisultrassa. Pikkuruinen ihmisen alku vastasi laskelmiani ja pieni sydän löi, toki tähän väliin täytyy sanoa että huono oli laskea, kun kierukan poiston jälkeen ei ole ollut kuukaautiskiertoa ja ovulaation tunsin, mutta en vain hyvällä tahdollakaan muistanut että oliko se ma, ti, vai ke, ilta. No joku niistä se sitten vissiin ainakin ultran mukaan oli. Eli viikkoja nyt kasassa 6+6 ultran mukaan, eli LA oliski vasta 22.3, mutta niin suuntaa antava päivä kuitenkin että päivä tai kaks, sinne tai tänne.
Niin ja ultrassa mukana oli mun ystävä, jonka kanssa sitten yhdessä pienet onnen kyyneleet vuodatettiin. Tulevaa isää en uskaltanut ottaa mukaan, kun jotenkin pelkäsin niin kovasti huonoja uutisia ja jotenkin koin että haluan pettyä ns.yksin. Nyt harmittaa etten isää mukaan ottanut, no seuraavaan sitten.
 
hirmu aikasin osa käynyt varhaisultrassa ja saanut viel sydäänet kuuluun:o onnea kaikille hyviä uutsia saaneille<3 meillä vielä ultraan piiitkä matka kun vasta viikot 5+5? mutta jospa tolla kotidopplerilla sais ääniä kuuluun jo piakoin:)
 
Laitan tänne saman viestin ku elokuun höpinöihin.. :)
Niin ja uus laskettu aika siirty, eli 17.3.2012.

KAIKKI LOISTAVASTI! :)
Meidän pikkuinen kasvanut viikossa 8mm ja onkin nyt siis 15mm "pitkä". Sydän jyskytti ja vastaa viikkoja 7+5. Eli hedelmöitys tapahtu 5päivää myöhemmin ku arveltiin..
Niiiin helpottava fiilis! :)

Kysyin lekurilta tuhruvuodosta niin sano että normaalia jos sitä ei tule päivittäin eikä suuria määriä.. Epäili että mulla kuivat limakalvot ja sit se mitä ulos tulee on kuivunutta verta!

Nyt kaikille tsemppiä ja toivottavasti kaikilla tänään loistava päivä!! :) :)
 
Me käytiin varhaisultrassa Helsingissä Mehiläisessä. Makso perusgynetutkimuksien kera Kela-korvauksen jälkeen 150e. Sydän sykki ja pituutta 16,5mm, viikkoja silloin 8+1 <3
 
Me olemme menossa huomenna keskussairaalaan ultraamaan alivuokralaistamme :) Viikkoja olisi kasassa 7+5. Saimme lähetteen kyseiseen ultraan omasta äitiysneuvolastamme, sillä edellinen meni kesken viikolla 13+6 (tapahtui n. 8kk sitten). Kävin varmistelemassa nykyistä viikolla 5+4, jolloin kätilö ihmetteli kohtuni asentoa. Lopulta asento olikin hyvä, mutta hän halusi varmistaa asian lähettämällä meidät tarkempaan ultraukseen. Sanoi vielä, että tarvittaessa voimme käydä ultrassa vielä uudestaankin ennen vko 12, jos haluamme (johtuen aikaisemmista kokemuksistamme). Paikallinen kätilö onkin aivan ihana. Ei ole tarvinnut yksityiselle mennä, vaan hän on ottanut huolemme tosissaan.

Nyt huominen ultra jännittää, sillä viime kerralla kun kävimme ultrassa edellisen kanssa, reissusta ei tullut mukava. Sikiöllä oli kyseisellä kerralla niskaturvotusta, napanuoran ja sydämmen välisen virtauksen hitautta, viikkoihin verrattuna pienempää kokoa jne. Vaikka kuinka tilanteeseen, että jotakin voi mennä pieleen, koittaa varautua, niin ei siihen pysty. Sen jälkeen lähinnä odottelimme milloin hänen sydämmensä pysähtyy. Kovin hyviä ennusteita sairaalasta ei nimittäin annettu. Tuon pienokaisen kohdalla olimme käyneet vatsan päältä otetussa ultrassa useampaan otteeseen ennen tuota viikkoa 12  ja asiat näyttivät olevan ihan hyvin. Viikon 11 kohdalla minulta alkoi vuotaa rusehtavaa vuotoa. Se kylvi tietenkin epävarmuuden siemenen jo ennen ultraa.

Joten itse en tiedä mitä mieltä olen  varhaisultrista. En tiedä olisiko siitä ollut hyötyä ensimmäisen kohdalla. Olisiko paremmasta ultrasta voitu saada selville kaikki ne asiat mitkä oli pienokaisessamme vikana. Emme olisi kuitenkaan keskeyttäneet häntä, joten olisimme murehtineet asiaa vain pidempään.

Huomenna se olisi kuitenkin edessä. Toivon vain, että en joudu samaan huoneeseen, kuin viime kerralla. Isot ovat toiveet, että tällä kerralla kaikki olisi hyvin koko raskauden ajan. Saa nähdä miten käy...
 
Onnea kaikille, jotka ovat ultrassa saaneet hyviä uutisia ja tsemppiä odotukseen kaikille, joilla ultra on vielä edessä! :) Itellä tän viikon torstaina aika varattuna, sillon viikot 7+0. Jännittää. :) 

Mä lueskelin näitä kirjoituksia ja oli pakko tulla kysymään, että mitä Kviinille kuuluu. Teillä on ainakin toi lääkärin antama 10 päivän odotusaika päättynyt. Voimia kovasti epätietoisuuden kanssa jaksamiseen ja tuuhan kertomaan, kun saat jotain selkoa tilanteeseen! Mä pidän kaikki peukut ja muut tarvittavat jutut pystyssä, että teiän pieni olisi lähtenyt kasvamaan ja kaikki olisi hyvin!
 
Heippa
Tänään käytiin varhaisultrassa. Kallista oli, mutta oli myös sen arvosta. Siellä pikku juniori oli oikeessa paikassa sykkeen kanssa =) Vaaveli vastasii viikkoja 7+3, ja laskettuaika olis 22.3. Toivottavasti kaikki menee hyvin
 
Täälläkin käyty nyt ultrassa ja yksi elävä vauva masussa :) syke oli hyvä ja paikka oikea ja kokokin vastasi viikkoja. No heitti yhdellä päivällä, mutta se on kuulemma ihan sama. Pituutta oli siis 2cm :)
 
Takaisin
Top